Älykkäin tuntemasi ihminen? Millaista työtä tekee, millaista elämää viettää?
Tunnen itse kaksi hyvin älykästä ihmistä. Kummatkin on Mensan testeillä mitattu. Toisen ÄO on 148. Lukee paljon, tekee kaikenlaista hanttihommaa. Välillä tienaa mukavia summia nettipokerilla. Harrastaa kehonrakennusta ja on kirjoittanut aiheesta pari kirjaa. Naimaton. Erittäin sydämellinen ja ihana ihminen. Toisen mitattu ÄO on 155-160 (eri aikoina useammalla kerralla mitattuna). Energiapakkaus, tekee töitä IT-alalla (en ihan tarkkaan edes tiedä mitä), osaa kaikkea käytännöllistä (rakentaa, remontoi, metsästää, urheilee - on hyvä monissa lajeissa), perheellinen, hieman äkkiväärä ja hankala tyyppi.
Kommentit (843)
Vierailija kirjoitti:
Nyrkkisääntönä on se, että mitä turhempi joku ihminen on, sitä älykkäämpi hän myös on.
Hyödylliset idiootit.
Ei tee minkäänlaista työtä eikä elä minkäänlaista elämää, sillä teki itsemurhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen älykkäämpi kuin kukaan tuntemani henkilö. Mensan virallisilla testeillä mitattuna ja tulos reilusti korkeampi kuin ap:n mainitsemat.
En halua kertoa työstäni muuta kuin sen, että käyn töissä ja olen naisten halveksima kaikille kiltti ja ystävällinen mies. Koulussa sain kolmasti hymypojan ja olen työpaikoillakin pidetty työtoveri mutta läheisempää suhdetta en saa.
Väitätkö, että naisille kelpaa vain ilkeä ja epäystävällinen mies?
Onko sinulla miespuolisia kavereita, jotka elävät heteroparisuhteessa? Ovatko kaverisi ilkeitä ja epäystävällisiä?
Minä väitä, että se ominaisuus joka saa naiset karttelemaan joitakin miehiä, ei ole kiltteys.
En yleistä enkä väitä mitään, kerron vain itsestäni ja kokemuksistani.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä ovat kaikki miehiä
Miesten älykkyydessä on enemmän hajontaa eli valtaosa neroista että täydellisistä idiooteista on miehiä. Naiset ovat sitten keskiverrompia.
Vierailija kirjoitti:
Mensan testeihin nyt voi uskoa yhtä paljon kuin horoskooppeihin. Ei kai kukaan niitä oikeasti pidä älykkyyden mittarina?
Tämän kommentoija sekä 16 peukuttajaa = "tein mensan nettitestin ja sain keskimääräiset pisteet"
Vierailija kirjoitti:
Olen älykkäämpi kuin kukaan tuntemani henkilö. Mensan virallisilla testeillä mitattuna ja tulos reilusti korkeampi kuin ap:n mainitsemat.
En halua kertoa työstäni muuta kuin sen, että käyn töissä ja olen naisten halveksima kaikille kiltti ja ystävällinen mies. Koulussa sain kolmasti hymypojan ja olen työpaikoillakin pidetty työtoveri mutta läheisempää suhdetta en saa.
Tarkennan vielä hieman. Mielenterveyden häiriöitä minulla ei ole enkä pohdiskele mikä on sukupuoleni. Tulen hyvin toimeen, urakehitykseni ei mukavuudenhalustani johtuen ole ollut huikea mutta olen tyytyväinen työpaikkaani.
Mun kaveri pertsa on sairaan älykäs. Se keksi aikoinaan, että kaljapullon saa auki hampailla.
Työskentelee siivoojana, asuu pienessä yksiössä joka on täynnä kirjoja ja tietokoneita. Pelaa shakkia.
Matkustelee paljon ja puhuu (useampaa ?) kieltä, en edes tiedä varmuudella kaikkea. Äärimmäisen lempeä ihminen.
Ystäväni Äo on 149. Väitellyt tohtoriksi luonnontieteistä, nyt elää pääomatuloillaan leppoisaa elämää.
Mun äo on 137 ja olen töissä terveyskeskuslääkärinä.
Suorittavassa työssä. Manipuloiva. Kaveripiirinsä menee uusiksi säännöllisin väliajoin em. syystä.
Nettitestistä sain äoksi 162
Vaan ei käy flaks
Jokin tekniikanalan tohtori, naisena töissä miesvaltaisella teollisuudenalalla. Virallinen ja asiallinen.
Vierailija kirjoitti:
Mensan testeihin nyt voi uskoa yhtä paljon kuin horoskooppeihin. Ei kai kukaan niitä oikeasti pidä älykkyyden mittarina?
Ymmärrän, että sinua harmittaa mikäli sait vain 105 tulokseksi.
En tiedä ketään, joka olisi käynyt Mensan testissä. Tuttuja minulla on maistereista tohtoreihin.
Lapsuuden ystäväni,en tiedä ÄÖ:ta. Oli lapsena jo jotenkin pikkuvanha,ja piti kaikkia muita tyhminä.Tavallaan ehkä tottakin..Sosiaalisesti melko sulkeutunut.Suunnitteli nuorempana tosi hurjaa uraa itselleen,mutta tyytyi sitten vähempään eikä ole kouluttautunut AMK pidemmälle. Tekee normityötä hoitoalalla. Viettää kuitenkin varmaan ihan mukavaa elämää.Kielitaitoinen.Matkustelee paljon,on parisuhteessa ja eikä aio hankkia lapsia.Ja on nainen.
Toinen on tuttavani ja kertakaikkiaan hankala ja vaikea ihminen. Pitkälle kouluttautunut,ja kirjaviisas.On aina oikeassa,ja myöskin pitää kaikkia ympärillä olevia idiootteina.Selvittää muille yksinkertaisia asioita,kun luulee ettei muut ymmärrä. Jakelee muille nippelitietoa ja viisastelee.Mielenterveysongelmia ja lukuisia muita ongelmia elämänhallinnassa.Työtön.Mies.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa enää pitää, koska eritaustaiset ihmiset eivät saa samaa tulosta.
23/
Tämä kamu on tuottelias, julkaisuja on kirjahyllymetrejä. Ei turha mitä tulee sillä, mitä tekee älyllään.
Ihmetyttää miten moni näistä ketjun huippuälykkäistä on työtön, eläkkeellä, muuten työelämän ulkopuolella tai jopa kuollut. Keskimäärin elämän pitäisi olla helpompaa älykkäänä ja mahdollisuuksia on enemmän. Saa vähän miettimään mitä tässä on älyllä tarkoitettu.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Ihmetyttää miten moni näistä ketjun huippuälykkäistä on työtön, eläkkeellä, muuten työelämän ulkopuolella tai jopa kuollut. Keskimäärin elämän pitäisi olla helpompaa älykkäänä ja mahdollisuuksia on enemmän. Saa vähän miettimään mitä tässä on älyllä tarkoitettu.
Kaikkein parhaiten elämässä pärjää yleensä keskivertoälyllä tai keskivertoa hieman ylemmällä. Keskivertoälykkäät yleensä tulevat toimeen parhaiten sekä itseään älykkäämpien että tyhmempien kanssa ja ovat sopeutuvimpia.
Kaverillani ÄO yli 170. Tohtorintutkintoja. Tulee toimeen tiedemaailman piireissä, matkailee ja puhuu montaa kieltä. Sosiaalisissa suhteissa ei päästä lähelle. Arvattavasti asperger.