Nainen sai 3 vuoden tuomion taposta - mies pahoinpidellyt toistuvasti perhettään
Ihan uskomaton tuomio. Mies on vuosikausia pahoinpidellyt vsimoaan & lapsiaan ja nainen lähtee taposta linnaan.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201807042201052774_u0.shtml
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei ole tapon yritys vaan härävarjelu. Miten tämä on voinut mennä läpi taponyrityksenä?
Nyt nainen menetti lapsetkin, joita suojeli.
Liekö tämäkin Itä-Suomen hovioikeuden päätöksiä.
Sieltä tuppaa tulemaan aika misogynististä settiä.
Jos 20 senttisellä veitsellä on lyönyt kaks kertaa niin että kylkiluu murtunut niin kyllä itselläkin ensimmäisenä mieleen tulee taponyritys. Varmaan ollut tilanteesta niin sekavassa tilassa että ajatellut tappaa koko ukon mutta ei onnistunut.
Ookkonää nähäny sen Hohon?
Mulla tulee tästä tapauksesta mieleen Kingin Hohto.
Siinä vaimo puolustautuu väkivaltaista miestä vastaan puukolla.
Oliskohan siinäkin tapauksessa vaimo joutunut vankilaan jos olisi ihan oikeasti tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei ole tapon yritys vaan härävarjelu. Miten tämä on voinut mennä läpi taponyrityksenä?
Jos 20 senttisellä veitsellä on lyönyt kaks kertaa niin että kylkiluu murtunut niin kyllä itselläkin ensimmäisenä mieleen tulee taponyritys. Varmaan ollut tilanteesta niin sekavassa tilassa että ajatellut tappaa koko ukon mutta ei onnistunut.
Oliskohan siinäkin tapauksessa vaimo joutunut vankilaan jos olisi ihan oikeasti tapahtunut.
No no tietenkin tulee linnaa jos tappaa toisen puukolla, vai mitä oikein meinaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ennemmin lähteä väkivaltaisesta parisuhteesta pois turvakotiin.
Ai niin kuin Porvoon nainen lähti ja luotti viranomaisiin?
Voidaanko tehdä jokin vetoomus jotta presidentti armahtaa heti paikalla tässä tapauksessa?
Niinpä! Laittaisin nimeni heti. Kamalaa että ukko on vuosia piinannut ja hakannut perhettään, ja nyt vaimo saa kaikki syyt niskoilleen.
Saihan se ukkokin sanktioo...mistä te tiedätte mimmosia ihmisiä nää on...ei siinä muijakaan lapsistaan hirveesti välittäny,kun on antanu pahoinpidellä heitä ja itseään, ihana lapsuus heillä tuossa perhehelvetis. Olis lähtenyt pois. Mistä lie tulleet..maasta jossa lapsia saakin vedellä korvista ja muija pidetään hellan ja nyrkin välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan siinäkin tapauksessa vaimo joutunut vankilaan jos olisi ihan oikeasti tapahtunut.No no tietenkin tulee linnaa jos tappaa toisen puukolla, vai mitä oikein meinaat?
Piti kommentoida vaikka et ole ko elokuvaa nähnyt.
Ihan oikeasti miten tässä voidaan naista puilustaa, ei puukotus ole hyväksyttävää vaikka "siihen olisi oikeus", nainen olisi koska vaan voinut jättää tuon miehen ja paeta vaikka turvakotiin, kyllä apua saa kun pyytää. Toivottavasti lapset ovat edes otettu huostaan...
Oli miten oli mut mun mielestä mies sai mitä ansaitsi. Nainen on vuoden päästä vapaa ja toivottavasti saa lapset ja uuden henkilöllisyyden.
Vierailija kirjoitti:
Oli miten oli mut mun mielestä mies sai mitä ansaitsi. Nainen on vuoden päästä vapaa ja toivottavasti saa lapset ja uuden henkilöllisyyden.
Ja uuden miehen...vaikka tällä kertaa suomalaisen
Jos pahoinpitelee toista vuosikausia ja uhkaa tappaa tämän niin sillä alistetulla osapuolella saattaa kilahtaa jossain vaiheessa ja jälki on sitten tällaista... Miehen olisi kannattanut hakea apua väkivaltaisuuteensa ajoissa niin puukotukselta olisi ehkä vältytty. En sääli miestä tippaakaan, lapsia ja äitiä sitäkin enemmän.
Vaimo hengenhädässä itsensä ja lastensa takia puolustautuu ja saa sitten kaikki syyt niskoilleen? Mies ajoi naisen kyseiseen tekoon UHKAAMALLA ITSE TAPPAA NAISEN JA PITELEMÄLLÄ VEISTÄ KÄDESSÄÄN. Joten vaimoko yksin syyllinen? Joutunut kestämään ties millaista väkivaltaa kuinka pitkään...Mielestäni mies provosoi naisen tekoon olemalla itse väkivaltainen.
Toivottavasti mahdollisimman moni väkivaltaan taipuvainen yksilö tajuaa lopettaa sen puolisonsa hakkaamisen ja muistaa, että jos toista pahoinpitelee toistuvasti niin toinen osapuoli saattaa jossain vaiheessa vastata samalla mitalla...En ota kantaa siihen, onko se oikein vai ei, mutta toteanpahan vain, että sometimes karma is a bitch.
Vierailija kirjoitti:
Teoriassa ja teknisesti olisi varmasti ollut mahdollisuuksia olla puukottamatta keuhkoihin jne.
Vaan oliko siinä tilanteessa jossa pelkäsi omansa ja/tai lastensa hengen puolesta?
Kuka ajattelisi rationaalisesti vastaavassa tilanteessa ja toimisi kylmän rauhallisesti kaikkia mahdollisia seurauksia harkiten?
Eiköhän se reaktio tule selkäytimestä kun pitää vain selvitä ja ei ole aikaa miettiä. Kenellä tahansa.
Nyt on hyvä hurskastella kuinka julma nainen oli ja itse ei ainakaan tekisi niin.
Toivottavasti ei kukaan meistä joudu tilanteeseen jossa asia koeteltaisiin.
Niin, miksei puukottanut esimerkiksi reiteen, jos tuolla naisella oli ylivoimainen yllyke turhaan väkivallantekoon. Mitäs jos poliisitkin ampuisivat aina suoraan päähän?
Tiedän tämän perheen. :( Keskisuomalainen julkaisi naisen nimen. Ovat kotoisin Iran/Irak suunnilta. Nainen ollut aina hieman säikyn oloinen, joskin ystävällinen ja kohtelias. Usein olen heitä lasten kanssa nähnyt. Enpä osannut arvata minkälaista heidän elämänsä on ollut. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo hengenhädässä itsensä ja lastensa takia puolustautuu ja saa sitten kaikki syyt niskoilleen? Mies ajoi naisen kyseiseen tekoon UHKAAMALLA ITSE TAPPAA NAISEN JA PITELEMÄLLÄ VEISTÄ KÄDESSÄÄN. Joten vaimoko yksin syyllinen? Joutunut kestämään ties millaista väkivaltaa kuinka pitkään...Mielestäni mies provosoi naisen tekoon olemalla itse väkivaltainen.
Uhkaus ei ole väkivallanteko niin kuin puukolla lyöminen.
Te jotka mietitte että olisi voinut puukottaa toiseen paikkaan, kuvitteletteko tosiaan siinä tilanteessa naisen harkitsevan että "hmm minne sitä tökkäisi" kuin se olisi jokin tarkasti suunniteltu teko? Oletteko oikeasti noin torvia?
Tappo on eri asia kuin taponyritys.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti miten tässä voidaan naista puilustaa, ei puukotus ole hyväksyttävää vaikka "siihen olisi oikeus", nainen olisi koska vaan voinut jättää tuon miehen ja paeta vaikka turvakotiin, kyllä apua saa kun pyytää. Toivottavasti lapset ovat edes otettu huostaan...
Alepeukuille se huostaan otto todella voisi muuttaa näiden lasten elämän, isä on väkivaltainen, äiti on elänyt tässä suhteessa, lapset ovat myös kärsineet. On erittäin mahdollista että äiti solmii uuden suhteen, jossa samat ongelmat jatkuvat. Lisäksi äidin vastuu olisi ollut hakea apua ajoissa.
minkä tuomiom antaisitte miehelle jota nainen olisi hakannut jääkiekkomailalla päivittäin ja sitten mies puukottaisi naista käteen?
Vierailija kirjoitti:
Jos pahoinpitelee toista vuosikausia ja uhkaa tappaa tämän niin sillä alistetulla osapuolella saattaa kilahtaa jossain vaiheessa ja jälki on sitten tällaista... Miehen olisi kannattanut hakea apua väkivaltaisuuteensa ajoissa niin puukotukselta olisi ehkä vältytty. En sääli miestä tippaakaan, lapsia ja äitiä sitäkin enemmän.
Minä kiinnittäisin huomiota myös siihen, miten naiset kykenevät vuosikausien henkiseen väkivaltaan kumppaniaan ja lapsiaan kohtaan. Naisethan ovat myös yhtä usein väkivallan tekijöinä, kun on kyseessä puolisoon kohdistuva fyysinen väkivalta. Jos miehet eivät häpeäisi kertoa silloin, kun nainen käy päälle, tilastot voisivat olla vieläkin karumpia naisten osalta.
Jostain kumman syystä enemmistö naisista tuntuvat ajattelevan, että miehen pitää kestää "kilahtamatta" naisen harjoittama henkinen ja fyysinenkin väkivalta. Toisaalta taas tämä keskusteluketju osoittaa sen, että sama kilahtaminen suodaan kyllä naiselle ja kuten olemme lukeneetkin, naisen tapon yritystä pidetään jopa oikeutettuna.
Minua suorastaan oksettaa naisten asenne Suomessa ja nimen omaan suhtautuminen naisten itsensä harjoittamaan henkiseen ja fyysiseen väkivaltaan. Pitäisikö minunkin ryhtyä avoimesti puhumaan, miten oikein se onkaan turpaansa saaville naisille, kun mies vain lopulta kilahti, kun on joutunut kärsimään vuosikausia naisen alistavasta ja väkivaltaisesta käytöksestä?
Ja se että eivät olleet suomalaisia lisää syytä olla puuttumatta!