Sinä pitkähiuksinen joka olet kerrasta pätkäissyt hiuksesi lyhyeksi, kaduttiko tekosi jälkikäteen?
Vai olitko iloinen että sait vihdoinkin uutta ilmettä hiuksiisi?
Itse haluaisin lyhyemmät hiukset, pitkään on ollut jo alaselkään saakka mutta pelkään että jos leikkaan hiukset lyhyemmiksi tulenkin katumapäälle.
Toki hiukset kasvaa aina takaisin mutta kyllä siihen aina useampi vuosi taas kasvatushommissa menee jos haluaa uudelleen pitkät hiukset.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä surettaa lukea tällaisia ketjuja. :( vastaajilla on varmaan myös tatuointeja ja roimasti ylipainoa. Pitkä tukka naisella on kaunein.
Höpöhöpö. Olen yksi ketjuun vastanneista lyhythiuksisista naisista ja minulla ei ole yhtäkään tatuointia. Ylipainoakaan ei ole. Olen 172cm. Painoa löytyy 67kg ja olen "hoikka" kehonrakenteeltani.
67 kiloa ei ole hoikka. Edes sun pituiselle.
Jos oma muija leikkaa lyhyen, niin pihalle lentää.
Vierailija kirjoitti:
Lisää hyviä syitä pysyä sinkkuna kun miehet on tuollaisia.
Leikkasin (itse!) hiukseni kaulamittaan neljä vuotta sitten. Huomasin nopeasti kuinka mukavaa oli kun tukka ei enää jäänyt takin tai laukunhihnan alle jumiin, miten kiva se oli pestä ja kuivata ja muotovaahtoa oli paljon helpompi levittää. Yllättäen kampaukset tuntuivat onnistuvan paremmin ja suora vetelä hiuslaatuni jopa taipui hitusen latvoista. En olekaan enää antanut hiusten kasvaa pidemmäksi.
En ole vaihtelunhaluinen ja hiukseni ovat olleet samanlaiset puolet elämästäni, mutta tuossa vaiheessa isompi kertalyhennys toimi hyvin. Olin miettinyt sitä vuoden ajan, ei ollut mikään ihan yhtäkkinen mieliteko.
Ei kaduttanut, hius on uusiutuva luonnonvara eikä sen kasvamisen eteen tarvitse tehdä mitään muuta kuin odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo kaduttanu. Leikkasin pari vuotta sitte peppuun ylettyvän tukan tuohon dekolteelle ja päätös oli vaan hyvä, lyhyempi oli freesimpi ja sen sai helpommin näyttään hyvältä
Ehkä mäkin uskaltaisin tän pituisiksi hiukset pätkästä. Tuntuu että jos poikatukaksi tai edes polkaksi leikkaisin se olisi mulle liian iso muutos kerralla.
Jotenkin kaipaan sitä keveyden tunnetta niskassa kun nää pitkät hiukset on välillä niin ärsyttävän ja tuskasen kuuman tuntuiset varsinkin kesällä. Ap
Leikkaan aina 1,5 v välein, tällä hetkellä taas puoliväliin selkää ja viimeksi leikkasin juuri ja juuri olkapäille tulevan mallin. Hauska muuten lukea, että on muitakin, joilla kasvaa tukka nopeaan. Itselläni on otsatukka ja sitäkin saa olla koko ajan lyhentämässä... Jos kasvaisi hitaasti, ehkä sitä silloin miettisi enemmän, en tiedä
*mummeli* kirjoitti:
Puhun kauan sitten tapahtuneesta. Minulla oli pikkuisena tyttönä paksut, kiharat hiukset, joiden päällä pystyi istumaan. Ne yleensä letitettiin, mutta en antanut avata lettejä jotta hiukset olisi voinut harjata.
Mummon kanssa tultiin tulokseen, että hiukset leikataan lyhyiksi. Tyttären tyttärellä on nyt sama tilanne. Joka ikinen tarhaanlähtöaamu on taistelua huolimatta Muumi-selvitysaineista.
Kerroin lapselle oman tarinani, mutta siltikään tilanne ei ole muuttunut. Lapsi vaan kauhisteli, että mummon hiukset on joskus leikattu lyhyiksi. Kerroin kyllä, että ei sitä väkisin tehty vaan sulassa sovussa
Kuinka pitkät tämän lapsen hiukset on? Eihän niitä tarvii "poikatukaks" leikata mutta jos jonkin verran lyhentäis nii vois auttaa ettei tarviis joka aamu kiusata takkuja aukomalla
Mullaki kasvaa periaatteessa nopeasti, mutta sit mä aina värjään ne jotenki ja sit ne lyhenee taas. :D Eli en pikinä varmaa tuu saamaan mtn ylipitkää tukkaa enää, luonnostaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää hyviä syitä pysyä sinkkuna kun miehet on tuollaisia.
Jep. Taidan heti leikata siilin.
Suomalaisten, keski-ikäisten naisten tyyli: Hiukset lyhyiksi, värjäys punaisiksi tai räväkästi monivärisiksi. Tämä lihavaan vartaloon yhdistettynä. Tämä on täysin suomalainen ilmiö, jota ei näe muualla.
Kyllä. Itkin illalla ja sen jälkeen en leikannut hiuksia pariin vuosikymmeneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo kaduttanu. Leikkasin pari vuotta sitte peppuun ylettyvän tukan tuohon dekolteelle ja päätös oli vaan hyvä, lyhyempi oli freesimpi ja sen sai helpommin näyttään hyvältä
Ehkä mäkin uskaltaisin tän pituisiksi hiukset pätkästä. Tuntuu että jos poikatukaksi tai edes polkaksi leikkaisin se olisi mulle liian iso muutos kerralla.
Jotenkin kaipaan sitä keveyden tunnetta niskassa kun nää pitkät hiukset on välillä niin ärsyttävän ja tuskasen kuuman tuntuiset varsinkin kesällä. Ap
Nuttura.
Vierailija kirjoitti:
Ei se pitkä tukka autuaaksi tee. Itselläni on vahvat leukaperät ja lyhyt kaula. Pitkä tukka tekee todella tunkkaisen näköiseksi. Sitä paitsi paksu tukka painaa niin perhanasti että päänahka kipeytyy.
Yritän kuvitella tilannetta.. mulla kun on yhä ne vauvahiukset päässä mitkä oli lapsena. Haituvat.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten, keski-ikäisten naisten tyyli: Hiukset lyhyiksi, värjäys punaisiksi tai räväkästi monivärisiksi. Tämä lihavaan vartaloon yhdistettynä. Tämä on täysin suomalainen ilmiö, jota ei näe muualla.
Ja mitä siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadutti. En enää koskaan saanut kasvatettua niitä yhtä pitkiksi ja hyväkuntoisiksi. Ei edes tosiaankaan sopinut mulle lyhyt tukka. Pätkäisystä on nyt siis lähemmäs 20 vuotta.
Ehkä lohduttaa tiedostaa, ettei se sitten olisi niin pitkänä ja hyväkuntoisena kestänyt muutenkaan, ei siinä leikkaamisessa ole mitään maagista, joka tekee tukasta huonolaatuisen, vaan ikä tekee joillakin tehtävänsä.
Lopputulos olisi varmasti tässä vaiheessa kyllä ihan sama, mutta silloin olisin voinut nauttia vielä muutaman vuoden sellaisesta tukasta, jota ei näköjään ole enää koskaan mahdollista saada.
Aika moni täällä sanoo, että hiukset ovat uusiutuva luonnonvara. Ihan näin ei aina ole. Monen on vaikea saada pitkää tukkaa kasvatettua esim päälle nelikybäsenä.
Jos ei ole koskaan ollut aivan lyhyttä tukkaa, uskoisin että leikkauttamista voi katua ankarasti. Kaikille aivan lyhyt tukka ei sovi tai on hankala ylläpitää. Pään muoto ja hiuspyörteet tulevat näkyviin eri tavalla kuin pitkässä. Polkkatukka voi olla eri stoori.
Itselläni on hyvin pitkät hiukset, ja pidän niitä yleisesti ottaen melko helppoina. Hiukset ovat arkena kiinni, eivätkä rasvoitu sen vuoksi nopeasti. Kampaajalla ei tarvitse ravata alvariinsa. Hiukset voi laittaa eri tavoin ja saada erilaisia ilmeitä - nuttura- tai lettipäänä on melko eri näköinen kuin hiukset vapaina. Ovesta kehtaa juosta ulos ilman ankaraa muotoilusessiota.
Mä tein noin joskus yläasteella, pätkäisin tukan, jonka päällä pystyin istumaan, koska se oli ruma ja homssuinen mielestäni. Olin tyytyväinen ja tykkäsin tosi paljon. Sitten meni fiilikset, kun menin seuraavana päivänä kouluun ja yksi luokan "aikuismaisemmista" suosituista tytöistä kysyi lakonisesti ja ivaten, että "tykkäätkö sä tosta tukasta nyt enemmän?"
Vierailija kirjoitti:
*mummeli* kirjoitti:
Puhun kauan sitten tapahtuneesta. Minulla oli pikkuisena tyttönä paksut, kiharat hiukset, joiden päällä pystyi istumaan. Ne yleensä letitettiin, mutta en antanut avata lettejä jotta hiukset olisi voinut harjata.
Mummon kanssa tultiin tulokseen, että hiukset leikataan lyhyiksi. Tyttären tyttärellä on nyt sama tilanne. Joka ikinen tarhaanlähtöaamu on taistelua huolimatta Muumi-selvitysaineista.
Kerroin lapselle oman tarinani, mutta siltikään tilanne ei ole muuttunut. Lapsi vaan kauhisteli, että mummon hiukset on joskus leikattu lyhyiksi. Kerroin kyllä, että ei sitä väkisin tehty vaan sulassa sovussa
Kuinka pitkät tämän lapsen hiukset on? Eihän niitä tarvii "poikatukaks" leikata mutta jos jonkin verran lyhentäis nii vois auttaa ettei tarviis joka aamu kiusata takkuja aukomalla
Hänellä on kyllä tosi pitkät hiukset. Ollaan papan kanssa viety lasta kampaajalle ja hän saa ihan itse kertoa, mitä tehdään. Yleensä lyhennetään n. 10 cm.
Ja se riippuu ihmisestä kelle naiselle sopii myös lyhyet hyvin. :D Kaikille ei sovi todellakaan, mut myöskää pitkä tukka ei sovi kaikille. Mulle sopii aika monenlaiset.jeeee