Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Thai-poikien pelastaminen aloitetaan - alue eristetty

Vierailija
08.07.2018 |

Nyt alkaa tapahtua. Pelastustoimiin kuulumattomat poistettu alueelta.

Kommentit (2093)

Vierailija
1661/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloinhan pojille selviää, että yksi sukeltaja uhrasi henkensä heidän vuokseen. Pistää varmaan hiljaiseksi 😞

Alaikäisten ei tarvi tuntea syyllisyyttä vaan aikuisen

Ei tarvi. Ilman tätä aikuista kukaan heistä ei olisi selviytynyt

Höpöhöpö.

Vierailija
1662/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutisissa on kyllä kerrottu, että he menivät sinne alunperin sateen suojaan ja joutuivat veden vuoksi pakenemaan kauemmas. No, oli miten oli, ensimmäisen kiven heittäköön se, joka ei ole itse tai omat lapset eivät ole koskaan hölmöillyt.

Toivottavasti kaikki loput pelastajat saadaan myös ulos luolasta.

Lue muutakin kuin iltalehteä. Pojat menivät luolaan miehistymään ja tarkoituksena kirjoittaa nimensä luolan takaseinälle. Mutta no joo, ei kai se sun vika oo ettei suomalaiset mediat viitsi edes oikaista tietojansa.

Kaikki nämä spekulaatiot ovat turhia, sillä näitähän alkoi pulpahdella esille vielä silloin kuin pojat olivat visusti vuoren sisässä. Eihän nuo silloin vielä kertoneet mitä tapahtui ja miksi.

Ei myöskään sitä, että olivat sadetta paossa ja vesi yllätti.

Eihän se mitään spekulaatiota ole jos sukeltaja joka on poikien luona käynyt kertoi tuon? Herää

Huomenta!

Jutut pyöri netissä jo ennen kuin yksikään sukeltaja oli poikia tavannut. Vai etkö seuraakaan aikaasi?

Väärin. Lue englannin kielisiltä sivuilta faktat jos osaat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1663/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaakohan tuo "höpöhöpö" -kommentoija sanoa mihinkään asiaan mitään muuta?

Vierailija
1664/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en voi sanoa mitä minä sanoin. En varmaan tätä ole mihinkään kirjoittanut tai muutakaan arvailuja tai spekulaatioita mutta en olisi ikinä uskonut että kaikki pojat selviytyy.

En uskonut mihinkään huumaamiseen, koska olen itse sukeltanut ja tiedän ettei ile mahdollista. Saati sitten luolassa. 4 km. Välillä sukellusta. Välillä kävelyä ja kiipeämistä. Äärimmäisen rankkaa. Työsukellus on hyvissäkin olosuhteissa raskasta. Tässä pelstajien paineet on olleet kamalat. Hyvin harvan hermot kestää tällaista. Minun ei kestäisi koskaan.

On pelottavaa jo pimeässä Sukeltaminen ja kun yläpuolella on jotain. Se on kammottavaa

Pojat on selvinneet ihan kamlasta tilanteesta ja hekin ovat olleet toimintakykyisiä kaikki.

Tämä kaikki on ihme

Kiitetään Jumalaa että pojat pelastui.

Aamen

Älä tuo tota sun uskontokuraa tänne. Kiitetään pelastajia että pojat pelastui. Sun jumalallasi ei ollut mitään tekemistä sen asian kanssa että IHMISET pelastivat noi pojat. Heille kaikki kunnia. Kiitos nykytekniikalle, kiitos ihmisten rohkeudelle ja pyyteettömyydelle ja kiitos lääkäreille, hoitohenkilökunnalle, sukeltajille yms.

Miten sinulta on pois tuo edellinen viesti.

Vastauksesi osoittaa pienisieluisuutta. Eikö voisi vaan antaa olla ja lukea seuraavan viestin

Vierailija
1665/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kaikki pelastajat ja lääkärit on ulos luolasta?

Sitten minä huokaisen helpotuksesta.

Vierailija
1666/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on varmastikin onnesta, väsymyksestä  ja liikutuksesta niin sekaisin....

