Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaisi vaikeaan masennukseen?

Vierailija
07.07.2018 |

Puhuminen ei auta, kokeiltu on. Itsetuhoisuus auttaa hetkellisesti, mutta sekään ei nykyisin tunnu missään. Onko siis mitään millä voisi hetkeksi lievittää tätä tyhjyyden tunnetta? Kokemuksia kaipailisin.

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus voi auttaa kun rukoilet Häntä <3

Vierailija
22/110 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuminen oikealle ammattilaiselle. Siis sellaiselle, jonka kanssa sulla klikkaa hyvin. Kävin itse jossain kohtaa useammalla psykiatrisella hoitajalla juttelemassa. Ihmiset vaihtui, eikä oikeaa yhteyttä löytynyt - kunnes vihdoinkin! Pääsin hoitajalle, joka tuntui ymmärtävän tasan tarkkaan mitä mun mielessä liikkui. Sitten parin kerran tutustumiskerran jälkeen pystyin jo avautumaan ihan eri lailla kun koskaan aiemmin ja pääsin kunnolla työstämään itseäni ja nyt olen taas ns elävien kirjoissa :)

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuminen oikealle ammattilaiselle. Siis sellaiselle, jonka kanssa sulla klikkaa hyvin. Kävin itse jossain kohtaa useammalla psykiatrisella hoitajalla juttelemassa. Ihmiset vaihtui, eikä oikeaa yhteyttä löytynyt - kunnes vihdoinkin! Pääsin hoitajalle, joka tuntui ymmärtävän tasan tarkkaan mitä mun mielessä liikkui. Sitten parin kerran tutustumiskerran jälkeen pystyin jo avautumaan ihan eri lailla kun koskaan aiemmin ja pääsin kunnolla työstämään itseäni ja nyt olen taas ns elävien kirjoissa :)

Tsemppiä!

Ei se oo tämmöstä. Tai mtn itsen työstämistä. Jos sun elämä ja itelleni tärkeät asiat on pilattu. Auttaako siinä itsensä työstäminen? :D vittu mitä paskaa.

Vierailija
24/110 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Ei se oo tämmöstä. Tai mtn itsen työstämistä. Jos sun elämä ja itelleni tärkeät asiat on pilattu. Auttaako siinä itsensä työstäminen? :D vittu mitä paskaa.

Harva täällä helpolla pääsee.

Pitää työstää itseään ja ajatteluaan ja jatkaa silti, vaikkei jaksaisi. Sinulla on paljon mahdollisuuksia vaikka mihin. Mennyt on mennyttä, ja sinä voit vaikuttaa siihen, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

-eri

Vierailija
25/110 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxran avulla sain sen verran toimintakykyä että pääsin raahautumaan terapiaan. Nämä yhdessä auttoivat ja olen nykyisin taas työkykyinen.

Vierailija
26/110 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkitys ei poista masennusta, ehkä voi korkeintaan nostaa vaikeasti masentuneen vastaanottavaiseksi terapialle.

Ruokavalio , vähennä omega6~lähteitä reippaalla kädellä! (maaeläimet, munat, kasviöljyt )

lisää omega3~luontaisia lähteitä (saksanpähkinä, pellavarouhe, ehkäpä joku laadukas omega3 öljy, hampunsiemenöljy)

ÄLÄ vähennä hh, vaan panosta hitaasti imeytyviin hyviin hh. (Täysjyväkaura, täysjyväriisi, bataatti, peruna, tattari)

sokeri pois, teollinen roska pois.

Syö mahdollisimman paljon tumman vihreitä lehtivihanneksia ja kaikkia mahdollisia värikkäitä kasviksia, marjoja, hedelmiä.

Panosta unen Laatuun.

Harrasta liikuntaa niin paljon kuin pystyt.

Älä ryve itsesäälissä, se on tuhoavaa.

Terapia!

VMP. Ihan kuin vakavasti masentunut, jolla ei ole elämänhalua ja joka ei jaksa joka aamu edes sängystä nousta, jaksais miettiä mitään hoohoita ja käydä kaupassa pinaattia ostamassa. Ja lähtee lenkille joka päivä. Jos sellaista jaksaa, on alkanut jo parantua.

Vierailija
27/110 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollut lapsesta saakka masentunut, enkä tiedä muusta enkä muunlaista olotilaa. Olen vain ajatellut että tällainen on mun elämä nyt tällä kertaa, enkä pysty vertaamaan sitä muunlaiseen.

En voi tietää miten ja mitä muut ajattelevat. En halua lääkkeitä enkä terapiaa, tuskin auttaisivatkaan kun en kumpaakaan luota enkä usko.  Sitä on mitä on.

Eniten on auttanut juuri buddhismi ja sen opetukset vaikeimpina aikoina.

Vierailija
28/110 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP. Avauduin ja aloin työstämään itseäni. Aidosti ryhdyin selvittämään masennuksen perimmäistä syytä.

Vierailija
29/110 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Sen jälkeen, kun jouduin luokkatoverini raiskaamaksi ja poliisi sanoi, että kurja juttu, mutta se on vain mun sana hänen sanaa vastaan niin kyllä, itsen työstämistä se vaati, etten nyt ole yhä masentuneena ja toimintakyvyttömänä. 

Hoitajalta sain apua ja hän osasi ohjata oikeaan suuntaan, etten jäisi katkeraksi vaan, että elämä jatkuu kaikesta pskasta huolimatta. Itse en olisi yksin jaksanut. Enkä olisi halunnut ystäville antaa moista taakkaa käsiteltäväksi. Hoitaja kuitenkin oli ammattilainen, jolle maksetaan mun huolien kuuntelemisesta, niin mun ei tarvinnut huolehtia siitä, ettei sitä kiinnosta. Vaikkei sitä olisikaan kiinnostanut, niin sille tosiaan maksetaan siitä, että se edes esittää kiinnostunutta. Ja tää oli mulle tarpeeksi.

Vierailija
30/110 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisena masennuksen takia eläkeläisenä näyttää suurin osa näistä hyväätarkoittavista neuvoista suorastaan tragikoomisilta. "Älä ryve itsesäälissä!" "Pitää työstää" "Mennyt on mennyttä" "Käy lenkillä".

Totta kaikki, mutta tällaiset sanat masentuneelle on sama, kuin sanoisi neliraajahalvaantuneelle, että lähde kävelemään. 

Terapia tai lääkitys ei auta kaikille, ja silloin on vain päivä kerrallaan edettävä ja odotettava, että tulee taas parempi hetki. 

Vierailija
31/110 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä parhaat keinot:

1) kundaliinijooga ja/tai rosenterapia. Oppii rakastamaan itseään, jonka jälkeen voi rakastaa kaikkia muita ja koko maailmaa

2) ihmeiden oppikurssi, tai jos se on liian raskas, Gary Renardin kirjasarja, eli maailmankaikkeus katoaa (4 kirjaa)

3) opiskele esim quantum touch tai reikiohjaajaksi

4) Susanna Purra- nimisen lääkärin kirja tai vastaanotto (terapia)

Joo kuulostaa foliohatulta mutta takaan 100% varmuudella että jos teet kolme näistä kahdesta, masennus poissa parin kuukausen sisään

T. Esoteerikko ja energiahoitaja, tohtorikoulutettava

Vierailija
32/110 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Pitää työstää itseään ja ajatteluaan ja jatkaa silti, vaikkei jaksaisi. Sinulla on paljon mahdollisuuksia vaikka mihin. Mennyt on mennyttä, ja sinä voit vaikuttaa siihen, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

-eri

Mene nyt jo takaisin apukouluun. Oikea kyökkipsykologian tohtori. Kunpa saisit syövän niin oppisit kärsimystä ruoja.

Monet syöpäsairaat nimenomaan ovat työstäneet ajatteluaan ja keskittyvät positiiviseen. Siinä mielessä syöpä ei välttämättä ole paha asia. Olen kuullut jonkun syöpäpotilaan jopa sanoneen, että on ihan eri tavalla onnellinen sairastuttuaan syöpään. Jokainen päivä voi olla joko lahja tai taattua kärsimystä, näkökulmasta riippuen.

Vierailija
33/110 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on kuolemista jne.

Oletteko miettineet sitä kun fyysisesti sairaita laitetaan parantumaan masennuksesta psykoterapiaan mikä vitutus siitä seuraa?

Vierailija
34/110 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkitys paras apu. Joskus sähköhoito jos ei lääkitys auta.

mielestäni työttömien masennuspotilaiden hoidossa on sähköshokkihoito on tärkeää. mutta siihen on yhdistettävä lääkehoito ja kuntouttavat työkokeilu

Kas kun ei lobotomia. Ihan mallikkonako esität tällaisia mielipiteitä.

Vierailija
35/110 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä parhaat keinot:

1) kundaliinijooga ja/tai rosenterapia. Oppii rakastamaan itseään, jonka jälkeen voi rakastaa kaikkia muita ja koko maailmaa

2) ihmeiden oppikurssi, tai jos se on liian raskas, Gary Renardin kirjasarja, eli maailmankaikkeus katoaa (4 kirjaa)

Joo kuulostaa foliohatulta mutta takaan 100% varmuudella että jos teet kolme näistä kahdesta, masennus poissa parin kuukausen sisään

Jos sinä olet päässyt tohtorikoulutettavaski ei kovin hyvin mene.

Vierailija
36/110 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkitys ei poista masennusta, ehkä voi korkeintaan nostaa vaikeasti masentuneen vastaanottavaiseksi terapialle.

Ruokavalio , vähennä omega6~lähteitä reippaalla kädellä! (maaeläimet, munat, kasviöljyt )

lisää omega3~luontaisia lähteitä (saksanpähkinä, pellavarouhe, ehkäpä joku laadukas omega3 öljy, hampunsiemenöljy)

ÄLÄ vähennä hh, vaan panosta hitaasti imeytyviin hyviin hh. (Täysjyväkaura, täysjyväriisi, bataatti, peruna, tattari)

sokeri pois, teollinen roska pois.

Syö mahdollisimman paljon tumman vihreitä lehtivihanneksia ja kaikkia mahdollisia värikkäitä kasviksia, marjoja, hedelmiä.

Panosta unen Laatuun.

Harrasta liikuntaa niin paljon kuin pystyt.

Älä ryve itsesäälissä, se on tuhoavaa.

Terapia!

VMP. Ihan kuin vakavasti masentunut, jolla ei ole elämänhalua ja joka ei jaksa joka aamu edes sängystä nousta, jaksais miettiä mitään hoohoita ja käydä kaupassa pinaattia ostamassa. Ja lähtee lenkille joka päivä. Jos sellaista jaksaa, on alkanut jo parantua.

Minä olen vakavasti masentunut ja jaksan. Vaikuttava tekijä kai tuossa ahdistus. Ahdistaa niin paljon että pakko mennä lenkille sitä purkamaan. Ahdistus kai tuo itselleni energiaa vaikka muuten on todella kiduttavaa, pahempaa kuin masennus.

Vierailija
37/110 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

-eri

Mene nyt jo takaisin apukouluun. Oikea kyökkipsykologian tohtori. Kunpa saisit syövän niin oppisit kärsimystä ruoja.

Wau. Sinulla ei ole aavistustakaan, mitä olen elämässäni kokenut. Millainen ihminen kirjoittaa tuollaista toiselle ihmiselle? ...Tai en oikeastaan edes halua tietää.

Anteeksi, että yritin auttaa.

Vierailija
38/110 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella, todella monet nuoret ihmiset jäävät psyykkisistä syistä eläkkeelle. Surullista.

Jokainen sairastunut varmasti itse tietää, miten voinnin saa paremmaksi.

Vierailija
39/110 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne psyykkiset syyt voivat olla seurausta parantumattomasta fyysisestä tilasta.

Ne ei puhumalla parane.

Vierailija
40/110 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä parhaat keinot:

Jos sinä olet päässyt tohtorikoulutettavaski ei kovin hyvin mene.

Tämä. Pelottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi