Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saa panacod reseptiä

SpWee
04.07.2018 |

Eli minulla on särkenyt olkapää nyt jo joku reilu kuukausi. Kävin sairaanhoitajalla, joka käski minun ottaa kolme buranaa päivässä noin viikon ajan. Otin kyllä ennen tätäkin noin 2400mg ibuprofeeniä päivässä, ja tiesin jo että ei tule auttamaan. Pääsin sen jälkeen lääkärille, ja kerroin hänelle saman tarinan. Sanoin saaneeni panacodia noin vuosi sitten polvivamman takia, ja että se toimi hyvin. Mutta lääkäri ei silti reseptiä minulle halunnut kirjoittaa!? Miten minä nyt sitten tästä jatkan, jotta sellaisen reseptin saisin?

Kommentit (152)

Vierailija
1/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun on saatava juuri tätä tiettyä kolmiolääkettä?

Oletkohan jäänyt koukkuun.

Vierailija
2/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ettet saanut. Lue hieman uutisia USAsta, niin ymmärrät miksi et saa, ja olet kiitollinen lääkärillesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halun silti lisätä, että en ole panacodista kiinnostunut minkään viihdekäytön takia, vaan ainoastaan kivun lievittäminen mielessä

Vierailija
4/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mutta se lääkäri ei tiedä oletko viihdekäyttäjä vai et, ja siksi vaatii seurantaa ennen kuin sinulle voidaan määrätä opiaattipohjaisia särkylääkkeitä. Jos potilas tulee lääkäriin suoraan sellaisia pyytämään, niin ihan varmasti lääkärin hälytyskellot soivat eikä se sellaista siinä tilanteessa määrää. On myös sinun etusi kokeilla ensin miedompia särkyläkkeitä, ja lääkäri tarvitsee ensin seurantaa eikä voi pelkästään sinun sanaasi luottaa. Mene lähiaikoina uudestaan lääkäriin jos kipu on sietämätön, kerro etteivät nykyiset toimi ja pyydä jotain muuta reseptiä, joka ei ole kolmiolääke. Mielellään samalle lääkärille, ettei herätä näitä epäilyksiä. Meitä mahtuu tänne kaikenlaista hiihtäjää ja lääkäri ottaa mieluummin varovasti kun sun vaiva ei kuitenkaan liity hengissäpysymiseen vaan "pelkästään" epämiellyttävään oloon.

5/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut ”kyseistä kolmilääkettä” polvleikkauksen yhteydessä, ja minulle se toimi todella hyvin kivun lievittämiseen. En ole panacodeihin koskenutkaan sen jälkeen, eli en kyllä sanoisi että olen miteenkään panacodista riippuvainen. Ja jos itse sen tiedän, että kyseinen lääke minua pn auttanut ennen, ja haluaisin sitä kokeilla uudestaan, niin mielestäni minun pitäisi se resepti silloin saadakkin, eikö niin? Kyllähän me kaikki omat kehomme parhaiten tunnetaan

Vierailija
6/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuunsa tunteva lääkäri.

Koukkuun jää samalla tavalla vaikka kipuun sitä käyttäisit.

Kaveri sai hammassärkyyn Panacodia ja alkoi käyttää sitä selkäkipuun.

Koukkuun jäi.

Vierailija
7/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pacodia käytetään esimerkiksi leikkauksen jälkeen lyhytaikisesti kovaan kipuun. Buranan ja Panacodin välillä on kyllä suuri kirjo kipulääkkeitä. Esimerkiksi Panadol ja Burana yhdessä on jo aikamoisen tehokasta.

Vierailija
8/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkkien takia on normaalien ihmistenkin vaikea saada esim. rauhoittavia tai kipulääkkeitä todelliseen tarpeeseen. Ärsyttää.

Vierailija
9/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä lääkkeiden väärinkäyttäjän puhetta. Nää on niin nähty. 

Yrittäkää nyt ymmärtää että on lääkärin tehtävä valita kuhunkin tilanteeseen sopiva ja turvallinen hoito. Ei jonkun tietyn lääkkeen saaminen ole mikään ihmisoikeus, joka lääkärin on leimasimen tavoin sinulle järjestettävä.

Vierailija
10/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vastuunsa tunteva lääkäri.

Koukkuun jää samalla tavalla vaikka kipuun sitä käyttäisit.

Kaveri sai hammassärkyyn Panacodia ja alkoi käyttää sitä selkäkipuun.

Koukkuun jäi.

ei se auta selkäkipuun ainakaan jos kipu johtuu hermopuristuksesta

Vierailija
11/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huuhaata koko riippuvuudet. Olen töissä tarvittaessa ottanu selkäkipuihin jo vuosien ajan. Lomilla ja viikonloppuisin en ota koskaan. Aiheuttaa ummetusta. Ihan per.seestä koko lääke, mutta auttaa tehokkaasti selkäkipuihin.

Vierailija
12/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narkkien takia on normaalien ihmistenkin vaikea saada esim. rauhoittavia tai kipulääkkeitä todelliseen tarpeeseen. Ärsyttää.

Juuri näin! Kiitos vaan piffiläisten.

Vierailija
13/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin oli löysempää Panacodien määrääminen ja reseptien valvonta.

Vierailija
14/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollainen epämääräinen ’särky’, jota ei voi todentaa oikeaksi tai vääräksi, ja lisäksi valmis tieto juuri tietystä lääkkeestä, joka pitäisi siihen saada, ovat varmasti selviä varoitusmerkkejä lääkärille.

Vierailija
15/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toki voit halutessasi kouluttautua lääkäriksi ja määrätä itsellesi just niin paljon mömmöjä kuin haluat. Kunnes Valvira puuttuu asiaan... Kelakin seuraa Panacod-määräyksiä koska se luokitellaan vakavasti riippuvuutta aiheuttavaksi lääkkeeksi. 

Vierailija
16/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksen jälkeen saa melko helposti juuri panacodia, mutta muuten sitä ei helpolla mihinkään "särkee olkapäätä" -kipuiluun anneta.

Vierailija
17/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkapääkivun hoito on fysioterapia. Ei opiaattikipulääkitys.

Vierailija
18/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisitko pelkkää kodeeinia?

Vierailija
19/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kourallinen mätämunia viihdekäyttäjiä ovat pilanneet kaikilta muilta mahdollisuudet saada kunnon kivunlievitystä. Kaikki ovat potentiaalisia väärinkäyttää nykyään.

Toisaalta, ibuprofeeni yhdessä parasetamolin kanssa on hyvin tehokas yhdistelmä ja parin viikon kuurina päästään monesti hyviin tuloksiin.

Toivon, että sait lääkäriltä sentään oikein hyvän valmistuneen arvauksen olkapääkipusi syystä. Ja ohjauksen fysioterapeutille. Lääkäreistä kun ei monastikaan ole muuhun kuin kirjoittamaan reseptiä, tuki- ja liikuntaelinten kiputiloissa ennemmin kääntyisi fysioterapeutin puoleen.

Vierailija
20/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on todellinen ongelma!