SOTELI syksy 2018
Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.
Kommentit (3148)
Tässä vaan mietin että olisiko niin että varasijat liikuvat vasta huomenna. Tänään oli viimeinen päivä ilmoittaa tuloksista samalla opintopolku on lähettänyt tuloskirjeet. Hain Meteopoliaan sh, jossa yksi käyttäjä on kertonut täällä että luopuu paikasta, eikä varasija liikkunut minulla mihinkään🤔🤔 Toisin voipi olla että kyseessä trolli😵
Vierailija kirjoitti:
Tässä vaan mietin että olisiko niin että varasijat liikuvat vasta huomenna. Tänään oli viimeinen päivä ilmoittaa tuloksista samalla opintopolku on lähettänyt tuloskirjeet. Hain Meteopoliaan sh, jossa yksi käyttäjä on kertonut täällä että luopuu paikasta, eikä varasija liikkunut minulla mihinkään🤔🤔 Toisin voipi olla että kyseessä trolli😵
Viittaat varmaan muhun. Mietin edelleen että otanko paikan vastaan ja meinasin mennä opolle puhumaan asiasta. Ymmärrän teitä joita turhauttaa se että mulla on paikka kun haluan muuallekin, mutta kaikki varmaan ajattelee työllistymistä. Kyllä pelottaa se jos en yliopistoon pääsekään että tulee taas turha välivuosi.
Kertokaas jos tänään nyt sitten jollain teistä liikkuu jonot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei mulla on kans melkeen 10p enemmän pisteitä kun oli alin hyväksytty, mutta oon varasijalla 1. Kyseessä ensimmäinen vaihtoehtoni ja oon ensikertalainen. Laiton hakijapalveluun spostia niin vastaus oli, että 60% paikoista varataan amiksille. (Sen jälkeen ku 50% ollaan otettu yotodistuksella)
Vituttaa. Tämä se vasta onkin epäreilua.
Nyt en ymmärtänyt..
Valintatapoja kolme eli ekaks noi yo-todistuksella otetaan sisään, sitten pelkällä valintakokeella ja valintakoe+todistuspisteet yo-tutkinnosta.Eli millä tutkinnolla sä hait sitten?
Oon ylioppilas, mutta huonolla todistuksella niin en päässyt suoraan.
Eli todistuksen ja valintakokeen yhteispisteet missä maksimi on 100 kun pelkässä valintakokeessa on 70. Eikö?
Ei.
Mitä ei?
Noinhan ne menee, että pelkkä valintakoe max 70 ja yotodistuspisteet+valintakoe max 100.
Polkuopintoihin hakeneet! Koulu mihin hain otetaan polkuopintoihin ilmoittautumisjärjestyksessä. Miten nopeasti olette ehtineet täyttää lomakkeen? Itselle tuli vahvistus sähkäpostiin pari minuuttia sen jälkeen kun hakemus aukesi. Nyt jännittää olinko liian hidas.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku varasijalla 1 metrpoliaan sh, niin ainakin yksi paikka sinne vapautuu koska itse en aijo sitä paikkaa ottaa :)
Tätä postausta tarkoitin :-)
Jauzaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauzaa kirjoitti:
Mitäköhän tarkoittaa kun pisteeni oli 44,25 ja tuloskirjeessa oli, että alin hyväksytty pistemäärä oli 32,5? Olen ensikertalainen eli ei voi siitäkään johtua, että olen varasijalla.
Mikä koulu kyseessä? Vai trollaatko?
Turun amk, salon toimipiste. Valitettavasti en trollaile. Tiistaina kun ensimmäiset tulokset tuli niin itsellä luki, että en ole saanut paikkaa, koska en ole osallistunut valintakokeeseen. Tämän saivat selvitettyä eilen ja sain tulokset. En tiedä mikä kämmi siellä alunperin oli. Ehkä tämäkin johtuu tuosta aikaisemmasta kämmistä? Haen ammattikoulutodistuksella, joten tuo toinen syykään ei näyttäisi pätevän mun tilanteeseen. Toivottavasti huomenna vastaisivat tähän kysymykseen niin tulen sitten kertomaan mikä juttu.
Tule kertomaan, koska jos on yksi kämmi niin miksei voisi olla useampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku varasijalla 1 metrpoliaan sh, niin ainakin yksi paikka sinne vapautuu koska itse en aijo sitä paikkaa ottaa :)
Mä laitoin ton. Aloin vielä harkitsemaan paikan ottoa, joten en ole vielä tehnyt mitään. Tiedän että tilanne on nyt inhottava niille, jotka jonossa, mutta haluan vielä vähän miettiä mitä teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin ton. Aloin vielä harkitsemaan paikan ottoa, joten en ole vielä tehnyt mitään. Tiedän että tilanne on nyt inhottava niille, jotka jonossa, mutta haluan vielä vähän miettiä mitä teen.
Olen siis varasijalla 3. Ylimpään vaihtoehtooni ja siksi haluaisin vielä miettiä mitä teen jos varasijalta en pääse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo toi veivaaminen.
Luuletko ettei varasijoilla olevilla ole jo ihan tarpeeks kuumottavaa ilman tollasia "jo joku varasijoilla niin sieltä vapautuu ainakin yks paikka koska en aio ottaa vastaan" ihan sama mitä teet, mutta tosi tylsää herätellä toivoa tollasilla kommenteilla ja sit et edes pysy sanojes takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko ettei varasijoilla olevilla ole jo ihan tarpeeks kuumottavaa ilman tollasia "jo joku varasijoilla niin sieltä vapautuu ainakin yks paikka koska en aio ottaa vastaan" ihan sama mitä teet, mutta tosi tylsää herätellä toivoa tollasilla kommenteilla ja sit et edes pysy sanojes takana.
Älähän hermoile olen itsekkin varasijalla sinne minne haluaisin ja tiedän että on todella kuumottavaa. Teen valintani heti kun olen varma päätöksestä. Sellaista se nyt vain on kun jää varasijoille että kuumottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko ettei varasijoilla olevilla ole jo ihan tarpeeks kuumottavaa ilman tollasia "jo joku varasijoilla niin sieltä vapautuu ainakin yks paikka koska en aio ottaa vastaan" ihan sama mitä teet, mutta tosi tylsää herätellä toivoa tollasilla kommenteilla ja sit et edes pysy sanojes takana.Älähän hermoile olen itsekkin varasijalla sinne minne haluaisin ja tiedän että on todella kuumottavaa. Teen valintani heti kun olen varma päätöksestä. Sellaista se nyt vain on kun jää varasijoille että kuumottaa.
Mua kiinnostaa sun valinnat tai kuumottelut.
Sanoin että älä herättele toivoa tollasilla kommenteilla kun et edes sanojes takana seiso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko ettei varasijoilla olevilla ole jo ihan tarpeeks kuumottavaa ilman tollasia "jo joku varasijoilla niin sieltä vapautuu ainakin yks paikka koska en aio ottaa vastaan" ihan sama mitä teet, mutta tosi tylsää herätellä toivoa tollasilla kommenteilla ja sit et edes pysy sanojes takana.Älähän hermoile olen itsekkin varasijalla sinne minne haluaisin ja tiedän että on todella kuumottavaa. Teen valintani heti kun olen varma päätöksestä. Sellaista se nyt vain on kun jää varasijoille että kuumottaa.
Mua kiinnostaa sun valinnat tai kuumottelut.
Sanoin että älä herättele toivoa tollasilla kommenteilla kun et edes sanojes takana seiso.
Totta anteeksi olen pahoillani siitä.
Onkos opintopolku päivittynyt tänään?
Xamk ensihoito varasijalla 1. :D
Lappeenrantaan pääsin jo sisälle, mutta Kotka olisi parempi 😏
Vierailija kirjoitti:
Onkos opintopolku päivittynyt tänään?
Ei oo. Toivon että joku tänään peruu paikkansa ja jono liikkuisi, vkl on pitkä aika odotella.. Vai päivittyykö op myös vkl?
Vierailija kirjoitti:
Jauzaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauzaa kirjoitti:
Mitäköhän tarkoittaa kun pisteeni oli 44,25 ja tuloskirjeessa oli, että alin hyväksytty pistemäärä oli 32,5? Olen ensikertalainen eli ei voi siitäkään johtua, että olen varasijalla.
Mikä koulu kyseessä? Vai trollaatko?
Turun amk, salon toimipiste. Valitettavasti en trollaile. Tiistaina kun ensimmäiset tulokset tuli niin itsellä luki, että en ole saanut paikkaa, koska en ole osallistunut valintakokeeseen. Tämän saivat selvitettyä eilen ja sain tulokset. En tiedä mikä kämmi siellä alunperin oli. Ehkä tämäkin johtuu tuosta aikaisemmasta kämmistä? Haen ammattikoulutodistuksella, joten tuo toinen syykään ei näyttäisi pätevän mun tilanteeseen. Toivottavasti huomenna vastaisivat tähän kysymykseen niin tulen sitten kertomaan mikä juttu.
Tule kertomaan, koska jos on yksi kämmi niin miksei voisi olla useampia.
Sain tiedon, että tuloskirjeessä ilmoitettu alin hyväksytty pistemäärä oli kirjattu väärin. Oikea alin pistemäärä oli 46 pistettä
Jokohan tänään toimis toi opimtopolku
Vierailija kirjoitti:
Jokohan tänään toimis toi opimtopolku
Toimihan se eilenkin ihan normisti.
Ei.