Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saa panacod reseptiä

SpWee
04.07.2018 |

Eli minulla on särkenyt olkapää nyt jo joku reilu kuukausi. Kävin sairaanhoitajalla, joka käski minun ottaa kolme buranaa päivässä noin viikon ajan. Otin kyllä ennen tätäkin noin 2400mg ibuprofeeniä päivässä, ja tiesin jo että ei tule auttamaan. Pääsin sen jälkeen lääkärille, ja kerroin hänelle saman tarinan. Sanoin saaneeni panacodia noin vuosi sitten polvivamman takia, ja että se toimi hyvin. Mutta lääkäri ei silti reseptiä minulle halunnut kirjoittaa!? Miten minä nyt sitten tästä jatkan, jotta sellaisen reseptin saisin?

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan huuhaata koko riippuvuudet. Olen töissä tarvittaessa ottanu selkäkipuihin jo vuosien ajan. Lomilla ja viikonloppuisin en ota koskaan. Aiheuttaa ummetusta. Ihan per.seestä koko lääke, mutta auttaa tehokkaasti selkäkipuihin.

Minä olen panacodia syönyt päivittäin jo 20 vuoden ajan, viime 10 vuotta maksimiannoksella 8 tabl/vrk, enkä ole tullut riippuvaiseksi.

Mitähän mahtaa tapahtua jos olisit ilman edes yhden annosvälin? Unohtaisit/hukkaisit lääkkeesi? Reseptiäsi ei uusittu. Palataan asiaan sitten, kun mikään edellämainittu ei sinua hetkauta. 

Vierailija
42/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle määrättiin panacodia syöpäkipuihin, ei auttanut mitään. Pitäisi muistaessa palauttaa ne apteekkiin hävitettäväksi. Muistakaa muuten pyytää vatsansuojalääkettä, kaikki lääkärit ei sitä tajua tai muista automaattisesti määrätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkauksen jälkeen saa melko helposti juuri panacodia, mutta muuten sitä ei helpolla mihinkään "särkee olkapäätä" -kipuiluun anneta.

Häh, aina olen panacodia saanut yksityiseltä lääkäriltä kun olen pyytänyt. En leikauksessa ole käynyt vuoden -98 jälkeen. Käyn noin kolmen kuukauden välein hakemassa paketin panacodia ja sirdaludia. Sen verran pahat kivut selässä kerran tai pari viikossa, että panacod ja/tai sirdalud auttaa. Turha edes buranaa kokeilla.

Ilmeisesti tämä sitten vaihtelee lääkäriaseman mukaan. Toki minuakin lääkäri on varoitellut mahdollisesta koukusta. Ja koukussa en ole, siitä on turhantulla saivartelemaan. Voin kyllä elää helposti puolikin vuotta ilman lääkkeitä, mutta mieluummin elän vähäkipuista elämää kuin sellaista, että ei edes sängystä pääse ylös.

Vierailija
44/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun on saatava juuri tätä tiettyä kolmiolääkettä?

Oletkohan jäänyt koukkuun.

Minä olen saanut pyytämällä. Ensimmäisen kerran leikkauksen jälkeen 18v. Tästä jäi ylikin niitä, sillä otin vain kun oli oikea tarve. Välissä jostain syystä kerran sain reseptillä noita myös, jäi vielä hakematta se toinen erä, sillä en tarvinnut kaikkia. Nyt kymmenen vuotta myöhemmin tuosta ensimmäisestä kerrasta sain selkäsärkyyn (jonkinlainen noidannuoli tmv) pyytämällä. Niitä on edelleen kaapissa. Miksikö pyysin juuri tiettyä? No siksi, koska sen tiesin todellakin auttavan! Ja ei, en ole koukussa vaikka noita halusin. Niitä on ollut nyt puolisen vuotta vajaa paketti kaapissa kun en ole mihinkään tarvinnut, edellisistäkin kerennyt mennä päiväykset ennen kuin olen saanut käytettyä. Kaikki eivät ole koukkuun jääneitä vaikka haluavat tiettyä lääkettä, jonka tietävät auttavan.

Vierailija
45/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä16896 kirjoitti:

Olen kokeillut ”kyseistä kolmilääkettä” polvleikkauksen yhteydessä, ja minulle se toimi todella hyvin kivun lievittämiseen. En ole panacodeihin koskenutkaan sen jälkeen, eli en kyllä sanoisi että olen miteenkään panacodista riippuvainen. Ja jos itse sen tiedän, että kyseinen lääke minua pn auttanut ennen, ja haluaisin sitä kokeilla uudestaan, niin mielestäni minun pitäisi se resepti silloin saadakkin, eikö niin? Kyllähän me kaikki omat kehomme parhaiten tunnetaan

Niin ja popsit kaikki mitä silloin irti sai. Nykyään ei niitä saa helpolla.

Vierailija
46/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkärissä saa sanoa, että mikä auttaa sairauteen tai kipuun. Heti on epäilys, että olet väärinkäyttäjä. Eli minäkin pelleilen tätä leikkiä aina lääkäreiden kanssa. Mikähän minulla on, kun en pysty kunnolla kävelemään, kun jalkaa niin viiltelee. Ja kumma kun olkapäässä on joku ihmeellinen kipu. Ja sitten lääkäri tepevänä saa sanoa, että voisko sulla olla olkapäässä kuluma ja selässä hermokavan ahtauma. Juu vois olla. Mitähän minä niille tekisin.Lääkäri siihen, että kokeillaanpa vaikka särkylääkettä, vaikka tällaista panacodia.

Ja itse kyllä varsin hyvin tiedän, että selässäni on välilevyn pullistuman aiheuttama prolapsi ja välilevyn ahtauma ja skolioosi ja olkapäässä kuluma. Mutta sanopa se ja pyydä särkylääkettä, niin heti saat kuulla olevas epäilyttävä narkki

Vierailija
47/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ymmärrä tätä hysterisointia. Lääkettähän voi määrätä pienen määrän.

Sain itse Panacodia kipuihin kerran ja loput meni apteekkiin tuhottavaksi, kun vanhentuivat. 

Vierailija
48/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä16896 kirjoitti:

Olen kokeillut ”kyseistä kolmilääkettä” polvleikkauksen yhteydessä, ja minulle se toimi todella hyvin kivun lievittämiseen. En ole panacodeihin koskenutkaan sen jälkeen, eli en kyllä sanoisi että olen miteenkään panacodista riippuvainen. Ja jos itse sen tiedän, että kyseinen lääke minua pn auttanut ennen, ja haluaisin sitä kokeilla uudestaan, niin mielestäni minun pitäisi se resepti silloin saadakkin, eikö niin? Kyllähän me kaikki omat kehomme parhaiten tunnetaan

Niin ja popsit kaikki mitä silloin irti sai. Nykyään ei niitä saa helpolla.

No ei 20tbl 3xvrk kovin pitkään popsimista riitä :D

Vierailija
49/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua sitä miten joku jää Panacodiin koukkuun. Itse syönyt sitä muutaman kerran selkäkipuun yhdistettynä Buranan kanssa, auttoi, ja ei tullut mieleenkään jatkaa syömistä kun kipu oli lähtenyt. Ehkä me ihmiset ollaan sitten erilaisia, toisille tulee huumaantunut olo tuosta vai? Minulle ei tullut alkuunkaan.

Vierailija
50/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nappasin hammassärkyyn ja joskus migreeniin panacodia ja lopetin kun tuli oloja että tekis mieli ottaa vaikkei mihkään särje. Tästä aikaa pari vuotta.

Mutta pakko myöntää että säryt kyllä lähti.

Vierailija
51/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ettet saanut. Lue hieman uutisia USAsta, niin ymmärrät miksi et saa, ja olet kiitollinen lääkärillesi.

Referoitko hieman. Juuri sain panacod-reseptin (en ole aloittaja), ja olisi kiinnostava kuulla.

Vatsahaavan takia on tulehduskipulääkkeet kielletty ja siksi kokeillaan tuota.

Vierailija
52/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käyn aina Porvoon tk:ssa sanomassa, että vähän kolottaa sieltä sun täältä ja opiaatit on auttanu joka kerta niin pistä niitä. Hyvin maistuu!

Vierailija
53/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näitä lääkkeitä valmistetaan tiettyihin tarkoituksiin, jos niitä ei sitten kuitenkaan saa määrätä potilaalle tarpeeseen?

Vierailija
54/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain panacodia epäiltyyn välilevyn pullistumaan.

Vierailija
55/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan huuhaata koko riippuvuudet. Olen töissä tarvittaessa ottanu selkäkipuihin jo vuosien ajan. Lomilla ja viikonloppuisin en ota koskaan. Aiheuttaa ummetusta. Ihan per.seestä koko lääke, mutta auttaa tehokkaasti selkäkipuihin.

Minä olen panacodia syönyt päivittäin jo 20 vuoden ajan, viime 10 vuotta maksimiannoksella 8 tabl/vrk, enkä ole tullut riippuvaiseksi.

Mitähän mahtaa tapahtua jos olisit ilman edes yhden annosvälin? Unohtaisit/hukkaisit lääkkeesi? Reseptiäsi ei uusittu. Palataan asiaan sitten, kun mikään edellämainittu ei sinua hetkauta. 

Ei tod hetkauta. Sitten olisin ilman. Tai hakisin tramalia tms.

Vierailija
56/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyrika aiheuttaa jo lyhyenki kayton jalkeen samanlaiset vierotusoireet ku bentsot eli unettomuus ahistus masennus , se vaikuttaa epasuorasti gaba systeemiin, gaba on jarruttava neurotransmitteri mika limitoi muita neurotransmittereita niinku glutamate, dopamiini, adrenaliini, serotoniini. Gaba systeemi voi helposti vahvoista gabaan vaikuttavasti pillereista niinku bentsot ja lyrica menna sekasin pitkaks aikaa (desensitisation) , jo lyhytkin kaytto aiheuttaa stressinhallinta, ahistus, masennus yms alttiutta. Kannattaa valttaa nait laakkeita viimeseen asti, ja onneks euroopassa lekurit vihdoinkin on alkanut tajuu eika maaraa niit helposti.

Vierailija
57/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, kun kirjotin, että muistakaa pyytää vatsansuojalääkettä, tuli alapeukkuja. Taitaa siis mun syöpätauteihin erikoistunut lääkärini olla väärässä, kun mulle niitä määrää.  Kyllähän täällä palstalla asiat tiedetään.

Vierailija
58/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun on saatava juuri tätä tiettyä kolmiolääkettä?

Oletkohan jäänyt koukkuun.

Tämä tulee ehkä sinulle yllätyksenä, mutta kaikki ihmiset eivät jää kipulääkkeisiin koukkuun. 

Miksi ihmeessä ihminen ei toivoisi sellaista lääkettä, jonka hän tietää auttavan? Pitäisikö ostaa tehottomia lääkkeitä? Rahaa niihinkin kuluu.

Itse olen käyttänyt useamman vuoden kolmiolääkettä säännöllisenä kipulääkkeenä, sillä se on ainoa, mikä sopii minulle lääkeallergioiden sekä maksa- ja munuaisongelmien takia. En ole lääkkeistä millään tavalla ns. riippuvainen. Ne mahdollistavat minulle normaalimman aja kivuttomamman elämän.

-ohis-

Vierailija
59/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää, kun kirjotin, että muistakaa pyytää vatsansuojalääkettä, tuli alapeukkuja. Taitaa siis mun syöpätauteihin erikoistunut lääkärini olla väärässä, kun mulle niitä määrää.  Kyllähän täällä palstalla asiat tiedetään.

Parasetamolihan onkin niin vatsatoksista :D

Vierailija
60/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ettet saanut. Lue hieman uutisia USAsta, niin ymmärrät miksi et saa, ja olet kiitollinen lääkärillesi.

Kyllä, on se Panacod niin KAUHIA lääke. Suomessa kivunhoito on lapsenkengissä. Miksi kenenkään pitäisi olla kiitollinen, ettei kipuja hoideta? Potilas vielä maksaa kettuilusta ja turhasta käynnistä. t. ei-AP