Pistäisittekö lopun tällaiselle teinin seurustelusuhteelle? Hieman ällöttävä olo
Ja tästä tulee mieleen jokin insesti, vaikkei kuitenkaan käytännössä sitä ole.
Oma lapseni seurustelee siis exäni lapsen kanssa. Muuten tämä voisi olla ehkä vähemmän ällöttävää, mutta minulla ja exälläni on yksi yhteinen lapsi joka on siis näiden kahden molempien isoveli. Eli siis käytännössä vanhimman lapsen kaksi nuorempaa sisarusta ovat seurustelusuhteessa keskenään.
He eivät siis ole mitään sukua keskenään, mutta koska heillä on kuitenkin yhteinen (puoli)veli niin väkisinkin itselleni tulee insestimäinen olo tästä. Ja tiedän että aloitus kuulostaa täysin provolta, ja ymmärrän kyllä jos tulee provohuutelijoita koska ellen olisi tässä tilanteessa niin ei menisi itsellenikään läpi.
Asiallisilta vastaajilta kuitenkin kysyn, että pistäisittekö minun tilanteessani suhteelle lopun?
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Oukki doukki, eipä mulla sitten enempää tähän keskusteluun. Tulen kymmenen vuoden päästä uudestaan lueskelemaan, että miten teidän teinit sitten naiskentelee ympäriinsä kenen kanssa sattuu. Ehkä sitten isä- ja äitipuoletkin hyväksytään kumppaniksi, eiväthän hekään ole mitään sukua keskenään. Peace!
Saahan teinit naiskennella ympäriinsä siinä missä aikuisetkin.
Anna nuorten ihastua ja rakastaa. Tämä on sitä nykyaikaa :) En kieltäisi suhdetta vaikka asuisivat samassa taloudessa, mieluumin keskustelisin ihmisten arvoista ja ajatuksista mitä ongelmia tällainen seurustelu voi kohdata. Itse valitsevat saattavatko siitä huolimatta jatkaa yhdessä. Ja nuoremmille sisaruksille samoin selitys ikätasoaan vastaavilla käsitteillä, että kun eivät ole verisukulaisia niin tämä on ihan laillista ja sallittua. Jokainen valitkoon itse rakkautensa kohteen ja muut sen joutuvat hyväksymään, oli se omien ajatusten mukainen tahi ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yllättynyt siitä, miten yleinen mielipide tuntuu olevan sisarpuolien seurustelun puolella. O tempora, o mores.
Ap:n tapauksessa nuoret eivät ole sisarpuolia!
MIkä on sisarpuolen määritelmä?
Ja kertoiko ap missään vaiheessa nuorten asumis- ja tapaamisjärjstelyistä oikeastaan juuri mitään?
Entä kun he menevät isoveljensä kotiin vaikka sunnuntailounaalle, olisiko ok pusutella siinä pöydässä, isoveljen silmien alla hän näkee kuinka siskonsa ja veljensä touhuavat keskenään? Y-Ö-K.
Asumis- ja tapaamisjärjestelyt??? Eiköhän kumpikin asu omassa kodissaan omien vanhempiensa kanssa. Tuskin vanhemman exän uuden lapsen kanssa on muutenkaan mitään tapaamisjärjestelyjä, ellei sitte satuta elämään salkkareissa.
Vierailija kirjoitti:
Mieti niin että jos olisitte vielä perhe. Asuisitte saman katon alla ja silloin lapset olisivat puolisisaruksia keskenään vaikkeivät verisisaruksia. Eikö se olisi outoa?
Kannattaa jutella lapsen kanssa ja miettiä yhdessä mikä on oikein. Kieltää ei ehkä kannata. Teinit saattavat vaikka lähteä karkuteille rakkauden tähden.
Tai puhua seurudtelukumppanista veljenä/siskona
Mitä hittoa? Jos ne vanhemmat olisi vielä yhdessä, niin ei kai näitä nyt seurustelevia nuoria olisi edes olemassa?
Onko keskenään seurustelevat lapset asuneet lapsina samassa kodissa? Silloin ällötys on ymmärrettävää, koska lapsina samassa kodissa asuneet eivät yleensä kiinnostu toisistaan seksuaalisesti, vaan ajattelevat toisesta kuin sisaruksesta vaikka eivät olisi sukua keskenään. Näin ainakin väitettiin aikoinaan jossain biologian kirjassa.
Mutta antaa seurustella kun sille ei ole laillista estettä. Todennäköisesti suhde päättyy itsestään muutamassa viikossa.
Nami ja maiskis. Antaa nuorten tutustua toisiinsa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oukki doukki, eipä mulla sitten enempää tähän keskusteluun. Tulen kymmenen vuoden päästä uudestaan lueskelemaan, että miten teidän teinit sitten naiskentelee ympäriinsä kenen kanssa sattuu. Ehkä sitten isä- ja äitipuoletkin hyväksytään kumppaniksi, eiväthän hekään ole mitään sukua keskenään. Peace!
