Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perintömökki ja sinne änkeävät sukulaiset! Ärsyttää!!!

Vierailija
07.07.2018 |

Mies peri viime vuonna toiselta vanhemmaltaan mökin missä heidän perheensä on viettänyt aikaa lapsuudessaan.

Remppasimme mökkiä viime kesänä ja nyt olen viettänyt kesälomaa täällä lapsien kanssa.

Miehen muut sisarukset ovat pyytämättä ilman lupaa tulleet mökille ja eivät millään meinanneet uskoa kun sanoin että haluaisin olla ihan rauhassa lapsien kanssa.

Kokevat vissiin vieläkin oikeudekseen tulla ja mennä mökillä miten huvittaa.

Kommentit (430)

Vierailija
321/430 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä miestäsi ilmoittamaan, että mökki on nyt teidän ja sinne tullaan vain kutsuttuna. Helpompi, jos asia hoidetaan miehen kautta, ettei siitä tule mitään käly vs. käly -taistelua.

Haluan jatkaa perinteitä. Lapsuuden kesät olivat niin mukavia.

Itsekäs ap. Minun ex oli perimässä myös mökin jossa hänen sisaruksensa oli viettänyt lapsuutensa. Halusin avioehtoon merkinnän että eron yhteydessä mökki jää sisaruksille, ei minulle. Se on HEIDÄN lapsuudenkotinsa, heidän muistot siellä jne. Mikä moraalinen oikeus sinulla ap on tuhota toisten lapsuusmuistot, vaikka laki onkin puolellasi? Miehesi on hölmö, jos antaa sinun pomottaa lapsuutensa maisemia yli sisarustensa.

Miten noin niinkun muuten nukut yösi? Rakentakaa omat muistot älkääkä tuhotko sukulaisten. 

Tarkennus: siis mieheni kuoleman yhteydessä mökki jää miehen suvulle ja eron yhteydessä minulla ei olisi ollut oikeutta miehen lapsuuden mökkiin. Niin kun sitten ei ollutkaan, kun erosimme. 

Kai sinulla silti ennen eroa oli lupa olla siellä siinä missä kotonannekin?

Vierailija
322/430 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies peri viime vuonna toiselta vanhemmaltaan mökin missä heidän perheensä on viettänyt aikaa lapsuudessaan.

Remppasimme mökkiä viime kesänä ja nyt olen viettänyt kesälomaa täällä lapsien kanssa.

Miehen muut sisarukset ovat pyytämättä ilman lupaa tulleet mökille ja eivät millään meinanneet uskoa kun sanoin että haluaisin olla ihan rauhassa lapsien kanssa.

Meillä on perikunnalta ostettu mökki, muille ei kelvannut kimppa omistus ja ahneet sukulaiset halusivat kaikesta vaan rahaa niin paljon kuin mahdollista.

Mökki kaupat tehtiin alkutalvesta jolloin aloitettiin heti metsänraivaukset, keväällä purettiin mökki ja sauna sisältä, kaivinkone kaivoi ympärystät auki.

Täti ilmoitti että menevät sitten juhannukseksi mökille ja haluavat olla siellä omalla porukalla.

Ilmoitin että tietenkin voivat mennä tekemään remonttia sinne.

En tiedä kävivätkö?

Sen jälkeen niistä ei ole kuulunut mitään.

Itse varmaan olisin tokaissut joko :

-juhannusviikon vuokra on X€.

Tai

-ahaa, no mökin hinta nykyisin on X€:n verran, jos kerran sen meiltä olet kiinnostunut sen ostamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/430 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on köyhä elämä kälyhullulla. onko se joku romani?

Vierailija
324/430 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tän täytyy olla pelkkä porvooketju tai sitten aloittaja on oikeasti joku kehitysvammainen assi. minä ja minä mja minä. ei paljon näy edes miehestään kommentteja, koska miehelle on varmaan ihan ok, että sisarukset saa tulla, jos haluavat ja koska vaan.

kaikkea tämä maa pitääkin sisällään.

Vierailija
325/430 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taitaa olla tällä ap:lla aikamoiset välit itse kuhunkin. Vaikuttaa oikealta sekopäiden sekopäältä.

:D :D :D 

Hauska tappa vanha tuttu.

Vierailija
326/430 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tän täytyy olla pelkkä porvooketju tai sitten aloittaja on oikeasti joku kehitysvammainen assi. minä ja minä mja minä. ei paljon näy edes miehestään kommentteja, koska miehelle on varmaan ihan ok, että sisarukset saa tulla, jos haluavat ja koska vaan.

kaikkea tämä maa pitääkin sisällään.

Sie se et helpolla luovuta.

Vierailija
327/430 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi 240 kälyhullua paikalla. SMH. Oh deary me!

Hahaha. Sinänsä ootte hauskaa viihdettä. 

;)

Popparit mukana.

Vierailija
328/430 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näissä perintömökeissä, jos on vaikkapa vain pari sisarusta, tulee tehdä heti paperit, jos se on molemmille rakas paikka - vaikka vuorokesät, miten siellä vietetään aika - niin ei tule yhden ''pariskunnan'' öykkäröintipaikkaa. Ja kulut tasan, mikäli kaikilla varaa maksaa. Tai sitten myydään heti samantien.

Se on nämä puolisot, jotka alkavat riitelyn yleensä miehensä omaisuudesta tai jopa anoppinsa. Onhan näitä nähty paljon. Miehet haluavat -haluaisivat säilyttää hyvät välinsä sisaruksiinsa, mutta se vaimoke taas ei. 

Tällainen on ap. Kevyeksi havaittu.

Aikuiseksi kasvamiseen kuuluu mm. se, että pystyy erottamaan oman kokemuksensa muiden erilaisista kokemuksista. Jos sinulla on murhe veljesi liitosta, se ei tarkoita, että jonkun sinulle tuntemattoman liitto olisi samanlainen, kuin minä veljesi liittoa pidät.

No, kyllä nuo miniät tuntuu pahimpia perintöhaukkoja olevan. Joskus vävytkin, mutta yleensä miniät. Muistanpa itsekin lapsuudesta, kuinka äitini ja isän veljen vaimo huusi ja raivosi toisille jaettaessa jotain kippoja, kun sisarukset lukitsi oven, että saavat puhua rauhassa. Siinä haukuttiin, kenen lapsille on edesmennyt anoppi ostanut eniten lahjoja ja kuka pesi ikkunat jne. Luulin silloin, että kyse on vain meidän hullusta suvusta ja äitiäni häpesin mahdottomasti. Myöhemmin olen kuullut aika monesta suunnasta ja yhdeltä perintöjuristiltakin, että puolisot on pahimmat. Sisarukset itse usein haluaisi vähän joustaa ja säilyttää välit, mutta puolisot varmistaa, ettei varmasti jää puhevälejä ja pelkäävät jotenkin, ettei toinen osaa pitää puoliaan, ellei hän ole siellä päsmäröimässä.

En tiedä miksi tämän kirjoittaja on saanut alapeukkuja.

Olen itsekin aika läheltä nähnyt vastaavan tilanteen, jossa vaimo riehaantui miehensä perinnöstä ja haali mukaan kaiken vähänkin arvokkaan minkä ikinä irti sai, kun miehensä oli sovitteleva luonteeltaan. Samoin tein nainen levitteli pahoja puheita sukuun ja näin savuverhon turvin jatkoi toimiaan. Jonkinverran onnistuikin katkaisemaan tarinoillaan ihmissuhteita, kun osasi taidon esittää edessä oikein maireata ja takanapäin sitten puukko viuhui. Karmeata katseltavaa muita sisaruksia ajatellen.

Noista kannattaa pysyä hyvällä etäisyydellä. Olisiko kateus ja ahneus tai jokin perusturvattomuus, mikä saa ihmisen tuolla tavoin "varmistelemaan" asemiaan. Noita pääsee pujahtamaan joskus hyväuskoisiin perheisiin.

Siksi, että kirjoittaja

- sotkee perinnönjaon ongelmat tilanteeseen, jossa siitä ei ole kyse

- yleistää yhden oman kokemuksensa koskemaan useimpia tilanteita

Sisälukutaidossa ongelmaa?

a. Kommentti oli haaraan, jossa tästä oli juuri kirjoitettu. Siinä oli siitä, miten nämä puolisot usein kärjistää sisarusten välejä vaikka nyt näissä mökkiasioissa. Sinänsä olen sitä mieltä, ettei toisten mökeillä jaon jälkeen tunkeilla.

b. Juurihan tuossa kirjoitan, että luulin kyseessä olleen yksittäistapaus meidän suvussa, mutta myöhemmin olen kuullut sieltä ja täältä, että itseasiassa puolisot on usein kovempia perintöhaukkoja kuin lapset itse.

No, samapa tuo. Ihmettelen sitä, että miksi ihmeessä joku käy omin luvin sukumökeillä niiden lunastuksen jälkeen. Omassa suvussa on parikin mökkiä lunastanut yksi perikunnasta ja kummallakaan kerralla ei ole kenellekään tullut mieleenkään käydä siellä kutsumatta tai suhtautua paikkaan kuin se olisi edelleen jollain tasolla yhteistä.

Vierailija
329/430 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on perikunnalta ostettu mökki, muille ei kelvannut kimppa omistus ja ahneet sukulaiset halusivat kaikesta vaan rahaa niin paljon kuin mahdollista.

Mökki kaupat tehtiin alkutalvesta jolloin aloitettiin heti metsänraivaukset, keväällä purettiin mökki ja sauna sisältä, kaivinkone kaivoi ympärystät auki.

Täti ilmoitti että menevät sitten juhannukseksi mökille ja haluavat olla siellä omalla porukalla.

Ilmoitin että tietenkin voivat mennä tekemään remonttia sinne.

En tiedä kävivätkö?

Sen jälkeen niistä ei ole kuulunut mitään.

Itse varmaan olisin tokaissut joko :

-juhannusviikon vuokra on X€.

Tai

-ahaa, no mökin hinta nykyisin on X€:n verran, jos kerran sen meiltä olet kiinnostunut sen ostamaan.

En viitsinyt, eihän se ollut edes asuttavassa kunnossa.

Jotenkin tuntuu ihmeelliseltä että sukulaisille kaikki pitäisi olla ilmaista ja niillä ei ole mitään velvollisuuksia mihinkään.

Silloin kun isovanhemmat elivät kävivät mökillä eivätkä tehneet siellä mitään muuta kuin sotkivat ja kuluttivat puita, mitään jälkiään eivät siivonneet kun lähtivät.

Vierailija
330/430 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvästi 240 kälyhullua paikalla. SMH. Oh deary me!

Hahaha. Sinänsä ootte hauskaa viihdettä. 

;)

Popparit mukana.

Asut peilitalossa kenties?

Vierailija
331/430 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hassu. :D

Viihdytä meitä lisää... 

Vierailija
332/430 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks toi sai mökin ja mää en? Kyllä on oikeus ja kohtuus että saan vierailla mökillä.

Eivätköhän muut saaneet tasan yhtä paljon joko rahaa tai muuta omaisuutta.

Rouva ap ei ole perijä eikä omistaja, joten hänellä ei ole sananvaltaa asiaan. Mies ilmeisesti munaton nössö, joka ei osaa asettaa rajoja. Hienoa, tekee hyvää parisuhteelle.

Vierailija
333/430 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä miestäsi ilmoittamaan, että mökki on nyt teidän ja sinne tullaan vain kutsuttuna. Helpompi, jos asia hoidetaan miehen kautta, ettei siitä tule mitään käly vs. käly -taistelua.

Itsekäs ap. Minun ex oli perimässä myös mökin jossa hänen sisaruksensa oli viettänyt lapsuutensa. Halusin avioehtoon merkinnän että eron yhteydessä mökki jää sisaruksille, ei minulle. Se on HEIDÄN lapsuudenkotinsa, heidän muistot siellä jne. Mikä moraalinen oikeus sinulla ap on tuhota toisten lapsuusmuistot, vaikka laki onkin puolellasi? Miehesi on hölmö, jos antaa sinun pomottaa lapsuutensa maisemia yli sisarustensa.

Miten noin niinkun muuten nukut yösi? Rakentakaa omat muistot älkääkä tuhotko sukulaisten. 

Hetkinen...miten sinä voit laittaa avioehtoon, että miehen omistama mökki annetaan eron yhteydessä sisaruksille :D

Kyllä se mökki säilyisi ihan miehellä, etkä sinä voi määrätä miehen omaisuutta hänen sisaruksilleen.

No asiasta toiseen. Kaverilleni kävi niin, että vuokrasivat juhannukseksi mökin. Mökki oli omistajan mailla, mutta kuitenkin niin kaukana, että oli oma rauha. Vuokrakin oli ihan hyvänlainen, koska mökki oli hyvin varusteltu. Mutta kas kummaa, juhannusaattona paukkui mökin omistajan sukua terassille höösäämään ja viettämään juhannusta ja uimaan ja lämmittelemään saunaa. Kun heillä on aina ollut tapana viettää täällä juhannus ja mökin omistajakaan ei pistänyt vastaan. Kun eihän se haittaa vuokralaisia, sillä isommalla porukkallahan on mukavampaa.

Taisivat muistaakseni käydä ison kaplakan vuokrasumman takaisin saamisesta ja sopimuksen rikkomisesta, koska pakkasivat tavarat ja lähtivät pois, kun eivät halunneet katsoa mökin omistajan sukulaisia ottamassa viinaa ja mekastamassa ja pikkulapsia riehumassa pihalla ja rannalla.

Jotta kyllä näitä kotirantojen omistajia riittää muuallakin

Vierailija
334/430 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkennus: siis mieheni kuoleman yhteydessä mökki jää miehen suvulle ja eron yhteydessä minulla ei olisi ollut oikeutta miehen lapsuuden mökkiin. Niin kun sitten ei ollutkaan, kun erosimme. 

Eiköhän se mies saa itse testamentata omaisuutensa, kenelle haluaa ja sinun avioehtomääräyksillä voi pyyhkiä perseensä. Jos ex-miehesi menee uudelleen naimisiin ja saa lapsia, niin mökki menee heille, ellei myy sitä. Sinun avioehdossa sitä ei voi määrätä miehen sisaruksille.

Vierailija
335/430 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen täällä kirjoittavan mielestä jos mies omistaisi auton niin vaimolla ei olisi oikeutta kieltää miehen siskoa lainaamasta autoa kun mies ei ole paikalla.

Vierailija
336/430 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks toi sai mökin ja mää en? Kyllä on oikeus ja kohtuus että saan vierailla mökillä.

Rouva ap ei ole perijä eikä omistaja, joten hänellä ei ole sananvaltaa asiaan. Mies ilmeisesti munaton nössö, joka ei osaa asettaa rajoja. Hienoa, tekee hyvää parisuhteelle.

Munaton nössö ei ollut paikalla, kun tunkeilijat saapuivat ja munattoman nössön vaimo käski heidät pois. Munattoman nössön vaimona ap nauttii mökillä olosta kotirauhan turvin ja sitä rikkovat taas voi vaikka poliisi hakea pois, jos muuten ei mene perille.

Vierailija
337/430 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinettämitähänvattua kirjoitti:

Monen täällä kirjoittavan mielestä jos mies omistaisi auton niin vaimolla ei olisi oikeutta kieltää miehen siskoa lainaamasta autoa kun mies ei ole paikalla.

Mikä on sun on sun, ja mikä on mun, sekin on sun. Sanoi Niskavuoren Loviisa kun Heta keräili tavaroitaan talosta.

Vierailija
338/430 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. Miksi ihmeessä olla naimisissa kun kaikki on noin sekaisin. Mies ilmeisesti haluaa jatkaa perverssiä insestilapsuuttaan loputtomiin sisarustensa kanssa, ja ap:n kannattaisi tajuta se nopeasti sekä etsiä uusi puoliso.

Vierailija
339/430 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinettämitähänvattua kirjoitti:

Jos mies saisi vanhempiensa auton tai ostaisi sen, niin vaimolla ei ole käyttöoikeutta, mutta sisarukset saa lainata sitä, koska hehän ovat nuorinakin ajaneet sillä autolla.

Vierailija
340/430 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu että nää keskustelut on ihan ufoja, puhutaan asian vierestä, haukutaan aloittajaa.