Jos työttömältä hajoaa puhelin, mistä tämä saa uuden?
Asia alkoi nyt enemmän mietityttää kun sukulaiset hajosi puhelin ja jäi nyt kokonaan ilman. Oli käynyt kysymässä apua sossusta ja olivat sielläkin sitä mieltä ettei ilman puhelinta nykyään pärjää, mutta kuulema tälläiset asiat eivät kuulu heille. Sen sijaan usuttivat sieltä sossusta tämän sukulaisen kerjäämään ja ruinaamaan edes jotain käytettyä vanhaa puhelinta meiltä muilta ja suoraan sanoen alkaa jo ärsyttää että tämä sukulainen on kokoajan jaloissa itkemään että eikö löytyisi pöytälaatikosta edes vapua puhelinta antaa. Valitettavasti itsellä ole antaa tälle puhelinta kun käytän aina puhelimen ihan loppuun ennen kuin ostan uuden. Ja kun toinen vaan parkuu, itkee ja kerjää, niin ei edes tee enää mieli auttaa.
Kommentit (110)
Olen työmarkkinatuella. Kaikki ylimääräinen menee opintolainaerien poismaksuun. Puhelin hajosi jokin aikaa sitten, enkä ole hankkinut uutta. Ostan ennemmin ruokaa. Minulla ei ole sukulaisia tai ystäviä, joten ei haittaa siltä osin. Ei auta ennakointi, sillä rahaa ei ole ollutkaan. Te-toimiston täti kyllä valitti, että ilman puhelinta eläminen "heikentää työllistymistäni", mutta minkäs mahdatte :)
Mihin työtön muka tarvitsee puhelinta?
Ei se, että on työtön, tarkoita että eläisi täysin kädestä suuhun ja olisi avuton jokaisen pikku tilanteen edessä. Ihminen voi olla vaikka pitkäaikaistyötön ja sillä on silti varaa uuteen puhelimeen.
Palkkaisitko sinä työttömän, jolla ei ole puhelinta? Minä en.
Itsellä löytyy puhelimia vuoteen 2001 asti jemmasta joita reissuun ottanut mukaan.Älypuhelimet menneet sitten vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Viime syksynä kyselin muutamalta tutulta kiinnostusta siivoojan palkkaamiseen. Molemmat innostuivat heti ja palkkasimme yhden opiskelijan siivoamaan. Huhu lähti liikkeelle ja jouluun mennessä hänellä oli jo viisi paikkaa jossa käydä ja pari muutakin tuttua oli kiinnostuneita. Onneksi hänellä oli opiskelututtu, joka alkoi myös tekemään siivouskeikkaa. Maksamme 15e/h, josta saa vielä vähentää 20% kotitalousvähennyksenä. Aivan ihana tulla siistiin kotiin; käy siis kerran viikossa 2h kerrallaan. Suosittelen kyllä kaikille
Minä myös suosittelen. Pieni hinta tästä hyvästä.
Vierailija kirjoitti:
Jos työttömältä hajoaa puhelin, mistä HÄN saa uuden ?Mistä ihmeestä tulee ärsyttävä villitys viitata edellisen lauseen subjektiin tämä-sanalla? Sitä käytetään vain silloin, jos viittaussuhteesta saattaa tulla jotain epäselvyyttä, esim. jos puhutaan kahdesta henkilöstä.
No ei se siinä sen oikeampi ole. "Jukka ja Pekka ostivat uudet puhelimet, joka teki tämän iloiseksi" - kenet, Jukan vai Pekan?
Tämä-viittaus toimii seuraavankaltaisessa lauseessa: "Jukka ja Pekka ostivat uudet puhelimet, tämä olikin jo odotettavissa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime syksynä kyselin muutamalta tutulta kiinnostusta siivoojan palkkaamiseen. Molemmat innostuivat heti ja palkkasimme yhden opiskelijan siivoamaan. Huhu lähti liikkeelle ja jouluun mennessä hänellä oli jo viisi paikkaa jossa käydä ja pari muutakin tuttua oli kiinnostuneita. Onneksi hänellä oli opiskelututtu, joka alkoi myös tekemään siivouskeikkaa. Maksamme 15e/h, josta saa vielä vähentää 20% kotitalousvähennyksenä. Aivan ihana tulla siistiin kotiin; käy siis kerran viikossa 2h kerrallaan. Suosittelen kyllä kaikille
Liianpieni ollakseen totta juttu haisee muutenkin pahasti. Minulla käy opiskelijatututuntuttu tiskaamassa vain koska minä olen suuri ja mahtava yrittäjä joka on arvo-asteikon yläpäässä. Muidenkin kuuluisi tehdä näin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se, että on työtön, tarkoita että eläisi täysin kädestä suuhun ja olisi avuton jokaisen pikku tilanteen edessä. Ihminen voi olla vaikka pitkäaikaistyötön ja sillä on silti varaa uuteen puhelimeen.
Palkkaisitko sinä työttömän, jolla ei ole puhelinta? Minä en.
No jos hänet saa kiinni sähköpostilla ja duuniin kuuluu työsuhdepuhelin, niin miksipä ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liianpieni ollakseen totta juttu haisee muutenkin pahasti. Minulla käy opiskelijatututuntuttu tiskaamassa vain koska minä olen suuri ja mahtava yrittäjä joka on arvo-asteikon yläpäässä. Muidenkin kuuluisi tehdä näin.
Minä olen pieni ja haiseva toimistorotta, joka ei jaksa siivota. Pakko jonkun siivota, ettei koko talo haise.
Gigantti tai Power