Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko kukaan suomessa tehnyt aborttia lapsen sukupuolen takia?

Vierailija
05.07.2018 |

vain vakavia vastauksia kiitos

mulla ja miehelläni on x määrä tyttöjä, mieheni on jo 40+ ja itsekin olen 30 paremmalla puolella, olen raskaana 11+4 ja veikkailivat tyttöä meidän suureksi harmiksi. Etenkin miehelleni se, että on monta tyttöä on ollut kova kolaus ja hän otti asian raskaasti.
olemme harkinneet raskauden keskeyttämistä, sillä meillä on vielä vuosia jäljellä yrittää poikaa. Olen hedelmällinen ja aina helposti raskautunut joten en usko abortin vaikuttavan hedelmällisyyteni kovinkaan suuresti.
Mietin vain onko kohtalotovereita jotka olisivat halunneet pojan mutta saivat vain toista sukupuolta. (tai tytön)
tarvitseeko syitä esittää raskauden keskeytyksessä? kyseessä olisi ensimmäiseni

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tekisi aborttia sukupuolen takia. Ennemmin kasvata tytöstä poika.

Vierailija
2/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsetteko pojan vanhuuden elättäjäksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten veikkailivat?

Vierailija
4/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten veikkailivat?

??

Vierailija
5/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä on provo.

Vierailija
6/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Huomenna uusi yritys!

Vierailija
7/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ole tosissasi.

Miksi ihmeessä poika olisi tyttöä parempi ja toivotumpi?

Tyttö voi yhtälailla tehdä "poikien asioita", kuin poika.

Enemmän asiat ovat lapsen luonteesta kiinni kuin sukupuolesta. Meidän 1v6kk tyttö on varsinainen rämäpää, kiipeää, juoksee, laskee liukumäkeä ja naapurin kuukautta vanhempi poika ihmettelee vieressä ja juoksee vielä horhuvin askelin.

Itsekin olen sukupuolesta ottanut selvää jo ultrassa, silloin on helppoa tehdä valmiiksi hankintoja vauvalle.

Kyllä lapsi kasvaessaan itse päättää mitä haluaa pukea ja millä leikkiä tai mitä harrastaa.

Vierailija
8/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raskaus on jo siinä vaiheessa, että pystytään näkemään sukupuoli varmaksi on abortti sallittu enää erityisluvalla esim. terveydellisistä syistä. Kukaan tervepäinen lääkäri ei anna keskeyttää raskautta tuosta syystä. Alle 12vk kestänyt raskaus on mahdollista keskeyttää omasta halusta, mutta kyllä siinäkin syytä kysellään ja pohditaan yhdessä hoitohenkilökunnan kanssa. Porvoossa olen joskus kuullut, että näistä on joustettu.

Vierailija
9/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä veikattiin 11+ viikolla poikaa, tulikin tyttö. En luottaisi noin varhaisiin arvailuihin.

Vierailija
10/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Sukupuolen saa selville n 20 rv ultrassa, raskeudenkeskeytys tehdään vain erittäin painavasta syystä noilla viikoilla.

Vierailija
11/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karma. Ap tekee abortin rv. 12. Abortoitu sikiö olikin poika.

Ystäväperheeseen syntyin kuuden tytön jälkeen poika. (Miehen toivonuksesta perhe oli aina yrittänyt poikaa.) Poika on nyt kolmekymppinen eikä missään tekemisissä isänsä kanssa. Vihaavat toisiaan eivätkä ole koskaan tulleet toimeen keskenään.

Vierailija
12/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asia puheeksi lääkärin kanssa. Pyydä tarkistamaan jalkoväli. Sano sille lekurille että tekee samalla abortin jos ei löydy pippeliä.

Näin meillä Porvoossa toimitaan.

Vierailija
13/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miten sitä sukupuolta veikkailtiin noin aikaisilla viikoilla kun sitä ei vielä ultrassa nää? Joku ennustaja?

Vierailija
14/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielistä tehdä lapsia kunnes tulee toivottu sukupuoli. Pidätte itseänne aikuisina vastuullisina ihmisinä? Antaisit tehdä miehen mieliksi itsellesi abortin?

Vierailija
15/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aina helposti raskautunut mutta kyseessä on eka lapsi? Missä ne edelliset on?

Vierailija
16/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa! Tämä on vakava vastaus.

Vierailija
17/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tosi kiva perheen tytöillekin, kun isä ottaa raskaasti sen, kun ei VIELÄKÄÄN ole tulossa OIKEAA ja KUNNOLLISTA. 

Pistää vihaksi tuollaiset sovinistiset ukot. Toivottavasti saa sen pojan, ja se on autistinen homo.

Vierailija
18/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt. Toki elämäntilanne ei muutenkaan ollut suotuisa. Pelkkiä tyttöjä silti 4 kpl. Ei koskaan tullut poikaa vaikka miten yritettiin, ei kaikki vaan saa niitä. Älä turhaan luota siihen että jollain kerralla tulisi poika, varsinkin kun samaa sukupuolta olevia lapsia on jo useita.

Kadun aborttia ja näen siitä edelleen painajaisia. Yhtäkään aborttia en enää ikinä halua tehdä. En suosittele.

Vierailija
19/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin kuulleeni, että on tehty sellaisessa tapauksessa, kun vakava ja kuolemaan johtava perinnöllinen sairaus periytyy vain pojalle. Muussa tapauksessa en ole moisesta kuullut. Ihan järkyttävää, jos tuollaisesta syystä abortoitaisiin, että haluaa ihan muuten vaan jompaa kumpaa sukupuolta olevan lapsen. Sekin kuulostaa ikävältä, että lapsi on vanhemmalleen pettymys.

Vierailija
20/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette voi olla noin kylmiä eli pakko olla provo. Mutta jos kerran olette tosissanne niin synnyttäkää se lapsi. Otatte ison henkivakuutuksen ja hups. Sitten uutta lasta yrittämään.