Suomessa on niin likaiset uimavedet, että uin luonnonvesissä ainoastaan ulkomailla, muita?
Likaista, sameaa, iljettävä pohja. En UI suomen luonnonvesissä. :(
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Jännittävä näkökulma, joka ei kyllä perustu mihinkään tosiasioihin.
Todellakin.Ap lienee unohtanut että mielipide ei ole totuus vaan mielipide.
Ei se luonnonvesi mitään uima-allasveden veroista ole, mutta suht puhdasta kuitenkin.
En myöskään ui kuin ulkomailla. Täällä se vesi on niin kamalan väristä.
Käyn uimassa tutuilla mökkirannoilla. Kaupungissa olevilla rannoilla en ole enää käynyt, kun jonain vuonna kaikilta rannoilta levisi noroa kaikille.
Ja kylmääkin se järvivesi usein on niin ihan silläkään ei tee kyllä mieli mennä. Ja aina joku pohjakasvi osuu jalkaan ja ällöttää ja lapsena Kalajoella vastaan kellui kuolleita pikkukaloja...
Minä uin vain lämpimässä vedessä, eli Suomessa en ole lapsuuden jälkeen pystynyt uimaan. Olen toki joskus pulahtanut lasten kanssa rannalla käydessäni, mutta eihän näissä Suomen vesissä pysty vilukissa uimalla uimaan. Onneksi on Välimeri.
Suomalainen puhdas vesi, jos sellaisena säilyy, tulee olemaan vielä öljyyn verrattavissa oleva rikkauden lähde.
(Ei fakta vaan veikkaus)
Suomessa on kyllä yleisesti ottaen puhtaat vedet toisin kuin joissakin turistirysissä.
Vierailija kirjoitti:
Minä uin vain lämpimässä vedessä, eli Suomessa en ole lapsuuden jälkeen pystynyt uimaan. Olen toki joskus pulahtanut lasten kanssa rannalla käydessäni, mutta eihän näissä Suomen vesissä pysty vilukissa uimalla uimaan. Onneksi on Välimeri.
Kyllä ne Suomessakin vedet lämpenevät, kun jatkatte ahkerasti lentomatkailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne Suomessakin vedet lämpenevät, kun jatkatte ahkerasti lentomatkailua.
Tai sitten ne jäähtyy, jos Golf-virta vaihtaa suuntaansa eikä enää lämmitä.
Ilmasto muuttuu samanlaiseksi kuin Pohjois-Kanadassa.
Juu en minäkään enää aikuisena, kun tuon tajusin. Lapsena kyllä uin, mutta tosiaan aikuisena kerran oma koirakin sai vatsaan ihan jäätävän ihottuman käytyään uimassa lapsuudenkotini lähellä olevassa heikosti virtaavassa joessa, missä itsekin lapsena polskin ja sen jälkeen en kyllä ole käynyt. Ulkomailla tosiaan kun merivesi on niin suolaista, että siellä ei pahemmin pöpöt ja muut ällöt elä niin voin uida ja tietty plussaa veden kirkkaudesta ja hiekkapohjasta.