Pistäisittekö lopun tällaiselle teinin seurustelusuhteelle? Hieman ällöttävä olo
Ja tästä tulee mieleen jokin insesti, vaikkei kuitenkaan käytännössä sitä ole.
Oma lapseni seurustelee siis exäni lapsen kanssa. Muuten tämä voisi olla ehkä vähemmän ällöttävää, mutta minulla ja exälläni on yksi yhteinen lapsi joka on siis näiden kahden molempien isoveli. Eli siis käytännössä vanhimman lapsen kaksi nuorempaa sisarusta ovat seurustelusuhteessa keskenään.
He eivät siis ole mitään sukua keskenään, mutta koska heillä on kuitenkin yhteinen (puoli)veli niin väkisinkin itselleni tulee insestimäinen olo tästä. Ja tiedän että aloitus kuulostaa täysin provolta, ja ymmärrän kyllä jos tulee provohuutelijoita koska ellen olisi tässä tilanteessa niin ei menisi itsellenikään läpi.
Asiallisilta vastaajilta kuitenkin kysyn, että pistäisittekö minun tilanteessani suhteelle lopun?
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo ehkä vähän erikoinen asetelma, mutta en näe tuossa mitään väärää. Varsinkaan kun teinit kuitenkin asuvat eri osoitteissa. Se voisi olla vielä astetta omituisempaa jos yhteinen lapsesi exän kanssa olisi teinien pikkusisarus ja asuisitte kaikki viisi saman katon alla. :D
Miksi ihmeessä exän lapsi asuisi ap:n kanssa samassa osoitteessa?
No toki tarkoitin samalla että jos tämä nykyinen isosisarus olisi pikkusisarus, olisivat ap ja ex siis vielä yhdessä. Seurustelevat teinit tietenkin eri aikaisemmista liitoista. Luulin että jengi tuosta ymmärtäisi mitä haen takaa, mutta ei kai sitten. :D
Olisihan se siinä tapauksessa outoa, mutta silti normaalia. Kaikkein typerintä olisi lähteä aivopesemään teinejä siihen, että heidän suhteensa olisi ällöttävä, inhottava, sairas, insestiä, mitä lie. Teinit ovat itsenäisiä itse tuntevia olentoja, eivät vanhempiensa kautta eläviä jatkeita.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne on eri sukupuolta keskenään niin se on stoppi välittömästi mutta muuten se on vaan sateenkaari-ihanaa.
Ihanaa, että suhtaudut noin romanttisesti kaltaistesi ihmisten elämään. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko keskenään seurustelevat lapset asuneet lapsina samassa kodissa? Silloin ällötys on ymmärrettävää, koska lapsina samassa kodissa asuneet eivät yleensä kiinnostu toisistaan seksuaalisesti, vaan ajattelevat toisesta kuin sisaruksesta vaikka eivät olisi sukua keskenään. Näin ainakin väitettiin aikoinaan jossain biologian kirjassa.
Mutta antaa seurustella kun sille ei ole laillista estettä. Todennäköisesti suhde päättyy itsestään muutamassa viikossa.
Eivät. Paitsi jos aap ja exänsä ovat perustaneet kommuunin uusien perheidensä kanssa.
Sitten ongelmaa ei ole muualla kuin ap:n korvien välissä.
Eikö exien lapset koskaan asu viikonloppuisin exän perheessä silloin kun exä on vielä nyksä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko keskenään seurustelevat lapset asuneet lapsina samassa kodissa? Silloin ällötys on ymmärrettävää, koska lapsina samassa kodissa asuneet eivät yleensä kiinnostu toisistaan seksuaalisesti, vaan ajattelevat toisesta kuin sisaruksesta vaikka eivät olisi sukua keskenään. Näin ainakin väitettiin aikoinaan jossain biologian kirjassa.
Mutta antaa seurustella kun sille ei ole laillista estettä. Todennäköisesti suhde päättyy itsestään muutamassa viikossa.
Eivät. Paitsi jos aap ja exänsä ovat perustaneet kommuunin uusien perheidensä kanssa.
Eikö exien lapset koskaan asu viikonloppuisin exän perheessä silloin kun exä on vielä nyksä?
Useimmiten asuvat, mutta ap ja exänsä eivät ole olleet nyksiä nyt seurustelevan parin elinaikana.
Käyttäjä17216 kirjoitti:
Ja itse olen ajatellut, että halutessani saisin tod.näk. suhteelle stopin siten, että kertoisin exälleni. Tiedän kyllä millainen hän on, ei ikinä antaisi 13-vuotiaan tyttärensä seurustella. Ja uskon että lapsi kuuntelisi isäänsä.
Mutta jos asiassa ei ole teidän mielestänne mitään pahaa, niin minun on aika turhaa sitten tehdä tästä tämän isompaa asiaa. Todennäköisesti suhde muutenkin loppuu melko pian, koska harvoin tuon ikäiset pysyvät kauan yhdessä.
Kiitos asiallisista vastauksista! :)
Paljastuit provoksi, hyvä :D Tytärhän piti olla sun ja 15-vuotias.
Ainahan te voitte itse erota. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yllättynyt siitä, miten yleinen mielipide tuntuu olevan sisarpuolien seurustelun puolella. O tempora, o mores.
Ap:n tapauksessa nuoret eivät ole sisarpuolia!
MIkä on sisarpuolen määritelmä?
Ja kertoiko ap missään vaiheessa nuorten asumis- ja tapaamisjärjstelyistä oikeastaan juuri mitään?
Entä kun he menevät isoveljensä kotiin vaikka sunnuntailounaalle, olisiko ok pusutella siinä pöydässä, isoveljen silmien alla hän näkee kuinka siskonsa ja veljensä touhuavat keskenään? Y-Ö-K.
Sisarpuolilla on toinen vanhempi yhteinen. Se että asuu jonkun kanssa samassa asunnossa, ei tee sukulaiseksi tai edes sisarpuoleksi, kun ei ole yhtään yhteistä vanhempaa. Mitäs sitten vaikka pusuttelisivatkin, yhtä ällöttävää se on teinien mielestä kun uusperheen vanhemmat pusuttelevat.
Ottamatta kantaa alkuperäseen kysymykseen, niin mulle mun molemmat veljet on kyllä ihan kokonaisia ja yhtä lailla rakkaita veljiä vaikka meillä onkin eri isät. Ei mitään puolikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yllättynyt siitä, miten yleinen mielipide tuntuu olevan sisarpuolien seurustelun puolella. O tempora, o mores.
Ja kertoiko ap missään vaiheessa nuorten asumis- ja tapaamisjärjstelyistä oikeastaan juuri mitään?
Entä kun he menevät isoveljensä kotiin vaikka sunnuntailounaalle, olisiko ok pusutella siinä pöydässä, isoveljen silmien alla hän näkee kuinka siskonsa ja veljensä touhuavat keskenään? Y-Ö-K.
Sisarpuolilla on toinen vanhempi yhteinen. Se että asuu jonkun kanssa samassa asunnossa, ei tee sukulaiseksi tai edes sisarpuoleksi, kun ei ole yhtään yhteistä vanhempaa. Mitäs sitten vaikka pusuttelisivatkin, yhtä ällöttävää se on teinien mielestä kun uusperheen vanhemmat pusuttelevat.
Ottamatta kantaa alkuperäseen kysymykseen, niin mulle mun molemmat veljet on kyllä ihan kokonaisia ja yhtä lailla rakkaita veljiä vaikka meillä onkin eri isät. Ei mitään puolikkaita.
Mitä sitten? Setä saa tuntea itsensä vaikka tädiksi, mutta jos lapsilla ei ole yhtään yhteistä vanhempaa, he eivät ole sukulaisia geneettisesti eikä lain mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Setä saa tuntea itsensä vaikka tädiksi, mutta jos lapsilla ei ole yhtään yhteistä vanhempaa, he eivät ole sukulaisia geneettisesti eikä lain mukaan.
Miten toi liitty mun kommenttiin? Oon täysin samaa mieltä siinä että noi lapset ei ole millään tavalla sisaruksia keskenään. Sanoin vain että mulle mun veljet ei ole velipuolia vaan kokonaisia veljiä vaikka onkin vain toinen yhteinen vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä17216 kirjoitti:
Ja itse olen ajatellut, että halutessani saisin tod.näk. suhteelle stopin siten, että kertoisin exälleni. Tiedän kyllä millainen hän on, ei ikinä antaisi 13-vuotiaan tyttärensä seurustella. Ja uskon että lapsi kuuntelisi isäänsä.
Mutta jos asiassa ei ole teidän mielestänne mitään pahaa, niin minun on aika turhaa sitten tehdä tästä tämän isompaa asiaa. Todennäköisesti suhde muutenkin loppuu melko pian, koska harvoin tuon ikäiset pysyvät kauan yhdessä.
Kiitos asiallisista vastauksista! :)
Paljastuit provoksi, hyvä :D Tytärhän piti olla sun ja 15-vuotias.
Niin, siis mies, se eksä, ei antaisi 13 v. tyttärensä seurustella. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Eksä ei siis edes tiedä, että hänen 13 v. tyttärensä seukkaa ap:n 15 v. pojan kanssa.
Minua kyllä isosisaruksena ällöttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Pariskunta on hankkinut lapsen. Sitten pari on eronnut ja hankkinut kumpikin tahoillaan uuden perheen. Nyt nuoret näistä uusista perheistä ovat alkaneet seurustella keskenään. Jos heidän vanhempansa olisivat pysyneet yhdessä, heitä tuskin olisi edes olemassa. Joten ei, eivät taatusti ole asuneet saman katon alla silloin kun exät oli vielä nyxiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten toi liitty mun kommenttiin? Oon täysin samaa mieltä siinä että noi lapset ei ole millään tavalla sisaruksia keskenään. Sanoin vain että mulle mun veljet ei ole velipuolia vaan kokonaisia veljiä vaikka onkin vain toinen yhteinen vanhempi.
Saathan sinä pitää teitä vaikka siamilaisina kolmosina jos haluat, mutta tässä ketjussa oikea sukulaissuhde - tai ap:n tapauksessa sen puute - lienee se oleellinen asia.
Nämä jutut ja asenteet ovat kuin suoraan jostain 1800-luvulta. Panna stoppi teinien seurustelulle, hohhoijaa, kuin pissisi vastatuuleen.
Mie en kans ymmärrä miten voisit laittaa suhteen poikki ilman että se vaikuttaa huomattavasti itses ja oman teinisi väleihin. Suljet kotiin? Ovi takalukkoon? Häiritseekö isoveljeä oikeasti?
En lukenut muiden vastauksia, mutta siis kyseinen suhde on lainvastainen ja huoltajan velvollisuus on estää se/suojata alaikäinen siltä. Jos huoltaja ei pysty/ei tee asialle mitään, hän ei riittävällä tavalla huolehdi lapsen asioista.
Jos tätä on vaikea käsittää, ota yhteys lastensuojeluun ja poliisiin.
Vierailija kirjoitti:
En lukenut muiden vastauksia, mutta siis kyseinen suhde on lainvastainen ja huoltajan velvollisuus on estää se/suojata alaikäinen siltä. Jos huoltaja ei pysty/ei tee asialle mitään, hän ei riittävällä tavalla huolehdi lapsen asioista.
Jos tätä on vaikea käsittää, ota yhteys lastensuojeluun ja poliisiin.
Kerrotko vielä että mikä tuosta tekee laittoman?
Outoa että sua ei ymmärretä täällä muuten niin konservatiivisella mammapalstalla. Itse ymmärrän että on ällöttävää, ovathan he joskus olleet ikään kuin sisaruksia. Nämä ovat vahvoja tabuja, syystä, ja siksi ne ulottuvat myös ikään kuin laajemmalle kuin biologiselta kannalta tarvitsisi. Itse en pystynyt edes koskemaan lapsuudenperheeni perhetutun poikaan aikoinaan kun lähestyi minua, tästä syystä. Pidin häntä liikaa veljenä.
Minun mielestä tuossa ei ole ongelmaa. Nämä nuoret eivät ole mitään sukua toisilleen biologisesti. Koomista näissä uusperheissä yleensäkin on että keksitään pitää "sisaruksena" sellaista joka ei kerta kaikkiaan ole mitään sukua. Ei edes tuolla tavalla isovelipuolen kautta.
Kuulostaa salkkareilta.