Millä lempinimellä kutsut autoasi?
Minulla on vanha Nissan Micra ja minä olen nimennyt Hänet Keijo-Annikiksi. Minkä niminen on Sinun autosi?
Kommentit (828)
Pikkuruinen hauska Pösö !! Sen nimi on PERTTA !! Edellinen volski Polo oli tylsä , KAURAPUURO !!!
( Talvella se ovien potkittava malli,,,)
Munaksi kutsun. Valkoinen honda Civic, näyttää kananmunalta renkailla.
Käytän sellaista tytön nimeä, kuin "Kia".
En tiedä mista se tuli. Edellistä myös. Mulla on ollu myös "Astra" eli naisten nimillä mennään.
Jäin pohtimaan että miksi autolle pitäisi antaa lempinimi, mutta tarve lähtee ilmeisesti siitä että ajoneuvoja on useampi? Meillä oli aikanaan moottoripyörä, se kulki nimellä mopo. Auto kulkee nimellä "Auto" ja polkupyörä nimellä "Pyörä", niitä on tosin perheessä useampi mutta oletuksena on että kukin ottaa omansa. Joskus mennään bussilla, ei ole niillekään nimeä.
Automerkeill on kyllä paljon lempiminimiä, niitä tulee käytettyä. Mosseja, Lamboja, Bemuja ja ties mitä.
Mun auto on luonnollisesti Jari (Yaris).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto (mersu)
Aivan sama lempinimi, myös Mersu. Mikä yhteensattuma :D
Täällä myös! 😊 Oikeat ja todelliset jutut eivät kiertoilmaisuja tarvitse! 😊
Saapas, saapi, kolkki
=Saab 9-3
Mulla vanhempi Bemari, kutsuma nimi on venytin. Paperilla virallisesti..Bayerilainen Munan Wenytin
Ei tuo tarvi mitään lempinimiä... Lotus.
Vierailija kirjoitti:
Saapas, saapi, kolkki
=Saab 9-3
Naisihmisen ei sitten kannata huhuilla marjametsällä "tulkaa tänne saapil lua"
Marsu/Mursu(Mersu)ja Primavera (Primera).
Edellinen oli Kultamuna ja sitä edellinen Riisikuppi.
Pikku-Volvo, Miehen auto on iso-Volvo.
En ole nimennyt yhtään autoani tai mitään muutakaan konetta muulla kuin valmistajansa nimeämällä merkillä ja mallilla. Minähän sitä en valmistanut, miksi minun pitäisi siis nimetä se?