En saa panacod reseptiä
Eli minulla on särkenyt olkapää nyt jo joku reilu kuukausi. Kävin sairaanhoitajalla, joka käski minun ottaa kolme buranaa päivässä noin viikon ajan. Otin kyllä ennen tätäkin noin 2400mg ibuprofeeniä päivässä, ja tiesin jo että ei tule auttamaan. Pääsin sen jälkeen lääkärille, ja kerroin hänelle saman tarinan. Sanoin saaneeni panacodia noin vuosi sitten polvivamman takia, ja että se toimi hyvin. Mutta lääkäri ei silti reseptiä minulle halunnut kirjoittaa!? Miten minä nyt sitten tästä jatkan, jotta sellaisen reseptin saisin?
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Se kourallinen mätämunia viihdekäyttäjiä ovat pilanneet kaikilta muilta mahdollisuudet saada kunnon kivunlievitystä. Kaikki ovat potentiaalisia väärinkäyttää nykyään.
Toisaalta, ibuprofeeni yhdessä parasetamolin kanssa on hyvin tehokas yhdistelmä ja parin viikon kuurina päästään monesti hyviin tuloksiin.
Toivon, että sait lääkäriltä sentään oikein hyvän valmistuneen arvauksen olkapääkipusi syystä. Ja ohjauksen fysioterapeutille. Lääkäreistä kun ei monastikaan ole muuhun kuin kirjoittamaan reseptiä, tuki- ja liikuntaelinten kiputiloissa ennemmin kääntyisi fysioterapeutin puoleen.
valmistuneen - valistuneen
Vierailija kirjoitti:
Se kourallinen mätämunia viihdekäyttäjiä ovat pilanneet kaikilta muilta mahdollisuudet saada kunnon kivunlievitystä. Kaikki ovat potentiaalisia väärinkäyttää nykyään.
Toisaalta, ibuprofeeni yhdessä parasetamolin kanssa on hyvin tehokas yhdistelmä ja parin viikon kuurina päästään monesti hyviin tuloksiin.
Toivon, että sait lääkäriltä sentään oikein hyvän valmistuneen arvauksen olkapääkipusi syystä. Ja ohjauksen fysioterapeutille. Lääkäreistä kun ei monastikaan ole muuhun kuin kirjoittamaan reseptiä, tuki- ja liikuntaelinten kiputiloissa ennemmin kääntyisi fysioterapeutin puoleen.
No kuule kerropa mitä se lääkäri tekisi? Kirurgi toki leikkaa, mutta suurin osa olkapäistä hoidetaan just fyssarilla. Lääkärin tehtävä on tehdä lähete fyssarille, ei se siellä vastaanotolla pysty simsala-bim olkapäätä parantamaan
Käyttäjä16896 kirjoitti:
Olen kokeillut ”kyseistä kolmilääkettä” polvleikkauksen yhteydessä, ja minulle se toimi todella hyvin kivun lievittämiseen. En ole panacodeihin koskenutkaan sen jälkeen, eli en kyllä sanoisi että olen miteenkään panacodista riippuvainen. Ja jos itse sen tiedän, että kyseinen lääke minua pn auttanut ennen, ja haluaisin sitä kokeilla uudestaan, niin mielestäni minun pitäisi se resepti silloin saadakkin, eikö niin? Kyllähän me kaikki omat kehomme parhaiten tunnetaan
No yleensä panacod ei ole ensimmäinen särkylääke jota määrätään. Polvileikkauksen jälkeen joo, mutta ei selkäkipuun. Ja se selkäkivun syykn kannattaisi tutkia...
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä lääkkeiden väärinkäyttäjän puhetta. Nää on niin nähty.
Yrittäkää nyt ymmärtää että on lääkärin tehtävä valita kuhunkin tilanteeseen sopiva ja turvallinen hoito. Ei jonkun tietyn lääkkeen saaminen ole mikään ihmisoikeus, joka lääkärin on leimasimen tavoin sinulle järjestettävä.
Ja höpöhöpö. Lääkärit turvaavat oman selustansa olemalla määräämättä kolmiolääkkeitä kipuun. Kuten joku kommentoi, väärinkäytön mahdollisuus on vienyt lääkkeistä aidosti hyötyvältä oikeuden kunnon kivunlievitykseen.
Onneksi asuinmaassani miedommat Panacodia vastaavat ovat käsikauppalääkkeitä.
Ostan ja käytän, kun on tarvis. Ja ihan itse päätän, turvallista on.
En ole riippuvainen edes alkoholista saati kofeiinista, enkä kodeiinista.
Siis tommosii maaria ibuprofeenia ei kannata tosiaan vetaa pitkaaikasesti menee maksa poks.
Tilaa hollannista kratomia (kasvi) jos on oikeesti kovat kivut ja tarvii pitkaaikasesti jotain, se auttaa yhta hyvin ku kodeiini ja ilman samoja riskeja kun muut opioidit / opiaatit. Mut jos mielummin haluut respa laaketta pyyda lyhytaikanen resepti jotain missa ei ole sarkylaaketta samassa (nsaid) , (ei tramadolia se on taytta myrkkya koska tays synteettinen opioidi missa samassa SSNRI ominaisuuksia eli voi lyhyenki kuurin jalkeen aiheuttaa aika paskan olon) opiaatin/opioidin vetaminen lyhytaikasesti on helvetisti terveellisempaa kun ne , maksalle aarettoman myrkyllist.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä Lyricaa.
Ja tämäkö ei aiheuta riippuvuutta.?
Tutkituttaa vaivanne ensin, ennakoi alatte käyttää panacodia, lyricaa, ym. Lääkkeitä. Toki ne voi auttaakin, mutta eivät poista syytä. Fysioterapeutille voi mennä suoraan ilman lähetettä jos tällä suoravastaanottopätevyys.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä Lyricaa.
Tutkituttaa vaivanne ensin, ennakoi alatte käyttää panacodia, lyricaa, ym. Lääkkeitä. Toki ne voi auttaakin, mutta eivät poista syytä. Fysioterapeutille voi mennä suoraan ilman lähetettä jos tällä suoravastaanottopätevyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä Lyricaa.
On tutkittu ja määrätty, joten ei tartte pahemmin selitellä sulle.
Hölmö. Lääkäreiltä ei saa ikinä pyytää nimeltä mitään lääkettä, se jollakin käsittämättömällä tavalla loukkaa heidän ammattiylpeyttään. Vaikka olisit 20 vuotta käyttänyt jotain lääkettä, niin älä vaan erehdy sanomaan, että sitä pitäisi saada lisää.
Ainakin töissä ollessa kirjoittaa aina. Viimeksi sain kerralla 100kpl paketin. Sanoin, että ei tarvitse kirjottaa selkä-ja olkapää kipuihin panacodia. Jään mielelläni pitkälle sairaslomalle ja kuntouttamaan olkapäitä ja selkää kotiin.
No resepti tuli niin, että heilahti. Lomien jälkeen en kyllä enää suostu syömään särkylääkkeitä. Olen sitten mielummin sairaslomalla, vaikka jouluun asti jos tarvis.
Mitä nää täällä mainitut piffiläiset oikein on? nevöhööd.
Keskenmenoon oon joskus panacodin syönyt ja ei poistanut kipua millään tavalla eikä vaikuttanut muutenkaan. Ihan turha lääke. Ei tod ton hypetyksen arvoinen. Luulin että vaikuttais sentään kunnolla kun sillä narkkaavat.
Vierailija kirjoitti:
Keskenmenoon oon joskus panacodin syönyt ja ei poistanut kipua millään tavalla eikä vaikuttanut muutenkaan. Ihan turha lääke. Ei tod ton hypetyksen arvoinen. Luulin että vaikuttais sentään kunnolla kun sillä narkkaavat.
Osalla ihmisistä kodeiini ei toimi ollenkaan, aineenvaihdunnallinen juttu.
Osalla kolisee lanttuun kuin halko, osa tulee huonovointiseksi.
Psycoactive Vault on toinen narkkifoorumi.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalla ihmisistä kodeiini ei toimi ollenkaan, aineenvaihdunnallinen juttu.
Osalla kolisee lanttuun kuin halko, osa tulee huonovointiseksi.
Kodeiini toimii hyvin masennukseen, mihin on järkevä selitys: depressiossa kehon omat opioidit ovat vähissä ja opioidireseptorit inaktiivisia. Pieni määrä ulkopuolista ainetta korjaa tilanteen. Mitään euforiaa ei tavoitella eli määrä pidetään pienenä.
Ymmärrettävästi väärinkäytön ja isompiin annoksiin 'luisumisen' takia kodeiini ei kuulu virallisiin depressiolääkkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä lääkkeiden väärinkäyttäjän puhetta. Nää on niin nähty.
Yrittäkää nyt ymmärtää että on lääkärin tehtävä valita kuhunkin tilanteeseen sopiva ja turvallinen hoito. Ei jonkun tietyn lääkkeen saaminen ole mikään ihmisoikeus, joka lääkärin on leimasimen tavoin sinulle järjestettävä.
Tuntuu että lääkärien mielestä kaikki on väärinkäyttöä. Siksi lopetin pitkäksi aikaa nukahtamislääkkeet. Paljon tulee valvottua vieläkin kun vajaa lääkitys. Otan vain pahimpaan ja sehän tarkoittaa unettomia öitä.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä Lyricaa.
Heh. Joku panacod on niin hirmulääke nykyään, että sitä ei määrätä millään. Mutta selkäkipuun olisi kirjoitettu lyricaa tai tramalia. Aloin kyllä makeasti nauramaan vastaanotolla :D
Ihan oikeasti. Panacod on suht mieto lääke ja ne, joilla auttaa kipuun, auttaa hyvin. Toisilla ei auta, koska elimistö ei muodosta kodeiinista morfiinia.
Sama homma, kun pyydät nukahtamislääkettä Lyhytaikaiseen univaikeuteen. Imovane, hui, myrkky, oot varmaan joku narkki. Vielä pahempi tenoxia. Mutta ketipinoria määrätään heti vuoden annos joka ilta syötäväksi :D
Vierailija kirjoitti:
Ihan huuhaata koko riippuvuudet. Olen töissä tarvittaessa ottanu selkäkipuihin jo vuosien ajan. Lomilla ja viikonloppuisin en ota koskaan. Aiheuttaa ummetusta. Ihan per.seestä koko lääke, mutta auttaa tehokkaasti selkäkipuihin.
Minä olen panacodia syönyt päivittäin jo 20 vuoden ajan, viime 10 vuotta maksimiannoksella 8 tabl/vrk, enkä ole tullut riippuvaiseksi.
Ei ole normaalia että johonkin perus hartiakipuun tarvitaan kolmiolääkkeitä. Jos lihas on jumissa niin käy hierojalla.