"Kaikki työ on arvokasta"? Onko jokin työ mitä et pidä arvokkaana?
Mistä työstä voit sanoa suoraan ettet pidä sitä arvossa?
Kommentit (67)
Päiväkodin tätien työtä ei voi kukaan ymmärtää. Miksi kukaan menee sellaiseen työhön?
Kaiken maailman työnhakuvalmentajat sun muut konsultit jotka tekee bisnestä työttömillä ihmisillä ja joiden takia hallitus myös pitää huolen ettei työttömillä rahastaminen tule loppumaan. Päinvastoin, oikein tekemällä tehdään lisää rahastusmahdollisuuksia ystävien ja sukulaisten firmoille. Sama oksettava kuvio kuin siinä toisessa bisneksessä, siinä jota tällä palstalla ei saa kritisoida eikä edes mainita. Sieltä löytyykin sitten lisää näitä "työläisiä" joiden työt ja tekeminen on täysin arvotonta.
Puhelinmyyjä, ilman sitäkin ammattiryhmää tulisimme toimeen
Vierailija kirjoitti:
Siivooja
Paska ei maailmasta lopu eli siivoojia tarvitaan aina. Siispä käytännössä varma työpaikka tiedossa jopa pienissä paikkakunnissa! Siivoojien asiakkaat eivät valitettavasti osaa siivota ammattimaisesti eikä heiltä sitä edes vaadita joten paikat eivät pysy siistinä ilman ammattitaitoista siivoojaa.
Vierailija kirjoitti:
Parkkipirkko
Tekevät hyvää työtä mutta niitä pitäisi olla Helsingissä kymmenen kertaa enemmän.
Mä en arvosta mitään ammattikoulutason ammatteja.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodin tätien työtä ei voi kukaan ymmärtää. Miksi kukaan menee sellaiseen työhön?
Jopa minä melko yksinkertainen mies ymmärrän päiväkodeissa työskentelevien tärkeyden. - Ehkä se valkenee sinullekin siinä vaiheessa, jos sinulla on vielä joskus lapsia. - Tokihan sitä voi kotiinsakin palkata lapsille hoitajan siksi aikaa kun tse on estynyt lapsia hotamasta. Mutta ilman päiväkoteja suomalainen työelämä olisi hieman erinäköinen kuin nyt; ihan jokaisen palkalla kun ei lapsille kustannta viikkeellistä päivähototoimintaa useammaksi mahd. vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki konttorirotta-työt.
Ja silti ilman niitä ei mikään yritys tai yhteisö toimi.
Mietipä sitä.
Ei ehkä toimi, mutta joku nuija muiden onneksi sielläkin ahertaa. Ei sitä arvostaa tarvitse, sitähän ketjussa kysyttiin?
Puhelinmyynnistä, JOTKUT puhelinmyyjät (esim. minä silloin, kun niitä hommia tein) voivat hyödyttääkin sitä asiakasta. En tyrkyttänyt tai pakottanut keskustelemaan kanssani. Olin kohtelias ja kuuntelin asiakasta. Myin siis puhelin- ja internetliittymiä, jollaisen nyt jokainen tänä päivänä tarvitsee. Kartoitin asiakkaan tarpeet ja suosittelin sen pohjalta sopivinta vaihtoehtoa. Asiakas saattoi hyötyä jopa useamman kympin kuussa (tarkoittaa satasia vuodessa) ja saada tehokkaamman ja paremmin toimivan yhteyden.
Esimerkki: soitan asiakkalle, joka maksaa 40e/kk jostain 1M nopeudella toimivasta jumittavasta netistä ja päivitän hänelle 100M valokuitunetin, joka maksaa 15e/kk.
En koe, että tekemäni työ olisi ollut asiakkaiden kannalta täysin turhaa.
Aikakauslehtiäkin myin juurikin sillä tapaa, että mitä asiakas nyt oikeasti olisi kiinnostunut lukemaan ja pakkohan minulta ei ollut mitään tilata.
En ollut kovin tehokas myyjä, mutta tienannut kaikkiaan vuoden niissä hommissa leipäni sen sijaan, että olisin sossun luukulla roikkunut ja asiakastyytyväisyyden väittäisin omalta kohdaltani olleen aika korkea. Porukka tykkäsi jutella kanssani ja harvemmin tuli luuria korvaan tms. vihaista palautetta. Jollei halunnut ostaa mitään tai ehtinyt jutella, kiitin kohteliaasti ja lopettelin puhelun.
Koko puhelinmyyntialaa varmaan vihattaisiin paljon vähemmän, jos kaikki myyjät olisivat, kuten itse olin. Semmoisella leppoisalla ja asiakasta kuuntelevalla asenteella liikenteessä.
Toki alassa on paljon paskaakin. Turhaa puhelinmyyntiä on ja paljon.. Pahimpia varmaan ne firmat, jossa luetaan koko litania paperista antamatta asiakkaalle suunvuoroa. Sellaisia hommia en ole suostunut tekemään päivääkään. Niinkuin en sellaisiakaan, missä ei ollut kiinteää tuntipalkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Turkistarhaaja
Mieluummin Suomessa kuin esim Kiinassa tms. Valitettavasti turkis myy ja eläimille parempi täällä kun on valvontaa ja edes mietitään eläimenä eikä pelkkänä turkkina. Valvontaa ja elinolosuhteita voisi kyllä täälläkin vähän tarkistaa paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vedä akateeminen v*ttu päähäs ja pakene vuorille.
Vierailija kirjoitti:
En mäkään arvosta tiettyjen ihmisten toimintaa ja kapeakatseisuutta mutta jonkun tarvii sunkin vessa joskus korjata.
Autoliikkeen myyjä, pankissa kaikki pikkupomot yms.
Puhelinmyyjät ja muut turhan tyrkyttäjöt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mäkään arvosta tiettyjen ihmisten toimintaa ja kapeakatseisuutta mutta jonkun tarvii sunkin vessa joskus korjata.
Vaikka, niin en silti arvosta sitä ammattia. Se ei vaadi ihmistä osaamaan asioita, joita minä arvostan. En arvosta kävelemistäkään, vaikka se on todella tärkeä kyky asioiden saamisen kannalta, mutta jos ne samat saisi ilman kävelemistä, sen voisi minun puolestani lopettaa.
Yksisarvishoitajat, enkelienergian myyjät ja muut huuhaalla rahastavat tyypit.
Ammattiurheilu on itse asiassa hyötynäkökulmasta katsottuna aika turhaa, ehkä autourheilua lukuunottamatta, jonka yhtenä tarkoituksena on kehittää ja edistää autoteollisuutta ja automerkkien myyntiä. Tietysti se on mukavaa viihdettä ja on hienoa, kun suomalaiset pärjäävät kansainvälisesti, mutta eipä se juuri mitään kehitä tai edistä. Ja huippu-urheilijoille vielä kaiken lisäksi maksetaan ihan älyttömiä palkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki konttorirotta-työt.
eli sinulle ei tarvitse jatkossa maksaa palkkaa/mitään tukiaisia?
Sosiaali- ja terveydenhuolto.