Millä lempinimellä kutsut autoasi?
Minulla on vanha Nissan Micra ja minä olen nimennyt Hänet Keijo-Annikiksi. Minkä niminen on Sinun autosi?
Kommentit (828)
Pasuuna on autoni kutsumanimi eli malli pn Passat
Ollaan vaimon kanssa leikillään pyritty valitsemaan aina sellainen auto, jonka rekkarista saa hyvin lempinimen. Meillä on ollut vuosien saatossa Rossi, Laffi, Favi, Zogi, Fujitsu ja nyt ajossa Bokki.
Fujitsu tuli kirjaimista FJZ.
Kokovalkoista Ladaa myytiin aikoinaan Suomessa nimellä Lumikki. Isäni risti punaisen Ladansa heti Punikiksi. Itselläni oli Mercedes joka sai aiheesta nimen Savukone. Vauhti ei kasvanut, vaikka savu sakeni auton perässä. Naapuri kutsui Toyota Corollaansa nimellä Höyrykaappimopo, aina ikkunat huurussa.
Yleensä kutsun autoani Autoksi.
Vierailija kirjoitti:
Rellu, ette varmaan arvaa merkkiä ;)
Helppo Rover tai Rolls Royce. Kumpi?
Meillä on Sinkku ja Häijy tällä hetkellä, tokihan autolla pitää nimi olla 😊
Terkkuja tutuille 😁
Btw, olen nimennyt yhden mattonikin ja kerran sohvan, eli nimeäminen ei koske vain autoja.
Sohva oli Harri ja matto on Mansikki.
The Grand Old Lady (vuosimalli 2018)
Sukisuki, kun oli Susuzi
Muut autot: Datsuni : Audi, Renault yms
Lessu Kimi väännetty LexuksestA
En ole koskaan nimittänyt autojani muulla kuin valmistajansa antamalla nimellä. Eihän ulkopuoliset kumminkaan ymmärtäisi mistä on kyse jos autoa, tai mitä tahansa muuta esinettä nimittää jollain omakeksimällä nimellä!
Entinen pikkusitikka kanonisoitui Pyhimykseksi, koska en ole ikinä rukoillut niin hartaasti kuin sillä ajaessani. Pyysin että se kestäisi perille ja niinhän se aina tekikin, tai saattoi hajota vähän ennen kotipihaa.
Sitten tuli The Incredibe Machine (rekisterikilven mukaan) sitkeä ooppelin farkku, josta odotin isona tulevan traktori.
Nyttemmin on Nelipyöräinen Henkikökuljetin, koska näppärä ja luotettava micra ei mielestäni oikeastaan ole auto...
Isäni työpaikalla isot työkoneet oli nimetty: Karhu, Otso, Mesikämmen ja Nalle. Ehkä silloin 80-luvulla se ei ollut pelkkää naisten höpsöttelyä tämä autojen inhimillistäminen.
Miksi muuten laivat ja jäänmurtajat nimetään?