Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työttömältä hajoaa puhelin, mistä tämä saa uuden?

Vierailija
03.07.2018 |

Asia alkoi nyt enemmän mietityttää kun sukulaiset hajosi puhelin ja jäi nyt kokonaan ilman. Oli käynyt kysymässä apua sossusta ja olivat sielläkin sitä mieltä ettei ilman puhelinta nykyään pärjää, mutta kuulema tälläiset asiat eivät kuulu heille. Sen sijaan usuttivat sieltä sossusta tämän sukulaisen kerjäämään ja ruinaamaan edes jotain käytettyä vanhaa puhelinta meiltä muilta ja suoraan sanoen alkaa jo ärsyttää että tämä sukulainen on kokoajan jaloissa itkemään että eikö löytyisi pöytälaatikosta edes vapua puhelinta antaa. Valitettavasti itsellä ole antaa tälle puhelinta kun käytän aina puhelimen ihan loppuun ennen kuin ostan uuden. Ja kun toinen vaan parkuu, itkee ja kerjää, niin ei edes tee enää mieli auttaa.

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerätkää kolehti ja ostakaa joku halpa? Tai ostaa itse osamaksulla, eikö ne maksa halvimmillaan pari euroa kuukaudessa?

Miksi pitäisi ostaa toisen puolesta? En ollenkaan itse ymmärrä. Ja jos kerran ei ole varaa ostaa itse, niin sitten pitää säästää tai vaikka mennä töihin ja ansaita rahat itse.

Meidän suvussa autetaan köyhempiä.

Mutta etkö pelkää että se laiskistaa kun autetaan ilmaiseksi ja ennetaan vastikkeetonta tukea? Kyllä jokaisen asian eteen on osattava nähdä vaivaa ja tehdä työtä ennen kuin ansaitsee nauttia sen hedelmistä.

Vierailija
22/110 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa omilla rahoillaan sellaisen mikä  mahtuu omaan budjettiin. Niin kaikki muutkin tekevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myynyt kaikki vanhat puhelimeni huutonetissä, 10-15 euroa ja 3-4v vanha malli. Akun kesto tietty alkaa olla heikohko, enhän muuten olisi itsekään vaihtanut.... mutta esim sieltä niitä löytää.

En käsitä tuota vanhojen tavaroiden jättämistä varalle...mies tuota harrastaa, sillä on varmaan varalla kymmenet perseestä hiutuneet kalsaritkin...jos joskus tarvitsee :D

Polkuhintaan meni, itse sain omasta puhelimesta 500 euroa kun möin pois. Se on näet tyhmä joka maksaa, ei se joka pyytää.

Vierailija
24/110 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava sana tuo "puskurirahasto".

Vierailija
25/110 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sta joku halpa malli. Haloo, saat halvimman luurin ihan ok ominaisuuksilla n. 80e?

Vierailija
26/110 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuinen ihminen pärjää ilman älypuhelinta, perus Nokia riittää. Ja mitä muita perus puhelimia nyt on, halvimmat juurikin parinkympin luokkaa. No ehkä sellainen, että kamera löytyy, jotta voi liitteitä lähettää Kelaan ja muualle, asiakas kun varmaan on aloituksen perusteella. Käske hänen hakea ehkäisevää tai täydentävää toimeentulotukea, sieltä voisi saada maksusitoumuksen halpaan puhelimeen, kun nykyään puhelin luetaan melkein kaikkialla perusoikeudeksi.

Vierailija
27/110 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myynyt kaikki vanhat puhelimeni huutonetissä, 10-15 euroa ja 3-4v vanha malli. Akun kesto tietty alkaa olla heikohko, enhän muuten olisi itsekään vaihtanut.... mutta esim sieltä niitä löytää.

En käsitä tuota vanhojen tavaroiden jättämistä varalle...mies tuota harrastaa, sillä on varmaan varalla kymmenet perseestä hiutuneet kalsaritkin...jos joskus tarvitsee :D

Polkuhintaan meni, itse sain omasta puhelimesta 500 euroa kun möin pois. Se on näet tyhmä joka maksaa, ei se joka pyytää.

Mutta lähti nurkista kierimästä. Tosin mun kuurit ei uutenakaan ole kuin 200-300€.

Vierailija
28/110 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kirppikseltä kympillä.

Minä löysin kolme vuotta sitten Samsung-simpukkapuhelimen hintaan 2:50. Hyvin on toiminut ja laskukin on tullut ajallaan.

Vierailija
29/110 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kirppikseltä kympillä.

Minä löysin kolme vuotta sitten Samsung-simpukkapuhelimen hintaan 2:50. Hyvin on toiminut ja laskukin on tullut ajallaan.

Vierailija
30/110 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettava sana tuo "puskurirahasto".

No se on puskurina oman mukavuuden ja kylmän maailman välissä :)

Vierailija
31/110 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin on ärsyttänyt tämä työtön= köyhä. 

Meillä voi olla miljoonaperintöjä ja tosiaan ei tarkoita automaattisesti vähävaraisuutta, että on työttömänä. 

Parempi kysymys olisi, että mistä toimeentulotukiasiakkaalle uusi puhelin. 

Mua ärsyttää myös tämä. Joo, olen työtön mutta mulla on useampia velattomia vuokra-asuntoja joista tulee tuloja ja miehellä on töitä. En minä mikään köyhä ole vaikka töitä ei just nyt ole.

Vierailija
32/110 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä kenelläkään lähipiirissä ole yhtään turhaa puhelinta missään? Just miehen kanssa laskettiin, että meilläkin on neljä toimivaa älypuhelinta lipastossa. Pari vanhaa Lumiaa, joku LG:n ja yksi Samsung. Eivät mitään tämän päivän hittejä, mutta tarkoitus on antaa niitä nyt 6-vuotiaalle käyttöön, kun ei ihan heti haluta ostaa uutta vaan hajotelkoon noita hetken eka.

Vierailija
33/110 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aikuinen ihminen pärjää ilman älypuhelinta, perus Nokia riittää. Ja mitä muita perus puhelimia nyt on, halvimmat juurikin parinkympin luokkaa. No ehkä sellainen, että kamera löytyy, jotta voi liitteitä lähettää Kelaan ja muualle, asiakas kun varmaan on aloituksen perusteella. Käske hänen hakea ehkäisevää tai täydentävää toimeentulotukea, sieltä voisi saada maksusitoumuksen halpaan puhelimeen, kun nykyään puhelin luetaan melkein kaikkialla perusoikeudeksi.

Itse ostin juuri uuden älypuhelimen karvalakkimallin peruspuhelimen tilalle. Tuntui täysin helvetiltä kun ei pystynyt käyttää normaaleja toimintoja ilman älypuhelinta, esim ostamaan bussilippua. Eli jos et itse ole riippuvainen puhelimesta, niin älä huoli, tämä yhteiskunta pakottaa meidät riippuvaisiksi.

Vierailija
34/110 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerätkää kolehti ja ostakaa joku halpa? Tai ostaa itse osamaksulla, eikö ne maksa halvimmillaan pari euroa kuukaudessa?

Miksi pitäisi ostaa toisen puolesta? En ollenkaan itse ymmärrä. Ja jos kerran ei ole varaa ostaa itse, niin sitten pitää säästää tai vaikka mennä töihin ja ansaita rahat itse.

Meidän suvussa autetaan köyhempiä.

Mutta etkö pelkää että se laiskistaa kun autetaan ilmaiseksi ja ennetaan vastikkeetonta tukea? Kyllä jokaisen asian eteen on osattava nähdä vaivaa ja tehdä työtä ennen kuin ansaitsee nauttia sen hedelmistä.

En pelkää. Aina on autettu ja laiskoja ei ole. Tuskin tuleekaan, paitsi minä, jos voitan miljoonan jostain. Olen työssäkäyvä, mutta lähinnä naurattaa tuo nauttia työn hedelmistä.

Vierailija
35/110 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja kävin eilen ostamassa puhelimen Gigantista. Liittymä oli ennestään. Tilillä on edelleen rahaa vuokraan, ruokaan ja mahdollisiin työhaastattelumatkoihin.

Tätä kutsutaan ennkoinniksi.

Vierailija
36/110 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se 25€ on jo työttömälle kamala hinta. Työtön ostaa sen puhelimen max10€ käytettynä. Kannattaa myös säästää vanhat puhelimet niin on ainkin joku puhelin jos hajoaa. 

Miksi? Jos puhelin hajoaa, niin sitten mennään vaan liikkeeseen ja ostetaan uusi. Lisäksi kun antaa vanhan puhelimen pois vaihdossa, saa uudenähdä puhelimen hinnasta hyvitystä. Lisäksi kaikilla pitäisi olla se kolmen kuukauden palkkaa vastaava puskurirahasto säästöjä juuri tälläisiä yllättäviä menoja varten.

Koska se 10€ on myös liikaa työttömän budjettiin. Kerro tuo puskurirahastoläppä suomen sosiaaliturvasta vastaaville. Suomessa käytännössä on heikko sosiaaliturva joka varmistaa ettei yksi tuki riitä vaan perus työttömän on myös haettava toimeentulotukea päivärahan lisäksi. Tämä varmistaa ettei Suomessa työttömällä ole riittävästi rahaa  elämiseen missään vaiheeeassa. Tämän lisäksi Suomessa pyritään alentamaan entisestään työttömän mahdollisuksia inhimilliseen elämään tuottamalla karenssi-automaatteja ja kurittamalla työtöntä entisestään.

Suomen heikkotasoinen sosialiturva johtuu erittäin alhaisesta työttömyyspäivärahasta. Tästä on Suomea nuhdeltu eu:n taholta. Miksi Suomen hallitus edes haluisi työllistää oikeasti, kun he voivat säästää puhtaalla leikkaamisella vaikka se onkin moraalisesti väärin. Hallitus lupasi töitä ja lupasi olla leikkaamatta köyhymmiltä. Hallitus on tehnyt päinvastoin, vähentänyt potentiaalista työtä ja leikannut heikompiosaisilta.

Vierailija
37/110 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se 25€ on jo työttömälle kamala hinta. Työtön ostaa sen puhelimen max10€ käytettynä. Kannattaa myös säästää vanhat puhelimet niin on ainkin joku puhelin jos hajoaa. 

Miksi? Jos puhelin hajoaa, niin sitten mennään vaan liikkeeseen ja ostetaan uusi. Lisäksi kun antaa vanhan puhelimen pois vaihdossa, saa uudenähdä puhelimen hinnasta hyvitystä. Lisäksi kaikilla pitäisi olla se kolmen kuukauden palkkaa vastaava puskurirahasto säästöjä juuri tälläisiä yllättäviä menoja varten.

Koska se 10€ on myös liikaa työttömän budjettiin. Kerro tuo puskurirahastoläppä suomen sosiaaliturvasta vastaaville. Suomessa käytännössä on heikko sosiaaliturva joka varmistaa ettei yksi tuki riitä vaan perus työttömän on myös haettava toimeentulotukea päivärahan lisäksi. Tämä varmistaa ettei Suomessa työttömällä ole riittävästi rahaa  elämiseen missään vaiheeeassa. Tämän lisäksi Suomessa pyritään alentamaan entisestään työttömän mahdollisuksia inhimilliseen elämään tuottamalla karenssi-automaatteja ja kurittamalla työtöntä entisestään.

Suomen heikkotasoinen sosialiturva johtuu erittäin alhaisesta työttömyyspäivärahasta. Tästä on Suomea nuhdeltu eu:n taholta. Miksi Suomen hallitus edes haluisi työllistää oikeasti, kun he voivat säästää puhtaalla leikkaamisella vaikka se onkin moraalisesti väärin. Hallitus lupasi töitä ja lupasi olla leikkaamatta köyhymmiltä. Hallitus on tehnyt päinvastoin, vähentänyt potentiaalista työtä ja leikannut heikompiosaisilta.

Miksi valehtelet ja puhut täyttä paskaa?

Vierailija
38/110 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kuntoutustuella, joka on saman verran kuin työmarkkinatuki ja siltikin pystyn ostamaan 100-200e puhelimen itselleni jos tarve tulisi. Tietysti se tekisi ison loven kuukausibudjettiin mutta ei se kuukauden kitkuttelu maailmanloppu ole.

Työmarkkinatuella on noin 300 € kk käyttövara. 200 pois siitä ja jäljelle jää satanen. Ap:n tuttu hakee toimeentulotukea päivärähan lisäksi, koska suomessa ei pärjää pelkällä työttömyyspäivärahalla. 

En haluaisi elää 100€ kuussa sillä ei saa edes ruokaa koko kuukaudeksi ja kyllä sellainen kituuttelu ilman ruokaa nykypäivänä rikkaassa länsimaassa on aikamoinen maailmanloppu eikä mitenkään pikkujuttu.

Vierailija
39/110 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa asiallisen näköinen ilmoitus lähikaupan ilmoitustaululle ja kaupunginosan facebook-sivulle, että nurmikonleikkuu- ja pihätyöapua tarjolla hintaan 12€/h.

Aika nopeasti saa tuon sata euroa kasaan.

Vierailija
40/110 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kysymys kertoo jo paljon

ei sitä mistään saa. Hankittava itse vaikkapa keräämällä marjoja tai sieniä tmv..

työttömyys passivoi ja pahasti.

ei ole online linjaa johon merkki ja malli ja toimitetaan kotiovelle

Olin vuosia kotona rankkojen syöpähoitojen vuoksi ja täysin uupunut. Onneksi puhelimeni ei hajonnut, koska minusta ei olisi anemiani ja järjettömän heikkouteni vuoksi ollut marjoja tai sieniä keräämään.

Toivottavasti teistä ivaajista kukaan ei koskaan sairastu vakavasti ja köyhdy mm. suurien lääkekulujen vuoksi. Ainoat silmilleni sopivat lääkkeet loppuivat ja lääkekuluihin meni vuodessa kahden kuukauden tulot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi