Pistäisittekö lopun tällaiselle teinin seurustelusuhteelle? Hieman ällöttävä olo
Ja tästä tulee mieleen jokin insesti, vaikkei kuitenkaan käytännössä sitä ole.
Oma lapseni seurustelee siis exäni lapsen kanssa. Muuten tämä voisi olla ehkä vähemmän ällöttävää, mutta minulla ja exälläni on yksi yhteinen lapsi joka on siis näiden kahden molempien isoveli. Eli siis käytännössä vanhimman lapsen kaksi nuorempaa sisarusta ovat seurustelusuhteessa keskenään.
He eivät siis ole mitään sukua keskenään, mutta koska heillä on kuitenkin yhteinen (puoli)veli niin väkisinkin itselleni tulee insestimäinen olo tästä. Ja tiedän että aloitus kuulostaa täysin provolta, ja ymmärrän kyllä jos tulee provohuutelijoita koska ellen olisi tässä tilanteessa niin ei menisi itsellenikään läpi.
Asiallisilta vastaajilta kuitenkin kysyn, että pistäisittekö minun tilanteessani suhteelle lopun?
Kommentit (145)
Mikäli puutut siihen ja hän ei kerrasta ymmärrä lopettaa suhdetta, niin on turha edes yrittää
Vierailija kirjoitti:
Outoa että sua ei ymmärretä täällä muuten niin konservatiivisella mammapalstalla. Itse ymmärrän että on ällöttävää, ovathan he joskus olleet ikään kuin sisaruksia. Nämä ovat vahvoja tabuja, syystä, ja siksi ne ulottuvat myös ikään kuin laajemmalle kuin biologiselta kannalta tarvitsisi. Itse en pystynyt edes koskemaan lapsuudenperheeni perhetutun poikaan aikoinaan kun lähestyi minua, tästä syystä. Pidin häntä liikaa veljenä.
He eivät ole ikään kuin sisaruksia, eivät ole koskaan olleet eivätkä tule koskaan olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä tuossa ei ole ongelmaa. Nämä nuoret eivät ole mitään sukua toisilleen biologisesti. Koomista näissä uusperheissä yleensäkin on että keksitään pitää "sisaruksena" sellaista joka ei kerta kaikkiaan ole mitään sukua. Ei edes tuolla tavalla isovelipuolen kautta.
Pikkulasten kohdalla sisarussuhteen rakentamisen jollain lailla ymmärtää, mutta kun laitetaan kaksi vastakkaista sukupuolta olevaa ennestään tuntematonta teiniä saman katon alle, niin on aika selvää, että ihastumisia voi tulla. Eivät teinit muutu sisaruksiksi sillä, että toisen isä ja toisen äiti päättävät pariutua. Mutta tässä ap:n tapauksessahan ei edes varsinaisesti ollut kyse uusperheen teineistä.
Älä, ap, tee ongelmaa sinne missä sitä ei ole. Et voi asialle mitään. Itseäni korkeintaan tytön ikä mietityttäisi ja olisi keskustelun paikka nuorten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Älä, ap, tee ongelmaa sinne missä sitä ei ole. Et voi asialle mitään. Itseäni korkeintaan tytön ikä mietityttäisi ja olisi keskustelun paikka nuorten kanssa.
Mikä siinä tytön iässä? Nuori on joo, mutta mitä sitten. Jos seksi tulee kuvioihin, se tulee joka tapauksessa vaikka mitä keskusteluja olisi käyty. Mutta voi hyvin olla, että seksin aika ei ole vielä eikä ehkä ehdi tullakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä tytön iässä? Nuori on joo, mutta mitä sitten. Jos seksi tulee kuvioihin, se tulee joka tapauksessa vaikka mitä keskusteluja olisi käyty. Mutta voi hyvin olla, että seksin aika ei ole vielä eikä ehkä ehdi tullakaan.
Varmaan kuitenkin (toivottavasti!) ensimmäisiä sellaisia seurustelusuhteita, joissa seksi voi tulla ajankohtaiseksi? 13-v. on lapsi vielä ja poitsu kuitenkin vanhempi. Itse kokisin tärkeäksi varmistaa, että tyttö tietää ettei mitään ole pakko tehdä jos ei siltä tunnu, ei kenenkään mieliksi eikä tavan vuoksi, ei vaikka suostutellaan tai painostetaan. Ja pojalle tietysti muistuttaisin juurikin tällaisesta toisen ja tämän rajojen kunnioittamisesta. Itse en ainakaan mitään yökyläilyä tuonikäisille todellakaan sallisi ja muistuttaisin ettei muutaman vuoden odottamalla ainakaan mitään menetä. Ehkäisystä tietenkin pitäisi myös puhua.
tää palsta on ku salkkareita kattelles x)
Käyttäjä17216 kirjoitti:
Ja tästä tulee mieleen jokin insesti, vaikkei kuitenkaan käytännössä sitä ole.
Oma lapseni seurustelee siis exäni lapsen kanssa. Muuten tämä voisi olla ehkä vähemmän ällöttävää, mutta minulla ja exälläni on yksi yhteinen lapsi joka on siis näiden kahden molempien isoveli. Eli siis käytännössä vanhimman lapsen kaksi nuorempaa sisarusta ovat seurustelusuhteessa keskenään.
He eivät siis ole mitään sukua keskenään, mutta koska heillä on kuitenkin yhteinen (puoli)veli niin väkisinkin itselleni tulee insestimäinen olo tästä. Ja tiedän että aloitus kuulostaa täysin provolta, ja ymmärrän kyllä jos tulee provohuutelijoita koska ellen olisi tässä tilanteessa niin ei menisi itsellenikään läpi.
Asiallisilta vastaajilta kuitenkin kysyn, että pistäisittekö minun tilanteessani suhteelle lopun?
Voi v...u kun nää tietyt ihmiset eivät osaa muuta, kuin tulla raskaaksi kaikkien vastaantulevien ihmisten kanssa, kun tietävät kuitenkin että eroavat taas hetken päästä. Pääasia on, että saa jonkun kakaran taas aluilleen ja ne sotkut on sitten yllä luettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se seksi jo on siinä kuvioissa, jos vanhempiinsa tulee.
Mitä ihmettelemistä siinä on. Äitini äiti oli naimisissa isäni isän kanssa. Kummallakin oli edellisestä liitosta 6-9 lasta, joista tuli vanhempien liiton kautta tosi läheisiä keskenään.
Avioituvat leskeksi jäätyään.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä17216 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä17216 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisistä teineistä on kyse? Oli miten oli, ei ole sinun asiasi lopettaa toisten suhteita, kyllä he päättävät asiasta itse.
Oma lapseni 15v, exän lapsi 13v.
Ok, aika nuoria, mutta silti seurusteluikäisiä. Mutta miten sinä käytännössä pistäisit suhteelle lopun? Et voi estää nuoria pitämästä yhteyttä ja tapaamasta toisiaan? Entä mitä mieltä exäsi on asiasta?
Exäni ei taida tietää asiasta ellei yhteinen poikamme ole kertonut. Uskoisin, ettei ole kertonut koska kaksi nuorempaa ovat yhä yhdessä, ja olen lähes 100% varma että jos asia olisi exäni tiedossa hän pistäisi suhteelle stopin välittömästi.
Miten hänkään voisi pistää suhteelle stopin? Sekin, ettei isoveli ole kertonut suhteesta, viestii että hän hyväksyy sen.
Jep, jep. Sullako on se kristallipallo, josta kaiken näkee?
Monelta asiat jää muilta salaisuuksiksi, mutta sinä tiedät. Hitsi.
Vaikeneminen tuskin tuossa tapauksessa on myöntymisen merkki. Saattaapa olla myös isoveljelle vähän kinkkinen. Ei halua puhua asiasta?
Ei tuossa, ap toisaalta ole mitään, mutta toisaalta on. Adoptioperheissäkkin tuota samanlaista varmaan sattuuu.
Älä rupea lopettamaan...se on nuorten oma asia. Seksiä tuonikäiset ei harrasta...sen voit jutella tietty. Sen varmaan puhuisit, seurusteli lapsesi kenen kanssa vvaan.
Kuka enää näissä uus-uus-uus- ex-uus-perheissä tietää kuka kukin on? Tai isoissa aatteen perheissä? Kuka kenekin sukulainen? Hyvät jatkot vaan teille uusiokierroslaisille. Koittakkee pärjätä.
Diego Serrano kirjoitti:
!Ei se auta, vaikka tunkisit vessaharjaa suuhun, kokemusta on
Diego Serrano 😂😂
Muista että 13 veelle ei missään nimessä kuulu seksipuuhat!! Olise sitten tyttö tai poika.
Vierailija kirjoitti:
Muista että 13 veelle ei missään nimessä kuulu seksipuuhat!! Olise sitten tyttö tai poika.
13v ei kysy äidin ja isän lupaa, jos haluaa aloittaa seksipuuhat. Seurustella voi kyllä ilmankin. Ja vaikka yleensä ajatellaan, että teinipojat hyppäävät pukille heti kun on tilaisuus, niin ei se aina ihan niinkään ole. Kyllä heitäkin jännittää eivätkä välttämättä tunne olevansa valmiita. Sellaisiakin poikia löytyy, jotka eivät painosta tyttöystäviä. Sekä sellaisia poikia, jotka kokevat olevansa valmiita vasta myöhemmin kuin tyttöystävät.
Vierailija kirjoitti:
Pistäisin kyllä tommosen "sukurutsauksen" poikki ja olisin paskavanhempi vähän aikaa.
Niin minkä sukurutsauksen?
Jos tuo olisi totta, niin tuskin kertoisit julkisesti että asia ällöttää sinua. Tilanne on kuitenkin sen verran epätavallinen, että sinut voisi helposti tunnistaa.
Mutta en ymmärrä, miten voisit lopettaa teinin suhteen. Jos kaksi ihmistä haluaa seurustella keskenään, niin ei sitä oikeastaan voi väkisin estää. Jos molemmilla on tunteita toisiaan kohtaan, niin minkä sinä sille voit. Ja jos on vielä yhteinen sisaruskin, niin tuskin voit edes estää heitä tapaamasta toisiaan. Viisainta on vain odottaa, että suhde loppuu, ja varautua samalla siihen että niin ei ehkä koskaan käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaista on rupusakin elämä. On meidän, mun ja sun lapsia, eksiä ja nyksiä, triplaten muuta sukua. Sitä saa mitä tilaa eli sekavaa elämää ja vielä sekavampia suhteita.
En ymmärrä tätä "rupusakki" ja roskakommentointia, näinhän voi elämässä ihan yleisesti käydä?
Ei noin vain käy. On oma tietoinen päätös ryhtyä uusperheelliseksi ja vetää myös muita, mahdollisesti vastentahtoisia, perheenjäseniä mukaan siihen soppaan.
Täytyy voida itse omassa elämässään aika pahoin, jos on tarvetta kutsua uusperheitä valkoroskaksi ja heidän elämäänsä sopaksi. Eiköhän uus- ja ydinperheitä löydy ihan kaikista yhteiskuntaluokista.
T. Akateeminen, johtavassa asemassa työskentelevä uusperheen äiti
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mun mielestä oikeutta puuttua. Isovelipuoli totutelkoon asiaan.
Mietippä omalle kohdalle, jos oma veljesi seurustelisi siskosi kanssa.
Vammainen