Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SOTELI syksy 2018

Vierailija
06.07.2018 |

Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.

Kommentit (3148)

Vierailija
321/3148 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomatkaahan, että osoitteeseen sotelika.esivalinta@tamk.fi saa lähettää maanantaihin asti palautetta kysymyksistä, ja maanantaina työryhmä vahvistaa pisteytyksen. Itse laitoin tuosta englannin osion "Tutkimustuloksia voidaan yleistää paremmin sitten, kun siihen saadaan

naisia mukaan ja kasvattamalla osallistujien määrää" -väitteestä.

Myös se ksenofobia-väite oli vähän kyseenalainen. Sehän tarkoittaa muukalaispelkoa eikä maahanmuuttajiin kohdistuvia ennakkoluuloja, kuten oikeissa vastauksissa väitettiin.

Hei kiitos tuosta s-postista, mielestäni se ISSIAS-kysymys oli myös harhaanjohtava, koska kyseessähän ei ole ISSIAS vaan ISKIAS-kipu.  Huom! esim Duoudecimin Terveyskirjasto ei tunnista sanaa ISSIAS vaan tosiaankin ISKIAS. Itse meinasin vastata väärin antamalla vastaukseksi "väärin", koska en ollut varma halutaanko tietää tunnistaako testin tekijä ISKIAS sanan. Eli periaatteessa tuosta pitäisi antaa piste oli vastannut kumman tahansa...

Vierailija
322/3148 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomatkaahan, että osoitteeseen sotelika.esivalinta@tamk.fi saa lähettää maanantaihin asti palautetta kysymyksistä, ja maanantaina työryhmä vahvistaa pisteytyksen. Itse laitoin tuosta englannin osion "Tutkimustuloksia voidaan yleistää paremmin sitten, kun siihen saadaan

Myös se ksenofobia-väite oli vähän kyseenalainen. Sehän tarkoittaa muukalaispelkoa eikä maahanmuuttajiin kohdistuvia ennakkoluuloja, kuten oikeissa vastauksissa väitettiin.

Itse käsitän asian aikalailla samaksi.

T.MAMU-työtä tehnyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/3148 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ksenofobia-kohtaan vastaus löytyy suoraan tekstistä. Mullakin omis muistiinpanois oli että se on muukalaispelko, mutta kun luin artikkelia niin siellä luki suoraan että "maahanmuuttajiin kohdistuvista ennakkoluuloista on käytetty käsitettä ksenofobia (muukalaispelko) ...

Vierailija
324/3148 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siis ymmärrän kyllä että sitä voidaan hyvin käyttää kyseisessä kontekstissa. Mua jäi aavistuksen häiritsemään vaan se, että terminä se on laajempi, kuin pelkästään maahanmuuttajiin kohdistuvat ennakkoluulot. Mutta eipä tuo maailmaa kaada, jäin vaan pohtimaan! :)

Vierailija
325/3148 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kanssatoverit.. turha verrata omia pisteitään näissä keskusteluryhmissä muitten pisteisiin.. katsokaa kyseisen koulun pisterajoja, ne elää muttei mitään älyttömiä nousuja siltikään.

Ja täälläkin moni hehkuttaja laskenut pisteensä väärin joten ootellaan ne pisteet sinne spostiin🙂

Vierailija
326/3148 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan laskette niitä pisteitä. Teille ilmoitetaan kyllä ne omat pisteet s-postilla myöhemmin! Ottakaa iisiä. :)

- sh opiskelija

Vierailija
327/3148 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käsitän asian aikalailla samaksi.

T.MAMU-työtä tehnyt

Nää on vähän hassuja väitteitä.

Ennakkomateriaaliosiossahan nimenomaan haettiin sitä MITÄ siellä tekstissä lukee kyseisestä aiheesta, ei mitään muuta.

Vierailija
328/3148 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollakin sitä englannin odiota screenshotilla? Haluaisin tarkistaa sen tutkimuskohdan käännöksen

Vierailija
329/3148 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaan laskette niitä pisteitä. Teille ilmoitetaan kyllä ne omat pisteet s-postilla myöhemmin! Ottakaa iisiä. :)

- sh opiskelija

Jos osaa laskea ja muistaa vastauksensa,miksi odotella? Laskin oikein keväälläkin jo ennen virallisia tuloksia. Mukavampi näin,niin ei tarvi kärvistellä odottaen kun on jo käsitys siitä miten meni.

Vierailija
330/3148 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kiitos tuosta s-postista, mielestäni se ISSIAS-kysymys oli myös harhaanjohtava, koska kyseessähän ei ole ISSIAS vaan ISKIAS-kipu.  Huom! esim Duoudecimin Terveyskirjasto ei tunnista sanaa ISSIAS vaan tosiaankin ISKIAS. Itse meinasin vastata väärin antamalla vastaukseksi "väärin", koska en ollut varma halutaanko tietää tunnistaako testin tekijä ISKIAS sanan. Eli periaatteessa tuosta pitäisi antaa piste oli vastannut kumman tahansa...

No ei ollut mitenkään harhaanjohtava, iskias ja issias tarkoittavat samaa. Puhekielessä esiintyy molempia,itse sanon iskias mutta kaverini issias.

Vierailija
331/3148 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei mäkin laitan palautetta englannista. Mulla oli 4 tai 5 väärin,pari näistä ymmärrän kyllä mutta muut oli kyseenalaisia,esim.just tuo tutkimustulosten yleistys-juttu. Miekestäni vastasin kirjaimellisesti siihen mitä kysyttiin.

Vierailija
332/3148 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpostiin oli tullut omat vastaukset. 

Vierailija
333/3148 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivotta kirjoitti:

Onko jollakin sitä englannin odiota screenshotilla? Haluaisin tarkistaa sen tutkimuskohdan käännöksen

"Limitations of the study are that women were excluded and the number of participants was small".

Tää oli mitä siinä tekstissä luki, jos tätä kohtaa tarkotit!

Vierailija
334/3148 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, tuol soteli sivustol äikän vastaukset on iha eri aineistosta mikä oli itse kokees???? :DD

Vierailija
335/3148 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

75,4 pistettä, vähänkö oon ylpeä suorituksestani! <3

Vierailija
336/3148 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpostiin oli tullut vastaukset. 55,6 pistettä ja hain sosionomiksi Lahteen. Mitä luulette, tippuuko valintakoe kutsua?

Vierailija
337/3148 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset miten te voitte muka laskee pistemäärät jos tuol sivustol ei oo oikeita äikän vastauksia?

Vierailija
338/3148 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikan tehtävissä yhden tehtävän kuvaus oli monitulkintainen. Isoisän sanottiin olevan 8 kertaa pitempi kuin lapsenlapsensa. Ilmaus "kahdeksan kertaa pitempi" tarkoittaa samaa kuin "yhdeksän kertaa niin pitkä". Tehtävässä olisi pitänyt käyttää joko ilmausta "seitsemän kertaa pitempi" tai "kahdeksan kertaa niin pitkä". Oon aiemmin opiskellut kielitiedettä, ja niiden opintojen parissa esim. noita ilmauksia käsiteltiin useampaankin kertaan.

Vierailija
339/3148 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan lukee että yhdestä virheestä miinustetaan siis —0.3p eikä yli 1p niin kuin täällä kirjoitettu?

Vierailija
340/3148 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset miten te voitte muka laskee pistemäärät jos tuol sivustol ei oo oikeita äikän vastauksia?

Mä tallensin eilen oikeat vastaukset koneelle. Ainakin ne ovat ihan oikeat.