Nainen voisitko antaa anteeksi, jos miehesi tunnustaisi käyneensä maksullisen naisen luona suhteenne aikana?
Millainen olisi reaktiosi? Olisitko valmis jatkamaan tällaisen tunnustuksen jälkeen, kun mies ei kuitenkaan haluaisi sinua menettää vai olisiko parempi että mahdolliseen pettämäisen mies jättäisi kokonaan kertomatta?
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koska se on niin epäeettinen teko ettei mitään rajaa. Maksullinen nainen on yleensä aina alisteisessa asemassa ja monesti moniongelmainen jonka epätoivoa miehet käyttävät hyväkseen-
Tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Tuo käsityksesi pohjaa niihin naisiin jotka ovat jollain tapaa parituksen uhreja, mutta valtaosa maksullisista tekevät sitä ihan omasta vapaasta tahdostaan. Se että maksulliset naiset olisivat aina vain olosuhteiden uhreja on lähinnä feministien höpötystä.
"Valtaosa maksullisista tekee sitä ihan vapaasta tahdostaan." Vapaa tahto ja kutsumus alalle selittävätkin hyvin, miksi tätä työtä Suomessa ja muissa rikkaissa maissa tekevät lähes pelkästään köyhistä maista lähtöisin olevat naiset. Vielä 1800-luvun lopussa Helsingissä oli niin prostituoituja, että Helsingin nykyiseen asukaslukuun suhteutettuna määrä olisi 40 000. Tällaista määrää ei kuitenkaan nykyään ole. Tämä ei varmaan mitenkään liity siihen, että naisille on tullut muitakin ansaintamahdollisuuksia.
Tämä käsityksesi ei vain mene yksiin sen todellisuuden kanssa jossa elämme ihan Suomessa. Jo edellä sanoin, että miten suhtaudut niihin suomalaisiin naisiin (sekä työsskäyviä, että opiskelijoita) jotka rahoittavat elämäänsä myös myymällä erinäisiä seksipalveuita? Näetkö heidät uhreina?
Saahan se suomalaisprostituoitu tosiaan enemmän rahaa palveluistaan, kun väittää olevansa opiskelija tai työssäkäyvä, joka hankkii sivuhommalla "vähän luksusta" kuin kertomalla rahoittavansa prostituutiolla huumeidenkäyttöään...
Jostain syystä yrität nähdä jokaisessa tilanteessa aina uhrina naisen? Olet valittevan väärässä. Naisissa nyt vain on niitä jotka tekevät tätä ihan vapaaehtoisesti helpon rahan toivossa ja yhdistäen myös hyvin. Sitten on vielä erikseen nämä sugar daddya etsivät eritoten nuoret naiset. Hekin ovat käytännössä hupakoja, mutta eroavat siinä että valikoivat asiakkaansa. Tunnen yhden tällaisen nuoren naisen ja hän kertoi että pitää muutamaa vakkaria. Käy myös normitöissä.
Pidän sellaisia miehiä aika naiiveina, jotka uskovat prostituoidun puhuvan aina totta, vaikka kertomalla tietynlaisen asiakkaalle mieluisen "totuuden" eli "harrastuksena vain silloin tällöin, kun tykkään seksistä ja hankin rahalla itselleni vähän luksusta" asiakkaalta saa enemmän rahaa.
Satuin kerran kuulemaan, kun eräs miesporukka jutteli Viron-kokemuksistaan. Yksi ihan tosissaan selitti, miten hänen valitsemansa tyttö oli saanut monta kertaa ja kehunut hänen varustustaan ja valitellut ajan loppumista, kun oli ollut niin ihanaa. Tätä kutsutaan asiakaspalveluksi, luulisi tyhmemmänkin tajuavan! Luulen, että koska ainakin osa asiakkaista tuntee jollain tasolla toimivansa epäeettisesti, täytyy tällaisten älyttömien valeiden avulla uskotella itselle, että se tyttökin tykkäsi, jotta pystyy elämään asian kanssa.
Jep jep. Kukapa ei tykkäisi harrastaa ehkä useammankin kerran päivässä seksiä jonkun vastenmielisen kännissä olevan turistin kanssa.
Jos bordellissa työskentelyn syynä ei ole päihdeongelma, niin se hankitaan tuolla uralla, koska pää ei muuten kestä.
Jos kyse on vain maksullisesta palvelusta, niin mitenkäs aviomies suhtautuisi siihen, jos vaimo myisi itseään miehen kavereille?
Sehän on vain maksullinen palvelu.
Sama kuin kaupan kassalla. Jos vaimo voi myydä olutta ja vessapaperia miehensä kavereille, miksi seksi olisi miehelle jotenkin "eri asia"?
Jotkut ovat vielä niin typeriä, etteivät tiedä, että herpes ja kondylooma voivat tarttua kondomista huolimatta.
No mies, antaisitko sinä anteeksi jos vaimosi/tyttöystäväsi olisi käyttänyt maksullisen miehen palveluita suhteenne aikana?
Riittävän isomun****n leikkikaveri löytyi viimeinkin.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ovat vielä niin typeriä, etteivät tiedä, että herpes ja kondylooma voivat tarttua kondomista huolimatta.
Ja että suun limakalvolle tarttuu _kaikki_. Myös toisen suusta - eli muilta asiakkailta saadut pöpöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä aiheesta on helppo löytää tutkimustietoa ja siitä säännöllisesti kirjoitetaan mediassa, joten ihmettelen, mihin sinun vastakkainen käsityksesi perustuu. Omiin kokemuksiin?
Voit mennä tutustumaan ihan itse vaikka seksitreffit nimiseen palveluun tai tunnettuun sihteeropistosivustoon. Siellä on kansallisuuksiakin esillä. Ruotsi ja Kanadakin löytyy. Soittamalla voit vielä tarkistaa puhuuko neiti aitoa riikinruotsia lankan toisessa päässä jos epäilet.
Netissä seksiseuraa myyvät naisethan ilman muuta esiintyvät kaikki omalla henkilöllisyydellään ja kansallisuudellaan ja kertovat koko totuuden elämäntilanteestaan asiakkaalle. Enköhän kuitenkin etsi tietoni jatkossakin viranomaisilta ja tutkijoilta paritussivustojen sijaan.
Linkkaa mullekkin. Erityisesti kiinnostaisi noi suomalaiset sugar daddy-sivuston naiset. Minkälaisia traumoja heillä on?
Googlaa nyt ensi alkuun vaikka mainittu Anna Kontulan raportti Prostituutio Suomessa (2005). Lisäksi löytyy esimerkiksi Pia Skaffarin Lapin yliopistolle tekemä tutkimus Rajat ylittävä prostituutio (2010) sekä vähemmistövaltuutetun raportti Kansallinen ihmiskaupparaportoija (2014).
Jos mies olisi käynyt maksullisissa ja vielä kertoisi siitä, niin tulkitsisin sen niin, että hän halusi syyn erota - ja takaisin ei olisi tulemista.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies olisi käynyt maksullisissa ja vielä kertoisi siitä, niin tulkitsisin sen niin, että hän halusi syyn erota - ja takaisin ei olisi tulemista.
Tämä. Jokainen mies tietää mitä huoran panemisesta seuraa. Se on jo symbolisesti sen luokan törkeys kumppania kohtaa (vertaus, alaspainaminen, mitätöinti), ettei anteeksiantoa voi edes harkita.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Jokainen mies tietää mitä prostituoin panemisesta seuraa. Se on jo symbolisesti sen luokan törkeys kumppania kohtaa (vertaus, alaspainaminen, mitätöinti), ettei anteeksiantoa voi edes harkita.
Asiahan on niin, että jotkut ihmiset eivät koe pettämistä vakavana asiana. Minä en sillä tavalla ketään satuttaisi, enkä myöskään sietäisi moista nöyryytystä mieheltäni. Muiden naisten lykkiminen ei ole rakkautta minua kohtaan.
Mikset hanki avointa suhdetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä aiheesta on helppo löytää tutkimustietoa ja siitä säännöllisesti kirjoitetaan mediassa, joten ihmettelen, mihin sinun vastakkainen käsityksesi perustuu. Omiin kokemuksiin?
Voit mennä tutustumaan ihan itse vaikka seksitreffit nimiseen palveluun tai tunnettuun sihteeropistosivustoon. Siellä on kansallisuuksiakin esillä. Ruotsi ja Kanadakin löytyy. Soittamalla voit vielä tarkistaa puhuuko neiti aitoa riikinruotsia lankan toisessa päässä jos epäilet.
Netissä seksiseuraa myyvät naisethan ilman muuta esiintyvät kaikki omalla henkilöllisyydellään ja kansallisuudellaan ja kertovat koko totuuden elämäntilanteestaan asiakkaalle. Enköhän kuitenkin etsi tietoni jatkossakin viranomaisilta ja tutkijoilta paritussivustojen sijaan.
Huomaatko että menee jo selittelyn puolelle. Kysy viranomaisilta. Olen nähnyt dokumentin aikoinaan jossa tätä aihetta käsiteltiin ja siinä oli vastakkain feministinen näkemysmaailma(nainen on uhri) jota haluttiin esittää virallisena totuutena. Sitten mukana oli sexpon joku asiantuntija jolla oli aitoa kenttätutkimustietoa.
Olen nähnyt saman dokumentin. Kyse ei nyt ole siitä, etteikö alalla olisi naisia omasta vapaasta tahdostaan. Sanotaan nyt vielä kerran, että näitä varmasti on. Ihan yhtä varmasti on myös parituksen uhreja. Ongelma on se, että asiakas ei voi tietää, mikä on jonkun yksittäisen prostituoidun tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Jokainen mies tietää mitä prostituoin panemisesta seuraa. Se on jo symbolisesti sen luokan törkeys kumppania kohtaa (vertaus, alaspainaminen, mitätöinti), ettei anteeksiantoa voi edes harkita.
Joo onhan se niin törkeä teko, että parempi pitää suu kiinni ja ostaa vaimolle kukkia ja mennään vaikka hyvillä mielin leffaa. Mies sitten nielköön tekonsa.
Vierailija kirjoitti:
Asiahan on niin, että jotkut ihmiset eivät koe pettämistä vakavana asiana. Minä en sillä tavalla ketään satuttaisi, enkä myöskään sietäisi moista nöyryytystä mieheltäni. Muiden naisten lykkiminen ei ole rakkautta minua kohtaan.
Mikset hanki avointa suhdetta?
Tätä hämmästelen aina. Nykyisin aika moni on siihen valmis. Miksi kuluttaa elämää loukkaamalla yksiavioita kumppania jos itse ei siihen kykene. Jollekin muulle se on se ja sama.
Tottakai, tekevälle sattuu ja kun usein sattuu niin siihen tottuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaatko että menee jo selittelyn puolelle. Kysy viranomaisilta. Olen nähnyt dokumentin aikoinaan jossa tätä aihetta käsiteltiin ja siinä oli vastakkain feministinen näkemysmaailma(nainen on uhri) jota haluttiin esittää virallisena totuutena. Sitten mukana oli sexpon joku asiantuntija jolla oli aitoa kenttätutkimustietoa.
Olen nähnyt saman dokumentin. Kyse ei nyt ole siitä, etteikö alalla olisi naisia omasta vapaasta tahdostaan. Sanotaan nyt vielä kerran, että näitä varmasti on. Ihan yhtä varmasti on myös parituksen uhreja. Ongelma on se, että asiakas ei voi tietää, mikä on jonkun yksittäisen prostituoidun tilanne.
Totta, ei voikkaan tietää. Pitäisikin olla laillistettuja bordelleja! Maksettaisiin verot jne. Tietenkin pointti hommasta katoaisi heti, koska aniharva uskaltaisi (leimaamisen takia) työskennellä omalla nimellään. Tulotkin pienenisivät kun pitäisi veroja maksaa.
Suomalaiset käyvät käsittääkseni tosi vähän maksullisissa, siis tyyliin 10% miehistä on kerran tai useammin käynyt. Aika marginaalinen ilmiö mielestäni. Jos itse käyttäisin maksullista, koittaisin eka onneani sugardatingissä ja vain kantasuomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Asia tämän suhteen pihvi, mutta jos vielä vähän käsittellään näitä suomalaisia tinderissä maksukykyisiä sugardaddyjä. Mitä heistä ajattelet. Mikä saa suomlaiset naiset yhdistämään seksin ja rahan tai toisin sanoen huvin ja hyödyn? Ilmiö on aika yleinen. Kaikki tinderiä enemmänkin käyttäneet miehet ovat varmasti törmänneet näihin naisiin. Uhreinako heidätkin täytyisi nähdä? Se on selvä etteivät nämä sugardaddya etsivät naiset tule asiansa kanssa esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia tämän suhteen pihvi, mutta jos vielä vähän käsittellään näitä suomalaisia tinderissä maksukykyisiä sugardaddyjä. Mitä heistä ajattelet. Mikä saa suomlaiset naiset yhdistämään seksin ja rahan tai toisin sanoen huvin ja hyödyn? Ilmiö on aika yleinen. Kaikki tinderiä enemmänkin käyttäneet miehet ovat varmasti törmänneet näihin naisiin. Uhreinako heidätkin täytyisi nähdä? Se on selvä etteivät nämä sugardaddya etsivät naiset tule asiansa kanssa esille.
Sugardating on kyllä mun mielestä ihan ok. Olen tosin mies :D
Siinähän tapaillaan ja tutustutaan normaalisti, paitsi että naisesta pidetään rahallisesti huolta. Tuskin kukaan nainen ottaa sugardaddykseen iljettävää miestä? Eiköhän valinnanvaraa ole...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, ei voikkaan tietää. Pitäisikin olla laillistettuja bordelleja! Maksettaisiin verot jne. Tietenkin pointti hommasta katoaisi heti, koska aniharva uskaltaisi (leimaamisen takia) työskennellä omalla nimellään. Tulotkin pienenisivät kun pitäisi veroja maksaa.
Suomalaiset käyvät käsittääkseni tosi vähän maksullisissa, siis tyyliin 10% miehistä on kerran tai useammin käynyt. Aika marginaalinen ilmiö mielestäni. Jos itse käyttäisin maksullista, koittaisin eka onneani sugardatingissä ja vain kantasuomalaisia.
Olen samaa mieltä. Hyväksyn prostituution ja olen sen laillisuuden kannalla. Bordelleille ja yksityisyrittäjille pitäisi olla jokin "reilun kaupan merkin" tyyppinen laatusertifikaatti. Asiakasta, joka on tietoinen siitä, että hänen valitsemansa palveluntarjoaja on suurella todennäköisyydellä ihmiskaupan tai olosuhteiden uhri ja silti ostaa tältä palveluita, pidän epäeettisenä, ja tämähän on tilanne tällä hetkellä Suomessa.
Haluan kuitenkin sanoa, että vaikka hyväksyn prostituution, se on ilmiö, jonka kanssa en itse haluaisi olla tekemisissä. En voisi itse toimia prostituoituna enkä hyväksyisi sitä äidiltäni, siskoltani tai tyttäreltänikään (kuinkahan moni prostituution miespuolustajista muuten hyväksyisi?) enkä myöskään sitä, että mieheni olisi käyttänyt prostituoidun palveluksia. Suhteeni seksiin on sellainen, että siihen ei kuulu kaupankäynti, ja edellytän samaa arvomaailmaa puolisoltani. Muiden valintoihin en puutu.