2800 euron kk-palkka ei riitä elämiseen HKI€
Palkkani 2800€/kk
käteen jää hiukan vajaat 2000e
Vuokra 750e
HKL-kk-lippu 50e
Laskut 150e
Terveydenhoitomenot 200-250e/kk (pitkäaikaissairaus)
Elämiseen jää n. 800e/kk. Sossun asiakkaana saisin n. 500e käteen kuussa. Terveydenhoitomenot ja asunnon maksaisi sossu. Saan kokoaikatyötä tekemällä kuussa 300e enemmän.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Palkkani 2800€/kk
Vuokra 750e
HKL-kk-lippu 50e
Laskut 150e
Elämiseen jää n. 800e/kk. Sossun asiakkaana saisin n. 500e käteen kuussa. Terveydenhoitomenot ja asunnon maksaisi sossu. Saan kokoaikatyötä tekemällä kuussa 300e enemmän.
Se ns. sossu ei kylläkään maksa asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkani 2800€/kk
Vuokra 750e
HKL-kk-lippu 50e
Laskut 150e
Elämiseen jää n. 800e/kk. Sossun asiakkaana saisin n. 500e käteen kuussa. Terveydenhoitomenot ja asunnon maksaisi sossu. Saan kokoaikatyötä tekemällä kuussa 300e enemmän.Se ns. sossu ei kylläkään maksa asuntoa.
no Kela, mutta ihan sama. 300e / kk! :(
Sääli. Mutta onneksi tilanne ei ole kaikille sama. Onpa sulla kalliit lääkkeet. Mulla menee terveydenhoitokuluihin n. 20€ kk ja vuokran kun maksan puoliksi kumppanin kanssa niin käteen jää huomattavasti enemmän kun sulla vaikka paikkakunta Helsinki. Samalla palkalla siis.
Näin se menee. Silti äänestät puolueita jotka vaikeuttavat asiaasi ja tuovat jaolle liää ihmisiä.
Sulle kertyy eläkettä palkkatyöstä ja tienaat itse rahasi.Kyllä sen verran pitää ylpeyttä olla ettei heittäydy tukien varaan jos työpaikka on olemassa.
Elämiseen 800€/kk on aika paljon, ainakin yhdelle ihmiselle! Tienaan suunnilleen saman verran, itselläni jää elämiseen noin 450€/kk ja pärjään sillä ihan mainiosti, hyvin syön, harrastan ja käyn ulkonakin välillä.
Ai no tee sit niinku mä. Perusta firma ja tee ihan älyttömästi töitä ja nosta palkkaa 4000 puhtaana. No kaikki menee kumminkin mutta ei tarvii valittaa että 2000 ei riitä.
Tuolla palkalla eläisin asuinpaikassani herroiksi. Jäisi aina joka kk vähintään 1100 euroa ylimääräiseksi kaikkien kulujen jälkeen kun elän jo nytkin alle 700 eurolla/kk ja jää silti yli:)
Vierailija kirjoitti:
Elämiseen 800€/kk on aika paljon, ainakin yhdelle ihmiselle! Tienaan suunnilleen saman verran, itselläni jää elämiseen noin 450€/kk ja pärjään sillä ihan mainiosti, hyvin syön, harrastan ja käyn ulkonakin välillä.
Elät vähemmällä rahalla kuin toimeentulotuen perusosa on ja köyhille tämä ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Laskin kerran, että eläkkeeni jää niin pieneksi, että on sama käynkö ikinä töissä nykyisellä palkkatasolla. Tulen jokatapauksessa saamaan yleistä asumislisää, tai vastaavaa vanhana. Järjestelmä pitää huolen, että eläkkeellä saan vain juuri tietyn summan.
Elämiseen jää siis 800€/kk, eli n.200€/kk. Eikö yksin asuva ihminen sillä pärjää hyvinkin. Ei käsityääkseni mene edes rahaa bensoihin kun tuosta seutulipusta kirjoitit. Pitääkö käydä baareissa ja monta kertaa ulkona syömässä?
Niin siis sossun asiakkaana joutuisit maksamaan ainakin lipun ja laskut tuosta viidestä sadasta, eikä ole mitään takeita että saisit 500, ainakaan vastikkeettomasti. Ja haluatko sossun asiakkaaksi, elämässäsi jokainen asia syynätään, sinulla ei ole enää yksityisyyttä eikä ihmisarvoa. Siitä vaan sitten.
Miten niin ei elä, meneekö sulla ruokaan yli 800 kuussa? Jos mulle jäisi 800 kuussa rahaa ruokaan ja hömpötyksiin niin saisin helposti varmaan n. 400 säästöön kuussa.
Mitä vikaa tuossa nyt on? Ihan kivasti jää käyttörahaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis sossun asiakkaana joutuisit maksamaan ainakin lipun ja laskut tuosta viidestä sadasta, eikä ole mitään takeita että saisit 500, ainakaan vastikkeettomasti. Ja haluatko sossun asiakkaaksi, elämässäsi jokainen asia syynätään, sinulla ei ole enää yksityisyyttä eikä ihmisarvoa. Siitä vaan sitten.
Lippuja ei sossun asiakas tarvitse. Laskujakaan ei niin tulisi, sillä ei olisi tarvetta esim. kuntosaliin. Töissä työkaverit kyttää alleja. Sossuasiakkaalla kuuluukin vähän paikat roikkua.
Siinä jääkö käytettäväksi 300 euroa kuukaudessa vai 800 euroa on huikea ero. Voin kertoa.
Miten noin vähän jää käteen :O Mulla brutto 2500€ ja netto 2000€
Olet kyllä nolo provo, kokoomuksen puoluetoimistoltako taas
Yksineläjällä ei ole hääviä pk-seudulla. Helpottaa huomattavasti jos on tienaava puoliso jakamassa kiinteitä kuluja. Itse tienaan tuon saman, mutta mies kaksi kertaa sen, ja mun palkasta jää yli puolet säästöön joka kuukausi. Silloin kun asuin yksin, elin kädestä suuhun. Osaan kyllä arvostaa, kun takana on materiaalisesti erittäin vaatimaton lapsuus ja nuoruus.
tiukkaa tekee.