Ihanaa, meidän 10v lapsi oppi tänä kesänä pyöräilemään.
Hänellä ollut vaikeuksia pyöräilyn ja tasapainon ylläpitämisen kanssa mutta nyt on oppinut omassa tahdissaan.
Tuntuu kivalta päästä vihdoinkin koko perheenä tekemään yhteisiä pyöräretkiä.👍
Kommentit (43)
Hienoa, yhtä iloinen olin kun meidän 5 v oppi. Keskosetkin voi pärjätä ❤️
Oho, noin myöhään :O on aikamoinen viivästymä. meillä ne oppi kaikki joskus 4 vuotiaina. Mutta hieno homma että viimeinkin kun lapsi jo noin vanha ja koululainen.
Esikoinen oli samanikäinen. Sairastaa NF1. Nelonenkin jo täyttää syksyllä 8v eikä vielä osaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vasta????
Nyt vasta. Taisi olla oikea aika hänelle koska tänä kesänä oppi pyöräilyn kerrasta.
Aikaisempina kesinä ei ole oppinut vaikka kuinka ollaan yritetty opettaa.
Olen onnellinen, että hän oppi pyöräilyn vaikka vähän eri tahtiin kuin moni muu. Jokainen oppii omassa tahdissaan. Ap
Mun kuopus oppi myös 10-vuotiaana, koska hänelläkin on tasapainon kanssa ollut tekemistä. Luistelemaankin oppi myöhään. Mutta mukavaahan uusien asioitten oppiminen on, vaikka sitten vähän normaalia myöhemmin.
Mä polin 4v yksin päiväkotiin pyörällä.
Onnea teidän lapselle - pyöräily on mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, yhtä iloinen olin kun meidän 5 v oppi. Keskosetkin voi pärjätä ❤️
Olen iloinen myös sinunkin puolestasi. 👍
Kieltämättä välillä harmitti kun näki välillä paljon nuorempienkin polkevan jo pyörällä mutta ajattelin aina että ehkä ensi kesänä on sitten meidän vuoro.
Ja tänä kesänä olikin. 🤗 Ap
Vierailija kirjoitti:
Onnea teidän lapselle - pyöräily on mukavaa.
Pyöräily on mukavaa ja varsinkin koko perheenä. Ihana nähdä lapsen riemu kun hänkin pääsee vihdoinkin mukaan pyöräilemään muiden mukaan. Ap
Mäki opin 10v, juuri saman kaltaisista syystä. Hahmottamishäiriö ja siitä johtuva kömpelyys ei oikeen tykännyt pyöräilystä :D
Hyviä pyöräretkiä koko perheelle, osta pyörätoverille jättimäinen jäätelö mun puolesta, on sen ansainnut!
Vierailija kirjoitti:
Mäki opin 10v, juuri saman kaltaisista syystä. Hahmottamishäiriö ja siitä johtuva kömpelyys ei oikeen tykännyt pyöräilystä :D
Hyviä pyöräretkiä koko perheelle, osta pyörätoverille jättimäinen jäätelö mun puolesta, on sen ansainnut!
Kiitos! Ihana saada tsemppiviestejä toisilta saman ikäisinä ajamaan oppineilta. Meilläkin ollut kömpelyyttä liikkumisen kanssa. Ostetaan jäätelö heti huomenna!
Hyvää jatkoa sinullekin! 🙋♀️ Ap
Vierailija kirjoitti:
Mun kuopus oppi myös 10-vuotiaana, koska hänelläkin on tasapainon kanssa ollut tekemistä. Luistelemaankin oppi myöhään. Mutta mukavaahan uusien asioitten oppiminen on, vaikka sitten vähän normaalia myöhemmin.
Tämä on totta. Ei väliä minkä ikäisenä lapsi asiat oppii. Eikä kannata verrata muihin. Jokainen on yksilö. Uuden oppiminen on aina yhtä ihana asia, oppi sen sitten minkä ikäisenä hyvänsä. Ap
Onnea! Meilläkin oppiminen oli työn takana ja siinä on vaikea toista auttaa.
Ja teille ihmettelijöille... tai no antaa olla.
kk kirjoitti:
Onnea! Meilläkin oppiminen oli työn takana ja siinä on vaikea toista auttaa.
Ja teille ihmettelijöille... tai no antaa olla.
Kiitos! 😍 Ap
Onnittelut! Se on iso juttu loppujen lopuksi, että oppii pyöräilemään.
Oma lapsi oppi 8-vuotiaana. Ei vaan suostunut opettelemaan. Kaatui hitaasti ja pehmeästi kolmevuotiaana ojaan, ei edes sattunut... kuin egoon. Päätti sen jälkeen, ettei pyöräile. 8-vuotiaana pakotin täydellä teholla oppimaan, koska koulussa piti ajaa retkelle. Ja olin yh, jolla ei autoa/korttia.
Oli koko koulun ajan vähintään toiseksi paras luokaltaan, ja just kirjoitti ylioppilaaksi. Että ällistä ei ollut kyse...
Siitä vaan sitten perheenä jalkakäytäville ihmisiä häiriköimään.
Olen onnellinen sun ja lapsesi puolesta! Hyvä te! Meillä lapsi oppi viime viikolla pyöräilemään. Eli samoissa tunnelmissa täälläkin. 😊
Vaikea uskoa kun näin jonkun n.2-vuotiaan ajamassa ilman apupyöriä helposti.
Miten opetus ollut niin huonoa, että meni näin kauan? 3 vuotiaat pyöräilee apupyörien kanssa ja jossain vaiheessa apupyörät vaan pois 👍
Nyt vasta????