Taas 1.5 tuntia keittiössä töiden jälkeen laittamassa ravitsevaa ja edullista ruokaa
Kauanko teillä menee keittiössä ilman eineksiä ja kun laitetaan edullista perusruokaa. Huoh! Ei kyllä jaksaisi tätä. 1.5 tuntia väkersin. Huomenna uudestaan, koska jämät syö teinit lounaalla. Kiitos älkää vastata, jos mies laittaa ruuan.
Kommentit (80)
Puoli tuntia tai alle menee ruuanlaittoon. Uuniruuat toki kypsyvät pidempään, mutta ei niiden vieressä tarvitse vahtia pitää.
Kannattaa tehdä useamman päivän satsi kerralla ja valjastaa teinikin ruuanlaittoon.
Mitä ruokaa laitoit ja kuinka kauan tuosta oli aktiivista osallistumista? Kuinka monelle teit ruoan? Ei tule mieleen yhtään ruokalajia, jonka neljän hengen annoksen tekemiseen menisi 1,5 tuntia niin, että koko ajan olisi tekemistä. Suomalaisia peruskotiruokia ovat padat ja laatikot, jotka valmistuvat ainesten pilkkomisen jälkeen itsestään uunissa tai liedellä.
En ottanut aikaa mutta taitaa samoissa mennä! Perunoiden pesussa jo pelkästään 10min, kiehuivat n 20min. Salaatin teko, vihannesgratiinin valmistus ja ahvenfileiden paisto niin meni lähemmäs tuntia. Jälkkäri rahkan töräytin ehkä 5 min. Sit siivoukset päälle. Lenkille, suihkuun ja nyt alkaa iltapalan vääntö. Aamulla soi kello 3.45 töihin.
Muut vetää kaksia päikkäreitä 8 tunnin yöunien päälle....
Ruuanlaitto on aikaavievää vaikka kuinka tekee helppoja ruokia.
Toinen mahdollisuus on ostaa eineksiä tai sitten vaan tehdä niin yksinkertaisia ruokia että.
Meneehän siinä aikaa. Mä en ymmärrä mitä ruokia ihmiset oikein vääntää puolessa tunnissa.
Eilen tein lasangea. Sulatin 2 kiloa jauhelihaa, jo siinä meni yli puoli tuntia. Sitten niiden paisto ja valkokastike, salaatti, yli 2 tuntia meni kun oltiin syömässä. Toki tänään en sitten tarvinnut tehdä ruokaa mutta eipä ole kotonakaan oltu juurikaan.
Mä en saa 6 hengelle valmistettua mitään ruokaa puolessa tunnissa. Tunti on pikaruokaa.
Vierailija kirjoitti:
En ottanut aikaa mutta taitaa samoissa mennä! Perunoiden pesussa jo pelkästään 10min, kiehuivat n 20min. Salaatin teko, vihannesgratiinin valmistus ja ahvenfileiden paisto niin meni lähemmäs tuntia. Jälkkäri rahkan töräytin ehkä 5 min. Sit siivoukset päälle. Lenkille, suihkuun ja nyt alkaa iltapalan vääntö. Aamulla soi kello 3.45 töihin.
Miksi et tehnyt mitään perunoiden kiehumisen aikana?
Miyen menee tunti tähän ruokaan?
Vierailija kirjoitti:
Meneehän siinä aikaa. Mä en ymmärrä mitä ruokia ihmiset oikein vääntää puolessa tunnissa.
Eilen tein lasangea. Sulatin 2 kiloa jauhelihaa, jo siinä meni yli puoli tuntia. Sitten niiden paisto ja valkokastike, salaatti, yli 2 tuntia meni kun oltiin syömässä. Toki tänään en sitten tarvinnut tehdä ruokaa mutta eipä ole kotonakaan oltu juurikaan.
Mä en saa 6 hengelle valmistettua mitään ruokaa puolessa tunnissa. Tunti on pikaruokaa.
Kannattaa käyttää tuoreita raaka-aineita eikä pakastettuja.
Vierailija kirjoitti:
Puoli tuntia jauhelihan sulatukseen... kova työ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muut vetää kaksia päikkäreitä 8 tunnin yöunien päälle....Miksi et tehnyt mitään perunoiden kiehumisen aikana?
Tein gratiinia. Ja salaatin. Kuinka näpsäkän gratiinin sinä valmistit?
Vierailija kirjoitti:
Kuudelle lasagneen 2kg jauhelihaa?
Itse teen 8 tai yli annosta. 400g jauhel7haa. Litrasta maitoa juustokastike
Mun nopein ruoka on spagetti/makaronit/pasta ja jauhelihakastike (jauheliha ja tomaattikastike). 10 min. Salaattia vähän viereen. Uppoaa aina lapsille. Kinkku-, kana- tai sienikastike ruokakerman kanssa on myös nopea.
Teen paljon uuniruokia, kuten broilerinkoivet riisipedillä, lihapala ja juureksia yms. Uuniriisipuuro on tosi helppo ja maistuu lapsille.
En kyllä kauaa seiso lieden ääressä kuin viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muut vetää kaksia päikkäreitä 8 tunnin yöunien päälle....Miksi et tehnyt mitään perunoiden kiehumisen aikana?
Tein gratiinia. Ja salaatin. Kuinka näpsäkän gratiinin sinä valmistit?
Miksi luettelit perunoiden kiehumisajan. Jos sillä aikaa teit muuta?
Ei kai gratiinin ja salaatin teko kauaa vie. Saati kalan paistaminen. Helppo kesäruoka
Ao teki siskonmakkarakeiton, raparperipaistoksen ja juustosarvia sekä siivosi keittiön. Sarvet on iltapäivälle. Paistosta riittää huomiseksi välipalaksi ja keittoa lounaaksi.
Emme koskaan käytä eineksiä.
Kasvisten paloittelussa ei kauan mene eikä kattilaa tarvitse vahdata joka sekunti. Broilerinfileet kypsyy kannnen alla minuuteissa. Sama pätee kalaan. Kasvislisäkkeet ja liemipohjat valmistuvat miltei itsekseen viikonloppuisin joten arkena ei tarvitse kuin kypsentää proteiini (liha, kala, kasvis) ja tehdä nopea salaatti.
Mikset kokkaa viikoloppuisin safkoja valmiiksi? Mikset laita perhettäkin töihin?
Marttyyrinkruunu EI ole mikään koriste jota kannattais hehkuttaa ap.
Tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä ja nopeammin jopa ilman eineksiä.
Vierailija kirjoitti:
Perunoiden pesussa 10min???
Salaattia voi tehdä ison satsin kerralla moneksi päiväksi tai sitten vaan laittaa pelkkiä pilkottuja vihanneksia pöytään. Sama asia, pääasia että vihanneksia syödään.
Tarviiko jälkkäriä? Miksei hedelmät käy tai pakastimesta pullaa, pari keksiä tms.
Vierailija kirjoitti:
Jos käy töissä niin miksi jauhelihaa ei voi ottaa aamulla jääkaappiin sulamaan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et saa? Keitot, pasta, riisi ja broilerinfileet, perunat.
Lähes kaikki
Miten joku pesee perunoita 10 min?
Käytä vedenkeitintä. 10 m7nuutissa ateria valmis kun pasta valmiina. Sinä aikana tekee soosin
Uusien perunoiden pesuun meni 10 min ja keittämiseen 20 min. Broilerin rintafileet oli yön marinadissa ja laitoin ne uuniin ennen kuin aloitin perunoiden pesun. Perunoiden kiehuessa höyrytin parsakaalia ja kukkakaalia. Lisäksi tein jugurttikastikkeen valkosipulista ja yrteistä (olisi tosin maistuvampi, olisi ehtinyt maustua tunnin tai kaksi). Aikaa tähän settiin meni noin 35 min.
Ihme porukkaa täällä. Tekevät ruokaa tunnin, jonka tekoon oikeasti menisi max vartti, kuten tuo ahvenfileiden paistaja. Vai pyytäkö se ne kalat, silloin tunnin melkein ymmärtää kun laskee pyyntiajan mukaan.
Onko pakastekasvikset kiellettyjä? Niitä tulee käytettyä. Arkena teen nopeaa ruokaa, max puoli tuntia kestää oma hermo.