Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita äitejä, jotka ovat jatkuvasti piilov*ttuilun kohteena?

Vierailija
06.07.2018 |

Tässä viimeisen vuoden aikana on alkanut mies piilov*ttuilemaan minulle milloin mistäkin. Ja saanut kolme teiniä harrastamaan samaa.
Aivan sama mitä sanon tai teen, niin joka ikisestä asiasta saavat aikaan "vitsin". Olen tästä huomauttanut monta kertaa, ettei se tunnu kivalta olla jatkuvasti pilkan kohteena. Pahin on miehen ADHD - esiteini, laiska kuin mikä, pääkopassa ei toimi mikään eikä käytöstavoista ole tietoakaan.
Monta kertaa olen lähtenyt kotoa pois etten täysin menetä hermojani koko sakkiin, myös omiini, tosin he osaavat lopettaa ajoissa ja kerta sanomisella, mies ja lapsensa taas eivät osaa.

Henkisesti todella kuormittavaa ja olen sanonutkin jo, ellei ala käytös muuttumaan, se on eron paikka.

Minä olen huumorintajuton, kun asioista huomautan ja otan "vitsit" itseeni.
Kuka oikeasti jaksaisi olla loputtomiin "vitsailun" kohteena?

Entisenä koulukiusattuna joka ikinen kerta vanhat haavat alkavat aueta.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä viimeisen vuoden aikana on alkanut mies piilov*ttuilemaan minulle milloin mistäkin. Ja saanut kolme teiniä harrastamaan samaa.

Aivan sama mitä sanon tai teen, niin joka ikisestä asiasta saavat aikaan "vitsin". Olen tästä huomauttanut monta kertaa, ettei se tunnu kivalta olla jatkuvasti pilkan kohteena. Pahin on miehen ADHD - esiteini, laiska kuin mikä, pääkopassa ei toimi mikään eikä käytöstavoista ole tietoakaan.

Monta kertaa olen lähtenyt kotoa pois etten täysin menetä hermojani koko sakkiin, myös omiini, tosin he osaavat lopettaa ajoissa ja kerta sanomisella, mies ja lapsensa taas eivät osaa.

Henkisesti todella kuormittavaa ja olen sanonutkin jo, ellei ala käytös muuttumaan, se on eron paikka.

V*ttuiletko sinä siis muille suoraan?

Vierailija
2/88 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ymmärrän tuskasi, mutta olet tainnut itse loukata toisia. Mitä jos koittaisit ajatella, että ne vitsit ei ole tehty sinua ärsyttämään, vaan nostamaan naamasi peräsuolestasi ja olematta niin ärtyisä ja tiukka muille? Naurapa mukana muutaman kerran, ja katso, muuttuuko perheesi. En siis syytä sinua, sinulla on varmasti syysi (koulukiusaaminen) kuvitella, että muut haluavatkin vain että suutut ja loukkaannut ja pahastut ja raivoat ja masennut, mutta jos he koittavat huumoria, niin se on signaali jostain.

Jos he haluaisivat sinulle oikeasti pahaa kukaan ei nauraisi koskaan, luota mun sanaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sanonut pojan pääkopan toimimattomuudesta yhtään mitään, koskaan, vaikka mieli joskus tekisikin.

Siksi poistun paikalta ennemmin kuin sanon takaisin heidän omista puutteistaan yhtään mitään. Tiedetään ettei se voi sille mitään, mutta ei se kyllä ole kuin tekosyy käytöstapojen puuttumiselle, kun ei ole mitään opetettu. Tämä teini vittuilee koulussakin toisille, ja monesti saanut muilta sitten takaisin päin eikä kestä sitä itse ja alkaa syyttää muita omasta käytöksestään.

AP

Vierailija
4/88 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitäisi puhua tuosta kaikkien perheenjäsenten kanssa. Ei kenenkään tarvitse kotonaan sietää loukkaavaa kohtelua, vaikka se kuinka olisi olevinaan huumoria.

Vierailija
5/88 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa ymmärrän tuskasi, mutta olet tainnut itse loukata toisia. Mitä jos koittaisit ajatella, että ne vitsit ei ole tehty sinua ärsyttämään, vaan nostamaan naamasi peräsuolestasi ja olematta niin ärtyisä ja tiukka muille? Naurapa mukana muutaman kerran, ja katso, muuttuuko perheesi. En siis syytä sinua, sinulla on varmasti syysi (koulukiusaaminen) kuvitella, että muut haluavatkin vain että suutut ja loukkaannut ja pahastut ja raivoat ja masennut, mutta jos he koittavat huumoria, niin se on signaali jostain.

Jos he haluaisivat sinulle oikeasti pahaa kukaan ei nauraisi koskaan, luota mun sanaani.

No en ole ärtyisä enkä tiukkakaan. En vaan jaksa paskaa käyttäytymistä katsella ja yhtenään kuulla v*ttuiluja joka hemmetin asiasta. Kyllä tässä ärsyyntyisi kuka tahansa muukin vähitellen kun se on joka päiväistä.

AP

Vierailija
6/88 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sanonut pojan pääkopan toimimattomuudesta yhtään mitään, koskaan, vaikka mieli joskus tekisikin.

Siksi poistun paikalta ennemmin kuin sanon takaisin heidän omista puutteistaan yhtään mitään. Tiedetään ettei se voi sille mitään, mutta ei se kyllä ole kuin tekosyy käytöstapojen puuttumiselle, kun ei ole mitään opetettu. Tämä teini vittuilee koulussakin toisille, ja monesti saanut muilta sitten takaisin päin eikä kestä sitä itse ja alkaa syyttää muita omasta käytöksestään.

AP

Ei hän varmaankaan syytä muita omasta käytöksestään, vaan näiden käytöksestä.

Vierailija
7/88 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitäisi puhua tuosta kaikkien perheenjäsenten kanssa. Ei kenenkään tarvitse kotonaan sietää loukkaavaa kohtelua, vaikka se kuinka olisi olevinaan huumoria.

Olen monesti asiasta maininnut. Ei vain mene jakeluun.

AP

Vierailija
8/88 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on henkistä väkivaltaa, ap. Ei sitä tarvitse sietää. Eikä vika ole sinun huumorintajussasi vaan ihan muualla.

Vierailija
9/88 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ole ärtyisä enkä tiukkakaan. En vaan jaksa paskaa käyttäytymistä katsella ja yhtenään kuulla v*ttuiluja joka hemmetin asiasta. Kyllä tässä ärsyyntyisi kuka tahansa muukin vähitellen kun se on joka päiväistä.

AP

Niin no myönnän, että luin hiukan huolimattomasti ja minulta meni ohi se, että kyseessä on uusioperhe.

Sellaiseen ei (vaikkei vajeellisuus olisikaan oma syy) epäkypsistä, traumoja kantavista ihmisistä ole, miksi menit sellaiseen alunperinkään?

Vierailija
10/88 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin meneen. Pakkaisin laukun valmiiksi, ja seuraavan kerran kun kaikki ovat koolla, ja vittuilu alkaa, niin sanoisin että minua ei varmaan sitten täällä enää tarvita, nostaisin laukun sängyn alta ja lähtisin. Olisin toki varannut mahdollisuuden olla vaikka akverilla yötä kun hetki koittaa.

Pitäisin ekat pari päivää puhelimen ja kaikki viestimet kokonaan kiinni, ja kolmantena avaisin puhelimen niin että näkevät että olen viestit nyt lukenut. En vastaisi mitään, vaan odottaisin että joku soittaa ja vastaisin sitten siihen. Olisin täysin umpimielinen, ja sanoisin että en ole tulossa takaisin vittuiltavaksi, että otan vastan sovintoehdotuksen kun he ovat sellaisen yhdessä laatineet, mikäli haluavat. 

Siitä sitten katsoisin miten käy.

Vierailija
11/88 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli tuollainen äitiäni kohtaan myös toisten ihmisten seurassa.

Kerran yksi puolituttu sanoi hänelle, että meistä muista ei ole mukavaa kuunnella kuinka hän puhuu puolivitsinä inhottavuuksia vaimostaan.

Isä ei tajunnut, vihdoin viimein äiti tajusi erota ja on nyt viimeiset viisi vuotta ollut kuin toinen ihminen uudessa, hyvässä suhteessa.

Joten pyydä kaikki pöydän ääreen ja kerro miltä sinusta tuntuu. Jos tilanne ei muutu, sinun täytyy vaan nostaa kytkintä, muuten omista teineistäsi tulee samanlaisia inhottavuuksia omissa suhteissaan..

Vierailija
12/88 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Niin no myönnän, että luin hiukan huolimattomasti ja minulta meni ohi se, että kyseessä on uusioperhe.

Sellaiseen ei (vaikkei vajeellisuus olisikaan oma syy) epäkypsistä, traumoja kantavista ihmisistä ole, miksi menit sellaiseen alunperinkään?

Alkujaan ei tälläistä ollut. Nyt se on alkanut vuosi sitten.

Alan olla jo aivan loppu tähän.

AP

Vierailija
13/88 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lähtisin meneen. Pakkaisin laukun valmiiksi, ja seuraavan kerran kun kaikki ovat koolla, ja vittuilu alkaa, niin sanoisin että minua ei varmaan sitten täällä enää tarvita, nostaisin laukun sängyn alta ja lähtisin. Olisin toki varannut mahdollisuuden olla vaikka akverilla yötä kun hetki koittaa.

Pitäisin ekat pari päivää puhelimen ja kaikki viestimet kokonaan kiinni, ja kolmantena avaisin puhelimen niin että näkevät että olen viestit nyt lukenut. En vastaisi mitään, vaan odottaisin että joku soittaa ja vastaisin sitten siihen. Olisin täysin umpimielinen, ja sanoisin että en ole tulossa takaisin vittuiltavaksi, että otan vastan sovintoehdotuksen kun he ovat sellaisen yhdessä laatineet, mikäli haluavat. 

Siitä sitten katsoisin miten käy.

Kiitti vinkistä :)

AP

Vierailija
14/88 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Alkujaan ei tälläistä ollut. Nyt se on alkanut vuosi sitten.

Alan olla jo aivan loppu tähän.

AP

Aaa. Eli lapset olivat suht pieniä ensin. Sä et vain pärjää :D

Vierailija
15/88 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan AP:n pärjäävän hyvinkin ihmisten kanssa. Muut tekevät elämästä helvettiä. En minäkään jaksaisi.

Fiksu jättää sanomatta ja ei alennu samalle tasolle kuin muita loukkaavat ihmiset.

Vierailija
16/88 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan AP:n pärjäävän hyvinkin ihmisten kanssa. Muut tekevät elämästä helvettiä. En minäkään jaksaisi.

Fiksu jättää sanomatta ja ei alennu samalle tasolle kuin muita loukkaavat ihmiset.

No eihän pärjää, jos valitsemansa uusperhekuviokin oli liian haastava. Ei saa lasta kuriin tai ottaa kaiken itseensä. Hyvä maalitaulu typerille teineille.

Vierailija
17/88 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala sinäkin tekemään heille samaa ja katso tajuavatko yhtään mitään.

Etsi heikko kohta ja tähtää siihen.

Vierailija
18/88 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisen väkivallan muoto, jos tietää sinun loukkaantuvan noista "vitseistä" ja silti jatkaa niitä + innostanut lapset samaan.

Tulee mieleen mitä siskoni teki teininä. Jatkuvaa "vitsillä" nälvimistä, mm. "Läskit vaan löllyy! Hehheeee!" kun kävelin ohi. Vittuilua taidoistani, ulkonäöstäni, kaikesta.

Ja otti elämäntyökseen innostaa muutkin mukaan, tuli kaverieni läsnäollessa selittelemään noita samoja p*skajuttujaan, ha valitettavasti silloiset kaverit olivat niin "hyviä" kavereita, että nauroivat vedet silmissä siskoni "hassunhauskoille" jutuille, joissa minua pilkattiin.

Ja kun sanoin loukkaavan, niin olin tietty huumorintajuton.

Myöhemmin sitten sairastuin syömishäiriöön noiden läskihaukkumisten takia. Olin painavimmillani 165cm/65kg. Lopulta olin 46kg. Jännästi alkoi vitsit loppua, kun olin kuin luuranko. Silloin vasta siskoni tajusi, mitä ne hänen hassunhauskat vitsinsä olivat aiheuttaneet.

Jos puolisoni tekisi tuota samaa, niin ero tulisi kyllä pian. Kenenkään ei pidä joutua kestämään passiivis-aggressiivista henkistä väkivaltaa kotonaan.

Vierailija
19/88 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän pärjää, jos valitsemansa uusperhekuviokin oli liian haastava. Ei saa lasta kuriin tai ottaa kaiken itseensä. Hyvä maalitaulu typerille teineille.

AP alentuisi haukkumaan lasta vastavuoroisesti?

Et voi olla tosissasi.

Vierailija
20/88 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP alentuisi haukkumaan lasta vastavuoroisesti?

Et voi olla tosissasi.

Lainasitkohan nyt väärää tekstiä?