Vierailija
1667/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deepseashark kirjoitti:

Jos tällainen samanlainen tilanne tapahtuisi Euroopassa tai jossain Suomen kaivoksessa, viranomaiset

riitelisivät työturvallisuuspykälistä niin kauan että pelastettavat ehtisivät menehtyä.

Höpölöpö. On täällä Suomessakin ollut isoja onnettomuuksia, jotka on hoidettu kunnialla. Muistelepas vaikka Konginkangasta tai Estoniaa. Tai kouluampumisia.

Vierailija
1668/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vuorikiipeilijä pudonnut rotkoon mutta se on oma valinta lähteä seikkailemaan.

Vierailija
1669/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö.

Höpö.

Vierailija
1670/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala ei pelastanut ketään. Jos jumala olisi halunnut pelastaa koko konkkaronkan kertaheitolla, hän olisi kait voinut lähettää sen monsuunin aikataulussa, tai ylipäätään silloin kun pojat eivät olleet sisällä luolassa.

Ihmiset pelastivat nämä pojat. Sukeltajat, pelastustyöntekijät, vanhemmat jotka kirjoittivat heille, asiantuntijat, sotilaat, vapaaehtoiset jotka vastasivat operaation huollosta ja osaltaan jouduttivat pelastustyötä.

Lääkärien, hoitajien ja psykiatrien työ jatkuu vielä.

Jokainen joka ymmärtää mitään sukelluksesta tietää, että yhdenkin pojan saaminen elävänä ulos olisi ollut saavutus. Nyt kaikki on pelastettu ja toipumisprosessi voi alkaa.

Höpöhöpö ketjun trolleille, menkää töihin.

Vierailija
1671/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en voi sanoa mitä minä sanoin. En varmaan tätä ole mihinkään kirjoittanut tai muutakaan arvailuja tai spekulaatioita mutta en olisi ikinä uskonut että kaikki pojat selviytyy.

En uskonut mihinkään huumaamiseen, koska olen itse sukeltanut ja tiedän ettei ile mahdollista. Saati sitten luolassa. 4 km. Välillä sukellusta. Välillä kävelyä ja kiipeämistä. Äärimmäisen rankkaa. Työsukellus on hyvissäkin olosuhteissa raskasta. Tässä pelstajien paineet on olleet kamalat. Hyvin harvan hermot kestää tällaista. Minun ei kestäisi koskaan.

On pelottavaa jo pimeässä Sukeltaminen ja kun yläpuolella on jotain. Se on kammottavaa

Pojat on selvinneet ihan kamlasta tilanteesta ja hekin ovat olleet toimintakykyisiä kaikki.

Tämä kaikki on ihme

Aamen

Älä tuo tota sun uskontokuraa tänne. Kiitetään pelastajia että pojat pelastui. Sun jumalallasi ei ollut mitään tekemistä sen asian kanssa että IHMISET pelastivat noi pojat. Heille kaikki kunnia. Kiitos nykytekniikalle, kiitos ihmisten rohkeudelle ja pyyteettömyydelle ja kiitos lääkäreille, hoitohenkilökunnalle, sukeltajille yms.

Vastauksesi osoittaa pienisieluisuutta. Eikö voisi vaan antaa olla ja lukea seuraavan viestin

Mua vaan ärsyttää se, että aina kun jotain pahaa tapahtuu mutta ihmiset pelastuu niin pitää kiittää jumalaa. Kiittäisivät niitä joille kiitos oikeasti kuuluu. Syöpähoidot tehoaa, kiitos jumala. Ei vaan kiitos lääketiede ja lääkärit. Talo syttyy palamaan ja nainen pelastuu sisältä, kiitos jumala. Ei vaan kiitos palomiehet. Pojat pelastuvat luolasta. Kiitos pelastajille!

Vierailija
1672/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni vuorikiipeilijä pudonnut rotkoon mutta se on oma valinta lähteä seikkailemaan.

Vielä tähän mutta luolaan jääneet 12 poikaa on lapsia.

Vierailija
1673/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutisissa on kyllä kerrottu, että he menivät sinne alunperin sateen suojaan ja joutuivat veden vuoksi pakenemaan kauemmas. No, oli miten oli, ensimmäisen kiven heittäköön se, joka ei ole itse tai omat lapset eivät ole koskaan hölmöillyt.

Toivottavasti kaikki loput pelastajat saadaan myös ulos luolasta.

Lue muutakin kuin iltalehteä. Pojat menivät luolaan miehistymään ja tarkoituksena kirjoittaa nimensä luolan takaseinälle. Mutta no joo, ei kai se sun vika oo ettei suomalaiset mediat viitsi edes oikaista tietojansa.

Kaikki nämä spekulaatiot ovat turhia, sillä näitähän alkoi pulpahdella esille vielä silloin kuin pojat olivat visusti vuoren sisässä. Eihän nuo silloin vielä kertoneet mitä tapahtui ja miksi.

Ei myöskään sitä, että olivat sadetta paossa ja vesi yllätti.

Eihän se mitään spekulaatiota ole jos sukeltaja joka on poikien luona käynyt kertoi tuon? Herää

Huomenta!

Jutut pyöri netissä jo ennen kuin yksikään sukeltaja oli poikia tavannut. Vai etkö seuraakaan aikaasi?

Väärin. Lue englannin kielisiltä sivuilta faktat jos osaat

Jos luit eilen Ylen artikkelin aiheesta, niin siinä oli tiivistetty, miten monenlaista juttua on kirjoitettu samoista asioista eri lähteissä. Myös niillä rakkailla englanninkielisillä sivuillasi. 

Vierailija
1674/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastettu nro 12 siirretään juuri helikopteriin

Vierailija
1675/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kaikki on ihme

Aamen

Mua vaan ärsyttää se, että aina kun jotain pahaa tapahtuu mutta ihmiset pelastuu niin pitää kiittää jumalaa. Kiittäisivät niitä joille kiitos oikeasti kuuluu. Syöpähoidot tehoaa, kiitos jumala. Ei vaan kiitos lääketiede ja lääkärit. Talo syttyy palamaan ja nainen pelastuu sisältä, kiitos jumala. Ei vaan kiitos palomiehet. Pojat pelastuvat luolasta. Kiitos pelastajille!

Hän voi kiittää jumalaa. Ei varmaan kistä muuta apua. Ei se ole meiltä pois että hän uskoo

Vierailija
1676/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kaikki on ihme

Aamen

Hän voi kiittää jumalaa. Ei varmaan kistä muuta apua. Ei se ole meiltä pois että hän uskoo

Eipä kai. Onneksi kaikki ei kuitenkaan usko, ihmiskunta ois tosi alkukantaista jos jokainen ihminen olisi uskovainen.

Vierailija
1677/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Newton oli uskovainen.

Vierailija
1678/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä helpotti kun kuuli että kaikki ulkona. Oon jäänyt ihan koukkuun tän pelastusoperaatioin seuraamiseen.

Mielettömän hieno juttu, ja todella suuri hatunnosto kaikille pelastajille!

Vierailija
1679/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä haluan välillä sanoa "mitäs minä sanoin". Täällä kun on varmana tietona levitetty ekana päivänä kuutta pelastettua, sitä että valmentaja on tuotu jo aiemmin pois (juuri thai navy vahvistanut 12 poikaa ja valmentaja) jne ja vähän naureskeltu että ne jotka ovat puhuneet muuta seuraavat hitaita lähteitä, ovat jäljessä kun"kyllä tämä (väärä tieto) on jo varmistettu" tms.

Juu. Ja heti ketjun/ketjujen alussa mentaliteetti oli se, että "v*ttuuks faktoilla, mitä joku av-mamma tekee niillä". Ei muuta kuin spekuloimaan ja heittämään noppaa, minkä lähteen valitsisi totuudeksi tällä kertaa...

Vierailija
1680/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä helpotti kun kuuli että kaikki ulkona. Oon jäänyt ihan koukkuun tän pelastusoperaatioin seuraamiseen.

Mielettömän hieno juttu, ja todella suuri hatunnosto kaikille pelastajille!

Tyhjä olo. Mitäs me nyt seurataan? Palataan kinastelemaan yhdentekevistä asioista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi