Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko kukaan suomessa tehnyt aborttia lapsen sukupuolen takia?

Vierailija
05.07.2018 |

vain vakavia vastauksia kiitos

mulla ja miehelläni on x määrä tyttöjä, mieheni on jo 40+ ja itsekin olen 30 paremmalla puolella, olen raskaana 11+4 ja veikkailivat tyttöä meidän suureksi harmiksi. Etenkin miehelleni se, että on monta tyttöä on ollut kova kolaus ja hän otti asian raskaasti.
olemme harkinneet raskauden keskeyttämistä, sillä meillä on vielä vuosia jäljellä yrittää poikaa. Olen hedelmällinen ja aina helposti raskautunut joten en usko abortin vaikuttavan hedelmällisyyteni kovinkaan suuresti.
Mietin vain onko kohtalotovereita jotka olisivat halunneet pojan mutta saivat vain toista sukupuolta. (tai tytön)
tarvitseeko syitä esittää raskauden keskeytyksessä? kyseessä olisi ensimmäiseni

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sperma-analyysiin. Saattaa tuottaa vain tyttöjä. Ulkomailla voi painavasta syystä (esim. monta samaa sukupuolta olevaa sisarusta) päättää sukupuolen, jos päätyy IVF-hoitoihin.

Vierailija
22/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies sperma-analyysiin. Saattaa tuottaa vain tyttöjä. Ulkomailla voi painavasta syystä (esim. monta samaa sukupuolta olevaa sisarusta) päättää sukupuolen, jos päätyy IVF-hoitoihin.

Vähän myöhäistä, kun raskaus on jo alkanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli tosi sekava. Oliko vaiko ei niitä tyttöjä. Miehellä siis entisestä suhteesta. Sanoi raskautuvasi helposti, mutta kuitenkin ensimmäinen lapsi

Vierailija
24/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aina helposti raskautunut mutta kyseessä on eka lapsi? Missä ne edelliset on?

ensimmäinen raskauden keskeytys siis, tuossahan sanoin että meillä on tyttöjä jo tietty määrä.

Vierailija
25/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et ole tosissasi.

Miksi ihmeessä poika olisi tyttöä parempi ja toivotumpi?

Tyttö voi yhtälailla tehdä "poikien asioita", kuin poika.

Enemmän asiat ovat lapsen luonteesta kiinni kuin sukupuolesta. Meidän 1v6kk tyttö on varsinainen rämäpää, kiipeää, juoksee, laskee liukumäkeä ja naapurin kuukautta vanhempi poika ihmettelee vieressä ja juoksee vielä horhuvin askelin.

Itsekin olen sukupuolesta ottanut selvää jo ultrassa, silloin on helppoa tehdä valmiiksi hankintoja vauvalle.

Kyllä lapsi kasvaessaan itse päättää mitä haluaa pukea ja millä leikkiä tai mitä harrastaa.

poika ei ole tyttöä halutumpi sillä meillä on jo tyttöjä ja rakastamme heitä mutta tahtoisimme myös pojan, siksi poika on nyt etusijalla.

Meidän perheessä tytöt tekee tyttöjen juttuja ja pojat poikien juttuja. näin on meille hyvä.

Vierailija
26/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tekisi aborttia sukupuolen takia. Ennemmin kasvata tytöstä poika.

ei käy meillä. suosimme mieheni kanssa perinteisiä sukupuoli-arvoja sillä ne sopivat meille.

Vierailija
27/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä veikattiin 11+ viikolla poikaa, tulikin tyttö. En luottaisi noin varhaisiin arvailuihin.

aika huono lääkäri ollut.

meilläkin rv14 viimeksi katsottu sukupuoli oikein ja myös aikaisempi tyttö.

Vierailija
28/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastenmielistä tehdä lapsia kunnes tulee toivottu sukupuoli. Pidätte itseänne aikuisina vastuullisina ihmisinä? Antaisit tehdä miehen mieliksi itsellesi abortin?

ei ole "mieheni mieliksi". ikävää jos tulee mieleen, että jotain näin isoa tekisi miehen mieliksi. kyllä me molemmat haluaisimme vaikka tytönkin mutta lapsiluku olisi tämän lapsen myötä jo täynnä.

Vierailija
29/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, ai että abortti sukupuolen takia ?!  Todella järkyttävää että aikuiset ihmiset edes miettivät tuollaista. Tuli oikein huono olo kun ajattelin että terve lapsi otettaisiin pois ihan vaan sen takia kun ei ole poika! Lapsi on aina tervetullut tähän maailmaan ja eikös tämä pariskunta ole ihan yhdessä sitä olleet tekemässä! Nyt pitäisi sitten peruttaa koko juttu kun pikku prinsessa taas tulossa! Todella, siis todellakin aivan kauhea ajatus tappaa terve lapsi aikuisten mielihalujen takia!! 

Vierailija
30/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa saa sukupuolen varmasti tietoon sen verran myöhaisessä vaiheessa, että mikään "mun mies niin haluaa pojan" - syy ei ole riittävä.

Onpa ihan ajatuksenakin sairas ja kuvottava mies, en olisi tuollaiselle tehnyt sitä ensimmäistäkään lasta. Ei ne pojat arvosta tollasta sontaläjää yhtään sen enempää kuin tytötkään.

Vierailija
31/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et ole tosissasi.

Miksi ihmeessä poika olisi tyttöä parempi ja toivotumpi?

Tyttö voi yhtälailla tehdä "poikien asioita", kuin poika.

Enemmän asiat ovat lapsen luonteesta kiinni kuin sukupuolesta. Meidän 1v6kk tyttö on varsinainen rämäpää, kiipeää, juoksee, laskee liukumäkeä ja naapurin kuukautta vanhempi poika ihmettelee vieressä ja juoksee vielä horhuvin askelin.

Itsekin olen sukupuolesta ottanut selvää jo ultrassa, silloin on helppoa tehdä valmiiksi hankintoja vauvalle.

Kyllä lapsi kasvaessaan itse päättää mitä haluaa pukea ja millä leikkiä tai mitä harrastaa.

poika ei ole tyttöä halutumpi sillä meillä on jo tyttöjä ja rakastamme heitä mutta tahtoisimme myös pojan, siksi poika on nyt etusijalla.

Meidän perheessä tytöt tekee tyttöjen juttuja ja pojat poikien juttuja. näin on meille hyvä.

Ei taida tehdä kun sitä poikaa ei ole 😂 turha kuvitella valmiiksi mitä lapsista kasvaa, oppivat vaan vihaamaan vanhempiaan ja sitä että eivät ole saaneet tilaisuutta ikinä toteuttaa itseään.

Vierailija
32/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin itse vielä tenava, niin naapurissani asui pariskunta, joilla oli kaikki lapset tyttöjä. Vaikutti siltä, että mies oli jotenkin vähän kateellinen, kun meidän perheessä oli kolme poikaa ja vain yksi tyttö, eli minä. Mutta kaikki sanoivat aina tuolle pariskunnalle, että no tytöthän ne sitten poikia tekevät.  Teillähän on nyt komea tyttöporukka. Kyllä heistä joku varmaan pojan aikanaan saa. Älä nyt tosiaankaan aborttiin päädy. Ihan varmasti sitä sitten myöhemmin katuisit.

Vierailija
33/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi kannattanut tehdä yhtäkään tenavaa jos ajatus maailma on noin älyttömän suppea ja rajoittunut! Miettikää vähän, aikuiset ihmiset, miten joillekin ei suoda yhtään lasta ja kärsivät siitä! On niin paljon pariskuntia jotka vuodesta toiseen toivovat ja odottavat ja heillä ei ole kuin tyhjä syli ja valtava oman lapsen kaipuu. Jotkut sitten suoltavat niitä solkenaan ja ovat jopa pettyneitä kun lapsi ei olisikaan mieleinen! Voi luoja sentään mitä kusipäitä on olemassa!!! 

Vierailija
34/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastenmielistä tehdä lapsia kunnes tulee toivottu sukupuoli. Pidätte itseänne aikuisina vastuullisina ihmisinä? Antaisit tehdä miehen mieliksi itsellesi abortin?

ei ole "mieheni mieliksi". ikävää jos tulee mieleen, että jotain näin isoa tekisi miehen mieliksi. kyllä me molemmat haluaisimme vaikka tytönkin mutta lapsiluku olisi tämän lapsen myötä jo täynnä.

No miksi sitten edes mietit aborttia? Hyvin epäloogista ja ristiriitaista horinaa, kiellät ajatustesi epäeettisyyden itseltäsi ja yrität maalailla asian kauniimmaksi. 

Omasta tekstistäsi: "veikkailivat tyttöä meidän suureksi harmiksi. Etenkin miehelleni se, että on monta tyttöä on ollut kova kolaus ja hän otti asian raskaasti."

"poika on nyt etusijalla"

Vierailija
35/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolenhan voi korjata! Jos lapsi on tyttö, aloitatte hormonihoidot heti vauvasta. Jos lääkäri ei suostu, livahdat klinikalle ja varastat jonkun työntekijän vaatteet. Pääset koneelle sen lääkärin tunnuksilla ja voit kirjoittaa hormonilääkkeille reseptin.

Vierailija
36/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tyytyväinen tytöistä. Syövät vähemmän. Ja lapsenlapset olisivat takuuvarmasti kuvioissa mukana aina, poikien lapsista ei voi mennä takuuseen. Ex-vaimo voi viedä ne Kanadaan tms.

Vierailija
37/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä että poika olisi toivotumpi jos on jo tyttöjä ja haluaisi että lapsia olisi molempaa sukupuolta. Mut en silti alkaisi tyttöä abortoimaan.