Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Thai-poikien pelastaminen aloitetaan - alue eristetty

Vierailija
08.07.2018 |

Nyt alkaa tapahtua. Pelastustoimiin kuulumattomat poistettu alueelta.

Kommentit (2093)

Vierailija
1681/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän viides helikopteri lähdössä, eli ilmeisesti kaikki pelastettavat ovat nyt matkalla sairaalaan. Aivan mahtavaa! Toivottavasti myös pelastajat ovat selvinneet pelkällä uupumuksella. Suuri kunnioitus poikien puolesta henkensä uhranneelle sukeltajalle.

Vierailija
1682/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en voi sanoa mitä minä sanoin. En varmaan tätä ole mihinkään kirjoittanut tai muutakaan arvailuja tai spekulaatioita mutta en olisi ikinä uskonut että kaikki pojat selviytyy.

En uskonut mihinkään huumaamiseen, koska olen itse sukeltanut ja tiedän ettei ile mahdollista. Saati sitten luolassa. 4 km. Välillä sukellusta. Välillä kävelyä ja kiipeämistä. Äärimmäisen rankkaa. Työsukellus on hyvissäkin olosuhteissa raskasta. Tässä pelstajien paineet on olleet kamalat. Hyvin harvan hermot kestää tällaista. Minun ei kestäisi koskaan.

On pelottavaa jo pimeässä Sukeltaminen ja kun yläpuolella on jotain. Se on kammottavaa

Pojat on selvinneet ihan kamlasta tilanteesta ja hekin ovat olleet toimintakykyisiä kaikki.

Tämä kaikki on ihme

Kiitetään Jumalaa että pojat pelastui.

Aamen

Älä tuo tota sun uskontokuraa tänne. Kiitetään pelastajia että pojat pelastui. Sun jumalallasi ei ollut mitään tekemistä sen asian kanssa että IHMISET pelastivat noi pojat. Heille kaikki kunnia. Kiitos nykytekniikalle, kiitos ihmisten rohkeudelle ja pyyteettömyydelle ja kiitos lääkäreille, hoitohenkilökunnalle, sukeltajille yms.

Minä kiitän Jumalaa. Eikä sen pitäisi olla sinulta pois.

Kiitos Jumala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1683/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä helpotti kun kuuli että kaikki ulkona. Oon jäänyt ihan koukkuun tän pelastusoperaatioin seuraamiseen.

Mielettömän hieno juttu, ja todella suuri hatunnosto kaikille pelastajille!

Tyhjä olo. Mitäs me nyt seurataan? Palataan kinastelemaan yhdentekevistä asioista?

Afrikassa on viikoittain tällaisia tapauksia. Voisit vaikka niitä alkaa seurata jännityksen haussasi?

Vierailija
1684/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Newton oli uskovainen.

Joo, ja Platon uskoi Zeukseen ja kumppaneihin.

Tuohon aikaan ihmisillä ei ollut vaihtoehtoja, ateisti-Newton olisi äkkiä tapettu.

Tällä kertaa tilanteessa saattoi auttaa se että luolassa oleva valmentaja oli ex-buddhalaismunkki joka osasi ohjeistaa poikia meditoimaan mikä rauhoittaa ja säästää energiaa.

Jos jotain korkeampaa voimaa pitää kiittää, minä teen Buddhalle kauniin virtuaali-wain.

Vierailija
1685/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä helpotti kun kuuli että kaikki ulkona. Oon jäänyt ihan koukkuun tän pelastusoperaatioin seuraamiseen.

Ei ole häpeä että tarvitsee terapiaa tämmöisen rankan tapauksen jälkeen. Jaksatko ottaa yhteyttä kotipaikkakuntasi terveydenhoitoon että pääset juttelemaan asioista jotka sinua painaa?

Olet ihan normaali, väsynyt vain.

Vierailija
1686/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjä olo. Mitäs me nyt seurataan? Palataan kinastelemaan yhdentekevistä asioista?

Tyhjä olo kun pojat vihdoin pelastu? 😂😂 Sun pitää varmaan etsiä joku uus tragedia mille mällätä.

Vierailija
1687/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän viides helikopteri lähdössä, eli ilmeisesti kaikki pelastettavat ovat nyt matkalla sairaalaan. Aivan mahtavaa! Toivottavasti myös pelastajat ovat selvinneet pelkällä uupumuksella. Suuri kunnioitus poikien puolesta henkensä uhranneelle sukeltajalle.

Aamen.

Vierailija
1688/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Newton oli uskovainen.

Joo, ja Platon uskoi Zeukseen ja kumppaneihin.

Tuohon aikaan ihmisillä ei ollut vaihtoehtoja, ateisti-Newton olisi äkkiä tapettu.

Tällä kertaa tilanteessa saattoi auttaa se että luolassa oleva valmentaja oli ex-buddhalaismunkki joka osasi ohjeistaa poikia meditoimaan mikä rauhoittaa ja säästää energiaa.

Jos jotain korkeampaa voimaa pitää kiittää, minä teen Buddhalle kauniin virtuaali-wain.

Tee sinä mitä haluat. Mene vaikka seuraavalle pridemarssille, ei ole minulta pois.

Vierailija
1689/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikien hölmöilystä seurauksena yhden syyttömän kuolema ja suru tämän omaisille.

Hirveät kulut ja näytelmä.

Että melkoisia sankareita juu.

Toivottavasti ottivat opikseen.

Miltä meistä tuntuisi, jos vainaja olisi Mikko Paasi?

Nyt kun pojat on saatu elävänä ulos, niin johan alkoi haukkuminen. Kuinka monta kuollutta poikaa olisi tarvittu jotta palstalaiset olisivat tyytyväisiä ja rikos hyvitetty. Ja jos vainaja olisi ollut Mikko Paasi, niin miksi meistä pitäisi tuntua jotenkin erilaiselta? Vapaaehtoisena hän siellä on ja tiesi varmasti riskit mitä hommaan sisältyi. Kaikki kunnia menehtyneelle sukeltajalle, mutta syyttely on täysin turhaa.

Nää on ne ilkeät ihmiset.

Ei saatu ruumiita eikä panikointi. Niin jotainhan pitää keksiä.

Ensin pelastetaan elävät ja sitten muistetaan kuolleet. Mulle tuli vasta nyt suru tästä menehtyneestä sukeltajasta.

Ei vaan voida sille mitään.

Vierailija
1690/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamen.

painu hel vettiin, oksetat mua!!

Vierailija
1691/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Afrikassa on viikoittain tällaisia tapauksia. Voisit vaikka niitä alkaa seurata jännityksen haussasi?

Vois vaikka seuratakin, mutta en ole huomannut mediassa noin massiivista tapahtumaa. Mistäs niistä tietää ja tuostakaan ei olisi tiennyt ellei siitä olisi tullut maailmanlaajuista uutisointia. Ei ole mun syy, jos afrikkalaiset ei kiinnosta.

Vierailija
1692/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONko Niinistö lähettänyt onnitteluja? Pelastajien joukossa sentään suomalainen.

Vierailija
1693/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en voi sanoa mitä minä sanoin. En varmaan tätä ole mihinkään kirjoittanut tai muutakaan arvailuja tai spekulaatioita mutta en olisi ikinä uskonut että kaikki pojat selviytyy.

En uskonut mihinkään huumaamiseen, koska olen itse sukeltanut ja tiedän ettei ile mahdollista. Saati sitten luolassa. 4 km. Välillä sukellusta. Välillä kävelyä ja kiipeämistä. Äärimmäisen rankkaa. Työsukellus on hyvissäkin olosuhteissa raskasta. Tässä pelstajien paineet on olleet kamalat. Hyvin harvan hermot kestää tällaista. Minun ei kestäisi koskaan.

On pelottavaa jo pimeässä Sukeltaminen ja kun yläpuolella on jotain. Se on kammottavaa

Pojat on selvinneet ihan kamlasta tilanteesta ja hekin ovat olleet toimintakykyisiä kaikki.

Tämä kaikki on ihme

Kiitetään Jumalaa että pojat pelastui.

Aamen

Älä tuo tota sun uskontokuraa tänne. Kiitetään pelastajia että pojat pelastui. Sun jumalallasi ei ollut mitään tekemistä sen asian kanssa että IHMISET pelastivat noi pojat. Heille kaikki kunnia. Kiitos nykytekniikalle, kiitos ihmisten rohkeudelle ja pyyteettömyydelle ja kiitos lääkäreille, hoitohenkilökunnalle, sukeltajille yms.

Miten sinulta on pois tuo edellinen viesti.

Vastauksesi osoittaa pienisieluisuutta. Eikö voisi vaan antaa olla ja lukea seuraavan viestin

Mua vaan ärsyttää se, että aina kun jotain pahaa tapahtuu mutta ihmiset pelastuu niin pitää kiittää jumalaa. Kiittäisivät niitä joille kiitos oikeasti kuuluu. Syöpähoidot tehoaa, kiitos jumala. Ei vaan kiitos lääketiede ja lääkärit. Talo syttyy palamaan ja nainen pelastuu sisältä, kiitos jumala. Ei vaan kiitos palomiehet. Pojat pelastuvat luolasta. Kiitos pelastajille!

