Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimallin perustuslaillinen ongelma

Vierailija
03.07.2018 |

Mitä tarkoittaa viittaus, aktiivimallin perustuslailliseen ongelmaan? Että pikku ongelma siinä suhteessa, että kaikille ei nyt vaan duunit tule koskaan aukeamaan, ei voi joka 3kk käydä uusia kursseja loputtomiin eikä ole yrittäjäksikään ihan joka iikasta.

Silti kaikkein pienemmästä perusturvasta saa nipistää vai? Ansiosidonnaisen vielä ymmärtäisi, mutta ei KAIKKEIN PIENIMPÄÄN turvaan kajoamisesta - vai oliko tämä taas neuvotteluissa ehtona, että sitten kyllä viedään perusturvastakin!!!!!

Sopisi kyllä jokun demarivasuriakselin ajatelmaksi. Tai Sak:n. Mitä näitä ökypalkkaisia mitääntekeviä palkkajohtajia nyt onkaan????

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä ja köyhiä tuntui haittaavan enemmän toisen tulottoman sananvapaus. Ihan hyvä että kaikki kyykytetään ales kunnes asiat korjataan ja saadaan perustulot taas korjattua suomen organisaation kaltaisista korruptioista.

Vierailija
42/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen työkykyinen pystyy työllistymään 18 tunniksi 65 päivän aikana. Takuulla. Ja nimenomaan työkykyinen. Ja nyt alkaa tietysti selitysten ketju. En voi koska ..................

Kissako vei kielen?

Tuo sinun takuu,   se todistaa vain että olet älyllisesti vajaatoiminen, Ilmeisesti johtavassa asemassa koska sellaisiin pääsee nykyään vain kyynärpää taktiikalla.  Se kyllä näkyy tuloksissa, onneksi on olemassa suuri määrä syyllisiä.   Muuten paljastuisi, kuinka pienellä älykkyys osamäärällä nyt mennään.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa viittaus, aktiivimallin perustuslailliseen ongelmaan? Että pikku ongelma siinä suhteessa, että kaikille ei nyt vaan duunit tule koskaan aukeamaan, ei voi joka 3kk käydä uusia kursseja loputtomiin eikä ole yrittäjäksikään ihan joka iikasta.

Silti kaikkein pienemmästä perusturvasta saa nipistää vai? Ansiosidonnaisen vielä ymmärtäisi, mutta ei KAIKKEIN PIENIMPÄÄN turvaan kajoamisesta - vai oliko tämä taas neuvotteluissa ehtona, että sitten kyllä viedään perusturvastakin!!!!!

Sopisi kyllä jokun demarivasuriakselin ajatelmaksi. Tai Sak:n. Mitä näitä ökypalkkaisia mitääntekeviä palkkajohtajia nyt onkaan????

Asiatekstiä sinulla ja olet ihan asiasta suuttunut. Oikeudellinen ongelma sisältyy myös siihen, että hallitus jo työttömyysturvan lakiuudistuksen nimellä leimaa työttömät loisiksi. Tämän leimautumisen voi todeta pelkästään netin keskustelupalstoja seuraamalla. Voiko lainsäädäntö olla sellaista, että lain kohteena olevia ihmisiä leimataan?

Vierailija
44/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen työkykyinen pystyy työllistymään 18 tunniksi 65 päivän aikana. Takuulla. Ja nimenomaan työkykyinen. Ja nyt alkaa tietysti selitysten ketju. En voi koska ..................

Ei voi muuta sanoa kuin ihmetellä empaattista ja eläytymiskykyistä luonnettasi. Huomaa heti, että olet sitä ainesta, jolle tämä yhteiskunta rakentuu.

Vierailija
45/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikille töitä löytyy. On kyse vain omista asenteista hakeeko vain oman alan hommia vai pystyisikö tekemään jotain muuta? Myöskin jos asuu korvessa jossa ei luonnollisesti ole työpaikkoja on sekin omasta valinnoista kiinni ja näihin aktiivimalli on perusteltua.

Miten muka kaikille töitä löytyy? Sellaisia joista saa jopa palkkaakin? Suomessahan täytyy joka halvatun jobiin olla aina jokin kumma muodollinen pätevyys, lippulappua ja kurssia käytynä, jne jne...

Olisikin edes sellaisia "henkensä pitimiksi" duuneja vaikka paremman puutteessa, mutta kun ei vain ole.

Esimerkiksi siivooja. Siivoojia jää lähitulevaisuudessa paljon elääkkeelle ja heistä on suurta pulaa jopa pienillä paikkakunnilla. Paska ei koskaan lopu maailmasta!

Ikävä kyllä wn voi tehdä mitään raskasta työtä. Oikea käteni on leikattu tapaturman jälkeen jo 5kertaa eikä ole vieläkään kunnossa, kärsin kivuista. En voi myöskään tehdä sellaista missä istutaan koko päivä tietsikan ääressä. Muita ideoita työstä johon aina voi mennä?

Minä olen täysin terve, mutta ei minuakaan oteta yhtään mihinkään paitsi sellaiseen työhön, kuten puhelinmyyntiin, josta ei makseta oikeaa palkkaa.

Mutta kusipäät ja epäsosiaaliset impivaaralaiset näyttävät pääsevän hyvin töihin. Sitten voi täällä nettikeskusteluissa vielä kiusata heikommassa asemassa olevia.

Vierailija
46/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyhallitukselle perustuslaki ei ole mikään ongelma, koska he eivät näytä tuntevan sitä saati sen merkitystä. Sen yli voi kävellä mennen tullen ja pyyhkiä siihen jalat kulkiessaan. Eiköhän ne kohta keksi muuttaa perustuslakia mieleisekseen ja vaatia, että sitä voidaan muuttaa normaalissa lainsäätämisjärjestyksessä.

Vierailija
47/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyhallitukselle perustuslaki ei ole mikään ongelma, koska he eivät näytä tuntevan sitä saati sen merkitystä. Sen yli voi kävellä mennen tullen ja pyyhkiä siihen jalat kulkiessaan. Eiköhän ne kohta keksi muuttaa perustuslakia mieleisekseen ja vaatia, että sitä voidaan muuttaa normaalissa lainsäätämisjärjestyksessä.

Sote on omalta osaltaan esimerkki perustuslain vähättelystä. Aikoinaan liityttiin EU:hun perustuslakia loukkaamalla. Näin se menee.

Vierailija
48/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SAK:ta tuskin kiinnostaa kun SAK:ssa palkka on about 20000 eur/kk

Oli kesy se SAK: järjestämä lakko aktiivimallista. Vielä sen selvästikin empatiakyvyltään psykopaattisen Vartiaisenkin olivat sinne kutsuneet esiintymään, eikä sitä saanut edes lyödä. Yleisö kuitenkin sponttaanisti buuasi tälle nerolle niin paljon, että tilaisuus oli kuulemma alati empaattisten hallituspuolueiden edustajien mielestä ns. mellakka.

Vierailija
49/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa viittaus, aktiivimallin perustuslailliseen ongelmaan? Että pikku ongelma siinä suhteessa, että kaikille ei nyt vaan duunit tule koskaan aukeamaan, ei voi joka 3kk käydä uusia kursseja loputtomiin eikä ole yrittäjäksikään ihan joka iikasta. Silti kaikkein pienemmästä  perusturvasta saa nipistää vai? Ansiosidonnaisen vielä ymmärtäisi, mutta ei KAIKKEIN PIENIMPÄÄN turvaan kajoamisesta - vai oliko tämä taas neuvotteluissa ehtona, että sitten otetaan myös pienestä perustutakin!

Ei ihmettelisi, että sos demit ja sak:n väki ovat tätä ehtona esittäneet. Eiväthän he koskaan ole ökypalkkansa eteen työttömien asioista välittäneet pätkääkään. Rahat kelpaa ay väelle ym mutta sitten kun jotain pitäisi tehdä, ollaan puudelina.

Ulosotossakin on suojaosuus. Miksi siis kaikkein pienemmästä sosiaaliturvasta o n muka oikeus nipistää kansalaisen omasta syyttömyydestä riippmatta.??

Valopäät päättäjinä!! Haluavat rikkoa yhteiskuntarauhan ja ajaa jo täysin kohhtuuttomassa tilanteessa olevat sellaiseen ahdinkoon, että en ihmettelisi, vaikka joku saisi päähänsä tehdä jotain peruuttamatonta. Itselleen tai sitten jopa yhteiskntarakenteissa heille, keiden kokee olevansa sortajiaan!! 

Kannattaako näperellä, kannattaako!? Ei se, että työministeri itse on joutunut kyykytyksen kohteeksi työttömäksi joutuessaan, voi oikeuttaa tällaista perustuslain vastaista toimintaa!

Kukin hakee toimeentulonsa siten, kuin heille on tarjontaa tai sitten he saavat työttömyysKORVAUSTA - se ei ole palkkaa, joten heitä ei voi ilman palkkaa edellyttää mihinkään sijaistoimiin. Jos halutaan töihin, niin sitten ihmiset PALKATAAN niihin!!! Rahalla!

Valopäät!!

Juuri näin. Hyvin sanottu.

Vierailija
50/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sote on omalta osaltaan esimerkki perustuslain vähättelystä. Aikoinaan liityttiin EU:hun perustuslakia loukkaamalla. Näin se menee.

Esimerkiksi paavo lipponen ja sauli niinistö kuuluisivat vankilaan maanpetoksesta.

Vierailija
51/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei enää ole se Suomi johon synnyin ja jonka edestä taistelin. Tämä on helvetti.

Isänmaallisena 11 kuukautta puolustusvoimissa palvelleena työttömänä sanon: hypätkää pois uppoavasta laivasta. Halveksukaa valtiota ja sen edustajia.

Vierailija
52/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikille töitä löytyy. On kyse vain omista asenteista hakeeko vain oman alan hommia vai pystyisikö tekemään jotain muuta? Myöskin jos asuu korvessa jossa ei luonnollisesti ole työpaikkoja on sekin omasta valinnoista kiinni ja näihin aktiivimalli on perusteltua.

Miten muka kaikille töitä löytyy? Sellaisia joista saa jopa palkkaakin? Suomessahan täytyy joka halvatun jobiin olla aina jokin kumma muodollinen pätevyys, lippulappua ja kurssia käytynä, jne jne...

Olisikin edes sellaisia "henkensä pitimiksi" duuneja vaikka paremman puutteessa, mutta kun ei vain ole.

Nekin työt halutaan antaa muukalaisille.

Vierailija
53/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli on jo nimestään lähtien rasistinen ja syrjivä. Siinä tarkoituksella leimataan holhottaviksi iso joukko kansalaisia. Ja vieläpä sellaisten toimesta, joiden omaa rehellisyyttä ja kunniallisuutta sopii epäillä.

Vierailija
54/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ritva kirjoitti:

ei ole mitään perustuslaillista ongelmaa siinä että työtön velvoitetaan ottamaan vastaan työtä

työttömät tarvitsevat asiantuntevaa psykiatrista tukea...

Ainoastaan PALKKAAMALLA heidät. Ja niin, että se vastaa jotakuinkin heidän osaamistaan, eikö niin? Tai sitten heille maksetaan koulutuksena mukaista vähimmäispalkkaa - mikäli ei vastaa koulutusta duuni. Sillä eihä n täällä ole mitään järkeä enää kouluttuatua, jos pitkällekin uurastaneita kouluttautuneita voidaan kohdella kuin roskia joidenkin typerien peruslaboranttien toimesta.

Mene jo putkien ääreen, Pihvi!

Juuri näin.

Vierailija
55/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkaa syksyllä KOKOAIKATYÖ vakituisella työsopimuksella. Itse olen itseni työllistänyt TAAS.

Oletko nyt ihan tosissasi, että annatte minulle karenssin, jos en ennen syksyä Käy jossain leikkikoulussa, tai en lähde ennen syksyä "töihin".

Aiotteko nyt rangaista minua karenssilla, kun voisitte antaa sen minulle tyrkyttämänne "aktiivisuus"työn jollekkin toiselle ihmisille, koska minä en sitä tarvitse.

MIKÄ TEITÄ OIKEIN VAIVAA?

Olenko minä nyt ollut väärälla tavalla aktiivinen, koska olen TAAS työllistänyt itse itseni.?

Niin minäkin olen itseni työllistänyt aina. Ja täyttänyt aktiivimallin. Enkä kärsinyt alenemasta. Karenssiahan ei sinulle tule, ainostaan alenema, joka on tainnut jo toteutua, jos olet ollut yli 65 pv. työtön. Ja ei, en minä tätä lakia ole keksinyt. Ja kyllä, aktiivimalli ykköseen olet ollut väärällä tavalla aktiivinen. Ei siihen auta syksyllä työllistyminen.

Vierailija
56/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein tyrkytetään työtä palkalla, niin kyllä sinne kannattaa mennä ja irtisanoa vain itsensä ennen itse hankitun ja toivotun työn alkua. Ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
57/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 §
Oikeus työhön ja elinkeinovapaus

Jokaisella on oikeus lain mukaan hankkia toimeentulonsa valitsemallaan työllä, ammatilla tai elinkeinolla. Julkisen vallan on huolehdittava työvoiman suojelusta.

Julkisen vallan on edistettävä työllisyyttä ja pyrittävä turvaamaan jokaiselle oikeus työhön. Oikeudesta työllistävään koulutukseen säädetään lailla.

Ketään ei saa ilman lakiin perustuvaa syytä erottaa työstä.

19 §
Oikeus sosiaaliturvaan

Jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.

Lailla taataan jokaiselle oikeus perustoimeentulon turvaan työttömyyden, sairauden, työkyvyttömyyden ja vanhuuden aikana sekä lapsen syntymän ja huoltajan menetyksen perusteella.

Julkisen vallan on turvattava, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään, jokaiselle riittävät sosiaali- ja terveyspalvelut ja edistettävä väestön terveyttä. Julkisen vallan on myös tuettava perheen ja muiden lapsen huolenpidosta vastaavien mahdollisuuksia turvata lapsen hyvinvointi ja yksilöllinen kasvu.

Julkisen vallan tehtävänä on edistää jokaisen oikeutta asuntoon ja tukea asumisen omatoimista järjestämistä.

Ainoa työllisyys jota ne nyt edistää on korruptiopaikat itselle ja kavereilleen, ja sitten tietysti myös nämä pilipalikurssit ja vastaavat. Listalta kuitenkin puuttuu oikeiden työpaikkojen järjestäminen kansalaisille.

Mitä sosiaaliturvaan tulee niin toteutuuko?

Vierailija
58/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

18 §

Jokaisella on oikeus lain mukaan hankkia toimeentulonsa valitsemallaan työllä, ammatilla tai elinkeinolla. Julkisen vallan on huolehdittava työvoiman suojelusta.

Julkisen vallan on edistettävä työllisyyttä ja pyrittävä turvaamaan jokaiselle oikeus työhön. Oikeudesta työllistävään koulutukseen säädetään lailla.

19 §

Oikeus sosiaaliturvaan

Jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.

Lailla taataan jokaiselle oikeus perustoimeentulon turvaan työttömyyden, sairauden, työkyvyttömyyden ja vanhuuden aikana sekä lapsen syntymän ja huoltajan menetyksen perusteella.

Julkisen vallan on turvattava, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään, jokaiselle riittävät sosiaali- ja terveyspalvelut ja edistettävä väestön terveyttä. Julkisen vallan on myös tuettava perheen ja muiden lapsen huolenpidosta vastaavien mahdollisuuksia turvata lapsen hyvinvointi ja yksilöllinen kasvu.

Julkisen vallan tehtävänä on edistää jokaisen oikeutta asuntoon ja tukea asumisen omatoimista järjestämistä.

Ainoa työllisyys jota ne nyt edistää on korruptiopaikat itselle ja kavereilleen, ja sitten tietysti myös nämä pilipalikurssit ja vastaavat. Listalta kuitenkin puuttuu oikeiden työpaikkojen järjestäminen kansalaisille.

Minä olen itse valmis sinne risusavottaan työttömänä tohtorina, mutta missä perkeleessä ne savottatyöt on?

Vierailija
59/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18 §

19 §

Oikeus sosiaaliturvaan

Minä olen itse valmis sinne risusavottaan työttömänä tohtorina, mutta missä perkeleessä ne savottatyöt on?

8 euroa tunnilta riittää palkaksi ja olisin oikeasti vielä iloinen, kun saan tehdä fyysistä työtä puistoissa tai vastaavissa sievissä paikoissa.

Vierailija
60/145 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18 §

19 §

Oikeus sosiaaliturvaan

8 euroa tunnilta riittää palkaksi ja olisin oikeasti vielä iloinen, kun saan tehdä fyysistä työtä puistoissa tai vastaavissa sievissä paikoissa.

Sama täällä mutta eipä noitakaan paikkoja tunnu olevan. Taitaa mennä vokkien asukkaille nuo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi