Ihan käsittämätöntä että on naisia jotka eivät PÄÄSTÄ miestä minnekään!!!
Lomamatkalle tai vaikka baariin?
Miksi?
Kai parisuhteessa kuuluisi olla vapaus ja luottamus
Miksi kiellät toiselta menot? Pelkäätkö että pettää/jättää?
Kommentit (299)
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla joku palstalegenda ettei miestä päästettäisi. En tunne oikeassa elämässä yhtään tällaista paria.
Päinvastoin, olen ollut siinä käsityksessä että parisuhde ja perhe voi hyvin kun molemmat käy välillä itsekseenkin jossain, harrastaa ja tapaa kavereita.
Ei ole legendaa, kahden eri naisen kanssa käynyt tolleen.
Toinen anto mennä ja v*ttuili sit jälkeenpäin kuinka oli joutunut menemään yksin nukkuun
jne. Yöllä tulin aina himaan ihan omin jaloin enkä sen ihmeempää meteliä pitäny.
Toinen oli narsisti ja onnistu kukistaan omat mielitekoni ennen kuin tajusin mikä se
nainen oikeasti oli. Ero olikin sit melko mielenkiintoinen! Onneks kummankan kans ei ehtiny
tuleen lapsia.
Sit kun löysin sen oikean, niin mentiin yhdessä ja erikseen. Hoidettiin vuoroin lapsia tai lapset oli
mummulassa jotta päästiin yhdessäkin rientoihin. Koskaan ei toisillemme tarttenut vinoilla jos toinen
oli kännissä tai pirullisessa krapulassa.
Jos kaikki muukin puolittuisi eikä toinen olisi koko ajan aivan kaikessa itsekäs pässi.
Minä teen kaikki kotityöt, hoidan lapset, ruokin, siivoan, pesen pyykin, viikkaan pyykin ilman tietoakaan mistään "omasta ajasta", kun toinen tulee ja menee miten tykkää, meistä muista välittämättä tuon taivaallista.
Mun oma aika 30min koiran kanssa ulkona iltaisin, kun toisen oma aika on koko ilta ja viikonloput. Minä teen hommia 24/7, toinen vain 9h/päivä.
Mielenkiintoinen ilmiö tämä "vaimo ei päästä". Että joku aikuinen parisuhteessa oleva perheenisä tarvitsee "äidin" vielä aikuisenakin, koska ei ole luotettava. Huoh.
Ja miesten asenne, että naista ei voi päästää yksin ulos koska se on "äiti". Just.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki muukin puolittuisi eikä toinen olisi koko ajan aivan kaikessa itsekäs pässi.
Minä teen kaikki kotityöt, hoidan lapset, ruokin, siivoan, pesen pyykin, viikkaan pyykin ilman tietoakaan mistään "omasta ajasta", kun toinen tulee ja menee miten tykkää, meistä muista välittämättä tuon taivaallista.
Mun oma aika 30min koiran kanssa ulkona iltaisin, kun toisen oma aika on koko ilta ja viikonloput. Minä teen hommia 24/7, toinen vain 9h/päivä.
Tästä voisi varmaan keskustella puolison kanssa. ”Minä koen epäreiluna sen, että...”
Vihamielinen asenne näkyy tekstissäsi. Olet jo katkerana päättänyt, että tulette eroamaan. Oliko teillä alunperinkään aitoa rakkautta, vai oliko se vain seksuaalista himoa, joka laantui ja nyt olette yhdessä tavan vuoksi?
Joko nämä miehet käyttää vain vaimonsa tekosyynä kun ei kiinnosta mennä tai ovat niitä joilla esim. juominen karkaa lapsesta.
Omallakin miehellä oli vaikeuksia ymmärtää ettei lapsen synnyttyä vaan voi tulla ja mennä niinkuin ennen ja viettää kaikkia viikonloppuja kavereiden kanssa kaljoitellen. Sanoi varmaan tuolloin juurikin, etten päästä lähtemään, kun en tykännyt kun taas olisi jonnekin menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun oma aika 30min koiran kanssa ulkona iltaisin, kun toisen oma aika on koko ilta ja viikonloput. Minä teen hommia 24/7, toinen vain 9h/päivä.Tästä voisi varmaan keskustella puolison kanssa. ”Minä koen epäreiluna sen, että...”
Vihamielinen asenne näkyy tekstissäsi. Olet jo katkerana päättänyt, että tulette eroamaan. Oliko teillä alunperinkään aitoa rakkautta, vai oliko se vain seksuaalista himoa, joka laantui ja nyt olette yhdessä tavan vuoksi?
Mieskin halusi perheen, mutta ei halua kumminkaan kantaa omaa korttansa kekoon -.-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhliessani juon usein itseni niin älyttömään känniin, että läheiset joutuvat olemaan huolissaan minusta vaikka olenkin ns. katujen kasvatti, eikä minulla ole koskaan mitään hätää ollut vaikka oksentelisin makuuasennossa jossain kylän raitilla. Ymmärrän kuitenkin läheisteni huolen. Vaimo juo myös juhliessaan itsensä muistinmenetystilaan, enkä hyväksyisi mitään laivareissuja tai ulkomaanmatkoja, joissa käytettäisiin alkoholia, jos en itse olisi mukana. En petä kännissä, enkä pelkää vaimonkaan pettävän, mutta olen järkevä, enkä halua vaimoa makaamaan sammuneena jonnekin ulkomaille ties minkälaisten ihmisten armoille. Olkaa hyvä, kivittäkää kieltäjämies.
Entä olisiko hallitumman alkonkäytön opettelu jotakin?
No tietenkin kohtuukäyttö on järkevää ihan kaikessa, mutta olen 13-vuotiaasta asti käyttänyt alkoholia maksimikänni-meiningillä, eikä kohtuukäyttö tuo sitä säväriä kuin kunnon kaatokänni.
Aika työväenluokkaista.
Niin. Yksikään akateeminen ei voi olla alkoholisti eikä ole vetänyt koskaan perskännejä.
Miehet itsekin ottavat itseensä, jos perheen äiti päättää viikonloput viettää muualla kuin kotonaan. Eikä ole kokkaamassa, pyykkäämässä, hoitamassa lapsia.
Miesten vastuut lapsista?
Kuten tämä yksi tapaus joka jo kommentoikin, että mies on lähdössä saunailtaan huolimatta siitä, että oma lapsensa on tulossa ja jättää nyksänsä tämän perään katsomaan eikä voi jättää menemättä. Ei ole oikein. Miehen tulisi isänä ottaa vastuu omastaan eikä sysätä sitä vastuuta toiselle, jolla ei ole osaa eikä arpaa koko lapsen olemassa oloon ja jättää typerä menonsa väliin.
Vierailija kirjoitti:
Mies näyttäisi tossa kohtaa äm-mälle ovea, joku soija-poika sallii määräilyn.. eli kyseessä ei ole mies vaan kilttipoika, soijapoika tmv lastenhuoneesta varastettu vätys. Pakko olla varsin epähaluttava äm-mä kun ei saa miestä.
Paras "mies" puhumaan, sulla onkin varmaan naisia jonossa oven takana.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mulla on epäluotettava mies, joten turhien menojen ehkäisy ehkäisee ristiriitoja ja perhesopu säilyy. Se on lastenkin etu. Minä olen luotettava ja voin siksi mennä mielin määrin. Mies ei voi.
T. Justiina
Kysymys ei ainakaan meillä ole päästämisestä vaan ihan toisen huomioon ottamisesta kertomalla tulevista menoista etukäteen. Joskus toinen on sanonut että olisi mukava jos joku juttu jäisi väliin kun yhteinen aika on ollut syystä tai toisesta todella vähissä.
Ymmärrän kyllä ettei varsinkaan lapsiperheen ollessa kyseessä voi ihan miten vain mennä ja tulla vaan pitää ottaa perhekin huomioon, kyllähän lapsettomassa suhteessa pitää ottaa kumppaninkin halut, tarpeet, menot jne. huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomamatkalle tai vaikka baariin?
Miksi?
Kai parisuhteessa kuuluisi olla vapaus ja luottamus
Miksi kiellät toiselta menot? Pelkäätkö että pettää/jättää?Mutta vielä enemmän on miehiä jotka eivät päästä naisiaan mihinkään. Esitäpä heille samat kysymykset.
Saisi hän lähteä lomamatkalle yksin, en minä sitä kiellä. Mutta suhde loppuu siihen. En halua olla semmoisen ihmisen kanssa, jonka mielestä lomaillaan erillään, vaikka ollaan suhteessa. Siksi ollaan suhteessa, koska halutaan olla yhdessä, tehdä asioita yhdessä, kokea asioita yhdessä.
Pelkäisin pettämistä, jos hän haluaisi matkustella yksin. Ei halua.
Mutta eihän yksin matkustelu=pettää siellä.
Jotkut vaan viihtyvät yksin ja haluavat omaa rauhaa ja aikaa akkujensa lataamiseksi..
No sit ne voi olla yksin. Ainakin jos ne tarvii siihen enemmän kuin päivän. Sama nää jotka haluavat käydä nimenomaan ilman kumppania yöelämässä, turha teeskennellä viatonta.
Ei toki kaikki yksin matkustelijat petä. Vain suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
On niitä miehiäkin jotka eivät päästä naisiaan minnekään. Ovat niin mustasukkaisia narsisteja etteivät suo toiselle mitään vapauksia.
Mies joka ei päästä vaimoaan mihinkään on mustasukkainen narsisti. Jos nainen ei päästä miestään minnekään hän on ihan tavallinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Omalle miehelle olen ainakin antanut luvan käyttää tekosyynä esim työpaikan illanviettoihin sitä että minä en päästä. Häntä ei kiinnosta mennä niihin, mutta ei kehtaa sanoa.
Luulisi, että on nolompaa esiintyä jonain naisen vallan alaisena olevana lapasena kuin ilmoittaa, että ei tällä kertaa jaksa lähteä.
Minusta on uskomatonta miten aikuinen ihminen tottelee kun joku muu kieltää häneltä jotain.
On siinä miehessä/naisessakin vikaa jos suostuu tuollaiseen.Toisaalta idiootti myös pitää olla jos on viikon vanha vauva kotona ja lähtee baariin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääasia että töihin päästää, kaikki muu on turhaa :)
Ainakaan minua ei vaimo päästä muualle. Ja töissäkin menee kuulemma liikaa aikaa, vaikka suunnilleen virastoaikaa teen.
Hyvä kotikuri teillä! Suorinta tietä kotiin vaan :)
Saatko pitää omia pankkiavaimia vai onko vaimo kirstunhaltija?
Ainoat kerrat, kun olen ottanut itseeni miehen menon vuoksi, on ollut ne pari kertaa, kun mies on tiennyt meillä olevan suunnitelmia, mutta silti lähtenyt johonkin. Normaalisti tällaista ei tapahdu. Miehellä on harrastus, joka vie muutaman illan kuussa. Ei jaksa haitata.:) Saattaa tuolloin jäädä istumaan parin oluen merkeissä, mutta aina tulee kotiin yöksi ja saattaapa tuoda grilliruokaa minullekin.:D Minäkin voin samoin mennä ihan niin kuin haluan. Olin esmes äitini luona katsomassa Euroviisuja ja vaikka kello oli aika paljon niiden loppuessa, mies käveli mua vastaan, ettei tarvinnut koko matkaa tulla yksin.:) Ja viimeksi kun olin lähdössä baariin parin koulukaverin kanssa, mies laittoi mun tilille pari kymppiä ja kehotti pitämään hauskaa.:) Luottamus on aika kiva juttu..;)
Miehet ja miesten tarpeet. Miehet ja niiden jatkuva tarve päästä johonkin.
Sanoin miehelle, että jos on pakko mennä ja minä katson hänen poikansa perään, ettei korvaukseksi riitä joku ruokailu jossain.
Ehdotin, että tuosta hyvästä -kumminkin menee baariin vaikka muuta sanoo- käyttäisin 115€ ripsienpidennykseen, koskaan en ole kokeillut ja omat ripset putoilevat -yllätys yllätys, ei käy- tai kynsiin 90€ -ei sekään käy-.
Onhan se liikaa vaadittu x määrä omaa aikaa omiin juttuihini kerran kolmessa kuukaudessa.
Kolme kuukautta sitten oli kamalaa miehen mielestä, kun otin koko paketin kampaamossa; ripsiin väri, kulmat muotoon ja värjäys, sekä hiusten leikkaus ja tähän käytin 95€.
Ajatella, äitinä "tuhlasin" itseeni lähemmäs satasen.
Toisin sanoen, mun on oltava se, joka aina tinkii omista haluistaan ja tarpeistaan. Mutta mies ei jousta missään. Voisi jättää menonsa väliin ja katsoa sitten itse poikansa perään, eikä työpaikkansa kuormasta syöjä- sihteerin.
Alkanut jo sinkkuelämä houkuttelemaan yhna kun silloin ei olisi kukaan valittamassa mulle mun tarpeista ja haluista tehdä itseni hyväksi jotain joskus.
Tein jo selväksi etten seuraavana päivänä kattele koko päivän makaamista sängyn pohjalla.
Itse en lähde mihinkään kun omatkin lapset ovat käymässä. Perunut menot siltä erää. Mies ei voi mukamas perua tätä mitenkään. Hokee korvaavansa tämän mulle, just joo, senkun näkisi.