Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääkutsussa luki " Toivomme, että mikäli imetät, niin hoidat sen erillisessä tilassa, kiitos"

Vierailija
04.07.2018 |

Meidät on kutsuttu miehen ystävän häihin. Hääkutsussa luki viimeisenä toivomuksena, että imetys ei tapahtuisi kenenkään silmien alla.
En tiedä, miten tuohon pitäisi suhtautua. Meillä on seitsemän kuukauden ikäinen lapsi, jota imetän vielä. Tuntuu kylmältä tuo suhtautuminen lapsiin. Minun mielestäni imetys on ihan luonnollinen asia.
Mietinkin tässä, että mitäs jos jätänkin tahallaan menemättä tuonne. Saavatpahan miettiä syytä keskenänsä.

Kommentit (482)

Vierailija
281/482 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut häissä vieraana 7 kk vanhan lapsen kanssa ja todellakin imetin pöydässä. Vaatteet oli valittu niin, että ihan yhden tissin sieltä sai kerralla esille ja loput peitti vauvan pää. Koskaan ei olla harsoja tms käytetty, eikä ole kenellekään ollut ongelma. Olis todellakin vituttanut poistua useasti juhlan aikana jonnekin sivummalle imettämään, kun pöydässä imettäessä sai samalla itse syötyä, nauttia puheista ja seurasta. Kukaan ei tietääkseni pahastunut tai tuijottanut. Ihan älytön ajatus eristää imettävä äiti koko muusta vierasjoukosta jos hän ei sitä itse halua!

Vierailija
282/482 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ei kukaan sanonut mitään tai edes katsonut koska ajattelivat että onpa harvinaisen itsekäs idiootti. Ja Eivät halunneet siinä alkaa mitään sanoa koska kunnioittivat hääparia.. mutta ajattelivat kylläkin aivan muuta.

Ällöttävää istua siinä rinnat paljaana muiden ruokailessa. Olisit edes tajunnut mennä sivummalle siitä pöydästä.

Itse äiti ja ikinä en ole yleisillä paikoilla imettänyt 3 lastani. Järkihän sen jo sanoo.... ainakin joilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/482 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ratkaistiin asia niin, että laitoimme kutsuun selkeästi, että juhlimme häitämme aikuisten kesken. Pointtina se, että halusimme että kaikki vieraat pystyvät keskittymään juhlimaan rauhassa, eikä tarvii kuunnella kiukuttelua, itkuja tai juosta lasten perässä. Kukaan vieraista ei jättänyt sen vuoksi saapumatta, vaikka heilläkin monella on ihan pieniä lapsia.

Vierailija
284/482 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on aivan päivänselvää, että häissä ei imetetä julkisesti, jos ei satu olemaan sitten omat häät. Aina ei pidä ajatella vain itseään ja mun puolesta sellaiset vieraat, jotka eivät halua noudattaa tätä protokollaa niin saavat jättää saapumatta.

Meilläkin oli kutsussa mainittuna se että ei imetystä julkisesti , eikä siitä kukaan vieras pahastutunut.

Vierailija
285/482 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä kutsun lähettäjä tunsi hyvin kutsun saajan katsoi parhaaksi täsmentää?

Vierailija
286/482 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juhlisin ilman lapsia ylipäätään. Olisi paljon mukavampi itselläkin. Mikäli olisin vastaavassa tilanteessa, olisi itaestäänselvää, että imetys ei tapahtuisi kaikkien silmien alla. Se että pyydetään olemaan diskreetisti imwttämisen kanssa juhlassa ei tarkoita sitä, että oltaisiin imetysvastaisia ta ei ymmärrettäisi, että vauva tarvitsee ruokaa. Imetystähän ei ole kielletty kokonaan.

Ja by the way. Yleensä seitsemän kuukauden ikäiselle voi jo antaa muutakin ruokaa. Oma poikani oli tuon ikäinen, kun menin takaisin töihin. Hyvin pärjäsi iaänsä kanssa ilman tissiä n. yhdeksän tuntia. Söi muuta ja otti maitoa tuttipullosta. Tarkoitan tällä sitä, että ehkä lapsi jopa pärjäisi ilman imetystä koko juhlan ajan. Tuskin siellä kukaan hilluu tuon ikäisen kanssa koko yötä.

Vierailija
287/482 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aivan päivänselvää ettet vedä hinkkejä esiin toisten häissä, juhlavieraiden edessä. Vieöpä ovat erikseen joutuneet tästä mainitsemaan. Onneksi näyttää suurinosa ihmisistä olemaan edelleen sitä mieltä että tuollainen ei ole soveliasta tai hyvän maun mukaista.

