Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saa panacod reseptiä

SpWee
04.07.2018 |

Eli minulla on särkenyt olkapää nyt jo joku reilu kuukausi. Kävin sairaanhoitajalla, joka käski minun ottaa kolme buranaa päivässä noin viikon ajan. Otin kyllä ennen tätäkin noin 2400mg ibuprofeeniä päivässä, ja tiesin jo että ei tule auttamaan. Pääsin sen jälkeen lääkärille, ja kerroin hänelle saman tarinan. Sanoin saaneeni panacodia noin vuosi sitten polvivamman takia, ja että se toimi hyvin. Mutta lääkäri ei silti reseptiä minulle halunnut kirjoittaa!? Miten minä nyt sitten tästä jatkan, jotta sellaisen reseptin saisin?

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikkoa kasvamaan. Nyt on oikea aika kylvää.

Vierailija
142/152 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin koukkuun panacodiin tosi nopeasti. Vedin isoja annoksia iltaisin eron jälkeen. Sitä määrättiin mulle 7v sitten monesti ja moneen asiaan. Onneksi tuli reseptit tyhjäksi. Moraali ei antanut periksi, että olisin alkanut huijausmielessä käyttämään uusia reseptejä. Nykyään sitä ei onneksi ole koskaan mulle enää määrätty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan keksitty juttu tuo koukku asia. Nämä "mummot" jotka ei määrää sitä niin ovat jotenkin huumevieroksujia ja väärässä työssä. Koska lääkkeet ovat drugs ja lääkäri tarkoittaa huumetta. Kivun pois saaminen on tärkein asia ja sitä ei nykyään hoideta. Otappa Lyricaa tai Gaprionia ja kuse housuun tai nuku koko päivä. Monet epilepsialääkkeiden käyttäjistä tekee itsarin ja ovat kuin dementikkoja. Mutta sitä juuri halutaan.

Vierailija
144/152 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on että jos oikeasti on kipuja niin käsikauppalääkkeet on aivan tyhjän kanssa, hyvä tapa syrjäyttää työelämästä on olla hoitamatta.

Vierailija
145/152 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pacodia käytetään esimerkiksi leikkauksen jälkeen lyhytaikisesti kovaan kipuun. Buranan ja Panacodin välillä on kyllä suuri kirjo kipulääkkeitä. Esimerkiksi Panadol ja Burana yhdessä on jo aikamoisen tehokasta.

Salli mun nauraa. Ei ole mitään suurta kirjoa, ei siellä ole kuin yhden käden sormilla laskettava määrä tulehduskipulääkkeitä. Ja leikkauksen jälkeiseen kovaan kipuun, hah, Panacod on hyvin lyhytvaikutteinen eikä paljoa 1g Panadolia vahvempi, parempi vaste tuli itselle pahaan nivelkipuun sillä ja Voltaren geelillä.

Vierailija
146/152 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko Sörnäisistä? Onko sulla rahaa?

Vierailija
147/152 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita voimakkaampia lääkkeitä ei käytetä jatkuvan kivun hoitoon. Jos olkapää on kipeä, syy tulee selvittää ja hoito on leikkaus ja/tai fysioterapia. Itse sain viime perjantaina Panacodia ja eilen Tramalia vielä, mutta syy on ihan eri eikä pitkäaikaishoito. 

Vierailija
148/152 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla elimistö muuntaa Panacodin morfiiniksi ja he jäävät koukkuun, itselleni se oli olkapää leikkauksen jälkeen vain tehokas särkylääke joka vei säryn mutta väsytti. Lekuri kyllä huomaa koukkuun jääneet jotka yrittävät uusia reseptiä.

Vierailija
149/152 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla elimistö muuntaa Panacodin morfiiniksi ja he jäävät koukkuun, itselleni se oli olkapää leikkauksen jälkeen vain tehokas särkylääke joka vei säryn mutta väsytti. Lekuri kyllä huomaa koukkuun jääneet jotka yrittävät uusia reseptiä.

Oma kokemus Panacodista on se, ettei se vie edes kipua. Kuuri jäi kesken, Panacodia on tarjottu pari kertaa tuon jälkeenkin, mutta olen kieltäytynyt kunniasta, tavallinen burana-parasetamoli-yhdistelmä on tehokkaampi kivun ja säryn poistaja. Olen huomannut myös sen, että lääkärit vaikuttavat jotenkin yllättyneiltä jos kieltäytyy panacodista. Aina pitää perustella syy!

Vierailija
150/152 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelleikkauksen jälkeen sain panacod reseptin, hain varmuudenvuoksi. Juuri palautin apteekkiin täysinäisen paketin, ei ollut tarvetta lääkkeelle ja vanheni.

Vierailija
151/152 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisko Sörnäisistä? Onko sulla rahaa?

Saa.

Vierailija
152/152 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus Panacodista on se, ettei se vie edes kipua. Kuuri jäi kesken, Panacodia on tarjottu pari kertaa tuon jälkeenkin, mutta olen kieltäytynyt kunniasta, tavallinen burana-parasetamoli-yhdistelmä on tehokkaampi kivun ja säryn poistaja. Olen huomannut myös sen, että lääkärit vaikuttavat jotenkin yllättyneiltä jos kieltäytyy panacodista. Aina pitää perustella syy!

Sama: Pienen operaation jälkeen olisi lääkäri määrännyt panacodia mut sanoin ettei käy. Katsoi tosi pitkään ja sanoin perään et 800 burana tai jonkin muu tulehduskipulääke toimii paljon paremmin.

Samoin aina laittamassa lihasrelaksantteja. En syö niitäkään. Buranakin on parempi vaihtoehto kuin se vetelä ja hidas olotila.