Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaisi vaikeaan masennukseen?

Vierailija
07.07.2018 |

Puhuminen ei auta, kokeiltu on. Itsetuhoisuus auttaa hetkellisesti, mutta sekään ei nykyisin tunnu missään. Onko siis mitään millä voisi hetkeksi lievittää tätä tyhjyyden tunnetta? Kokemuksia kaipailisin.

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pluu

Vierailija
82/110 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla auttanut vain lääkitys sen verran että pysyn työkykyisenä. mitään muuta tosin en sitten jaksakaan kun töitä, töiden jälkeen ja viikonloput vaan makaan sängyssä, edes tv:tä en jaksa katsoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku halpa soitin ja harjoittelemaan, suosittelen. :)

Vierailija
84/110 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku halpa soitin ja harjoittelemaan, suosittelen. :)

Puhallinsoittoa suosittelen. Tulee hengitettyä kunnolla ja keskittyy vain hetkeen. Hapenottokyky kasvaa. 

Käsillä tekeminen on hyvä. Koittaisin mennä opiskelemaan ihan pitempään koulutukseen, jos ottavat. 

Luonnossa oleilu on terveellistä. Liikunta ja lemmikit.

Onko sinulla kavereita? 

Nämä kaikki neuvot kuulostavat hyviltä, jos joku tuntuu omalta. 

Tiedän keskivaikeasti masentuneena, että on vaikeaa. Masennus on kuin dominopalikat rivissä: Yksi asia kaataa toisen. Lähtee kaverit, työ, parisuhde, rahat - kaikki. 

Jaksa kokeilla lääkecompoja. Itsellä toimii Voxra + Brintellix. 

Vierailija
85/110 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut saunomista ja kylmäuintia? Sillä on todistettavasti mieltä virkistävä vaikutus. 

Vierailija
86/110 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut saunomista ja kylmäuintia? Sillä on todistettavasti mieltä virkistävä vaikutus. 

Kylmäuintia ei sitten uupuneelle ja kroonisesti stressaantuneelle,  on elimistölle rasite eikä vahviste.

Moni on niin sairas, että tarvitsee lääkityksen. Itselleni on auttanut Voxra ja vähän yllättäen estrogeeni. Ei SSRI.

Vierailija
87/110 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxraa pitäisi kyllä tehdä tunnettavammaksi, koska se auttaa monia ja liian moni vielä ajattelee masennuslääkityksen = SSRI.

Vierailija
88/110 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi kymmenen kerran vyöhyketerapia. Toki akupunktio on kela-korvattava, muttei itselle niin hyvä. Myöhemmin auttoi Thyroxin ja viime kesänä auttoi rautalääkitys, joka käytössä edelleen 

Vierailija
89/110 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiseni sai avun sähköhoidosta.

Vierailija
90/110 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävä määrä viinaa usein nautittuna

Vierailija
91/110 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös, ulos ja lenkille. Sillä lähti minulta vaikea masennus. Ei se lopulta sen kummempaa tarvinnut. Nyt vaan itseä niskasta kiinni ja menoksi.

Vierailija
92/110 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voxraa pitäisi kyllä tehdä tunnettavammaksi, koska se auttaa monia ja liian moni vielä ajattelee masennuslääkityksen = SSRI.

Voxra yksinään oli minulle tehoton. Nyt lisäsin Brintellixin siihen. Vaikuttaa hyvältä. Kokeilin molempia erikseen, liian tehottomia. 

Voxra aiheuttaa unettomuutta, brintellix väsyttää liikaa. Yhdessä nämä, niin toivottavasti tulee nukuttua normaalisti. Söin Efexoria pitkään, tehokas lääke, mutta aiheutti yöheräämistä ja päiväväsymystä. Lisäksi kaventaa tunne-elämää. 

Vierailija
93/110 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla auttoi kymmenen kerran vyöhyketerapia. Toki akupunktio on kela-korvattava, muttei itselle niin hyvä. Myöhemmin auttoi Thyroxin ja viime kesänä auttoi rautalääkitys, joka käytössä edelleen 

Ap kertoo olevansa vaikeasti masentunut. Lääkitys on ainut keino pitää masennus kurissa, jos löytyy sopiva lääke. 

Kaikki noi auttaa lisänä, terapia, hieronta, kylmäuinti, käsityöt. Vie vain rahaa. Masentuneilla ei ole usein rahaa, kun ei oikein pysty käymään töissä. 

Vierailija
94/110 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylös, ulos ja lenkille. Sillä lähti minulta vaikea masennus. Ei se lopulta sen kummempaa tarvinnut. Nyt vaan itseä niskasta kiinni ja menoksi.

