Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2800 euron kk-palkka ei riitä elämiseen HKI€

Vierailija
03.07.2018 |

Palkkani 2800€/kk
käteen jää hiukan vajaat 2000e
Vuokra 750e
HKL-kk-lippu 50e
Laskut 150e
Terveydenhoitomenot 200-250e/kk (pitkäaikaissairaus)
Elämiseen jää n. 800e/kk. Sossun asiakkaana saisin n. 500e käteen kuussa. Terveydenhoitomenot ja asunnon maksaisi sossu. Saan kokoaikatyötä tekemällä kuussa 300e enemmän.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin jää käteen n. 2000 e ja ihan hyvin tulen toimeen. Puoliso saa n. 1100 e. Tultaisiin pelkästään mun palkalla toimeen. Näillä tuloilla meillä on varaa ostella silloin tällöin vaatteita ja matkustella eikä tarvitse joka penniä laskea.

Vuokra 900 e. Muihin säännöllisiin laskuihin menee varmaan 250 e / kk. Seutumatkakortti 100 e. Meillä on myös auto. Tiedän, että täällä Helsingissä on kalliimpaa asua kuin muualla Suomessa, mutta en kerta kaikkiaan ymmärrä, miten 2000 e ei riitä yhdelle hengelle?

Vierailija
42/83 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämiseen 800€/kk on aika paljon, ainakin yhdelle ihmiselle! Tienaan suunnilleen saman verran, itselläni jää elämiseen noin 450€/kk ja pärjään sillä ihan mainiosti, hyvin syön, harrastan ja käyn ulkonakin välillä.

Laskin kerran, että eläkkeeni jää niin pieneksi, että on sama käynkö ikinä töissä nykyisellä palkkatasolla. Tulen jokatapauksessa saamaan yleistä asumislisää, tai vastaavaa vanhana. Järjestelmä pitää huolen, että eläkkeellä saan vain juuri tietyn summan.

Säästä itse 500e/kk ja ostele osakkeita. 750 vuokra on muuten aivan liikaa. Kyl stadissa saa pienen kämpän 600 eurolla tai alle jopa ihan kivoilla alueilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lippu ja laskut on sun suojaosuuttas, ei niitä sossu (kela) maksa.

Vierailija
44/83 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo Helsingin kustannukset pahalta kuullosta. Toki pienemmällä paikkakunnalla saa samalla rahalla isomman asunnon (tai halvemman tai muuten paremman), mutta toisaalta monet pitävät autoa, joka maksaa paljon enemmän kuin matkakortti. Vanhan omakotitalon voi saada halvalla, mutta sen ylläpito maksaa. Luulen että matka- ja asumiskustannukset ovat loppujen lopuksi yhteensä vähän fifty-fifty.

Vierailija
45/83 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkani 2800€/kk

Vuokra 750e

HKL-kk-lippu 50e

Laskut 150e

Elämiseen jää n. 800e/kk. Sossun asiakkaana saisin n. 500e käteen kuussa. Terveydenhoitomenot ja asunnon maksaisi sossu. Saan kokoaikatyötä tekemällä kuussa 300e enemmän.

No sehän on 60% enemmän käyttörahaa. Ei mitenkään huonosti?

Vierailija
46/83 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on liian kova veroprosentti! Kyllä 2800 nettona on yli 2000 käteen.

Vierailija
47/83 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettiin just miehen kanssa, että meillä menee se kaksi tonnia pakollisten menojen jälkeen. Pakollisiin siis lasken asunnon, autojen kulut, pakolliset laskut yms. Kaksi tonnia menee ruokaan, huveihin, impulssiostoksiin, sellaisiin laskuihin, jotka ei olisi pakollisia yms. Tuohon kahteen tonniin ei sisälly ne pari isompaa reissua, jotka vuosittain teemme. Meillä on perusnettotulot sen 5000 ja kaikki menee, mitä tulee. Asuntolainaa on onneksi jäljellä enää pari vuotta. Perusnettotuloilla tarkoitan tuloja, jotka tulee joka kuukausi tilille. Sitten välillä mies ottaa isomman summan palkkaa, kun on jotain hankintaa ja firman tilillä on likviditeettiä. Peruspalkkaa nostaa sen noin 3500 bruttona. 

Vierailija
48/83 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla palkka 2600 ja käteen jää 1850. Olen yh ja kaksi lasta. Vuokra on 900 e ja saan siihen hieman asumistukea. Meidän pitää silti käydä leikkipuistossa ilmaisilla lounailla ja ostaa kirppikseltä kaikki. Joskus pohdin että onneksi ei ole mitään isoja lainoja. Nyt jo pakollisiin laskuihin menee 400 e kuussa. Työni on hyvin vastuullista mutta palkka on aivan naurettava. Tunnen työttömiä yksinhuoltajia jotka asuvat tilavammin kuin me ja lapsilla on hienot vaatteet ja äideillä myös. Kyllähän se harmittaa. Kuitenkin itse teen lähes 40 tuntista työviikkoa.

Vierailija
49/83 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai no tee sit niinku mä. Perusta firma ja tee ihan älyttömästi töitä ja nosta palkkaa 4000 puhtaana. No kaikki menee kumminkin mutta ei tarvii valittaa että 2000 ei riitä.

"Perusta firma" sehän se kas kun ei ole muilla tullut mieleen. Ensimmäinen ongelma keksippä se yritysidea. Toinen, sen idean kun keksit, niin koitappa päästä esille pk-seudulla ja ohi niistä sadasta pk-yrityksestä saati sitten niistä parista kymmenestä suuresta yrityksestä. Vastauksena voi olla tee oman alan firma. Paitsi että jotkut tarttee 50k-100k alkupääoman ja riskejä ei ole sitten yhtään.

Vierailija
50/83 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkani 2800€/kk

Vuokra 750e

HKL-kk-lippu 50e

Laskut 150e

Mä oon raksainssi ja saan 2600€/kk ja se tekee Espoon verotuksella noin 1950€/kk nettona.

Vierailija
51/83 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä kaikki vaan kallistuu. Vuokrat ovat ihan hurjia. Harrastukset maksavat järkyttävästi. Ruoka on tosi kallista muualla paitsi Lidlissä. Kaupasta kun ostat uuden kesätopin niin se on 30 e ja juot terassilla lonkeron niin se on 9 e. Kampaajalla käynti helposti 140 e. Sitten käy niin että alle 3000 e tuloilla joutuu luopumaan monesta, ainakin jos on lapsia. Itse en käy kampaajalla, en kahviloissa tai baarissa. Ruokaa teen halvimmista aineksista. Lasteni harrastukset vievät kaiken ylimääräisen rahani mutta en voi vaatia heitä lopettamaan, se olisi julmaa. Nyt olen onnellinen kun lapsen kesäleiriin sain hinnanalennusta, koska olen köyhä. Ja ilmaisilla puistolounailla käymme mekin ja uimarannoilla.

Vierailija
52/83 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossun elätille jää käyttörahaa 491 euroa, sinulle 800. Lisäksi ilmeisesti veronpalautusten takia maksat hieman liian suurta prosenttia veroja... Onko sinulla niin paljon terveydenhuoltomenoja, että tarvisit niiden maksattamista yhteiskunnalla? Itse ainakin olen käynyt lääkärillä viimeksi yli kaksi vuotta sitten. 

Vierailija
53/83 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin palkka Helsingissä on reilu 2800 e.

https://www.klinikalle.fi/ilmoitukset/haetaan-terveyskeskuslaakarin-sij…

Vierailija
54/83 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

usein ostan kaupasta -30% elintarvikkeita. Silmälasit ostan kerran viidessä vuodessa. Naapurin sossut saa ilmaiset lasit kerran vuodessa :( -ap

No ei saa, voin kertoa.

Vierailija
55/83 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitäkään.

A. Koita saada hankittua työ, josta saa kunnon palkkaa.

B. Muuta kauemmas halvempaan asuntoon

Vierailija
56/83 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan tajunnut, miten ne rahat ei muka riitä elämiseen. Eikö 800€ riitä ruokaan ja muihin ostoksiin, jos muut laskut on jo maksettu?

Pointti oli se, että se on vaan 300 euroa enemmän kuin toimeentulotuen saajalla.

300 on iso raha, voit ladata itsellesi hsl:n matkortin laskematta pennejä, kukaan ei kyttää tiliotteita ja vaadi muuttamaan halvempaan vuokra-asuntoon, jota et saa. Tästä huolimatta sun täytyy säännöllisesti asioida asumisneuvojalla ja tuoda selvityksiä kelalle, muuten toimeentulotukea leikataan jne. Olisit onnellinen siitä mitä sulla on.

Vierailija
57/83 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovat menot sulla! Tulisin hyvin toimeen tuolla. Nyt saan käteen 2600 (brutto 4000). Menot asuntolaina 650, muut asumiskulut 150 (vastike, sähkö, netti), auton kulut 200, käyttöraha 400 ( ruoka, hygienia, vaatteet, lääkkeet yms.) säästöön 1200 kuussa. Säästöihin en ole koskenut 2 vuoteen. Auto on velaton vanha ruoska ja terveyden hoitokuluni ovat pienet. Vaikka lisäisin kuluihini terveysmenosi, silti minulla jäisi säästöön.

Vierailija
58/83 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ihmettä taas. Meillä jää elämiseen noin puolet tuosta sinun summastasi ja meitä on NELJÄ! Selvitään. Ja siitä ei ole edes laskettu vielä pois bensakuluja, joihin menee 150 € kuussa työn takia, joka ei ole julkisten kulkuyhteyksien varrella.

Vierailija
59/83 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta halvempaan kaupunkiin.

Vierailija
60/83 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö maksukatto kerry jo kolmessa kuukaudessa noilla lääkemenoilla, mikäli ovat todellakin n. 250 e/kk :::??

Sen jälkeenhän ei lääkkeistä mene  enää maksua lainkaan , joten jää tuo 250 muuhun käyttöön!

Ja todella, palkka on aivan normaali, ja tuskin  monellakaan yksineläjällä, jolla on  vielä asuntolainaa, jää tuonkaan verran ylimääräistä kaikkien menojen jälkeen kuin aloittajalla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän