Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikkana normaalipainoisena kärsin aina nälästä! :(

Vierailija
05.07.2018 |

Pysyäkseni hoikassa painossa mun on syötävä niin vähän, että nälkä on aina. Syödessä ei maha täyty täysin, vaan jää lievä nälkä ja ennen seuraavaa ruokailua se on muuttunut kiljuvaksi näläksi. Näin on vaikken enää laihduta, vaan pyrin vaan pitämään nykyistä painoa yllä. Mitat on 162 cm ja 59 kg. Mielessä käy väkisin onko hoikkuus nälän arvoista, ehkä se on.

Kärsittekö muut hoikat nälästä?

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksisi on terveyden kannalta optimaalinen.

Voisi olla hyvä idea käydä ravitsemusterapeutilla ja katsoa yhdessä sitä syömistä ja miten kylläisyyden tunnetta voisi lisätä, ettei nälkä vaivaisi.

Esim. seuraavat asiat vaikuttavat kylläisyyden tunteeseen: säännöllinen riittävän tiheä ruokarytmi, kunnon aamupalan ja lounaan syöminen, vähäkalorinen kuitupitoinen ruoka eli kasvikset, hedelmät, marjat ja täysjyvä, sopiva määrä proteiinia ja rasvaa jokaisella aterialla, riittävä veden juominen, syöminen heti liikunnan jälkeen, keittoruuat jne.

Jos nälän päästää liian kovaksi aikaisin päivällä esim. skippaamalla tai syömällä liian kevyen aamupalan tai lounaan, niin se jää sitten helposti päälle koko loppupäiväksi. Myös liian lyhyet yöunet ja stressi aiheuttavat nälän tunnetta.

Vierailija
42/113 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus miettinyt, että onko muodissa oleva hiilihydraattien välttely sittenkään hyväksi. 1970-luvulla syötiin kuoripottuja ja leipää, silloin lihavuus oli paljon harvinaisempaa. Äitini muisteli, että hänen ystäväpiirissään oli silloin vain yksi lihava nainen. Olen itse jo 45v mutta normaalipainossa on helppo pysyä (167 cm, 58 kg). En syö lihaa, mutta jonkin verran maitotuotteita, proteiinia pitäisi ehkä syödä enemmänkin. Aika paljon menee ruisleipää ja niitä perunoita. Monesti töissä jopa nolottaa, kun muut naiset ei koskekaan perunoihin ja itse otan vähintään pari lautaselle. Mutta kun ne vaan pitää niin hyvin nälkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin (172/58) on aina nälkä, vaikka syön niin paljon kuin huvttaa. Ainut vaan, että kaikki mitä suuhuni laitan, on kasvisruokaa tai kevyitä maitotuotteita. Mutta mielummin olen pienessä nälässä kuin lihava. Elämä on valintoja!

Ei se ole. Syöpä tulee. Kyselemättä. Sitten keskustelemme uudelleen valinnoista.

Vierailija
44/113 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus miettinyt, että onko muodissa oleva hiilihydraattien välttely sittenkään hyväksi. 1970-luvulla syötiin kuoripottuja ja leipää, silloin lihavuus oli paljon harvinaisempaa. Äitini muisteli, että hänen ystäväpiirissään oli silloin vain yksi lihava nainen. Olen itse jo 45v mutta normaalipainossa on helppo pysyä (167 cm, 58 kg). En syö lihaa, mutta jonkin verran maitotuotteita, proteiinia pitäisi ehkä syödä enemmänkin. Aika paljon menee ruisleipää ja niitä perunoita. Monesti töissä jopa nolottaa, kun muut naiset ei koskekaan perunoihin ja itse otan vähintään pari lautaselle. Mutta kun ne vaan pitää niin hyvin nälkää.

Tätä itsekin mietin. Kotona syötiin aina perunaa ja kastiketta, korkeintaan porkkanaraastetta oli höysteenä. Olin laiha kuin tikku. Syön edelleenkin perunaa ja kastiketta, nyt höysteenä salaattia. Enkä ole silti lihava. Töissä ylipainoiset vetää rahkaa, kanaa ja salaattia, välttelevät hiilareita ja paino on kolminumeroinen.

Vierailija
45/113 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joko syöt todella väärin tai sitten vika on korvien välissä. Mutta en minä kyllä ole nälässä, vaikka vähemmän painan kuin sinä. Eli onko ruokarytmisi pielessä (ei sovi aineenvaihdunnallesi)? Toisille sopii paremmin, että syö pienehköjä aterioita usein, toisille se, että syö kolme isoa ateriaa päivässä, eikä välillä mitään, ja osalle sitten joku välimuoto noista. Eli etsi itsellesi sopiva rytmi. Syötkö tarpeeksi hyviä rasvoja ja hyviä hiilihydraatteja? Entä proteiinit - miten paljon ja mistä lähteistä? Onhan kasviksia joka aterialla reilusti ja muutenkin ruoka laadukasta ja täyttä tavaraa? Eli ethän yritä kituuttaa jollain fitnessblogista kopioimallasi riisikakku/parsakaali/kana -linjalla tai syö pelkkiä kevyttuotteita? Tai ole hurahtanut johonkin muotidieettiin?

Vierailija
46/113 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kommentit aloittajan hoikkuudesta kuulostavat "laihojen läskien" ja vähä-älyisten miesten tietämättömältä huutelulta. Ap on mitä parhaimmissa mitoissa, eikä nälkäkään ihmetytä mikäli harrastaa säännöllistä liikuntaa.

Kasvata hiilareiden määrää niinä päivinä, kun harrastat (raskasta) liikuntaa. Sen luulis poistavan sudennälän :)

- Puhuu tietämättömyydestä

- Ehdottaa hiilareita nälän tunteen hallintaan

***huutonaurua***

Hiilihydraatit on parasta polttoainetta liikuntasuorituksen aikana. Nähtävästi sinulle hiilareiden syönti tarkoittaa makaronin ja makeisten mussutusta. Suosittelen sinuakin vaihtamaan ne täysjyvään ja runsaasti kuituja sisältäviin ruoka-aineisiin.

Samaa mieltä. Harrastan kestävyysliikuntaa noin 10h viikossa ja päälle vielä lihaskuntotreenit. Nälkä todellakin vaivaa, jos hiilarimäärät on liian pienet.

Ja ap:lle vielä: en kärsi nälästä, kun ruokavalio on koostettu oikein. Kannattaa tarkastella omaa ruokavalioon ja miettiä, saako tarpeeksi rasvaa, proteiinia ja hyviä hiilareita.

Vierailija
47/113 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen minäkin huomannut :) ja nythän julkaistiin joku tutkimus, jossa todettiin hiilareita välttelevien olevan lihavampia.

Vierailija
48/113 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet normaalipaunoinen AP.

Jos ap tuntee itsensä hoikaksi, hän on hoikka.

Juu, ja jos ap tuntee itsensä 20-vuotiaaksi kaksimetriseksi koripalloilijaksi niin hän on varmaan sellainenkin? Mistä teitä mänttejä oikein sikiää...

No jos Make, 45, voi tuntea itsensä Sirpaksi, ja se on täysin hyväksyttyä, niin miksei ap voisi olla hoikka.

Vierailija
49/113 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hieman ap:ta hoikempi, mutta hyvin lähellä samoja mittoja. Ja kyllä, tuskalliselta tuntuu näiden mittojen pitäminen. Ruualla ei saa syödä niin paljon kuin oikeasti haluaisi. Jos syö mitään ylimääräistä, heti pomppaa paino. 

Syön kasvispainotteisesti, en juurikaan mitään "höttöjä". Proteiinia ja rasvaa kohtuudella, ts. yritän miettiä, että lautasen sisältö olisi tasapainoinen. Hiilareitakaan en karta, mutta otan ne täysjyvästä ja hedelmistä, en vaaleasta pullasta. Olen kokeillut muillakin tavoin, esim lisäämällä rasvaa (no, heti alkoi lihominen ja nälkä nousi potenssiin tuhat), lisäämällä proteiinia (maha oli koko ajan inhottavan kovalla), jättämällä hiilarit täysin (väsytti koko ajan), pelkällä kasvisruualla (paino pysyi kyllä, mutta nälkä tuli aina vaan nopeammin) jne. 

Eli ainoa mikä toimii on tällainen "kohtuudella kaikkea"-malli, jossa aina saa syödä vähän vähemmän kuin mitä tekisi mieli. Ärsyttää katsella, kun mies vaikka vetää kolminkertaisia annoksia itseen verrattuna (+herkut päälle) ja on silti hoikka kuin mikä.

Ainiin, liikun päivittäin reippaita kävelylenkkejä ja kolme kertaa viikossa käyn jumpassa. Työssäkin tulee kohtuudella hyötyliikuntaa.

Vierailija
50/113 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa:

Olen nelikymppinen.

Esimerkki päivän aterioista:

Aamulla kaurapuuro ja pakastemustikoita TAI ruispala (2 puolikasta) margariinilla, juustolla, kinkulla, kurkulla ja tomaatilla TAI valmisrahka. Juomana 2 lasia kevytmaitoa.

Töissä päivällä esim. Hetki-valmissalaatti ja pari hapankorppua margariinilla ja juustolla. Juomana vesi.

Töistä tullessa kotiruokaa perheen kanssa. Esim. perunat, jauhelihakastike ja salaatti. Juomana pari lasia maitoa.

Iltapala samaan tyyliin kuin aamiainen.

Juon pitkin päivää vettä ja vihreää teetä.

Ja voin kertoa että jos syön yhtään tukevammin niin kilot lisääntyy kohisten!

Olen painanut 75 kg ja silloin sain syödä vapaammin eikä ollut jatkuvaa nälkää. Siihen kait vertaan kun pidän itseäni nyt hoikkana.

Työ on istumatyötä. Teen 3 x viikossa 1.5 h reippaan kävely-/hölkkälenkin. 1 x viikossa on ohjattu jumppa ja muina päivinä voimistelen kotona. Pyöräilyä ja kuntopyöräilyä satunnaisesti.

Ap

Vierailija
51/113 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n painoindeksi on 22,5. Eli on hoikka, senkin pölvästit.

Painoindeksin korrelaatio vartalotyppiin = 0.

Vierailija
52/113 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruslääkärintarkastus on tehty vuosi sitten ja kaikki oli kunnossa, myös esim. kilpirauhasarvot oli erinomaiset. Lääkärin mukaan ruokavalioni ja liikunta on kunnossa.

Ap

Vierailija
53/113 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litra kevytmaitoa päivässä on aika paljon

Vierailija
54/113 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n painoindeksi on 22,5. Eli on hoikka, senkin pölvästit.

Painoindeksin korrelaatio vartalotyppiin = 0.

Näytä mulle hoikka, jonka bmi on yli 30.

Vierailija
55/113 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Kärsin nälkää mielummin ,kuin näytän raskaana olevalta!  Olen 168cm pitkä ja painan 55kg.

Tänään olen vain juonut mustaa kahvia ja syönyt pari mansikkaa.

Vierailija
56/113 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa:

Olen nelikymppinen.

Aamulla kaurapuuro ja pakastemustikoita TAI ruispala (2 puolikasta) margariinilla, juustolla, kinkulla, kurkulla ja tomaatilla TAI valmisrahka. Juomana 2 lasia kevytmaitoa.

Töissä päivällä esim. Hetki-valmissalaatti ja pari hapankorppua margariinilla ja juustolla. Juomana vesi.

Töistä tullessa kotiruokaa perheen kanssa. Esim. perunat, jauhelihakastike ja salaatti. Juomana pari lasia maitoa.

Olen painanut 75 kg ja silloin sain syödä vapaammin eikä ollut jatkuvaa nälkää. Siihen kait vertaan kun pidän itseäni nyt hoikkana.

Työ on istumatyötä. Teen 3 x viikossa 1.5 h reippaan kävely-/hölkkälenkin. 1 x viikossa on ohjattu jumppa ja muina päivinä voimistelen kotona. Pyöräilyä ja kuntopyöräilyä satunnaisesti.

Ap

Jättäisin aamupalan maitolasilliset juomatta ja söisin puuron kanssa muutaman pähkinän sekä keitetyn kananmunan tai raejuustoa.

Sekä lounaalla että päivällisellä korvaisin salaatin uunijuureksilla/höyrytetyillä vihanneksilla. Vihreä salaatti/kurkku/tomaatti ei juuri täytä ja olo jää nälkäiseksi

Vierailija
57/113 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa:

Olen nelikymppinen.

Ap

En kyllä yhtään ihmettele, että sulla on jatkuva nälkä. Syöt sellaista ruokaa, joka vain lisää ja ylläpitää nälkää.

Vierailija
58/113 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäisi jatkuvaa nälkää. Olisin mieluummin lihava kuin nälkäinen. Tai no vaikea sanoa. Syön hyvin ja olen noermaalipainoinen ollut aina.

Vierailija
59/113 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa ihmisiä kuolee nälkään ja sä viniset täällä provo paskaasvitun urpo. Vedä ittes narun jatkoks

Vierailija
60/113 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin ketjun kommenteista näkee, että lihavien mielestä hoikat kärsivät jatkuvaa nälkää ja eivät muutenkaan osaa nauttia elämästään. Olen hoikka, syön terveellisesti ja liikun paljon. Nautin elämästäni, eikä minulla ole nälkä. Minulle tulee todella tukala ja inhottava olo, jos syön liikaa. Esim. jälkiruoan syönti aterialla on aina virhe, sillä siitä tulee huono olo. Moni pulska tulkitsee, että jälkiruoasta kieltäytyminen aiheuttaa minulle jotakin kärsimystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi