Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukeutumisen normien muutos. Pysyttekö ajan hermolla?

Vierailija
05.07.2018 |

Muoti muuttuu jatkuvasti ja samalla muuttuu se, mikä on "normaalia" pukeutumista. Reipas vuosikymmen sitten kaikki pukeutuivat leveälahkeisiin housuihin, nyt taas pillifarkut ovat normi. Samoin urheillessa pidettiin collegehousuja, nyt lähes kaikilla naisilla on trikoot.

Oletteko pysyneet ns. ajan hermolla vai pukeudutteko yhä jollain tapaa vanhojen virtausten mukaisesti? Huomaatteko sukupolvien välistä kuilua tässä asiassa? Mitä ajatuksia herää?

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä jännä muutos, että miten pitkien kalsareitten pitämisestä julkisilla paikoilla tuli täysin normaalia

Vierailija
2/108 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No moni on ainakin jäänyt loppuelämäksi jumiin tohon "pitkät kalsarit" ilmaisuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jumahtanut pillifarkkuvaiheeseen, mutta olen huomannut, että minua nuoremmat eivät juuri enää käytä pillifarkkuja vaan sellaisia suoralahkeisia, korkeavyötäröisiä ”mom jeans” -mallisia farkkuja. Näyttävät aika paljon Leviksen 501:siltä. Nämä ainakin Helsingin nuorilla nykyään normi.

Vierailija
4/108 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan trikoot paljon mukavammat juostessa, kuin collegehousut. Ei tule kuuma, ja collarit vaan hidastaa hyvää vauhtia. Toki talvella sitten kelpaavat.

Vierailija
5/108 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vieläkään ymmärtänyt trikoita julkisella paikalla. Mikä niissä on niin ylivertaista noihin collegehousuihin verrattuna, että kaikki pitävät niitä? Muu kuin alavartalon muotojen näkyminen?

Vierailija
6/108 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muoti muuttuu jatkuvasti ja samalla muuttuu se, mikä on "normaalia" pukeutumista. Reipas vuosikymmen sitten kaikki pukeutuivat leveälahkeisiin housuihin, nyt taas pillifarkut ovat normi. Samoin urheillessa pidettiin collegehousuja, nyt lähes kaikilla naisilla on trikoot.

Oletteko pysyneet ns. ajan hermolla vai pukeudutteko yhä jollain tapaa vanhojen virtausten mukaisesti? Huomaatteko sukupolvien välistä kuilua tässä asiassa? Mitä ajatuksia herää?

Eikö tästä ole tutkimuksiakin, kuinka ihminen jämähtää tietyissä asioissa tietyssä iässä?

Vierailija
7/108 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan ylivoimaisen vaikeaa laittaa julkisesti trikoot lyhyen yläosan kanssa niin, että peppu on paljaana. Ei vaan tunnu oikealta. Pistää silmään muillakin, että ovat lähteneet liikkeelle ilman alaosan vaatetta.

Vierailija
8/108 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillifarkut on jo vanha trendi, nyt on pikemminkin suorat lahkeet muodissa tai jopa levenevät. Mutsifarkutkin jo vähän vanha juttu mutta vielä ok.

Verkkareita käytetään vapaa-ajan vaatteena yhdistettynä siistiin paitaan ja kenkiin.

Urheillessa tosiaan trikoot taitaa olla vielä pop. Maailmalla tosin käytetään niitä polvipituisia ysäritrikoita kaupunkivaatteena.

Vastaus ap:n kysymykseen: seuraan trendejä mielelläni, mutta en pakosta itse pukeudu niiden mukaan. Pidän niitä vaatteita mitkä vartalolle ja tyyliin parhaiten sopii.

Vierailija
9/108 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20 vuotta pukeutunut aika lailla samalla lailla, ja muutosta ei näkyvissä. Nykyinen tyyli vain tuntuu omalta.

Vierailija
10/108 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eikä ole tarkoituskaan. En sijoita kohteisiin joita en ymmärrä. En pukeudu tavoilla joita en ymmärrä. En esim. ymmärrä pyllyhousuja tai ei-sukkia, joten en käytä niitä. Ymmärrän kyllä että parikymppiset pukeutuu niin, koska heille se merkitsee jotain (varmaan Kardashiania, joita en myöskään ymmärrä/edes erota toisistaan).

Vierailija
11/108 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti ei ole koskaan merkinnyt mulle mitään. Siksi se varmaan tuntuu oudolta saada kehuja tyylistä? Okei ihan miten vaan, ei oikeastaan kiinosta.

Vierailija
12/108 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En esim. ymmärrä pyllyhousuja tai ei-sukkia, joten en käytä niitä.

ei-sukkia?

Vierailija
13/108 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan pysty pitämään niitä melrose place -vaatteita jotka nykyään on muodissa. Mielummin pidän näitä pillifarkkuja.

Eiköhän se ole niin että kun ne vaatteet tulee muotiin joita itse nuorena piti niin siinä tulee se raja vastaan.

Vierailija
14/108 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapealahkeiset housut ovat aivan ihastuttavia.

Vierailija
15/108 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle nuo trikoot ja pillifarkut on juuri se tyyli, mihin jämähdän. Ja rispaantuneet pillien lahkeet. Ja löysempi yläosa. En ole koskaan välittänyt seurata muotia, mutta nyt on helpompi kuin koskaan löytää mukavia vaatteita, jotka eivät kiristä ja purista mutta eivät myöskään ole muodottomia.

Vierailija
16/108 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole vieläkään ymmärtänyt trikoita julkisella paikalla. Mikä niissä on niin ylivertaista noihin collegehousuihin verrattuna, että kaikki pitävät niitä? Muu kuin alavartalon muotojen näkyminen?

Jos tarkoitat urheillessa niin mielestäni trikoot on paljon kätevämmät. Pysyvät paremmin paikoillaan, eivät lepata tuulessa tai sotkeudu jalkoihin.

Vierailija
17/108 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko pysyä ajan hermolla, kun ei kaupoista muuta saa kuin kulloisiakin muotivermeitä, eikä osaa itse ommella tarpeeksi hyvin, eikä ole rahaa käyttää ompelijan palveluita. Jos olisin rikas, teettäisinkin vaatteeni ammattilaisella käsityönä.

Esimerkiksi nyt pitkään muodissa olleet pillifarkut eivät todellakaan ole pukeneet minua. Onneksi ovat jo menossa muodista.

Tukkamuoti on eri asia, olen kyllä huomannut että nuorilla naisilla on järjestään pitkä suora tukka keskijakauksella, mutta siihen muotiin en ole halunnut mennä mukaan. Sillekin parinkymmenen vuoden päästä nauretaan kuten nyt nauramme 80-luvun takatukkaa.

Vierailija
18/108 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon vaan, ettei permanentti tule enää koskaan muotiin.

T: Mies

Vierailija
19/108 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällainen yli nelikymppinen pukeutuisi niihin ysärivaatteisiin, luultaisiin tämän jämähtäneen omaan nuoruuteensa vaikka sama tyyli nuorilla trendikästä olisikin. Tai ainakin tuota mä pelkään.

Vierailija
20/108 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapealahkeiset housut ovat aivan ihastuttavia.

Ainakin loskaisessa Suomessa. Muistan kun leveälahkeiset housut imivät maasta aina kosteutta polviin saakka. Alan mieluummin käyttämään vaikka hameita kuin leveälahkeisia housuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi