SOTELI syksy 2018
Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.
Kommentit (3148)
Missä lukee, ettei ole oikeita äikän vastauksia? Mulla ainakin ihan samat kun eilen.
Eräs hakija kirjoitti:
Oliko kaikista vääristä vastauksista tuo 0,3 vähennys?
Voi jumaliste. Lue ketjua.
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan lukee että yhdestä virheestä miinustetaan siis —0.3p eikä yli 1p niin kuin täällä kirjoitettu?
Jos vastaa väärin, tehtävästä ei saa pistettä ja lisäksi vähennetään 0,3 pistettä. Jos pistemäärää ajattelee niin, että kasassa on 80 pistettä, josta sitten vähennetään väärät vastaukset, jokainen väärä vastaus vähentää pottia sen 1,3 pistettä.
Selkeintä on laskea, montako oikeaa vastausta on, ja sitten niistä kertyvästä pistemäärästä vähentää 0,3 niin monta kertaa kuin vääriä vastauksia on.
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan lukee että yhdestä virheestä miinustetaan siis —0.3p eikä yli 1p niin kuin täällä kirjoitettu?
Jokainen väärä vastaus on -1p, koska menetät aina siinä sen yhden pisteen jonka oisit saanut vastatessa oikein. Tän lisäksi kaikista vääristä paitsi matikan "en tiedä"-vastauksesta tulee -0,3 rankaisua väärästä vastauksesta.
Jos lasket ensin saadut pisteesi yhteen ja vähennät sitten niistä väärät,voit vähentää -0,3p.per väärä vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset miten te voitte muka laskee pistemäärät jos tuol sivustol ei oo oikeita äikän vastauksia?
Täh?
Oikeat kysymykset on ja oikeat vastaukset löytyy sotelin sivulta ja spostiin tuli mitä kukin itse vastannut.
Mikä tässä nyt on epäselvää?
Tarkoitin sitä, että oliko kaikissa osioissa sama miinustus määrä, kun niissäkin on tietääkseni joskus ollut eroja. Ja sulle tiedoksi joillakin ihmisillä on muutakin elämää, eikä kerkee lukee jokaista viestiketjun viestiä. Toivottavasti et itse ole tuolla asenteella hakemassa sosiaalialall.
Eräs hakija kirjoitti:
Tarkoitin sitä, että oliko kaikissa osioissa sama miinustus määrä, kun niissäkin on tietääkseni joskus ollut eroja. Ja sulle tiedoksi joillakin ihmisillä on muutakin elämää, eikä kerkee lukee jokaista viestiketjun viestiä. Toivottavasti et itse ole tuolla asenteella hakemassa sosiaalialall.
Jokaisessa osiossa oikeasta vastauksesta sai 1 pisteen ja väärästä tai tyhjästä -0,3. Matikkaosiossa oli lisäksi se vaihtoehto "en tiedä", josta sai 0 pistettä.
Eräs hakija kirjoitti:
Ihan jos vaikka ed.sivulle tai sitä aiemmalle menet niin näet että asia on selitetty noin miljoonaan kertaan. Vähän voi itsekin nähdä vaivaa siinä tiedonhaussa.
Vierailija kirjoitti:
Aaaaappo kirjoitti:
Omat pisteet 75,1p/80p !!! Ihan mahtavasti meni, hain S-hoitajaksi ja kätilöksi, molempiin pitäisi päästä 😊 Keväällä haku meni ihan pyllylleen joten tää oli iloinen yllätys!
Laskehan uudestaan,toi luku ei voi pitää paikkaansa. Jokainen väärä vastaus tuo -1,3p. Otithan myös huomioon että vaihtoehdot on eri järjestyksessä vastauksissa kuin itse kokeessa.
Laskehan sinä. Jos vastaa yhteen "en tiedä", kolmeen väärin ja kaikkiin muihin oikein, tuo on juuri oikea tulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset miten te voitte muka laskee pistemäärät jos tuol sivustol ei oo oikeita äikän vastauksia?
Täh?
Oikeat kysymykset on ja oikeat vastaukset löytyy sotelin sivulta ja spostiin tuli mitä kukin itse vastannut.
Mikä tässä nyt on epäselvää?
Mulla näkyy kännyn kautta tämmössii kysymyksii:
"Miten psykologi ja psykoterapeutti Matti Vesterinen vastaa kysymykseen: miksi lapsuus on tärkeä?"
Tai
"Miksi artikkelin mukaan on tärkeä reagoida vauvaikäisen lapsen tunteisiin?"
Mut sit menin kattoo tietokoneen kautta ni näkyy sieltä sit ne oikeet vastaukset 😁 en tiiä miks näytti kännyllä erilaiselta
pääsin keväällä ensihoidon pääsykokeisiin lappeenrantaan, vaikka sain 52p esivalintakokeesta:)
Sairaanhoitajaksi yleensä ollut pienemmät nuo pisteet joten älä vielä hirveästi masennu. uskaltaisin sanoa, että todennäköisesti pääset kokeeseen.
Keväällä oli myös hirveä keskustelu siitä, että moni kertoi saaneensa 60-75 pistettä ja tästä spekuloitiin kuinka taas tulee nousemaan jopa kymmenellä pisteellä alarajat. Samaa keskustelua käydään jälleen.
fakta on se että alaraja pisteet heittelevät muutamalla hassulla pisteellä vuosittain.
Jos tässä uskaltaa jo haaveilla itse valintakokeesta, niin osaako joku kertoa tai onko kokemusta millainen valintakoe Laureassa on sosionomeille? :)
Tääl ois yks jota kiinnostais ensihoidon/sairaanhoidon valintakokeen matikka. Onko samantyylistä mitä esivalinnassa?
63,1 pistettä : aineistosta 27p, enkusta 8,7p, matikasta 13,7p ja äikästä 13,7,p
Haen sosionomiksi Metropoliaan. Onkohan valintakoe vielä haastavampi? Mitä valintakoe pitää sisällään?
Sain 51,6 pistettä omien laskujeni mukaan... Hain Metropoliaan sosionomiksi. Katsoin että kevät 2018 raja oli 54,6 pistettä ja syksy 2017 raja oli 51,2 pistettä. Pikkasen siis KUUMOTTAA!
Reklamoin tuosta iskias-kysymyksestä ja vastasivat, että koko kysymys mitätöidään. Ei toki sen epävirallisen "issias"-termin käyttämisen vuoksi vaan kysymys oli muuten monitulkintainen.
Vierailija kirjoitti:
Reklamoin tuosta iskias-kysymyksestä ja vastasivat, että koko kysymys mitätöidään. Ei toki sen epävirallisen "issias"-termin käyttämisen vuoksi vaan kysymys oli muuten monitulkintainen.
Hienoa,
Onko kukaan valittanut siitä tutkimuskohdasta? Ei sekään vastannut suoraan kysymykseen vaan oli tulkinnan varainen
Perhana jos tuo ISSIAS-kysymys mitätöidään. Menettäisin näin ollen yhden pisteen :(
Onko siis niin että englanninkielen osiosta pitää saada minimissän 2p jotta koetta ei hylättäisi?
Sain enkun osiosta 2,2, mut jos tuo kysymys mitätöidään niin pistemääräks muodostuu 1,2 :(
Muut osiot meni tosi hyvin.
T Kielitaidoton :(
Oliko kaikista vääristä vastauksista tuo 0,3 vähennys?