Vierailija
288/482 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistaakohan hääkutsun lähettäjä itsensä kun tämä keskustelu viety jo taas keltaiseen lehteen...,, :D

Vierailija
289/482 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärpäsestä härkänen kirjoitti:

Itse juhlisin ilman lapsia ylipäätään. Olisi paljon mukavampi itselläkin. Mikäli olisin vastaavassa tilanteessa, olisi itaestäänselvää, että imetys ei tapahtuisi kaikkien silmien alla. Se että pyydetään olemaan diskreetisti imwttämisen kanssa juhlassa ei tarkoita sitä, että oltaisiin imetysvastaisia ta ei ymmärrettäisi, että vauva tarvitsee ruokaa. Imetystähän ei ole kielletty kokonaan.

Ja by the way. Yleensä seitsemän kuukauden ikäiselle voi jo antaa muutakin ruokaa. Oma poikani oli tuon ikäinen, kun menin takaisin töihin. Hyvin pärjäsi iaänsä kanssa ilman tissiä n. yhdeksän tuntia. Söi muuta ja otti maitoa tuttipullosta. Tarkoitan tällä sitä, että ehkä lapsi jopa pärjäisi ilman imetystä koko juhlan ajan. Tuskin siellä kukaan hilluu tuon ikäisen kanssa koko yötä.

Edelleen, imettää voi "diskreetisti" myös julkisesti. Kuukausien ja vuosien kuluessa tekniikka harjaantunuu ;).

Ja meidän 7 kk vanha tapaus oli vasta kk aiemmin aloittanut kiinteät, joten todellakin oli vielä paljon tarvetta imetykselle. Viihdyimme juhlissa lähelle puolta yötä. Vaihdoimme lapsen jossain vaiheessa yöpukuun, imetin uneen ja laitoimme vaunuihin nukkumaan vähän sivummalle itkuhälyttimen kanssa. Paljon aiemmin olisi koittanut kotiinlähtö ilman vauvaa, koska hänelle ei koskaan kelvannut tuttipullo.

Vierailija
290/482 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ei kukaan sanonut mitään tai edes katsonut koska ajattelivat että onpa harvinaisen itsekäs idiootti. Ja Eivät halunneet siinä alkaa mitään sanoa koska kunnioittivat hääparia.. mutta ajattelivat kylläkin aivan muuta.

Ällöttävää istua siinä rinnat paljaana muiden ruokailessa. Olisit edes tajunnut mennä sivummalle siitä pöydästä.

Itse äiti ja ikinä en ole yleisillä paikoilla imettänyt 3 lastani. Järkihän sen jo sanoo.... ainakin joilla.

Miten ne rinnat on paljaina, jos toisen peittää vauvan pää ja toinen on vaatteiden alla? Vähemmän rintavarustusta siinä näkyi kuin vastapäätä istuneella parikymppisellä neidolla.

Vierailija
291/482 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne rinnat on paljaina, jos toisen peittää vauvan pää ja toinen on vaatteiden alla? Vähemmän rintavarustusta siinä näkyi kuin vastapäätä istuneella parikymppisellä neidolla.

Niinhän sinä luulet.

Vierailija
292/482 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aattelin, että ei voi olla oikeesti näin tyhmiä ihmisiä, jotka juhlapöydässä imettää... Tää yks bloggari oikein kehuu uusimmassa postauksessa "tissilläkin pää heilui kun oli niin paljon katseltavaa..." 😂🤣

Vierailija
293/482 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
294/482 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
295/482 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää. Oisko vaikka Provo?

Vierailija
296/482 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kirjoitti:

Mä aattelin, että ei voi olla oikeesti näin tyhmiä ihmisiä, jotka juhlapöydässä imettää... Tää yks bloggari oikein kehuu uusimmassa postauksessa "tissilläkin pää heilui kun oli niin paljon katseltavaa..." 😂🤣

Kukaan ei kirjoita tuollaista hääkutsuun. Pitäisi sen verran ymmärtää asioita.

Vierailija
297/482 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistaakohan hääkutsun lähettäjä itsensä kun tämä keskustelu viety jo taas keltaiseen lehteen...,, :D

No tämähän on Provo. Mä en ymmärrä,että miten joku voi uskoa tällaista.

Vierailija
298/482 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kirjoitti:

Kukaan ei kirjoita tuollaista hääkutsuun. Pitäisi sen verran ymmärtää asioita.

Mutta ehkä olisi hyvä kirjoittaa... 😂 Jos muutamat haluaa imettää jokapaikassa 😂

Vierailija
299/482 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valetta taas ja porukka uskoo. Valhe ei ole provo. Se on valehtelua.

Vierailija
300/482 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valetta taas ja porukka uskoo. Valhe ei ole provo. Se on valehtelua.

😂 Vaikka olisikin vale, mutta kaikesta te mammat vedätte herneen nenään. Eikös kutsuja saa päättää, mitä omissa häissään tapahtuu ? 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan