Ihan käsittämätöntä että on naisia jotka eivät PÄÄSTÄ miestä minnekään!!!
Lomamatkalle tai vaikka baariin?
Miksi?
Kai parisuhteessa kuuluisi olla vapaus ja luottamus
Miksi kiellät toiselta menot? Pelkäätkö että pettää/jättää?
Kommentit (299)
Vierailija kirjoitti:
Jos ottaisi lapset mukaansa niin mikäpä siinä. Ei olisi ongelmaa.
Vaan kun ei ota. Nytkin lähtee johonkin v*tun saunailtaan ja arvatkaa kuka on taas yksin vastuussa lapsista? Minä.Lähden kohta menemään, ilman lapsia. Siinähän sitten saunailtojaan viettää.
No eikö sulla sitten ole mitään omia tyttöjen saunailtoja? Fifty-fifty.
Eihän nyt kukaan nainen oikeasti pysty estämään miestään jos mies oikeasti haluaisi lähteä.
Mies joko
a) Käyttää naista tekosyynä
b) Puntaroi että tasainen ruuan ja pillun saanti> ulos lähdöt
Mutta loppujen lopuksi siis ihan oma päätös
Juhliessani juon usein itseni niin älyttömään känniin, että läheiset joutuvat olemaan huolissaan minusta vaikka olenkin ns. katujen kasvatti, eikä minulla ole koskaan mitään hätää ollut vaikka oksentelisin makuuasennossa jossain kylän raitilla. Ymmärrän kuitenkin läheisteni huolen. Vaimo juo myös juhliessaan itsensä muistinmenetystilaan, enkä hyväksyisi mitään laivareissuja tai ulkomaanmatkoja, joissa käytettäisiin alkoholia, jos en itse olisi mukana. En petä kännissä, enkä pelkää vaimonkaan pettävän, mutta olen järkevä, enkä halua vaimoa makaamaan sammuneena jonnekin ulkomaille ties minkälaisten ihmisten armoille. Olkaa hyvä, kivittäkää kieltäjämies.
Vierailija kirjoitti:
Senkus menee, jos ei perhe kiinnosta. Elarit kilisemään tilille vaan.
Mitäs tekemistä tällä on perheen kanssa? Ja jopa ihan eron merkeissä?
Siis te olitte parisuhteessa jo ennen perhettä. Kai teillä molemmilla oli omia kavereita jo ennen aviota? Kun mies menee, niin sinäkin menet sitten omalla vuorolla.
Ja siinä välissä mennään perheenä.
Vai onko kyse luottamuksesta? Että mies menee, koheltaa ja pettää kännin suomalla tekosyyllä? Sitten vika on miehen käytöksessä. Pettäjää ei oikein voi muuttaa. Sen toki olisit huomannut jo ennen avioliittoa ja lapsiakin.
Vai oletko kateellinen miehen kavereista ja menoista ja koitat rajoittaa sitä siksi, että se tiedostamattasi ärsyttää sinua?
Tai onko tämä miehen menemisen lupa-prosessi joku suomalainen perinne, joka jatkuu sukupolvesta toiseen joissakin perheissä? Liittyy alkoholismiin tms. Häpeään.
Vierailija kirjoitti:
Juhliessani juon usein itseni niin älyttömään känniin, että läheiset joutuvat olemaan huolissaan minusta vaikka olenkin ns. katujen kasvatti, eikä minulla ole koskaan mitään hätää ollut vaikka oksentelisin makuuasennossa jossain kylän raitilla. Ymmärrän kuitenkin läheisteni huolen. Vaimo juo myös juhliessaan itsensä muistinmenetystilaan, enkä hyväksyisi mitään laivareissuja tai ulkomaanmatkoja, joissa käytettäisiin alkoholia, jos en itse olisi mukana. En petä kännissä, enkä pelkää vaimonkaan pettävän, mutta olen järkevä, enkä halua vaimoa makaamaan sammuneena jonnekin ulkomaille ties minkälaisten ihmisten armoille. Olkaa hyvä, kivittäkää kieltäjämies.
Entä olisiko hallitumman alkonkäytön opettelu jotakin?
Vierailija kirjoitti:
Pääasia että töihin päästää, kaikki muu on turhaa :)
Ainakaan minua ei vaimo päästä muualle. Ja töissäkin menee kuulemma liikaa aikaa, vaikka suunnilleen virastoaikaa teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan kun ei ota. Nytkin lähtee johonkin v*tun saunailtaan ja arvatkaa kuka on taas yksin vastuussa lapsista? Minä.Lähden kohta menemään, ilman lapsia. Siinähän sitten saunailtojaan viettää.
Ei ole ei. Olen äiti. En saa miestä hoitamaan lasta lainkaan enkä saa hoitajaa. Nyt olen vastuussa miehen edellisen liiton tuotoksesta koko perkeleen perjantain.
Jo pelkästään äitikaverikin oli miehelle liikaa. En ole puoleen vuoteen käynyt missään ilman vauvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin kohtuukäyttö on järkevää ihan kaikessa, mutta olen 13-vuotiaasta asti käyttänyt alkoholia maksimikänni-meiningillä, eikä kohtuukäyttö tuo sitä säväriä kuin kunnon kaatokänni.
Mä en siis vaan voi käsittää tällaista parisuhteen mallia! Miten muka toinen voi estää toista tekemästä jotakin - vapaata aikuista ihmistä? Missä on parisuhteen vapaaehtoinen yhdessäolo tai luottamus??? En olisi päivääkään kenenkään miehen määräysvallan alla, jos mulle saneltaisiin ”luvat”, koska saan mennä kavereitteni kanssa laivalle tms. Ja sama oikeus on miehellänikin.
Minä luotan hänen järkeensä ja toimintakykyynsä itsenäisenä aikuisena. Ja jos toinen pettäisi, niin eipä siinä suhde hyvissä kantimissa olisi muutenkaan ja saisi luvan kaatua.
Meillä on lapset ja kyllä, voimme olla puolin ja toisin lastenvahteina, mikäli puolisolla on menoa. Ei ole ongelmaa.
Mutta onko kyse alkoholista? Me ollaan molemmat fiksuja viinankäyttäjiä eli emme päädy sammuksissa saunaan nukkumaan. Muistan, että mummoni oli aina vihainen papalle, joka häipyi viikoksikin tietymättömille teille viinaa ottamaan. Mutta tuo olikin sotaveteraanien ainoa terapiamuoto.
Vierailija kirjoitti:
En tarkoittanut kaikkia ihmisiä, vaan niitä jotka täällä palstallakin miettivät voiko ukkoa päästää matkalle/baariin? En tietenkään tilannetta minkään vastasyntyneen kanssa vaan normielämää. Miksi olla sellaisen kanssa johon ei voisi luottaa?
No jos se on muuten hyvä, niin jostain pitää aina tinkiä. Tässä tapauksessa sitten siitä, että joutuu aina käyttää lyhyttä hihnaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ei. Olen äiti. En saa miestä hoitamaan lasta lainkaan enkä saa hoitajaa. Nyt olen vastuussa miehen edellisen liiton tuotoksesta koko perkeleen perjantain.
Jo pelkästään äitikaverikin oli miehelle liikaa. En ole puoleen vuoteen käynyt missään ilman vauvaa.
No vauva-ajan menot on kyllä vähän niin ja näin. Sitten, kun on isompi, laitat isän hoitamaan ja lähdet baanalle! Ja mitä tulee edellisen liiton hedelmään, voit ihan suoraan sanoa, että mies hoitakoon itse oman lapsensa ja isän velvoitteensa. Kyllä isän vastuu menee saunaillan edelle.
Mikähän häntäheikki se oikein onkaan?
OK eli kyse on viinanjuonnista. Sitä kotiin jäävää ottaa päähän, kun menijä vetää lärvit ja töppäilee ja tulee sitten kotiin haisemaan ja yrjöämään. Siitä tulee tämä ”menemään päästäminen.”
Miksi menitte yhteen tuollaisten kanssa?
Oliko se kännääminen jokin teitä yhdistävä tekijä, harrastus tms.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Miksi kiellät toiselta menot? Pelkäätkö että pettää/jättää?Mutta vielä enemmän on miehiä jotka eivät päästä naisiaan mihinkään. Esitäpä heille samat kysymykset.
Saisi hän lähteä lomamatkalle yksin, en minä sitä kiellä. Mutta suhde loppuu siihen. En halua olla semmoisen ihmisen kanssa, jonka mielestä lomaillaan erillään, vaikka ollaan suhteessa. Siksi ollaan suhteessa, koska halutaan olla yhdessä, tehdä asioita yhdessä, kokea asioita yhdessä.
Pelkäisin pettämistä, jos hän haluaisi matkustella yksin. Ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Saisi mennä, mutta ei juuri mene viihteelle ainakaan. Ne parit kerrat vuodessa töistä tai kavereiden kanssa. Ei oikein vietä aikaa vapaa-ajalla kavereiden kanssa ja pitää joskus "potkia" liikkeelle täältä kotoa. Harrastaa muutaman viikonlopun vuodessa omaa harrastustaan, jolloin on päivät pois, mutta yöksi tulee kotiin ja kesällä käy pari päivää yleensä tekemässä entistä duuniaan. Siinäkin saa olla pari yötä muualla ja itsekseen ajella ympäri maata tai pohjoismaita :)
En kyllä jaksaisi sellaistakaan, että pari kertaa kuukaudessa olisi aina menossa jonnekin tai joku etelän reissu vuosittain, kun ei oman perheenkään kesken olla vielä ulkomaille asti päästy (lähinnä rahalliset syyt).
Kaamea Justiina!
Miehen veljen ex-vaimolla oli se tyyli, ettei ikinä kieltänyt miestään menemään mihinkään, mutta pari viikkoa menon jälkeen sitten marmatti ja v*ttuili asiasta jatkuvasti. Kyse ei edes ollut mistään lomamatkoista vaan esim. harrastusporukan saunaillasta tms. Selvähän se, ettei mies tuollaista loputtomiin jaksanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Miksi kiellät toiselta menot? Pelkäätkö että pettää/jättää?Mutta vielä enemmän on miehiä jotka eivät päästä naisiaan mihinkään. Esitäpä heille samat kysymykset.
Saisi hän lähteä lomamatkalle yksin, en minä sitä kiellä. Mutta suhde loppuu siihen. En halua olla semmoisen ihmisen kanssa, jonka mielestä lomaillaan erillään, vaikka ollaan suhteessa. Siksi ollaan suhteessa, koska halutaan olla yhdessä, tehdä asioita yhdessä, kokea asioita yhdessä.
Pelkäisin pettämistä, jos hän haluaisi matkustella yksin. Ei halua.
Mutta eihän yksin matkustelu=pettää siellä.
Jotkut vaan viihtyvät yksin ja haluavat omaa rauhaa ja aikaa akkujensa lataamiseksi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin kohtuukäyttö on järkevää ihan kaikessa, mutta olen 13-vuotiaasta asti käyttänyt alkoholia maksimikänni-meiningillä, eikä kohtuukäyttö tuo sitä säväriä kuin kunnon kaatokänni.
Aika työväenluokkaista.
Omalle miehelle olen ainakin antanut luvan käyttää tekosyynä esim työpaikan illanviettoihin sitä että minä en päästä. Häntä ei kiinnosta mennä niihin, mutta ei kehtaa sanoa.
Taitaa olla joku palstalegenda ettei miestä päästettäisi. En tunne oikeassa elämässä yhtään tällaista paria.
Päinvastoin, olen ollut siinä käsityksessä että parisuhde ja perhe voi hyvin kun molemmat käy välillä itsekseenkin jossain, harrastaa ja tapaa kavereita.
Mielestäni parisuhde tarkoittaa sitä, että vaimo käy töissä, tekee yksin kaikki välttämättömät kotityöt ja tietenkin hoitaa lapset. Nainen on korkeakoulutettu ja tienaa huonosti, joten hän maksaa puolet kuluista ja tietenkin kaikki lasten kulut.
Mies saa "tehdä ylitöitä" iltaisin ravintoloissa, mennä ihan vapaasti, urheilla useita iltoja viikossa, käydä kavereiden kanssa matkoilla ja käyttää valtaosan rahoista itseensä.
Sellaista se on, todellinen ja äärettömän ihana rakkaus ja huolenpito suomalaisperheissä.