Sinä pitkähiuksinen joka olet kerrasta pätkäissyt hiuksesi lyhyeksi, kaduttiko tekosi jälkikäteen?
Vai olitko iloinen että sait vihdoinkin uutta ilmettä hiuksiisi?
Itse haluaisin lyhyemmät hiukset, pitkään on ollut jo alaselkään saakka mutta pelkään että jos leikkaan hiukset lyhyemmiksi tulenkin katumapäälle.
Toki hiukset kasvaa aina takaisin mutta kyllä siihen aina useampi vuosi taas kasvatushommissa menee jos haluaa uudelleen pitkät hiukset.
Kommentit (96)
Leikkautin parikymppisenä ristiselkään ylettyneet hiukseni ihan poikatukaksi. Kampaaja kysyi kolmesti, olenko ihan varma, ja olinhan minä.
Lyhyt tukka on edelleen. En meinannut millään jaksaa sen pitkän tukan kanssa, etenkin kun päänahkani on hurjan herkkä ja esim. ponnarilla pitäminen aiheutti päänsärkyä ja takkujen selvittely nosti kyyneleet silmiin. Peseminenkin kävi hermoille, ja hoitoaineesta huolimatta hiukset olivat aina sähköiset.
Ainoa asia, mikä jäi harmittamaan, oli se, etten leikkauttanut jo aiemmin...
Teininä tuli leikattua alaselkään ulottuneet hiukset tosi lyhyeen malliin. Viikon se oli hyvä, mut sit alkoi kaduttaa.. Kasvatinkin sitten takaisin pitkät hiukset. Nyt kuitenkin tekisi mieli leikata pitkä polkka, tohon olkapäille yltävä. Hieman vaihtelua saisi ainaisella ponnarilla pitämiseen. :) Ja tuo ei niin raju muutos olisi ihan pixie malliin verraten. Ja kohtuu nopsaan mullakin hiukset kasvaa.
Olen katunut, en kylläkään heti.
Mulla luonnonkihara ohut hius, mutta sitä hiusta on PALJON.
Tosi lyhyt malli oli kiva mutta pysyäkseen helposti laitettavana pitäisi käydä kampaajalla vähintään 1kk välein ja vaati kyllä aika stydit muotoiluaineet pysyäkseen hyvänä, kiitos luonnonkiharan ja pyörteiden.
Nyt sitten taas kasvatan ja pahin vaihe onneksi jo ohi.
Tosi lyhyt hiusmalli vaatii myös kunnon värin, siihen ei maantienharmaa oikein istu, toisin kuin vaikka long bobiin tai pitkään.
Ja sitten, harva kampaaja osaa oikeasti leikata hyvän lyhyen mallin.
Tykkäsin, vähän aikaa, mutta tietysti olin nuori ja tukka kasvoi nopeasti takaisin.
Kyllä se kerran nuorena kannattaa tehdä, niin kuin moni muukin asia.
Kerran leikkasin ja kadutti.Kasvatin takas enkä leikkaa enää mistään syystä lyhyeksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaiset naiset leikkaavat hiuksensa lyhyiksi, keski-iässä? Miksi värjäävät punaisiksi? Ruotsissa ei näe tätä. Täällä naisilla on tyylikkäät, pitkät/puolipitkät hiukset,vaaleat/raidoitetut. Vanhemmillakin rouvilla on tyylikäs kampaus, ei koskaan liian lyhyt, eikä koskaan punainen tai pinkki.
Kampaajat suosittelevat niin ja haluavat tehdä niin. Sanovat ettei pitkä tukka sovi enää sen jälkeen kun on saanut lapsen jne.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaiset naiset leikkaavat hiuksensa lyhyiksi, keski-iässä? Miksi värjäävät punaisiksi? Ruotsissa ei näe tätä. Täällä naisilla on tyylikkäät, pitkät/puolipitkät hiukset,vaaleat/raidoitetut. Vanhemmillakin rouvilla on tyylikäs kampaus, ei koskaan liian lyhyt, eikä koskaan punainen tai pinkki.
Eikö äiti opettanut, että ihmisten ulkonäköä ei saa arvostella?
Ei etenkään mies. Se on hyvin epäkohteliasta.
Vierailija kirjoitti:
Tää on varmaan joku rinnakkaistodellisuuden Ruotsi, ihan eri kuin se missä tapaan työkavereitani..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämmösenä nykyään pitkätukkaisena täytyy sanoa myös se, ettei semmoinen raskas, suora tukka välttämättä sovi kovin hyvin, varsinkin jos se vain roikkuu piikkisuorana pitkin päätä ja naamaa. Itselle tulee aina mieleen körtit tjtn. Toinen on se, että jos tukka on kovin ohut, semmoinen hiirenhäntäkään ei kovin hyvältä näytä. Tuli vain mieleen, kun moni, aivan oikein kyllä, kirjoitti, että lyhyet hiukset eivät kaikille sovi.
Ihan mielenkiinnosta, mikä tässä kommentissa antoi aiheen alapeukuille? Aidosti kiinnostaa, oliko se se körtti-vertaus (körttejä vastaan ei ole mitään!) vai ettei pitkä tukka välttämättä sovi kaikille - ajatus?
He ovat kanssasi eri mieltä. Kaikkia ihmisiä ei myöskään kiinnosta niin kovasti se imago ja mielikuva minkä heidän tukkansa (!) antaa.
Öö, no eikös tämä nyt ole aika itsestään selvää? Eli ihmiset ovat siis sitä mieltä, että raskas, päätä valuva tukka sopii kaikille..?
Minä kampasin pitkät hiukseni aivan alas niskaan yhdelle poninhännälle kahdella lenkillä ja leikkasin poikki siitä lenkkien välistä. Tuntui heti kovin omituiselta että se määrä elotonta pitkää kuitua oli juuri äsken ollut kiinni minussa, osa minua ja kasvanut minusta. Ja että se oli useita vuosia vanhaa.
Hiusten leikkaaminen on tosi tyydyttävää ja vapauttavaa, tekisin sitä useamminkin jos mahdollista.
Mulla oli lyhyet hiukset nelosluokasta lukion loppuun. Tykkäsin kovasti, laittoahan ne vaati, samoin kuin usein kampaamokäyntejä. Sen jälkeen kyllästyin, ja kasvatin pitkät hiukset. Näissä on omat hyvät puolensa, ei tarvitse pestä niin usein, ja leikkaan nämä itse, niin ei mene rahaa kampaajalle (olen opiskelija). Helppo laittaa letille tai ponnarille, jos ei jaksa laittaa mitenkään (hienoja nutturoita en ole oppinut vielä tekemään).
Kyllä mä näitä vaan rakastan, mutta silloin kun tekisi mieli leikata tai jotain muutosta niin lyhennän vain otsatukkaa, ja toki latvat saatan leikata. Tällä hetkellä en leikkaisi lyhyeksi, mutta ehkä joskus tulevaisuudessa mieli muuttuu.
Ei ole kaduttanut.
Lyhyt tukka on tyylikäs ja persoonallinen. Olen saanut paljon hyvää palautetta lyhyistä hiuksista, jopa tuntemattomilta ihmisiltä, miehiltä ja naisilta.
Kannattaa valita kampaaja huolella jos leikkaat ja harkita asiaa rauhassa. Oma kampaajani halusi että mietin asiaa 2 viikkoa ennen kuin leikkasi.
Voisitko kokeilla lyhyttukka-peruukkia niin näkisit miltä suunnilleen näyttäisit? Rakastan lyhyttä tukkaa mutta se ei sovi ihan kaikille. Jos kaula on paksuhko, lyhyt ei usein ole se kaikkein pukevin malli. Tätä ei tule huomanneeksi ennen kuin leikkaa.
Sama kuin että kaikille ei sovi pitkä tukka parhaiten. Itse näytän puolipitkässä polkassa ihan kauhealle lego-päälle.
Lyhyessä tukassa ainoa rasittavuus oli se jatkuva kampaamoravaaminen. Opettelin leikkaamaan itse.
Sama minulle mitä joku toinen minun hiuksistani ajattelee. Samoin sama se minulle, mikä muilla hiustensa tyylinä on. Viittaan tällä noihin wt sitä ja miehet tätä viesteihin. Aiemmin minulla oli pitkät, nyt lyhyet hiukset. Pidän itse enemmän lyhyestä tyylistä itselläni tällä hetkellä. Oma on pää, ja oma on päätös. Jos taas tahtoisin pitkät, eiköhän tukka kasvaisi takaisin. En ole erityisen naisellinen nainen. Olen tavallinen suomalainen perheellinen (nörtti) nainen. Että pätkäise ap hiukset vaan reilusti. Peukutus tyylinvaihdolle!
16-vuotiaana leikkasin melkein puoleen selkään ylettyneet hiukset suoraa siiliksi, olin jo monta vuotta halunnut lyhyet hiukset, mutten ollut uskaltanut. ei kaduttanut!