Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kaveri antaa vanhoja vauvanvaatteita ja tarvikkeita, niin pitääkö jotenkin hyvittää?

Vierailija
15.05.2023 |

Olen siis saanut kaverilta pari Ikea kassillista vauvan vaatteita, sitterin, leluja ym vauvakamaa. Olin erittäin kiitollinen tästä. Mutta nyt kuulin, että kaverini olikin sanonut toiselle kaverille, että ei anna enää minulle mitään isomman lapsen vaatteita ja tarvikkeita, kun en ole mitään hänelle antanut hyvitykseksi, olisi toivonut edes kuohuvaa ja suklaata tästä. Itselle tämä tuli ihan puun takaa, kun vauvan vaatteita on kuitenkin vaikea myydä eteenpäin, eikä niistä paljon mitään saa edes. Miten te muut, jotka saatte näitä tarvikkeita, annatteko jotain vastineeksi? Entä te, jotka annatte, odotatteko jotain?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kirpparipöytä maksa parikymppiä ja sitten on vielä se vaivannäkö. Kaveri olisi voinut etukäteen kertoa, että hän toivoo jotain vastineeksi. Mistä hänen toiveensa voisi tietää? Silloin olisitte voineet neuvotella, mitä tavaroita haluat ja mitä hän niistä pyytää. Reilu peli.

Vierailija
2/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparipöydät on kalliita, eikä tuotto varmaa. Samoin fb kirppikset työläitä.

Itselläni on se ongelma, että yksi kaveri antaa paljon lastenvaatteita, mutta ehkä 1/20 on sellaisia, että voi just ja just pitää. Muut oikeasti rikki, kulahtanut, nyppääntynyt, tahrainen. Vien ne suoraan Hm keräykseen. Toivottavasti tämä kaveri ei odota, että jotain vielä hänelle niistä rääsyistä maksaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mä olen saanut tosi monelta rytkettä ja ryysyä tässä vuosien varrella. En ole niistä mitään hyvitystä antanut. Olisikohan pitänyt?

Vierailija
4/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaveri antaa lahjan, pitääkö se hyvittää? Niinpä. 

Vierailija
5/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole tullut mieleenkään odottaa mitään hyvitystä kierrätyksestä. Helpotushan se vain on, kun pääsee itselle tarpeettomaksi jääneistä vauvatavaroista eroon. 

Vierailija
6/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipaketti

Vierailija
7/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa antamistaan tavaroista hyvitystä, se pitäisi sopia ennenkuin toinen vastaanottaa tavarat. Ei voi vaan lykätä kaikkea ylimääräistä roinaansa toisen huusholliin ja vaatia niistä jotain vastinetta.

Vierailija
8/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota saavani itselleni turhista kierrätykseen menevistä tavaroista hyvistystä. Kyllä va jos menevät jollain toisella käyttöön.

Vierailija
9/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn aina vielä varmuuden vuoksi, että oletko varma, että et halua näistä mitään korvaukseksi. Saadaan tosi harvoin yhdeltä kaverilta yksittäisiä vaatteita ja olen niistä tosi kiitollinen. Itsellä on rahat niin tiukalla, että yritän myydä kaiken, koska ei ole varaa antaa pois.

Vierailija
10/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaupanteko"hetkellä sovitaan, mitä toisen pitää antaa vastineeksi. Jos ei ole antamishetkellä pyytänyt vastinetta, ei sitä jälkeen päinkään voi vaatia. Eihän kaupastakaan lähetetä lisälaskua myöhemmin, vaan tuotteiden hinta on se mikä se on ostohetkellä. Myös ilmaistuotteiden kohdalla. 

Vierailija
11/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, olisiko ihan kohteliasta antaa jotain kivaa toiselle, jos saa paljon käyttökelpoista tavaraa??

Vierailija
12/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää vallankäyttöä ja mustamaalaamista. Miksi olet tuollaisen ihmisen kanssa?

Vierailija
13/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut kavereilta lasten vaatteita ja antanut itsekkin eteenpäin.

Kaverisi vaikuttaa vähän kaksinaamaiselta tyypiltä.

Vierailija
14/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen niitä, jotka vain ottavat ja ottavat mitta joille ei tule mieleenkään kysyä, haluaisiko toinen antamistaan tavaroista jonkin pienen korvauksen. Minusta sellainen kuuluu peruskäytöstapoihin. Ihan kepeästi toteaisin: Kiitos nyt vielä tosi paljon. Mitä haluaisit näistä kiitokseksi? Ja sitten toinen voi sanoa että jos nyt vaikka joskus tarjoat pullakahvit niin riittää. Tai voihan se toinen vaikka sanoakin, että parikymppiä olisi sopiva korvaus. Silloin ehtii itsekin vielä perua ja pahoitella, ettei ole varaa tai ettei ole valmis sijoittamaan kyseistä summaa juuri noihin tavaroihin.

Vierailija
15/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, mä olen saanut tosi monelta rytkettä ja ryysyä tässä vuosien varrella. En ole niistä mitään hyvitystä antanut. Olisikohan pitänyt?

No olisi ollut kohteliasta ainakin kysyä. Mutta ehkä ovat tosiaan olleet pelkkiä ryysyjä, jotka olisivat muuten menneet roskiin.

Minulle muutamakin kaveri tarjosi kalliita merkkivaatteita ja kysyin kyllä tarkkaan, haluaako kaveri siitä rahaa, koska tuotteella olisi selvästi jälleenmyyntiarvoa. Yksi käyttöesine oli sellainen, että kaveri sanoi ottavansa sen mielellään takaisin sitten kun meillä ei ole enää käyttöä. Sekin asia oli minusta hyvä ja helppo varmistaa etukäteen. Olisi ollut noloa jos asia olisi selvinnyt vasta myöhemmin.

Eli avatkaa se suu ajoissa, niin ei tule turhia puheita jälkikäteen.

Vierailija
16/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annahan, ap, sitten itsekin kaiken ilmaiseksi eteenpäin tarvitsevalle?

Minusta kaiken huippu ovat nämä ilmaiseksi kaikkea haalivat, jotka sitten itse hinnoittelevat jokaisen pieneksi jääneen käytetyn bodyn nettikirppiksille.

Minullekin kävi kerran niin, että annoin ihan pienimpiä vauvanvaatteita kaverille ja tämä sitten myi ne kaikki eteenpäin. Jotenkin kiusallista.

Vierailija
17/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin annan ylimääräiset pois, koska ei ole aikaa eikä mielenkiintoa myydä mitään. Jos ei ole ketään kenelle antaa, vien kierrätyskeskukseen tai annan päiväkotiin. En todellakaan halua mitään vastineeksi.

Vierailija
18/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kaiken huippu ovat nämä ilmaiseksi kaikkea haalivat, jotka sitten itse hinnoittelevat jokaisen pieneksi jääneen käytetyn bodyn nettikirppiksille.

Minullekin kävi kerran niin, että annoin ihan pienimpiä vauvanvaatteita kaverille ja tämä sitten myi ne kaikki eteenpäin. Jotenkin kiusallista.

Tuo näkökulma oudoksuttaa minua. Jos annan jotain pois, minua ei kyllä kiinnosta mitä niille tavaroille sen jälkeen tehdään. Kiva vain jos joku jaksaa oikein myydä kirppiksellä, ei siinä kyllä rikastumaan pääse ja enemmän on vaivaa kuin hyötyä myydä jotain vauvan vaatetta.

Vierailija
19/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo näkökulma oudoksuttaa minua. Jos annan jotain pois, minua ei kyllä kiinnosta mitä niille tavaroille sen jälkeen tehdään. Kiva vain jos joku jaksaa oikein myydä kirppiksellä, ei siinä kyllä rikastumaan pääse ja enemmän on vaivaa kuin hyötyä myydä jotain vauvan vaatetta.

Näin itsekin ajattelin ennen, mutta jostain syystä alkoi lopulta ärsyttää se kaveri, joka oli aina kärkkymässä lapsiltani pieneksi jääviä haalareita sun muita, suurin piirtein olisi ne heiltä päältä riisunut jos olisi kehdannut. Ja sitten myi kaiken antamani aina eteenpäin. Kun kerran olivat hänestä niin hienoja ja arvokkaita että piti ihan perään kysellä, olisi voinut edes joskus sanoa että vien sut pizzalle kiitokseksi tästä säkillisestä hyviä ulkovaatteita. Mutta ei. Hänen piti saada kaikki aina ilmaiseksi mutta muilta veloitti sitten kaiken minkä irti sai.

Enkä tosiaan olisi itse jaksanut nähdä sitä kaupittelun vaivaa, siinä olet oikeassa. Mutta silti meni maku koko tyyppiin.

Vierailija
20/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aloittajalle ei tule enää seuraavaa kertaa tämän saman kaverin kanssa, kun ei kerran älynnyt edes kysyä miten voisi hyvittää isot säkilliset käyttökelpoista ja hänelle tarpeellista tavaraa. Mutta ensi kerralla ehkä kysyt, jos jonkun toisen kaverin kanssa päädyt samaan tilanteeseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi