Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä aloit lihomaan / kokemaan painonhallinnan vaikeaksi?

Vierailija
16.07.2025 |

Minkä ikäisenä aloitte kokemaan painonhallinnan vaikeaksi? Jos olet lihonut normaalipainosta, minkä ikäisenä tämä tapahtui? 

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

48/49. Olen yhä normaalipainossa.

Vierailija
2/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

37.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

31v jotain tapahtui. Sain 4 lasta 22v-29v iässä. Raskauskilot suli jokaisesta nopeasti pois. Otin hormonikierukan noihin aikoihin ja lihoin 10kg. Mitään en mielestäni muuttanut ruokavaliossani. Olen nyt 2v ajan yrittänyt saada tuota ylimääräistä 10kg pois, mutta ei vaan liiku mihinkään.

N34

Vierailija
4/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vielä normaalipainon sisällä, mutta kiloja tuppaa tulemaan nyt helposti. Olen lihonut lyhyessä ajassa 3kg. Nyt tuntuu hankalalta saada pois tämä pömppö vatsa. Ikää 44.

Vierailija
5/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotiaana. Siihen asti sai syödä ihan mitä tahansa ilman että tulee yhtään lisäkiloja, mutta heti kun täytti 30 alkoi elämäntavat näkyä kropassa. 

Vierailija
6/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

45

Vierailija
7/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt mitään muuta puheenaihetta löydy. Tätä lihavuutta jankataan nyt vähän joka ketjussa. Mulle lihavuus ja ylipaino on ongelma vain ja ainoastaan täällä av:lla. Oikeassa elämässä ei kyllä lihavat hypi mitenkään silmille. 

Vierailija
8/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä. En ole muuttanut syömistottumuksiani. M63

Vierailija
9/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

33. Korona-aikana tuli liikakiloja kun elämänrytmi muuttui. Olin laihduttanut pari kertaa nuorempana jolloin laihdutus kävi helposti. Nyt paino jäi pitkäksi aikaa junnaamaan niin että tavoitteeseen pääsy vei lähes kaksi vuotta. 

Vierailija
10/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin 27-vuotiaana parissa kuukaudessa kymmenen kiloa ja sitten vielä hiljalleen lisää. Tuolloin 27-vuotiaana olin normaalipainoinen enkä muuttanut millään tavalla elintapojani, paino vain nousi. Nyt 20 vuotta myöhemmin ylipainoa on 20 kiloa ja tällaisena pysyn, kun liikun ja syön terveellisesti, mutta en kyllä laihdukaan, vaikka syön vähemmän kuin normaalipainoiset ikäisen tai esimerkiksi äitini. Varmasti löytyisi tarpeeksi pieni kalorimäärä laihtumiseen, mutta en jaksa arkea, jos syön vähemmän kuin nyt, kokeiltu on.

Vierailija
11/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

43-vuotiaana. Sitä ennen lomakilot sai karistettua nopeasti pois normaalin arjen alkaessa. Nyt on tarvinnut tehdä radikaalimpia ja pysyvämpiä muutoksia, esim. karkin-, suklaan-, ja sipsinsyönnin lopettaminen.

Vierailija
12/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo vielä lihonut. Olen erityisen pitkä ja hontelo ruumisrakenteeltani joten se varmaan auttanut. Nyt 33v

Vierailija
13/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin lihomaan kun rupesin noudattamaan Pohjos-Karjala projektin oppeja.

Vierailija
14/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50+, kun sairastuin. Edelleen normaalipainoinen, mutta ylärajalla, kun aiemmin alarajalla. En viihdy nahoissani.

Vierailija
15/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin viisikymppisenä. Painoa kertyi pikkuhiljaa 5-6 kg ja osallistuin sitten Patrik Borgin kurssille onnistuen pudottamaan kilot. En ole koskaan ennen pudottanut painoa, ei ole tarvinnut. Elämäntapa muuttui vähemmän liikunnalliseksi, kun ei enää ole lemmikkieläimiä, joten painoa alkoi kertyä. Painoa ei ole tullut takaisin, mutta pitää syödä nykyään toisella tavalla kuin ennen eli opettelin esimerkiksi syömään aamiaisen ja pitämään huolen ruokarytmistä, jolloin nälkä ei kasva liian suureksi.

Vierailija
16/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan vielä. Juuri tein hirveän työn, että pääsin alipainosta pois.

N43

Vierailija
17/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut ongelmia sen suhteen.

55v.

Vierailija
18/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi ketju  joka kokoaa itsensäpettäjät.

Vierailija
19/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä alkanut, nyt 57v. Olen koko aikuisikäni painanut 50-55kg, lukuunottamatta raskausaikoja. Pikemminkin alipaino ollut välillä ongelmana, kun paino mennyt vähän alle tuon 50kg. En ole koskaan laihduttanut. Ilmeisesti olen aika pieniruokainen ollut aina luonnostaan, herkut kyllä maistuu. Liikuntaa olen sina harrastanut kohtuudella. 

Vierailija
20/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotiaana olin jo ylipainoinen. 12-15 vuotiaana olin normaalipainon ylärajoilla, kun harrastin kilpaurheilua. 16-18 vuotiaana olin lievästi ylipainoinen kun harrastuksen lopettamisen jälkeen paino nousi. 19 vuotiaana laihdutin normaalipainoinen. 21 vuotiaana olin merkittävästi ylipainoinen ja siitä lähtien oltu nyt 19 vuotta ylipainon puolella. Nyt olen samoissa lukemissa kuin 18 vuotiaana lääkkeen avulla saanut painon toipumaan vuoden aikana.