Mitä ruoaksi tänään?
Väsyttää tämä ainainen ruokien miettiminen ja kokkaaminen :(
Kommentit (33)
Mä teen lohikeiton.
Ihan pakastelohikuutioista kun ei tuoretta kalaa ole, mutta ihan hyvää siitä tulee kerman ja uusien perunoiden kanssa.
Mä en ymmärrä, ku ihmiset pähkäilee tätä aina. Itsellä tapana vapaapäivänä kokata isoja satseja ja usein vielä eri ruokia, niin ei tarvi joka päivä miettiä.
Esim. viikonloppuna tein ison kattilallisen porkkanasosekeittoa, kalkkunapiiraan, uuniin pitkään haudutetun hirvenlihapaistin, uuniin kanankoipia ja paistoin vielä banaanilättyjä. Maanantaina leivoin vielä sämpylöitä. Ei ihan heti tarvi miettiä, mitä tehdä ja syödä.
Kaikki (paitsi lätyt) vielä sellaisia, että voi pakastimeen heittää.
Appelsiini-punasipuli salaattia
ahvenia ja kasviksia grillissä
uusia perunoita ja voisula kastiketta
illaksi:
sieni-sipuli piirakkaa
vihreää salaattia
mansikoita vaniljakastikkeella
Siskonmakkarasoppaa. Kaikki jämäkasvokset jääkaapista (oli varhaiskaalia, porkkanaa, sipulia ja selleri varsia, uutta perunaa) kattilaan kiehumaan, kunhan ovat kypsähköjä, puristellen makkarat sekaan.
Onneksi olkoon 3!
Minä en hirveästi jaksa uunia kesällä kuumana pitää eli kaikki kauan haudutettavat liharuoat kuuluu meillä syksyyn/talveen ja toisaalta ei sellaiset kesäisin edes maistuisi.
Ps, makkarissa oloa ja eloa kuumentaa kosteutta yhdestä nurkasta poistavat peltisysteemit, ovat siinä ainakin 2-4vkoa joten lämpöä riittää enemmän kuin mitä kestäisi jo muutenkin. Tällä hetkellä kys huoneen mittarissa +26 ja kosteus% 42 eli helvettiä on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, ku ihmiset pähkäilee tätä aina. Itsellä tapana vapaapäivänä kokata isoja satseja ja usein vielä eri ruokia, niin ei tarvi joka päivä miettiä.
Esim. viikonloppuna tein ison kattilallisen porkkanasosekeittoa, kalkkunapiiraan, uuniin pitkään haudutetun hirvenlihapaistin, uuniin kanankoipia ja paistoin vielä banaanilättyjä. Maanantaina leivoin vielä sämpylöitä. Ei ihan heti tarvi miettiä, mitä tehdä ja syödä.
Ja sittenkö te syötte aina mikrotettua useamman päivän vanhaa tai pakastettua ruokaa?
Aika inhaa minusta. Joskus ihan ok, mutta että yhtenä päivänä tehdään ruokaa ja kuutena päivänä mikrotellaan vanhoja ruokia. Huh.
Uunipastaa, on koko perheen suosikkiruoka, ja nopea ja helppo tehdä
Tuplasatsi munamaidotonta Koskenlaskija-makaronilaatikkoa. Ei tarvitse muutamaan päivään kokata. Salaattia vaan tehdä kylkeen.
Uusia perunoita, smetanaa ja lohenmätiä. Jälkkäriksi tuoreita mansikoita.
Vierailija kirjoitti:
Esim broileri on todella pahaa lämmitettynä saati pakastettuna
Vierailija kirjoitti:
Siskonmakkarasoppaa. Kaikki jämäkasvokset jääkaapista (oli varhaiskaalia, porkkanaa, sipulia ja selleri varsia, uutta perunaa) kattilaan kiehumaan, kunhan ovat kypsähköjä, puristellen makkarat sekaan.
Hyi
Tänään uusi perunoita, paistettuja kampelafileitä (tuore kokonainen kampela) ja jogurttikastike (sitruuna-tilli).
Tänään ei jaksettu salaattia tehdä. Jälkkäriksi korvapuusteja ja kahvia/mehua.
Eilen oli edellisen päivän jauhelihakastikejämät ja makarooneja.
Pääruokana eilistä pastabolognesea, välipalaksi aamulla leivottuja sämpylöitä juustolla ja tomaatilla.
Vierailija kirjoitti:
Uuniin kanankoivet,sieltä pakastimeen ja sitten tarjolle?yök.
Meillä 5 lasta, joten joka päivä kyllä joutuu tekee ruoan.
Lounaaksi oli uusia perunoita ja eiliseltä jäänyttä possupihviä, päivälliseksi jauheliharisottoa
Pakastepizza mikroon - niin minä teen!