Ymmärrätkö, mitä on vaikea masennus? Ihminen nukkuu suurimman osan vuorokautta. Pahimmassa tapauksessa ei jaksa kävellä vessaan tai keittiöön. Ihmisiä on kuollut sänkyynsä masentuneena. Lopulta ei jaksa enää hengittää. 

Masennus luokitellaan kolmeen: Lievä, keskivaikea ja vaikea. 

Olen nuoresta asti sairastanut keskivaikeaa masennusta. Lähes kaikki on ollut vaikea. Opiskelu, työelämä, parisuhteet jne. 

Kun siitä niskasta ei niin vain oteta kiinni. Olen yrittänyt vaikka ja mitä. 

Vierailija
95/110 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmäuintia ei sitten uupuneelle ja kroonisesti stressaantuneelle,  on elimistölle rasite eikä vahviste.

Moni on niin sairas, että tarvitsee lääkityksen. Itselleni on auttanut Voxra ja vähän yllättäen estrogeeni. Ei SSRI.

Sauna on hyvä. Masentuneena ei tarvi kuin mennä istumaan tai makaamaan saunaan ja hikoilu helpottaa. Ei vaadi ponnistelua. Auttaa. Ja myös uinti kylmässä. Jos ei ole ärsyyntynyt kylmästä. 

Vierailija
96/110 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tähän mikään ole vielä auttanut yhdeksässä vuodessa. Oikeastaan kaikki kokeiltu, lääkkeet, terapia, sähkö, liikunta, ravinto.

Vierailija
97/110 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, mitä on vaikea masennus? Ihminen nukkuu suurimman osan vuorokautta. Pahimmassa tapauksessa ei jaksa kävellä vessaan tai keittiöön. Ihmisiä on kuollut sänkyynsä masentuneena. Lopulta ei jaksa enää hengittää. 

Olen nuoresta asti sairastanut keskivaikeaa masennusta. Lähes kaikki on ollut vaikea. Opiskelu, työelämä, parisuhteet jne. 

Olisiko sinulla trauma ja dissosiaatio?

Vierailija
98/110 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis. Lisänä joskus alkoholi, mutta sitten kun juomisen lopettaa, masentaa vaan enemmän. Joten olen vaihtanut pääsääntöisesti pilveen ja jeesaa paremmin kuin lenkkeily, vitamiinit, ulkoilu tai lääkkeet yhteensä. Olisi ihanaa myös harrastaa jotakin, mutta näin työttömänä ei ole mihinkään varaa kun jopa kansalaisopiston kurssit maksavat älyttömiä summia eikä mitään työttömyysalennusta saa.

10 vuotta sitten diagnosoitu vaikea-asteinen masennus. On tässä ehtinyt kokeilemaan vaikka ja mitä. Nyrkkeily oli kanssa aika mahtavaa, mutta kallista. Kokeilin pari kertaa kun oli ns. testitarjous. Itse kurssiin ei ollut varaa.

Vierailija
99/110 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sinulla trauma ja dissosiaatio?

Ei. Sairastan melankolista masennusta. Tämä on ja pysyy. Olen pääosin tyytyväinen, kun elämä on tasapainossa. On sopiva työ, säännöllinen arki, perhe, harrastuksia, liikun kohtuullisesti - ja lääketasapaino kohdillaan. 

Masennus voi olla elämäntilanteesta johtuvaa, tai sitten harvinaisemmin pysyvää. Niinkuin minulla. 

Vierailija
100/110 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabis. Lisänä joskus alkoholi, mutta sitten kun juomisen lopettaa, masentaa vaan enemmän. Joten olen vaihtanut pääsääntöisesti pilveen ja jeesaa paremmin kuin lenkkeily, vitamiinit, ulkoilu tai lääkkeet yhteensä. Olisi ihanaa myös harrastaa jotakin, mutta näin työttömänä ei ole mihinkään varaa kun jopa kansalaisopiston kurssit maksavat älyttömiä summia eikä mitään työttömyysalennusta saa.

10 vuotta sitten diagnosoitu vaikea-asteinen masennus. On tässä ehtinyt kokeilemaan vaikka ja mitä. Nyrkkeily oli kanssa aika mahtavaa, mutta kallista. Kokeilin pari kertaa kun oli ns. testitarjous. Itse kurssiin ei ollut varaa.

Pilveä kokeilleena sanoisin, että olo oli hirveä. Samoin alkoholista tulee huono olo seuraavina päivinä. Dopamiinitasot aivoissa laskee alkoholin seurauksena. Vaikka kiva se on joskus juhlia ja juoda. Pitää varautua siihen, että 2 seuraavaa päivää masentaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä