Pistäisittekö lopun tällaiselle teinin seurustelusuhteelle? Hieman ällöttävä olo
Ja tästä tulee mieleen jokin insesti, vaikkei kuitenkaan käytännössä sitä ole.
Oma lapseni seurustelee siis exäni lapsen kanssa. Muuten tämä voisi olla ehkä vähemmän ällöttävää, mutta minulla ja exälläni on yksi yhteinen lapsi joka on siis näiden kahden molempien isoveli. Eli siis käytännössä vanhimman lapsen kaksi nuorempaa sisarusta ovat seurustelusuhteessa keskenään.
He eivät siis ole mitään sukua keskenään, mutta koska heillä on kuitenkin yhteinen (puoli)veli niin väkisinkin itselleni tulee insestimäinen olo tästä. Ja tiedän että aloitus kuulostaa täysin provolta, ja ymmärrän kyllä jos tulee provohuutelijoita koska ellen olisi tässä tilanteessa niin ei menisi itsellenikään läpi.
Asiallisilta vastaajilta kuitenkin kysyn, että pistäisittekö minun tilanteessani suhteelle lopun?
Kommentit (145)
Kerrotko ap vielä, että MITEN se stoppi laitetaan?
Tiedän kyllä, etteivät he ole biologisesti mitään sukua keskenään, mutta heidän toiset vanhempansa (eli minä ja exäni) ovat olleet parisuhteessa keskenään ja heillä on yhteinen isoveli. Siksi se tuntuu jotenkin väärältä, VAIKKA biologisesti teinit eivät ole sukulaisia.
Viesti11: No siten että AP ja exä on yhdessä ja saa lapsen, tämän isoveljen. Eroavat ja myöhemmin molemmat saa toiset lapsensa uusien kumppaneiden kanssa. Ja nämä toiset lapset nyt seurustelevat keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Miten käytännössä voi olla isoveli tämä yhteinen?
Järki hoi.... ap:lla ja eksällä oli yhteinen lapsi. Sitten erosivat ja saivat molemmat tahoillaan lapsen.
Eli nuo seukkaavat lapset ovat syntyneet eron jälkeen. Toinen ap:n ja nyksänsä kanssa, toinen eksän sekä tämän nyksän kanssa.
Ja itse olen ajatellut, että halutessani saisin tod.näk. suhteelle stopin siten, että kertoisin exälleni. Tiedän kyllä millainen hän on, ei ikinä antaisi 13-vuotiaan tyttärensä seurustella. Ja uskon että lapsi kuuntelisi isäänsä.
Mutta jos asiassa ei ole teidän mielestänne mitään pahaa, niin minun on aika turhaa sitten tehdä tästä tämän isompaa asiaa. Todennäköisesti suhde muutenkin loppuu melko pian, koska harvoin tuon ikäiset pysyvät kauan yhdessä.
Kiitos asiallisista vastauksista! :)
Käyttäjä17216 kirjoitti:
Tiedän kyllä, etteivät he ole biologisesti mitään sukua keskenään, mutta heidän toiset vanhempansa (eli minä ja exäni) ovat olleet parisuhteessa keskenään ja heillä on yhteinen isoveli. Siksi se tuntuu jotenkin väärältä, VAIKKA biologisesti teinit eivät ole sukulaisia.
Se, että te olette exäsi kanssa hankkineet yhteisen lapsen, ei ole näiden nuorten ongelma eikä sen perusteella voi vaatia heitä eroamaan. He eivät ole edes koskaan eläneet ns. sisaruksina samassa taloudessa, kuten jotkut toisiinsa ihastuneet uusperheiden teinit.
Nuorilla on yleensä aika matala ällökynnys, jännä että tuollainen suhde on edes päässyt syntymään. Luulisi että kaveripiirikin reagoisi. Oli miten oli, ei tosiaan ole sinun asiasi puuttua.
Hauskoja tilanteita luvassa sukujuhlissa.
You're white trash and you're in trouble
!Ei se auta, vaikka tunkisit vessaharjaa suuhun, kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Miten exäsi suhtautuu asiaan?
Sanoin aiemmin, ettei exäni taida tietää asiasta.
Teinien ajattelussa kaikki ei lähde vanhempien henkilöhistoriasta.
Minusta tuo on tosi ällöttävää vaikkei sinänsä väärää olekaan, mutta ei sille oikein voi mitään. Tietenkin kieltää voi mutta nuoret sitten tapailevat salaa.
Kunnon valkoroskaa kyllä, en voi muuta sanoa.
Tiedän yhen todella wt-perheen, jossa eronnut äiti alkoi seurustella eronneen miehen kanssa, molemmilla useampi lapsi aiemmista suhteista. Näiden lapset sitten alkoi seurustella keskenään ja saivat lapsenkin. Nyt tällä lapsella on erikoinen isovanhempien kuvio, kun pappa on toisen mummon eksä ja toisen nykyinen kumppani. Onneksi eivät sentään nämä pappa ja mummo enää voi saada yhteisiä lapsia tuohon kuvioon. Lisäksi vielä lapsen setä on nuorempana seurustellut lapsen tädin kanssa. Hauska tunnelma ollut lapsen ristiäisissä!
piti kirjoittaa Suomeen!
miksi täällä ei ole korjaus toimenpidettä!
Odotas kun saavat parin vuoden päästä lapsia, niin sittenhän olet sukulaisuussuhteissa ihan sekaisin..
Nuorempi lapseni ei ole koskaan edes tavannut isoveljensä (eri isä) ”puoli” sisaruksia.
Jos jossain joskus tutustuisivat ja alkaisivat seurustelemaan, ei se olisi minusta ällöä ehkä vähän vaivaannuttavaa jos vakavaksi menisi ja sitä kautta pitäisi olla exän kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Odotas kun saavat parin vuoden päästä lapsia, niin sittenhän olet sukulaisuussuhteissa ihan sekaisin..
Toivon, ettei suhde tule kestämään niin kauaa. Olen päättänyt, etten itse aio laittaa suhteelle stoppia (niin kauan kun suhde pysyy ns. turvallisena) tai puuttua sen enempää heidän asioihinsa, mutta toivon silti että eroavat (mutta en itse edesauta sitä).
Miten hänkään voisi pistää suhteelle stopin? Sekin, ettei isoveli ole kertonut suhteesta, viestii että hän hyväksyy sen.