Mikä auttaisi vaikeaan masennukseen?
Puhuminen ei auta, kokeiltu on. Itsetuhoisuus auttaa hetkellisesti, mutta sekään ei nykyisin tunnu missään. Onko siis mitään millä voisi hetkeksi lievittää tätä tyhjyyden tunnetta? Kokemuksia kaipailisin.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis. Lisänä joskus alkoholi, mutta sitten kun juomisen lopettaa, masentaa vaan enemmän. Joten olen vaihtanut pääsääntöisesti pilveen ja jeesaa paremmin kuin lenkkeily, vitamiinit, ulkoilu tai lääkkeet yhteensä. Olisi ihanaa myös harrastaa jotakin, mutta näin työttömänä ei ole mihinkään varaa kun jopa kansalaisopiston kurssit maksavat älyttömiä summia eikä mitään työttömyysalennusta saa.
10 vuotta sitten diagnosoitu vaikea-asteinen masennus. On tässä ehtinyt kokeilemaan vaikka ja mitä. Nyrkkeily oli kanssa aika mahtavaa, mutta kallista. Kokeilin pari kertaa kun oli ns. testitarjous. Itse kurssiin ei ollut varaa.
Pilveä kokeilleena sanoisin, että olo oli hirveä. Samoin alkoholista tulee huono olo seuraavina päivinä. Dopamiinitasot aivoissa laskee alkoholin seurauksena. Vaikka kiva se on joskus juhlia ja juoda. Pitää varautua siihen, että 2 seuraavaa päivä
Tämä. Päihteiden jälkeinen dopamiiniromahdus maksimoi ahdistuksen ja tuo usein tullessaan kuolema-ajatukset. Ihan vain skumppakin. Varon viimeiseen saakka.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tähän mikään ole vielä auttanut yhdeksässä vuodessa. Oikeastaan kaikki kokeiltu, lääkkeet, terapia, sähkö, liikunta, ravinto.
alkohooli ja irtosuhteet puuttui listalta...ne auttaa,suosittelen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylös, ulos ja lenkille. Sillä lähti minulta vaikea masennus. Ei se lopulta sen kummempaa tarvinnut. Nyt vaan itseä niskasta kiinni ja menoksi.
Ymmärrätkö, mitä on vaikea masennus? Ihminen nukkuu suurimman osan vuorokautta. Pahimmassa tapauksessa ei jaksa kävellä vessaan tai keittiöön. Ihmisiä on kuollut sänkyynsä masentuneena. Lopulta ei jaksa enää hengittää.
Masennus luokitellaan kolmeen: Lievä, keskivaikea ja vaikea.
Olen nuoresta asti sairastanut keskivaikeaa masennusta. Lähes kaikki on ollut vaikea. Opiskelu, työelämä, parisuhteet jne.
Kun siitä niskasta ei niin vain oteta kiinni. Olen yrittänyt vaikka ja mitä.Olisiko sinulla trauma ja dissosiaatio?
Voxra ja Brintellix toimii. Voxra liian tehoton. Psykoottinen masennus.
Koska en ole lääkäri, niin en väitä olevani asiantuntija enkä anna mitään lääkevinkkejä.
Mutta mutuilisin, että meidän luolamiesaivot kaipaavat perusasioiden äärelle ja kun ne ovat kunnossa, niin on paremmat puitteet onnistua. Eli säännöllinen liikunta ja ulkoilma, säännöllinen ja edes suht terveellinen ruokavalio, riittävä nesteytys ja lepo. Itse ainakin masentuneena laiminlöin suunnilleen joka ikistä perustarvetta. En sano, että niiden toteuttaminen masentuneena on helppoa, mutta ei ole mikään muukaan. Ja nuo asiat kannattaa hoitaa kuntoon, oli se sitten helppoa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ota itseesi niskasta kiinni ja lopeta rypeminen.
Ota itseesi niskasta kiinni ja aloita ryyppääminen.
Minulle on sopinut shoppailu terapia. Piristää aina hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis. Lisänä joskus alkoholi, mutta sitten kun juomisen lopettaa, masentaa vaan enemmän. Joten olen vaihtanut pääsääntöisesti pilveen ja jeesaa paremmin kuin lenkkeily, vitamiinit, ulkoilu tai lääkkeet yhteensä. Olisi ihanaa myös harrastaa jotakin, mutta näin työttömänä ei ole mihinkään varaa kun jopa kansalaisopiston kurssit maksavat älyttömiä summia eikä mitään työttömyysalennusta saa.
10 vuotta sitten diagnosoitu vaikea-asteinen masennus. On tässä ehtinyt kokeilemaan vaikka ja mitä. Nyrkkeily oli kanssa aika mahtavaa, mutta kallista. Kokeilin pari kertaa kun oli ns. testitarjous. Itse kurssiin ei ollut varaa.
Pilveä kokeilleena sanoisin, että olo oli hirveä. Samoin alkoholista tulee huono olo seuraavina päivinä. Dopamiinitasot aivoissa laskee alkoholin seurauksena. Vaikka kiva se on joskus juhlia ja juoda. Pitää varautua siihen, että 2 seuraavaa päivä
Oli mullakin olo hirveä silloin joskus kun pilveä kokeilin. Nyt jo vuosia säännöllisesti polttaneena voin todeta vain, että paras lääke mitä maa päällään kantaa. Ja luonnontuote. Eikä aiheita krapulaa.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Minulla auttoi kymmenen kerran vyöhyketerapia. Toki akupunktio on kela-korvattava, muttei itselle niin hyvä. Myöhemmin auttoi Thyroxin ja viime kesänä auttoi rautalääkitys, joka käytössä edelleen
Ei kuulosta masennukselta vaan joltain toiselta ongelmalta.
Kova liikunta ja kunnon lepo. Ystävät jos tukena niin hyvä juttu.
Sinulla on kokeiltu Voxra?