Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yllättäviä sivuraiteita ihmisten kanssa keskustellessa

09.07.2018 |

Onko teillä kokemuksia tilanteista, joissa syntyy kinaa, jossa et ole eri mieltä, etkä ymmärrä miksi kina alkoi?

Eräissä pirskeissä tuli juttua ruokavaliosta ja kuntoilusta. Ja ilmeisesti olin jotenkin liian huolettomasti hypännyt sokerista hiilareihin, kun eräs kemistinainen terävästi napautti, että hiilihydraatit ei ole sokeria.

En sellaista ollut koskaan väittänytkään, mutta koska nainen jatkoi asian jankkaamista ainakin kahdesti sen jälkeen, kun hölmistyneenä häntä myötäilin, että eiväthän yks yhteen sama asia ole, oli pakko oikein tarkistaa hiilihydraattien suhde sokeriin, niistä kun tulee kehossa sokereita.

Tulin siihen tulokseen, että naisella on ollut iso riita jonkun toisen kanssa, joka on väittänyt, että hiilihyraatti on yhtä kuin sokeri, ja tulin näin vedettyä riitaan ad hominen kautta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit siis "pirskeissä", joten tuo jankkaava nainen todnäk oli juovuksissa. Siinä tilassa ihminen ei ole parhaimmillaan, joten voit panna koko jutun viinan piikkiin ja unohtaa.

Vierailija
2/5 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olit siis "pirskeissä", joten tuo jankkaava nainen todnäk oli juovuksissa. Siinä tilassa ihminen ei ole parhaimmillaan, joten voit panna koko jutun viinan piikkiin ja unohtaa.

Totta kai.. mutta eikö se ole mielenkiintoista, miten sinut voidaan vetää johonkin keskusteluun, josta et edes tiedä.

Pyörittelen aina kaikkea jälkeen päin mielessäni. Satun olemaan sellainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Varsinkin omassa suhteessa tuli alkuaikoina ihan käsittämättömiä kinoja miehen kanssa, josta olin ihan pihalla että mistä tämä juttu alkoi. Sitten ajan myötä kävi selväksi, että hänen entinen tyttöystävänsä oli ollut ns. vaikea ihminen, jolla oli ollut erittäinkin vahvoja mielipiteitä milloin mistäkin asiasta. Mieheni kiivastui sitten minulle riitatilanteissa aina jo valmiiksi, koska suhteen alussa jotenkin ajatteli minunkin olevan ehdoton ja jyrkkä joissain tietyissä asioissa.  Onneksi tuo on jo taaksejäänyttä aikaa, nyt elämä on harmonista ja mukavaa :)

Vierailija
4/5 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Joskus tapaa ihmisiä, joille hyvä keskustelu tarkoittaa samaa kuin järjetön vääntäminen ja kiivas väittely, ja nämä tarttuvat mihin tahansa asiaan saadakseen korostaa omaa erinomaisuuttaan.

Sitten on ne ihmiset, joiden kanssa puhuu koko ajan toisen ohi, kun sen toisen tiedot melkein kaikista asioista vaan ovat niin ohuet eikä se ymmärrä, mistä puhutaan. Nämä myös usein sisällyttävät vastakeskustelijan toteamukseen olettamiaan mielipiteitä, joita vasten hyökkäävät (siis ihan perinteistä olkiukkomeininkiä). Todella hämmentävää kerta toisensa jälkeen joutua puolustautumaan, ettei itsellä ollut tuollainen asia edes mielessä.

Hyvät keskustelutiedot on tosi arvokas ominaisuus.

Vierailija
5/5 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olen sellainen, että kun joku väittää puutaheinää, ignooraan ja jatkan keskustelua. Mutta ehkei sekään ole hyvä.