Miten viette biojätepussin?
Kommentit (28)
Mulla on jo sangossa aluspussi. Kirkas hedelmäpussi tai halpa rullapussi. Biopussina nykyisin melkein vain kaupan vihreä hedelmäpussi, niillä melkein yksin pärjään .
Solmin kotona kiinni, kannan astiassaan pihalle ja kippaan siitä isoon roskikseen.
Eikös noi biopussit oo huono laittaa jäteastiaan? Kuulemma tukkivat käsittelyssä laitteita tai jotain. Itse käytän paperipusseja.
Vierailija kirjoitti:
Eikös noi biopussit oo huono laittaa jäteastiaan? Kuulemma tukkivat käsittelyssä laitteita tai jotain. Itse käytän paperipusseja.
Meillä kyllä ohjeena että biopussi.
Joko omassa astiassaan tai jos en ole palaamassa suoraan kotiin, vien sen paperikeräykseen menevän lehden päällä. Koskaan en käsittele huolimattomasti sen jälkeen kun kerran levitin rikkonaisen pussin takia kahvinpurut pitkin keittiön lattiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei meille ainakkan sellaista ohjetta ole tullut. Salpakierto on meidän jäteyhtiö. Johan biopöntössä on iso biopussi jonka kuskit laittavat.
Heitän ikkunasta ulos. Saa köyhät kattella miten meillä syödään vatsat kipeiksi.
Mulla on pieni ämpäri jonka sisällön kippaan kompostoriin.
Vien muovipussissa. Biopusseja en käytä ollenkaan eikä talossa ole hissiäkään.
Naapuritaloyhtiön (rivari) katolle heitän päädystä. Siellä on jo hyvä kasvusto. Kovasti ihmettelevät varisten ja naakkojen määrää.
Muovipussista kippaan kompostiin ja muovipussi viereiseen roskikseen.
Kannan pussin ämpärinsä kanssa ja kippaan pussin bioroskiin.
Kaks biopussia päällekkäin niin ei repeä matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa laittaa meillä ilman pussia
Kompostoria ei vielä ole, kun jäteyhtiö ei pakota ja syntyvän biojätteen määrä on niin pieni ettei sillä kompostia ruokita. Isoäiti aikoinaan "kompostoi", kantoi tunkiolle perunankuoret, kahvinporot yms. Keittiössä oli oma sanko näille, se tyhjennettiin iltalypsylle mennessä, huuhdeltiin ja tuotiin takaisin keittiöön navetalta palatessa.
Älä nyt vaan sano, että olet täydellisen kykenemätön kantamaan sen märäksi vettyneen pussin astiassaan sinne roskiksille? Sen voi meinaan oikeasti viedä sinne muulloinkin kuin töihin/kauppaan/mökille lähtiessä.
Muovipussi kestää ilman kikkailua. Täällä on ohjeena paperipussi tai muovipussi, ei biojätepussia.
Vien samalla kuin tavallisen roskapussin, kuljetuksen ajaksi laitan biopussin roskapussin päälle.