Kannattaa muistaa että on edelleen olemassa ydinperheitä, joissa ei nusautella lapsia jokaisen vastaantulijan kanssa pitkin pitäjiä. Silloin ei tule näitä ongelmia. Tottakai äiti- ja isäpuoletkin pitää hyväksyä uusiksi kumppaneiksi jos eivät ole sukua.
Miksi se kumppaninvalinta muutenkaan olisi muiden hyväksymisistä kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Onko keskenään seurustelevat lapset asuneet lapsina samassa kodissa? Silloin ällötys on ymmärrettävää, koska lapsina samassa kodissa asuneet eivät yleensä kiinnostu toisistaan seksuaalisesti, vaan ajattelevat toisesta kuin sisaruksesta vaikka eivät olisi sukua keskenään. Näin ainakin väitettiin aikoinaan jossain biologian kirjassa.
Mutta antaa seurustella kun sille ei ole laillista estettä. Todennäköisesti suhde päättyy itsestään muutamassa viikossa.
Eivät. Paitsi jos aap ja exänsä ovat perustaneet kommuunin uusien perheidensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yllättynyt siitä, miten yleinen mielipide tuntuu olevan sisarpuolien seurustelun puolella. O tempora, o mores.
Klassinen lausahdus ihmisiltä, jotka haluavat tanssittaa muita oman pillinsä mukaan ilman mitään perustetta. Koska minulla on tällainen päähänpisto, niin muiden on toimittava samoin. Kehtaavat vielä kutsua arvoiksi niitä pinttymiään.
En ymmärrä kommenttiasi. Mikä lausahduksessani on pillini mukaan tanssittamista? Mikä päähänpisto minulla on? Viimeisen virkkeen relevanttiutta en ymmärrä ollenkaan.
Oi aikoja, oi tapoja = voivottelua ja paheksuntaa siitä, että muut eivät halua elää ja olla kuten minä haluan ja olen tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kertoiko ap missään vaiheessa nuorten asumis- ja tapaamisjärjstelyistä oikeastaan juuri mitään?
Entä kun he menevät isoveljensä kotiin vaikka sunnuntailounaalle, olisiko ok pusutella siinä pöydässä, isoveljen silmien alla hän näkee kuinka siskonsa ja veljensä touhuavat keskenään? Y-Ö-K.
Eri vanhempien lapset, asuvat eri taloudessa ja vanhemmat eivät ole naimisissa keskenään. Eivät ole kyllä minkään määritelmän mukaan sisarpuolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri vanhempien lapset, asuvat eri taloudessa ja vanhemmat eivät ole naimisissa keskenään. Eivät ole kyllä minkään määritelmän mukaan sisarpuolia.
Luulisin sisarpuolen määritelmän olevan se, että toinen vanhemmista on yhteinen...
Osa ei ole edes ymmärtänyt tilannetta. Laadukkaan keskustelun lähtökohta.
Vierailija kirjoitti:
Osa ei ole edes ymmärtänyt tilannetta. Laadukkaan keskustelun lähtökohta.
Tyypillistä av:lla. Osa ei lue kuin otsikon, osa jaksaa lukea aloituksesta pari ensimmäistä lausetta eikä ymmärrä niitäkään.
Ajatelkaapa jotain sarjadeittaavan vanhemman teiniraukkaa pienellä paikkakunnalla, kaikki vanhemman exien lapset off-limits, ei saa koskea koska ällöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa että on edelleen olemassa ydinperheitä, joissa ei nusautella lapsia jokaisen vastaantulijan kanssa pitkin pitäjiä. Silloin ei tule näitä ongelmia. Tottakai äiti- ja isäpuoletkin pitää hyväksyä uusiksi kumppaneiksi jos eivät ole sukua.
Miksi se kumppaninvalinta muutenkaan olisi muiden hyväksymisistä kiinni?
Niin, sitä sopii kysyä ap:ltä. Hänhän ei tätä suhdetta hyväksy vaikka olettaa, että muut hyväksyvät mukisematta hänen valintansa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä laittaisin.
Miten? Miksi?
Koska eivät sukua, saavat seurustella. Eikä ole vanhemman tehtävä katkaista suhdetta!
Vierailija kirjoitti:
Omasta tahdostaan saa seurustella kenen kanssa tahansa, kunhan ei ole kyse liian läheisestä verisukulaisesta.
Tässä ei voi käyttää edes sitä veruketta, että mahdollisen eron jälkeen on kiusallista asua samassa kodissa, koska samaa kotia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo ehkä vähän erikoinen asetelma, mutta en näe tuossa mitään väärää. Varsinkaan kun teinit kuitenkin asuvat eri osoitteissa. Se voisi olla vielä astetta omituisempaa jos yhteinen lapsesi exän kanssa olisi teinien pikkusisarus ja asuisitte kaikki viisi saman katon alla. :D
Miksi ihmeessä exän lapsi asuisi ap:n kanssa samassa osoitteessa?
No toki tarkoitin samalla että jos tämä nykyinen isosisarus olisi pikkusisarus, olisivat ap ja ex siis vielä yhdessä. Seurustelevat teinit tietenkin eri aikaisemmista liitoista. Luulin että jengi tuosta ymmärtäisi mitä haen takaa, mutta ei kai sitten. :D