Mies lähti toisen naisen matkaan- jäin viiden lapsen yksinhuoltajaksi..
Meillä on exän kanssa viisi lasta. Ex- mies lähti puoli vuotta sitten nuoren 27v naisen matkaan. Jäin yksin viiden lapsen kanssa. Minulla ei ole mitään tukijoukkoja. Ex-Mies näkee lapsia vain harvoin, koska asuu 300 km: n päässä tämän uuden naisen kanssa.
Kaikkein kamalinta on miehen käytös minua kohtaan, nimittäin kun erosimme, niin mies juhli sitä " saavutusta" , että sai jätettyä minut viiden lapsen kanssa yksin. Oikein exän kaveritkin rehvastelivat " kuinka rohkea veto tuo oli". En voi käsittää.
Tuo ex- miehen uusi nainen on inhottava minua kohtaan. Rehvastelee omalla kauneudellaan instassa ja laittelee minulle viestejä kuinka ihanaa exällä ja hänellä on, kun lapsetkin ovat vain harvoin tiellä ja kuinka heillä on nyt vapaa- aikaa ja rakkaus kukoistaa. Oksettavaa. Olen täynnä vihaa. En edes pysty sanoin kuvailemaan.
En varmaan ikinä tule löytämään enää suhdetta. Kuka tahtoo viiden lapsen äidin? Ei varmasti kukaan. Kai mä vanhenen vain yksin. Eikai tässä muu auta.
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko saat elareita, olisiko mahdollista vaatia korotusta.
Todella pienen minimaalisen määrän. Ei paljon lohduta. Korotusta olen hakenut, mutta tuli kielteinen päätös.
AP.Tää nyt kuulostaa provolta. Kelasta voi saada kielteisen päätöksen elatustukeen, mutta elatusavusta sovitaan lastenvalvojalla vanhempien kesken. Lastenvalvoja voi tehdä laskelmia, mikä on sopiva summa tuloihin ja menoihin suhteutettuna. Oikeudessa voi myös saada pääätöksen elatusmaksuista, mutta siitäkään ei ap puhu mitään.
Lisäksi ap varmaan osaisi sanoa, että heillä on yhteishuoltajuus. Harvemmin parisuhteessa, jossa on viisi lasta, vain toisella vanhemmalla on lasten huoltajuus.
Aivan. Ihmettelin, kun tuolla aiemmat provohuutelut saivat kovasti alapeukkuja. Yleensä tympäännyn provohuuteluihin, mutta tässä on juuri tällaisia epämääräisiä yksityiskohtia.
Ap luultavasti tarkoittaa yhteishuoltajuudella jotain vuoroviikkotyyppistä. Ja se kertoo siitä, ettei ap ole näiden juttujen kanssa oikeasti ollut tekemisissä.
Ja rahat riittää hädin tuskin ruokaan. Jos mies on hyvätuloinen, ap saa kunnon elarit. Jos miehen tulot on surkeat, ap:n taloudellinen tilanne ei erossa huonontunut, koska nyt hän saa Kelasta elatustukea luultavasti enemmän kuin mitä mies pystyi tuomaan talouteen. Ja tietenkin viidestä lapsesta yh-korotuksen lapsilisään. Jos mies piilottelee ulkomailta olevia tulojaan, on syytä mennä sinne oikeuteen selvittämään elariasia kunnolla.
Ja olihan se ihanuutta miehen exälle viestittelevä nyxäkin jo aika yli. Tai sitten kuviossa on useampia ihmisiä, joilla on vähintään keskivakavia mielenterveyden ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vaan lastenvalvojalle ja vaadit paitsi kovat elarit, myös tapaamiset. Tarvittaessa oikeuteen. Kyllähän viimeistään oikeuden päätöksen jälkeen tulee eteen tilanne että miehen on järjestettävä elämänsä sen mukaan että pystyy hoitamaan tapaamiset. Jos on töissä viikot niin viikonloput on varmaankin kotona. Lapset vaan viikonlopuksi iskälle, voi olla että nuorikkokin herää todellisuuteen.
Melko ääääshoul tämä entinen ukkosi eikä nyxänsä vaikuta yhtään fiksummalta. Positiivista asiassa on se että pääsit tuollaisesta ukosta eroon mutta hänellä on edelleen velvollisuutensa isänä ja lapsilla oikeus tavata isäänsä. Viimeistään sitten tuomarin sanan jälkeen. Ja oikeuskulut maksaa exäsi.
Miten niin moni voi olla näin pihalla asioista. Oikeudessa ei määrätä ketään tapaamaan lapsiaan. Oikeudessa voidaan taistella oikeudesta tavata lapsia mikäli toinen vanhemmista yrittää sen estää. Vaikka olisi millainen tapaamissopimus mikään laki ei velvoita etävanhempaa tapaamaan lapsia. Vaikka sakon uhalla velvoittaisikin niin eihän se olisi lapsille hyvä olla ihmisen kanssa joka ei halua heistä huolehtia.
Ainoa mitä tälläiseltä lapset hylkäävältä vanhemmalta lain turvin saa on elatusmaksut.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi teki väärin.
Olen 38v mies. Vaimoni kanssa meillä on kolme lasta. Vaimoni ei ole aikoihin huolehtinut ulkonäöstään ja muutenkaan hän ei enää herätä rakkautta. Lasten vuoksi en ole edes ottanut puheeksi eroa.
Oman hyvinvointiin vuoksi pidän yllä sivusuhdetta (seksiäkin kyllä, mutta ei vain sen vuoksi) kymmenkunta vuotta nuoremman naisen kanssa. Vaimoni ja lapseni eivät tästä tiedä ja parempi niin.
Hmm, naisesta näkee parisuhteen tilan. Et taida olla kovin hyvä aviomies.
99 % mun tuntemista miehistä pitäisi viiden lapsen hylkäämistä raukkamaisena tekona, ole vain tyytyväinen, että pääsit samalla niistä miehen kavereistakin eroon. Jos nyt ihan oikeasti edes ovat tuota mieltä.
Ei tätä tee provoksi se, että termit vähän hakusessa.
Monet sanoo olevansa yksinhuoltajia, koska käytännössä ovat yksin/pääosin lapsista vastuussa (+saavat esim YH-korotuksen), mutta virallisesti on yhteishuoltajuus. Esim mikä edes on "viikonloppu isän" se ex? "Joka viikko äiti" ?
Meillä ei ole suomen kielessä sanaa, joka kuvaisi esim. yhteishuoltajavanhemman elämää yksiselitteisesti. (lähi ja etä, mutta nekään ei kuvaa kaikkea)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ne lapset olivat se miehen lähdön syy.
Niin. Jos nainen lähtee nuoren kollin perään ja jättää miehen viiden lapsen kanssa, se on kevytkenkäinen, vastuuton [tähän haluamasi alatyylinen, halveksiva sana], ja yh-mies on SANKARI, jota kaikki säälii ja kannustaa ja suorastaan pyhimykseksi julistaa.
Jos mies jättää vaimonsa nuoremman takia, syy on vaimossa. Mitäs on semmonen.
Mitäkö sellainen on ?, No se ON OIKEIN ! Jos ja kun kuten suomalaiset naiset, rupsahtavat heti aamenen jälkeen, ihan kuin se olisi joku lupa siihen, niin se on täysin oikein kenkiä tuollainen mäelle ja ottaa katseen ja muun kestävä nainen tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa isältäni. Hän hylkäsi meidät ja äitimme kun olimme pieniä. Meitä oli neljä lasta.
Kymmenen vuotta nuori villitys jaksoi, kunnes tahtoikin yllättäin omia lapsia. Isä (joka meitä ei juurikaan koskaan tapaillut, korkeintaan kerran tai kaksi vuodessa) sanoi, että hänellä on omia lapsia eikä halua lisää. Akka lähti kävelemään ja isä jäikin yksin. Hänellä oli pari (oman ikäistään) tyttöystävää sen jälkeen, mutta olivat lyhyt aikaisia. Yritti sen jälkeen vielä äitiä takaisin, "ei olisi koskaan pitänyt jättää sinua, olitte parasta mitä minulla on koskaan ollut... yms" Äiti ei huolinut takaisin vaikka olikin vielä yksin. Emme mekään halunneet olla hänen kanssaan missään tekemisissä. Veli teki sen hänelle erittäin selväksi. Haukkui hänet pataluhaksi kaikkien edessä. Me loput nyökyttelimme ja olimme samaa mieltä.
Sitten hän sairastui maksasairauteen alkoholin vuoksi. Soitteli vielä sairaalasta ja pyyteli meitä katsomaan, emme menneet. Sanoimme, että hän hylkäsi meidät kun olimme pieniä, ja nyt me hylkäämme hänet. Tuli sitten soitto jonkun ajan kuluttua sairaalasta, kuoli yksin siellä.
Me lapset jaomme hänen omaisuutensa. Sitä oli yllättävän paljon. Ilmeisesti kaikki se mikä meille olisi lapsina kuulut ruuan ja vaatteiden muodossa.
Luuseri miehille käy surkeasti. Usko sinä vaan että lapsesi kostavat tulevaisuudessa.
On se nyt hienoa " rehvastella" kuolleen isän kustannuksella. Sietäisit hävetä kirjoituksiasi.
Tällainen "nainen" se vasta oikea saalis on, N.O.T ! femakkoisuus haisee ja huokuu niin että pahaa tekee.
Vierailija kirjoitti:
Pakota se ukko ottamaan lapset. Sano että annat ne muuten pois.
Ei v i t t u, just näin.
T: joku jonka äiti toki tuota ”mä annan nämä muuten pois, mä annan nämä pois” 16-vuotiaalle.
Juu, mites jos tekisitte tosiaan vain sen verran lapsia kun jaksatte mahdollisesti YKSIN hoitaa ja jos joku pitää ”antaa pois” niin tehkää se sit kun se pois annettava on vauva.
Tsemppiä ap!
Minäkin jäin viiden lapsen yksinhuoltajaksi viisi vuotta sitten. Olin juuri palannut töihin hoitovapaan jälkeen. Alku oli yhtä taistelua, kolme lapsista oli päiväkodissa, kaksi ala-asteella. Lunastin talon, ja jouduin ottamaan paljon velkaa. Lisäksi minulla diagnosoitiin vakava sairaus. Lasten isä ei ole halunnut olla lasten kanssa tekemisissä kuin muutaman kerran näinä vuosina.
Joskus on ollut todella vaikeaa, mutta nyt jo helpompaa. Olen onnellisempi kuin koskaan, ja lapsilla on kaikki hyvin.
Lasten isä keskittyy uuteen elämäänsä, johon kuuluu lähinnä juopottelua ja juhlimista.
Provo tai ei, niin tiedän montakin tapausta jossa mies ulkoistaa itsensä lapsista ja jatkaa matkaa. Alkaa elään elämää vain itselleen ja uudelle rakkaudelle. Ottaahan se päähän miten joidenkin moraali kestää ton. Ei elareiden maksaminen ole mitään sen kaiken vastuun rinnalla mitä ei siis yhtäkkiä enää suostu kantamaan.
Ja sitten nää samaiset ukkelit vonkuaa ex-vaimon ja lastensa perään kun huomaavat ettei se uusi elämä antanutkaan mitään ihmeellistä kuin hetkeksi.
Onneksi on tietysti myös niitä miehiä, ja naisia, jotka osaavat fiksusti erota ja kantaa vastuunsa erosta huolimatta. Näillä instajulistajilla harvoin se uusi rakkaus on niin hehkeetä kuin mitä halutaan antaa ymmärtää.
Se voi miehellä olla vanhuuspäivinä itku silmässä kun yksinäisyys koittaa, mutta sulla onki silloinkin viisi lastasi seurana ja ilona :)
Vierailija kirjoitti:
Asuuko teistä jompikumpi kenties porvoossa?
Claudia Eve täällä hei vaan moi:)
Ihan Helsingissä asun
Vierailija kirjoitti:
En nyt miettisi sitä, saatko uutta miestä, vai et. Keskity lapsiin, heidän perheensä on juuri rikottu isän ja uuden vaimon toimesta, on ehkä ihan hyvä, että te kuusi nyt pidätte yhtä ilman uusia miehiä.
Exän tyttöystävän estäisin ja lakkaisin katsomasta hänen somejaan. Tekisi myös mieli sanoa, että ignooraa ne viestitkin, mutta tiedän, että itsekään en siihen pystyisi. Minusta voit laittaa kovan kovaa vastaan ihan vapaasti uuden muijan kanssa, jos haluat.
Älä anna lapsia enää miehelle, keksikää jotain menoja aina silloin, kun mies pyytää heitä kylään. Ainakin saat vähän näpäytettyä takaisin, miestä varmasti rupeaa myöhemmin kaduttaa lastensa hylkääminen
Aha..et isä on ihan rikkonut perheen?
ja tiedät tämän koska?
Entä jos ap:n mies olisi kuo.llut?
kyseessä on sama asia.
Outoa näissä tilityksissä on et mies saa aina jonkun ihgun parikymppisen instababen?
Vierailija kirjoitti:
Se voi miehellä olla vanhuuspäivinä itku silmässä kun yksinäisyys koittaa, mutta sulla onki silloinkin viisi lastasi seurana ja ilona :)
Ja siihen vanhuuteen on vaan...25 vuotta?
Iloista vanhuutta odotellessa:)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa isältäni. Hän hylkäsi meidät ja äitimme kun olimme pieniä. Meitä oli neljä lasta.
Kymmenen vuotta nuori villitys jaksoi, kunnes tahtoikin yllättäin omia lapsia. Isä (joka meitä ei juurikaan koskaan tapaillut, korkeintaan kerran tai kaksi vuodessa) sanoi, että hänellä on omia lapsia eikä halua lisää. Akka lähti kävelemään ja isä jäikin yksin. Hänellä oli pari (oman ikäistään) tyttöystävää sen jälkeen, mutta olivat lyhyt aikaisia. Yritti sen jälkeen vielä äitiä takaisin, "ei olisi koskaan pitänyt jättää sinua, olitte parasta mitä minulla on koskaan ollut... yms" Äiti ei huolinut takaisin vaikka olikin vielä yksin. Emme mekään halunneet olla hänen kanssaan missään tekemisissä. Veli teki sen hänelle erittäin selväksi. Haukkui hänet pataluhaksi kaikkien edessä. Me loput nyökyttelimme ja olimme samaa mieltä.
Sitten hän sairastui maksasairauteen alkoholin vuoksi. Soitteli vielä sairaalasta ja pyyteli meitä katsomaan, emme menneet. Sanoimme, että hän hylkäsi meidät kun olimme pieniä, ja nyt me hylkäämme hänet. Tuli sitten soitto jonkun ajan kuluttua sairaalasta, kuoli yksin siellä.
Me lapset jaomme hänen omaisuutensa. Sitä oli yllättävän paljon. Ilmeisesti kaikki se mikä meille olisi lapsina kuulut ruuan ja vaatteiden muodossa.
Luuseri miehille käy surkeasti. Usko sinä vaan että lapsesi kostavat tulevaisuudessa.
Ukko olisi voinut tehdä teidät perinnöttömiksi , nostamalla rahat pankista ja polttamalla ne juhannuskokossa.
Minä olisin tehnyt niin, sinä ilkeä kylä, sydämmetön p.askiainen
Ehdottaisin seuraavaa.
Nainen joka haluat tehdä 5-10 lasta.
Liity lesta tai helluntaikirkkoon, voit teeskennellä ,jos et usko joulupukkiin, palavaan pensaaseen, ym.
Valkkaa joku rikas mies.
Sit vaan lisääntymään...uskonnon paine estää avioron ja saat pitää lastesi isän
Bonus : TAIVASPAIKKA!!!!!
Ei tarvitse kristallipalloa siihen. Lapsiperheiden erotilastoja katsomalla ymmärtää helposti sen, että suurimman osan lapsia tehneistä parisuhde huononee dramaattisesti ja päätyy eroon.
Täysin normaalia jo aikojen alusta asti.
"Antropologi Helen Fisher pitää todennäköisenä, että varhaiset ihmiset elivät toistuvasti yksiavioisina. Pariskunnat pysyttelivät yhdessä niin kauan kuin yhteinen jälkeläinen saatiin jaloilleen. Sen jälkeen puolisot saattoivat valita uuden kumppanin ja saada uuden lapsen. Ajatus rinnastuu hyvin nykytilanteeseen, jossa yli puolet avioliitoista päättyy eroon ja päätös tehdään usein neljän–viiden vuoden liiton jälkeen. Tämä on aika, jonka lapsi alkukantaisissa oloissa vaati kummankin vanhemman huolenpitoa"