Onko puhelimen oltava mukana aina?
Nykyaikana vaaditaan että ihminen olisi tavoitettavissa 24/7. Tämä ei mielestäni ole nyt oikein.
Kommentit (39)
Ei voi olla. Akku on omadsa puhelimessa huono eli on liki aina seinässä ja vain kauppareissuilla mukana.
En ymmärrä itsekään. Ennen sai elää vapaana. Jopa lapset sai elää vapaina jatkuvasta valvonnasta.
Juu Aku ja Mummo lähti kauppaan. Nipsu tuli ja söi eväät.
Ei ole. Me jätämme luurit kotiin jopa silloin, kun menemme salille.
No toki te vanhat tädit maksattekin aina käteisellä🤣😆
Ei tietenkään. Kuka sellaista vaatii? Itse en esim. koiria ulkoiluttamaan mennessä yleensä ota puhelinta mukaan. Enkä usein muutenkaan. Työpäivän ajan mulla täytyy olla puhelin mukana ja päällä, koska asiakkaat tai esimies voi soittaa. Mutta muuten, ei kukaan vaadi minua pitämään puhelinta mukana. Harva kun enää tänä päivänä edes soittelee, yleensä laitetaan viestejä vaan ja niihin ehtii vastata sitten kun puhelimen taas avaa.
Vierailija wrote:
Ei ole. Me jätämme luurit kotiin jopa silloin, kun menemme salille.
No tottakai silloin, sehän menisi rikki siellä.
Ja kun kaadut pyörällä siellä jossakin ilman puhelinta, miten saa apua?
Oma puhelimeni on lähestulkoon aina äänettömällä.
Katson vain tekstiviestit silloin tällöin.
Maailma ei ole kaatunut, vaikken ole jatkuvasti käytettävissä.
Itse jätän nykyään kukkaron kotiin mutta puhelinta kannan koska siinä on kaikki.
Työttömällä pitää olla pytylläki mukana, jos vaikka te-keskukselta tai haetusta työpaikasta soitetaan. Yleensä kylläkin soittaa vain puhelinmyyjä.
Puhelin mulla mukana mutta tänään tein päätöksen että äänettömällä jatkan ja näin on nyt sitten aina.
Vierailija wrote:
Ei jos on esim Apple Watch.
Jos tykkäät että sua seurataan koko ajan. Mulla ollut ja kyllä aluksi oli kiva mutta käyttämättä jäi. Myin pois.
Työttömän pitää, koska vuoden alusta siihen tulee satoja työtarjouksia päivässä, hallitus lupasi.
Vierailija wrote:
No toki te vanhat tädit maksattekin aina käteisellä🤣😆
Oletko kuullut maksukortista? Onhan hommat kunnossa jos sun känny häviää tai varastetaan.
Miten voisin ottaa lankapuhelimeni mukaan aina??? Täytys olla tosi pitkä jatkojohto.
Itselläni on vapaa-aikana mukana vain karvalakkipuhelin ja sekin äänettömällä.
Tabletilla enimmäkseen hoidan asiat netissä ja otan sen mukaan vain, jos on erikseen tarvetta.
Kukaan ei ole esittänyt vaatimuksia, että pitäisi olla koko ajan saatavilla.
Kuka vaatii? Mitä seuraa, jos paskat nakkaat vaatimuksista?
Minun puhelimeni on aina senkin päällä kotona, riippumatta siitä, missä itse olen. Wifi ja data pois päältä, tarkistan WA:n kaksi kertaa päivässä.
Kukaan ei valita eikä vaadi mitään.