Ällövaroitus! Haiseeko teillä alapää koskaan housujen läpi?
Olenkohan ainut jolla tämä ongelma. 🙄Ei ole tulehdusta eikä mitään, mutta silti alapää haisee voimakkaasti. Esim työpäivän jälkeen tunnen hajun housujen läpi jos olen vaikka kyykyssä niin että haarat on levällään. Onko niin että joillakin vain on voimakkaamman hajuinen alapää johon ei mikään auta.😏 Oletko koskaan haistanut vieraan ihmisen alakertaa noin niinkuin normaalitilanteessa? Esim. Vieressä seisoessasi?
Kommentit (451)
Tänään ei lerssi haissut kun jätin tumputuksen väliin ja annoin naisen hoitaa. Bakteerit kiitti eivätkä haisseet.
En käytä mitään ehkäisyä, siis pillereitä yms. Eli kuukautiskierto normaali ja alapää tuoksuu eri aikaan erilaiselle, välillä makeelle ja välillä vähän väkevälle. Urheiluhousut alkavat myös äkkiä haista jos pyöräilee paljon. Pikkarisuoja alkaa usein itse haista kun lämmin ja kostea... En ole haistanut muitten tuoksua muuten kuin joskus sohvan pinta tuoksahtaa jos siinä on kovin mehevä mimmi istunut... (hikinen ja tuhti).
Ei siellä kyllä kuuluisi haista ellei todellakin ole joku hoitoa vaativa tulehdus. No jos sinne lähelle nokkansa työntäisi niin ei siellä varmaankaan miltään ruusulta tuoksu :) mutta ei siis normaalisti.
Miehillä usein tuoksuu jo melko kauaskin mutta se nyt ttaas johtuu hygienian puutteesta ja yleisestä piittaamattomuudesta. Usein saa lukea siitä kuinka nykyään pestään liikaa ja hajut johtuvat jostain normaalin bakteerikannan puutteesta jne mutta olen itse harrastanut vaellusta eikä muutaman päivän luonnossa oleskelu ole kyllä saanut alapään tuoksuja ainakaan parantumaan jopten en kyllä usko siihen väitteeseen
Joskus oli kamala hiiva! Se haisi. Aivan kamalaa.
Ja menkat, jos käytän sidettä.
Mulla on hajun voimakkuuteen ja valkovuodon runsaampaan määrään vaikuttanut kuparikierukka. Ärsyttää tämä muutos, mutta se kai täytyy sietää, jos haluaa ehkäistä ilman hormoneja. Ei ole vaivatonta ehkäisyä olemassa..
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hajun voimakkuuteen ja valkovuodon runsaampaan määrään vaikuttanut kuparikierukka. Ärsyttää tämä muutos, mutta se kai täytyy sietää, jos haluaa ehkäistä ilman hormoneja. Ei ole vaivatonta ehkäisyä olemassa..
On olemassa, sitä kutsutaan vasektomiaksi. Aivan huippuhelppo, vaivaton ja erinomainen ehkäisykeino :) Ainoa, mihin mä enää alennun.
Ei ikinä enää mitään v*tun kierukoita, hormoonitoiminnan sekoittavia pillereitä tai muuta kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa, sitä kutsutaan vasektomiaksi. Aivan huippuhelppo, vaivaton ja erinomainen ehkäisykeino :) Ainoa, mihin mä enää alennun.
Ei ikinä enää mitään v*tun kierukoita, hormoonitoiminnan sekoittavia pillereitä tai muuta kamalaa.
Niin, jos se sille miehelle sopii. Tuo kun on siemenjohtimien katkaisu.
Tuntuu vähän siltä, että osa vastaajista kokee "hajuksi" ja ällöttäväksi ihan normaalin alapään tuoksahduksen. Enpä näin naisena muista, että olisin paljon toisten ödöörejä havainnut tai omiakaan niin, että pelkäisin toisten huomaavan. Pikkuhousunsuojan vaikutuksesta olen eri mieltä kuin jotkut täällä, käytän tiukkojen farkkujen kanssa juuri siksi että kosteus ja haju imeytyvät siihen eivätkä suoraan pöksyihin ja kyllä se näin ollen pitää raikkaampana eikä "haudo" tai lisää hajuongelmaa. Sen kun voi vaihtaa ja pilden pesaistakin tarvittaessa, jopa meidän työpaikalla.
Mä olen mies ja omaan erikoisen hajuaistin. Menetin osan hajuskaalasta tod. näk. liuottimille töissä. Jäljellä on enää pahat hajut, jotka varoittaa esim.pilaantuneesta ruoasta. Sen lisäksi suvun jatkamiseen tarvittavat tuoksuhavainnot, eli haistan naisten hyvät tuoksut. Hajuvedet, hien ja alakerran tuoksut vähän niinkuin koira tunnistaa juoksussa olevan nartun. Yleensä kun tunnen tutut tuksut, löytyy myös veikeä hymy ja katsekontakti tuoksun lähteestä.
Vaihtaisin tämän kyllä vohdan ja joulukuusen tuoksuun anytime.
Tätä ketjua on kyllä reilulla kädellä moderoitu. Ihme jos saa olla edes olemassa. Varmaan häviää pian.
Alapään hajut ja tuoksut on aivan normaaleja asioita, mutta kuten kaikki nykyään on niin siloiteltua ja peiteltyä, niin tästä ei saa puhua. Pestään hysteerisenä ja käytetään pikkuhousunsuojia vaikka ne pahentaa ongelmaa. Luullaan olevan ainoa ihminen maan päällä, kenellä haiskahtaa. Parasta vaan olisi kun ymmärrettäisiin, että kyllä tuoksut kuuluu ihmiseen. Jos ne on oikein voimakkaat, niin sitten on jokin vialla. Mutta mistä sitä tietää nykypäivän ihminen milloin tuoksu on mieto tai liian voimakas jos asioista ei saa puhua?
Minullakin tuoksahtaa välillä. Jos paikat ovat hautuneet pitkään paikallaan istuessa tai jos pikkuhousut on liian tiukat tai huonoa materiaalia. Pikkuhousunsuojia vältän ja käytän vain kun tulee veristä vuotoa. Ne hautoo alapäätä itselläni selvästikkin liikaa ja bakteerikasvu jatkaa eloaan. Joskus tuoksuu (tai haisee) enemmän, jolloin tasapainotan sitä maitohappobakteereilla tai muilla apteekista saatavilla tuotteilla. Jos olen yksin kotona, niin olen alasti, jolloin alapää saa tuuletusta. Mutta kyllä, minulla on pimppi ja sillä on oma tuoksunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti vai? joo, tiedän kyllä mikä vasektomia on ja jos se ei miehelle sovi, niin sitten saa unohtaa seksin harrastamisen kanssani :)
Naisvaltaisella alalla olen tottunut haarojen käryyn.
Etenkin kuukautisdöfistä on tarjolla ihan tasaiseen.
Hyh, hyh, mutta minkäs teet.
M44
En lukenut koko ketjua, itselläni ei hajuongelmia ole, mutta tuli mieleen: millaisia alusvaatteita käytätte? Tekokuituja? Kannattaa siirtyä täysin luonnonkuituihin, puuvillaan ja silkkiin, niin alapää hengittää! Itselläni alkaa iho ”hautua” ja oireilla muista materiaaleista, vaikkakaan ei pahasti. Alushoususuojat on vihoviimeisin juttu tässä. Ja todellakin: tuoksuja on vain silloin jos joudun käyttämään alushousuojia tai siteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti vai? joo, tiedän kyllä mikä vasektomia on ja jos se ei miehelle sovi, niin sitten saa unohtaa seksin harrastamisen kanssani :)
Jaa, miksipä et itse hanki sterilisaatiota?
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisin tämän kyllä vohdan ja joulukuusen tuoksuun anytime.
Älä nyt, kai siitä nyt sentään on enemmän hyötyä ja iloa että vainuaa naisen kuin vihdan tai joulukuusen?! Tai mistäpä minä tiedän😂
Haisee, jos olen pieraissut.
Juttu on mielestäni niin, että terveeseen alakertaan riittää pesu 2 kertaa päivässä sekä ehdottomasti puuvillaiset alushousut.
Itse olen nähnyt lukuisia kertoja, että nuorilla naisilla on keinokuitipikkarit; vissiin siksi, kun on nätimmät.
Myöskään kuukautiset eivät pitäisi haista toisen sieraimiin, silloin tietysti pesuja enemmän.
terveydenhoitajatäti kirjoitti:
Haisee, jos olen pieraissut.
Juttu on mielestäni niin, että terveeseen alakertaan riittää pesu 2 kertaa päivässä sekä ehdottomasti puuvillaiset alushousut.
Itse olen nähnyt lukuisia kertoja, että nuorilla naisilla on keinokuitipikkarit; vissiin siksi, kun on nätimmät.
Myöskään kuukautiset eivät pitäisi haista toisen sieraimiin, silloin tietysti pesuja enemmän.
Joo, en kyllä ymmärrä näitä, että haistetaan muka toisten menkat ja "siteitä käyttävät varsinkin haisee". No, ehkä jos ei osata vaihtaa sidettä tarpeeksi usein ja pesaista useammin kuin normipäivinä.
Perustakaa jokin KäryävätKurpatRy vertaistukea ajatellen.