Hoikkana normaalipainoisena kärsin aina nälästä! :(
Pysyäkseni hoikassa painossa mun on syötävä niin vähän, että nälkä on aina. Syödessä ei maha täyty täysin, vaan jää lievä nälkä ja ennen seuraavaa ruokailua se on muuttunut kiljuvaksi näläksi. Näin on vaikken enää laihduta, vaan pyrin vaan pitämään nykyistä painoa yllä. Mitat on 162 cm ja 59 kg. Mielessä käy väkisin onko hoikkuus nälän arvoista, ehkä se on.
Kärsittekö muut hoikat nälästä?
Kommentit (113)
Eikös normi suominainen. 165cm ja 85kg, ole mielestään vielä ihan normi painoinen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vastaa:
Olen nelikymppinen.
Esimerkki päivän aterioista:
Aamulla kaurapuuro ja pakastemustikoita TAI ruispala (2 puolikasta) margariinilla, juustolla, kinkulla, kurkulla ja tomaatilla TAI valmisrahka. Juomana 2 lasia kevytmaitoa.
Töissä päivällä esim. Hetki-valmissalaatti ja pari hapankorppua margariinilla ja juustolla. Juomana vesi.
Töistä tullessa kotiruokaa perheen kanssa. Esim. perunat, jauhelihakastike ja salaatti. Juomana pari lasia maitoa.
Iltapala samaan tyyliin kuin aamiainen.
Juon pitkin päivää vettä ja vihreää teetä.
Ja voin kertoa että jos syön yhtään tukevammin niin kilot lisääntyy kohisten!
Olen painanut 75 kg ja silloin sain syödä vapaammin eikä ollut jatkuvaa nälkää. Siihen kait vertaan kun pidän itseäni nyt hoikkana.
Työ on istumatyötä. Teen 3 x viikossa 1.5 h reippaan kävely-/hölkkälenkin. 1 x viikossa on ohjattu jumppa ja muina päivinä voimistelen kotona. Pyöräilyä ja kuntopyöräilyä satunnaisesti.
Ap
Jättäisin aamupalan maitolasilliset juomatta ja söisin puuron kanssa muutaman pähkinän sekä keitetyn kananmunan tai raejuustoa.
Sekä lounaalla että päivällisellä korvaisin salaatin uunijuureksilla/höyrytetyillä vihanneksilla. Vihreä salaatti/kurkku/tomaatti ei juuri täytä ja olo jää nälkäiseksi
Usein syön salaatin tilalla juurikin kypsennettyjä juureksia/kasviksia. Ruokani on vaihtelevaa, yllä oli vain yksi esimerkki. Myös pähkinöitä, raejuustoa yms. syön. Töissä evään oltava nopeaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa ihmisiä kuolee nälkään ja sä viniset täällä provo paskaasvitun urpo. Vedä ittes narun jatkoks
Monet lähi-itäläiset koneinssit kärsii vakavasta aliravitsemuksesta. Toivottavasti emma kari ottaa tämän vakavan epäkohdan esille kun eduskunta palaa kesälomalta, ehkäpä vielä tämänkin vuoden puolella.
Vierailija kirjoitti:
Tämänkin ketjun kommenteista näkee, että lihavien mielestä hoikat kärsivät jatkuvaa nälkää ja eivät muutenkaan osaa nauttia elämästään. Olen hoikka, syön terveellisesti ja liikun paljon. Nautin elämästäni, eikä minulla ole nälkä. Minulle tulee todella tukala ja inhottava olo, jos syön liikaa. Esim. jälkiruoan syönti aterialla on aina virhe, sillä siitä tulee huono olo. Moni pulska tulkitsee, että jälkiruoasta kieltäytyminen aiheuttaa minulle jotakin kärsimystä.
Ei sekään kuulosta aivan normaalilta tai nautinnolliselta elämältä, että jälkiruoka on aina virhe, josta tulee huono olo.
Mulla on sama juttu, kieltäydyn usein jälkiruoasta. Mutta ei se maailma kaadu, vaikka joskus sitä ottaisin. Siitä olen aika tarkka, etten ota makeaa tyhjään vatsaan.
Nopea syöminen on yksi ongelma, kylläisyyttä ei ehdi tulla. Puoli litraa vettä ruokailun jälkeen toimii myös kylläisyyden tuottamiseen, vatsa hetkeksi tajuaa olevansa täynnä ja syömisen tarve poistuu. Oikealla ruolla nälkä ei kuitenkaan nopeasti iske uudelleen. Saathan joka aterialla rasvaa, hidasta hiilaria ja proteiinia? Ja ruokarytmi säännöllinen?
Itse en oo kylläkään erityisen hoikka vaan bmi 24 (lihasta on mukana, liikun). En ole koskaan kokenut, että ulkonäkö olisi riittävä syy olla nälässä. Nälkä tekee kiukkuiseksi, onnettomaksi ja heikentää kognitiivisia kykyjä, mieluummin kaunis sielu kuin kroppa... Jos nälkä vaivaa sen sijaan että olisi hyvä, terve nälkä ennen ruokailua, syö enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Eikös normi suominainen. 165cm ja 85kg, ole mielestään vielä ihan normi painoinen :)
Just eilen täällä oli hoikka ja urheilullinen 90-kiloinen.
Vierailija kirjoitti:
Tämänkin ketjun kommenteista näkee, että lihavien mielestä hoikat kärsivät jatkuvaa nälkää ja eivät muutenkaan osaa nauttia elämästään. Olen hoikka, syön terveellisesti ja liikun paljon. Nautin elämästäni, eikä minulla ole nälkä. Minulle tulee todella tukala ja inhottava olo, jos syön liikaa. Esim. jälkiruoan syönti aterialla on aina virhe, sillä siitä tulee huono olo. Moni pulska tulkitsee, että jälkiruoasta kieltäytyminen aiheuttaa minulle jotakin kärsimystä.
Ei oikeastaan, kukaan ei ajattele että se hoikka välttämättä kärsisi valinnoistaan.
Itse olen hoikka, ja erittäin mielelläni söisin huomattavasti enemmän. Mutta tämä on valinta, mieluummin tunnen oloni kevyeksi ja energiseksi kuin syön niin paljon mitä oikeasti haluaisin ja olo olisi turvonnut.
Monella on myös sellainen paino, missä pysyy helposti ilman turhaa pinnistelyä, mutta se voi olla korkeampi kuin mitä itse haluaisi. Esim jos itse päästän painon tästä noin 5kg ylöspäin (olen edelleen ihan normaalipainossa tuolloin), en oikeastaan liho, vaikka söisin herkkuja yms melko huoletta. Vasta ihan hurjilla ylikaloreilla alan siitä lihoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just eilen täällä oli hoikka ja urheilullinen 90-kiloinen.
Suoli24 treffipalsta oikein pursuaa näitä hoikkia lähes satakiloisia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vastaa:
Olen nelikymppinen.
Aamulla kaurapuuro ja pakastemustikoita TAI ruispala (2 puolikasta) margariinilla, juustolla, kinkulla, kurkulla ja tomaatilla TAI valmisrahka. Juomana 2 lasia kevytmaitoa.
Töissä päivällä esim. Hetki-valmissalaatti ja pari hapankorppua margariinilla ja juustolla. Juomana vesi.
Töistä tullessa kotiruokaa perheen kanssa. Esim. perunat, jauhelihakastike ja salaatti. Juomana pari lasia maitoa.
Olen painanut 75 kg ja silloin sain syödä vapaammin eikä ollut jatkuvaa nälkää. Siihen kait vertaan kun pidän itseäni nyt hoikkana.
Työ on istumatyötä. Teen 3 x viikossa 1.5 h reippaan kävely-/hölkkälenkin. 1 x viikossa on ohjattu jumppa ja muina päivinä voimistelen kotona. Pyöräilyä ja kuntopyöräilyä satunnaisesti.
Ap
Jättäisin aamupalan maitolasilliset juomatta ja söisin puuron kanssa muutaman pähkinän sekä keitetyn kananmunan tai raejuustoa.
Sekä lounaalla että päivällisellä korvaisin salaatin uunijuureksilla/höyrytetyillä vihanneksilla. Vihreä salaatti/kurkku/tomaatti ei juuri täytä ja olo jää nälkäiseksi
Usein syön salaatin tilalla juurikin kypsennettyjä juureksia/kasviksia. Ruokani on vaihtelevaa, yllä oli vain yksi esimerkki. Myös pähkinöitä, raejuustoa yms. syön. Töissä evään oltava nopeaa.
Ap
Miksi annoit noin suppean esimerkin, jos kerran syötkin monipuolisemmin? Siksi, että se on kuitenkin lähempänä totuutta, et syö riittävästi, siksi on nälkä. Ja maidon voisit jättää pois, litra päivässä? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä kommentit aloittajan hoikkuudesta kuulostavat "laihojen läskien" ja vähä-älyisten miesten tietämättömältä huutelulta. Ap on mitä parhaimmissa mitoissa, eikä nälkäkään ihmetytä mikäli harrastaa säännöllistä liikuntaa.
Kasvata hiilareiden määrää niinä päivinä, kun harrastat (raskasta) liikuntaa. Sen luulis poistavan sudennälän :)
- Puhuu tietämättömyydestä
- Ehdottaa hiilareita nälän tunteen hallintaan
***huutonaurua***
Nimenomaan treenipäivinä ennen treeniä kroppa tarvitsee paljon hiilaria. Siitähän tuo ilkkumasi kirjoittaja puhuu. Proteiinia sitten treenin jälkeen. Paljon urheilevan ei tosiaan kannata hiilareita vältellä, mutta toki niiden laatuun on joka tapauksessa hyvä kiinnittää huomiota.
Maitoa käytän paljon koska mulla on todettu luustorappeumaa. Myös purkista otan siihen liittyen lisävalmisteita.
Kiitos kommenteista! Mulle tuli niistä vaikutelma että ruokavalion säätely on aikamoista taidetta ja en ole varma miten pitkälle voimavarat ja aika riittää sen suhteen. Perusasiat on mullakin tiedossa mutta se ei vielä näemmä riitä. Kiitos kuitenkin kaikille!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vastaa:
Olen nelikymppinen.
Ap
Ap
Miksi annoit noin suppean esimerkin, jos kerran syötkin monipuolisemmin?
Siksi ettei nyt ole aikaa eikä energiaakaan pidempään sepustukseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Maitoa käytän paljon koska mulla on todettu luustorappeumaa. Myös purkista otan siihen liittyen lisävalmisteita.
Kiitos kommenteista! Mulle tuli niistä vaikutelma että ruokavalion säätely on aikamoista taidetta ja en ole varma miten pitkälle voimavarat ja aika riittää sen suhteen. Perusasiat on mullakin tiedossa mutta se ei vielä näemmä riitä. Kiitos kuitenkin kaikille!
Ap
https://m.kauppalehti.fi/uutiset/harvardista-kuuluu-kummia-maito-tappaa…
Lopeta nyt herranen aika se maidon litkiminen, et ole enää mikään vauva joka tarvitsee tissimaitoa. Ilmankos luusto prakaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ihan tunnu olevan perusasiat tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Samoin, siksi en edes yritä olla enää hoikka. Mieluummin hyväntuulinen ja tyytyväinen kuin vihainen ja nälissään.
Lucky you. Mä taas olen nyt ylipainoisena ainoastaan tyytymätön ja v*ttuuntunut 24/7.
161/84
Ilosanoma: kasviksia ja hedelmiä voi hyvällä omallatunnolla syödä 800 grammaa päivässä viimeisimpien suositusten mukaan. Nyt esim. mansikat ovat parhaimmillaan. Leivän päälle voi tehdä hummusta, joihin sekoittaa juuressosetta. Punajuurihummus on todella hyvää leivän päällä.
syöt vääränlaista ruokaa ja kenties juot liian vähän
painan 47kg ja pituutta 163 cm. Mulla tulee vasta just ennen seuraavaa ruokailua pieni nälkä ja muuten olen kylläinen ja energinen. Juon myös paljon vettä ja vihreää teetä.
Aamulla syön esim. kaurapuuron ja avokadolla päällystetyn leivän
Lounaalla esim. linssipinaattimuhennoksen ja tummaa riisia
Välipala esim. banaani ja piltti
Päivällinen esim. tofuparsakaalikastike ja täysjyväpasta
Iltapalaa en yleensä syö mutta jos sattuis olemaan nälkää niin banaanin söisin.
Hahahha kylläpä tässä ketjussa suurin osa on niin pihalla😂huvittaa lukea
Kalorien rajoittaminen on aina ravintoaineiden rajoittamista. Elimistö kärsii aina mineraalien ja vitamiinien puutteesta diettaillessa. Myös aineenvaihdunta hidastuu, ja elimistö alkaa keräämään rasvaa sen sijaan että polttaisi sitä. Tämä ravinnonpuute johtaa hiustenlähtöön, hauraisiin kynsiin, huonoon vanhenevaan ihoon, ennenaikaisiin RYPPYIHIN ja ihon veltostumiseen. Siinä riittävän monta syytä lopettaa sekä roskaruuan syöminen, että hullut kalorirajoitus dieetit.
Itse syön aina kun on nälkä ja syön riittävästi. Syön puhdasta prossessoimatonta kotiruokaa, jonka valmistan itse luomu tuotteista. Monia erilaisia vihanneksia, hedelmiä, siemeniä, pähkinäitä, puhtaita öljyjä, ja joku proteeiniin lähde, kuten palkokasvit tai hirvenliha tai poronliha.
Olen 161 cm ja 56kg, vaikka SYÖN RUOKAA joka päivä TARPEEKSI en ole lihava, olen hyvässä kunnossa. Rasvat eivät roiku missään ja lihakset pilkottelevat luiden sijaan, mutta en ole ns. "gymshark". Kasvojeni ihon perusteella minut on 32 vuotiaana arvoitu 16 - 18 vuotiaaksi.
Syökää sitä ruokaa. Ei mitään roskaa, eikä jauheita ja pulvereita tai ruuankorvike juomia. Ihan oikeesti. Kun on syönyt riittävästi terveellistä perinteistä ruokaa jaksaa liikkuakin.
Täällä 159cm ja syön koko ajan kaikkee, mutten liho, paino 47kg