onko kukaan suomessa tehnyt aborttia lapsen sukupuolen takia?
vain vakavia vastauksia kiitos
mulla ja miehelläni on x määrä tyttöjä, mieheni on jo 40+ ja itsekin olen 30 paremmalla puolella, olen raskaana 11+4 ja veikkailivat tyttöä meidän suureksi harmiksi. Etenkin miehelleni se, että on monta tyttöä on ollut kova kolaus ja hän otti asian raskaasti.
olemme harkinneet raskauden keskeyttämistä, sillä meillä on vielä vuosia jäljellä yrittää poikaa. Olen hedelmällinen ja aina helposti raskautunut joten en usko abortin vaikuttavan hedelmällisyyteni kovinkaan suuresti.
Mietin vain onko kohtalotovereita jotka olisivat halunneet pojan mutta saivat vain toista sukupuolta. (tai tytön)
tarvitseeko syitä esittää raskauden keskeytyksessä? kyseessä olisi ensimmäiseni
Kommentit (37)
Tarvitsetteko pojan vanhuuden elättäjäksi?
Vierailija kirjoitti:
Miten veikkailivat?
??
Toivottavasti et ole tosissasi.
Miksi ihmeessä poika olisi tyttöä parempi ja toivotumpi?
Tyttö voi yhtälailla tehdä "poikien asioita", kuin poika.
Enemmän asiat ovat lapsen luonteesta kiinni kuin sukupuolesta. Meidän 1v6kk tyttö on varsinainen rämäpää, kiipeää, juoksee, laskee liukumäkeä ja naapurin kuukautta vanhempi poika ihmettelee vieressä ja juoksee vielä horhuvin askelin.
Itsekin olen sukupuolesta ottanut selvää jo ultrassa, silloin on helppoa tehdä valmiiksi hankintoja vauvalle.
Kyllä lapsi kasvaessaan itse päättää mitä haluaa pukea ja millä leikkiä tai mitä harrastaa.
Jos raskaus on jo siinä vaiheessa, että pystytään näkemään sukupuoli varmaksi on abortti sallittu enää erityisluvalla esim. terveydellisistä syistä. Kukaan tervepäinen lääkäri ei anna keskeyttää raskautta tuosta syystä. Alle 12vk kestänyt raskaus on mahdollista keskeyttää omasta halusta, mutta kyllä siinäkin syytä kysellään ja pohditaan yhdessä hoitohenkilökunnan kanssa. Porvoossa olen joskus kuullut, että näistä on joustettu.
Meillä veikattiin 11+ viikolla poikaa, tulikin tyttö. En luottaisi noin varhaisiin arvailuihin.
Ei ole. Sukupuolen saa selville n 20 rv ultrassa, raskeudenkeskeytys tehdään vain erittäin painavasta syystä noilla viikoilla.
Karma. Ap tekee abortin rv. 12. Abortoitu sikiö olikin poika.
Ystäväperheeseen syntyin kuuden tytön jälkeen poika. (Miehen toivonuksesta perhe oli aina yrittänyt poikaa.) Poika on nyt kolmekymppinen eikä missään tekemisissä isänsä kanssa. Vihaavat toisiaan eivätkä ole koskaan tulleet toimeen keskenään.
Ota asia puheeksi lääkärin kanssa. Pyydä tarkistamaan jalkoväli. Sano sille lekurille että tekee samalla abortin jos ei löydy pippeliä.
Näin meillä Porvoossa toimitaan.
Niin miten sitä sukupuolta veikkailtiin noin aikaisilla viikoilla kun sitä ei vielä ultrassa nää? Joku ennustaja?
Vastenmielistä tehdä lapsia kunnes tulee toivottu sukupuoli. Pidätte itseänne aikuisina vastuullisina ihmisinä? Antaisit tehdä miehen mieliksi itsellesi abortin?
Olet aina helposti raskautunut mutta kyseessä on eka lapsi? Missä ne edelliset on?
Varmaan tosi kiva perheen tytöillekin, kun isä ottaa raskaasti sen, kun ei VIELÄKÄÄN ole tulossa OIKEAA ja KUNNOLLISTA.
Pistää vihaksi tuollaiset sovinistiset ukot. Toivottavasti saa sen pojan, ja se on autistinen homo.
Olen tehnyt. Toki elämäntilanne ei muutenkaan ollut suotuisa. Pelkkiä tyttöjä silti 4 kpl. Ei koskaan tullut poikaa vaikka miten yritettiin, ei kaikki vaan saa niitä. Älä turhaan luota siihen että jollain kerralla tulisi poika, varsinkin kun samaa sukupuolta olevia lapsia on jo useita.
Kadun aborttia ja näen siitä edelleen painajaisia. Yhtäkään aborttia en enää ikinä halua tehdä. En suosittele.
Muistelisin kuulleeni, että on tehty sellaisessa tapauksessa, kun vakava ja kuolemaan johtava perinnöllinen sairaus periytyy vain pojalle. Muussa tapauksessa en ole moisesta kuullut. Ihan järkyttävää, jos tuollaisesta syystä abortoitaisiin, että haluaa ihan muuten vaan jompaa kumpaa sukupuolta olevan lapsen. Sekin kuulostaa ikävältä, että lapsi on vanhemmalleen pettymys.
Ette voi olla noin kylmiä eli pakko olla provo. Mutta jos kerran olette tosissanne niin synnyttäkää se lapsi. Otatte ison henkivakuutuksen ja hups. Sitten uutta lasta yrittämään.
Enpä tekisi aborttia sukupuolen takia. Ennemmin kasvata tytöstä poika.