Hän voi kiittää jumalaa. Ei varmaan kistä muuta apua. Ei se ole meiltä pois että hän uskoo

Eipä kai. Onneksi kaikki ei kuitenkaan usko, ihmiskunta ois tosi alkukantaista jos jokainen ihminen olisi uskovainen.

Onnella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Onni ei ole tieteellinen käsite ,siinä merkityksessä kuin sinä sen esität.

Vierailija
1694/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee sinä mitä haluat. Mene vaikka seuraavalle pridemarssille, ei ole minulta pois.

No mutta tietysti menen, ihan ilman eri kehottamista. Minä tykkään levittää rauhan ja rakkauden sanomaa, entä sinä?

Vierailija
1695/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoi monsuunikausi sitten kesäkuussa tai vaikkapa jo toukokuussa, luolan ulkopuolella olevassa kyltissä varoitettiin menemästä luolaan heinä-marraskuun välisenä aikana.

Juuri näin. Ja tarkennuksena vielä, että pojat menivät luolaan 23. Kesäkuuta eli reilu viikko ennen mainttua aikaa. Onnettomuuksia ikävä kyllä sattuu vaikka niitä miten pyrkisi varomaan ja välttämään joten turhaa syyttelyä.

Kyltti oli ja monsuunikausi ja aikuinen vastuussa lapsista. Monsuunikausi oli etuajassa mutta turhaan se kyltti ei ollut siellä. Eriasia jos lauma aikuisia jää jumiin mutta nyt oli lapset ja aikuinen vastuussa.

Ei tuossa kyltissä sanota mitään kuukausista tai monsuunista. Ihan vaan normaali opaskyltti.

https://goo.gl/maps/t8famMptUBy 

Vierailija
1696/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos nää olisi suomalaisia poikia niin syyttäisitte vaan huonoa kasvatusta. ens kerralla kun suomalainen poika tekee jotain tyhmää niin älkää olko sitten heti lynkkaamassa kasvatusta ja vanhempia

Kuolihan silloin yhtenä jouluna se joku poika lumilinnaan eikä silloinkaan ketään rynkattu.

Vierailija
1697/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt odotellam Paasin ja muiden pelastajien kommentteja :)

Vierailija
1698/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikien hölmöilystä seurauksena yhden syyttömän kuolema ja suru tämän omaisille.

Hirveät kulut ja näytelmä.

Että melkoisia sankareita juu.

Toivottavasti ottivat opikseen.

Miltä meistä tuntuisi, jos vainaja olisi Mikko Paasi?

Nyt kun pojat on saatu elävänä ulos, niin johan alkoi haukkuminen. Kuinka monta kuollutta poikaa olisi tarvittu jotta palstalaiset olisivat tyytyväisiä ja rikos hyvitetty. Ja jos vainaja olisi ollut Mikko Paasi, niin miksi meistä pitäisi tuntua jotenkin erilaiselta? Vapaaehtoisena hän siellä on ja tiesi varmasti riskit mitä hommaan sisältyi. Kaikki kunnia menehtyneelle sukeltajalle, mutta syyttely on täysin turhaa.

Nää on ne ilkeät ihmiset.

Ei saatu ruumiita eikä panikointi. Niin jotainhan pitää keksiä.

Ensin pelastetaan elävät ja sitten muistetaan kuolleet. Mulle tuli vasta nyt suru tästä menehtyneestä sukeltajasta.

Ei vaan voida sille mitään.

Ei mitään Moskovan reissua pojille. Olisi kyllä niin tahditonta että.

Vierailija
1699/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia siinä thaimaalaisten levittämässä kiitoskuvassa ei ole mitään eläintä, joka viittaa Suomeen? Miksi Paasi on unohdettu? Onko vaan laskettu "sammakoihin"?

Vierailija
1700/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän takia siinä thaimaalaisten levittämässä kiitoskuvassa ei ole mitään eläintä, joka viittaa Suomeen? Miksi Paasi on unohdettu? Onko vaan laskettu "sammakoihin"?

Onkohan ruotsi ja suomi sekoitettu? Vai oliko tuolla myös ruotsalaisia sukeltajia? Taiteilija kuvaili hirven kuvaavan ruotsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän